Fragzone Quake 1 TBdoomer

Medlem
Fragzone Quake 1 TBdoomer

Kollade precis på det nya fragzone avsnittet, och eftersom de inte alls tar upp quake 1 speciellt mycket så tänker jag göra det här.

Efter att jag tittat på avsnittet så blev jag nostalgisk som vanligt och började googla gamla quake 1 spelare. En av dem är såklart TBdoomer, hittade en rolig intervju med honom här. http://hem.passagen.se/yyrkoon/html/reportage/doomer.html

Det jag vill med den här tråden är att kolla om det finns några gamla rävar kvar här på Fragzone (FZ). Ja alltså de som var med i quake 1 svängen ochden scenen. Kanske var du med på quake SM? Hängde på Clan Nine i Odenplan om ni kommer ifrån Stockholm? Vad hände med de där spelarna som var bäst under den tiden, kanske var du en av dem? Var du LPB eller HPW? Vad hade du som nick?

Kan även bjuda på den här låten för er som kanske glömt, eller förträngt.

http://www.youtube.com/watch?v=PfioTwxLvHw


signatur

IDKFA

phi
Medlem

Jag var aldrig med i själva scenen mer än att jag satt och gnällde som en HPW med ett 33.6 modem. Men jag lyckades med en beige box så jag spelade gratis under större delen av modemtiden

Eftersom att jag bodde uppe i norrland på den tiden så var Quake-SM och Nine inget alternativ direkt men det fanns ett lan där uppe som brukade dra spelare om LakermaN, så honom har jag träffat och spelat med på lan.

Nickade själv som psychotic på den tiden, spelade aldrig i någon klan i Quake/QuakeWorld i början utan höll mig till FFA och 1on1. Det är tveksamt ifall någon alls kommer ihåg en.

Är alltså en gammal FragZone-räv som gått under flera nicks genom åren.

Medlem

"CTF, det är bara en massa apor i lianer"

Medlem
Skrivet av phi:

Jag var aldrig med i själva scenen mer än att jag satt och gnällde som en HPW med ett 33.6 modem. Men jag lyckades med en beige box så jag spelade gratis under större delen av modemtiden

Eftersom att jag bodde uppe i norrland på den tiden så var Quake-SM och Nine inget alternativ direkt men det fanns ett lan där uppe som brukade dra spelare om LakermaN, så honom har jag träffat och spelat med på lan.

Nickade själv som psychotic på den tiden, spelade aldrig i någon klan i Quake/QuakeWorld i början utan höll mig till FFA och 1on1. Det är tveksamt ifall någon alls kommer ihåg en.

Är alltså en gammal FragZone-räv som gått under flera nicks genom åren.

Fin historia, själv satt jag med ett 28.8 modem.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av nils45:

"CTF, det är bara en massa apor i lianer"

Tror han menad att alla hade grapling hook i ctf qw om jag minns rätt.


signatur

IDKFA

Medlem

Jag började spela först ~1998 och minns så väl hur man satt och följde Rapture 99 där Europa (Doomer, Kane, Cable, Blitzer) spelade mot Nordamerikanerna (Batch, Pure, Gemini, Genocide? m.fl.) och vann i en serie tighta matcher.

Om ni fortfarande är sugna på att prova på spelet så rekommenderar jag #qwrookie på Quakenet och www.quakeworld.nu på webben.


signatur
Medlem

Fick skapa ett helt nytt konto eftersom jag tydligen inte varit inloggad på aslänge. Så länge så att mailservern aktiverinsmailet skickat till stängdes ner för 3 år sedan.

Hur som helst, nostalgi.

Jag började spela 1996 och har spelat mot och med många av dessa, spelade i icon of pain som startades på dåvarande web-undret icon media lab tillsammans med exempelvis xenon som spelade i samma sm-final som Doomer.

Spelade i diverse andra klaner både som modem och lågpingara..spelade i Scandinavia Might Ones 1-on-1 ligan om någon minns den :)...

Minnesvärda klaner från denna första tid är väl

Swedish Chefs
Up your backpack
Icon of pain
Crusaders
Hangar 18
A
Teddybears
Clan Mcloud
Euthansia
Brutal Deluxe
Swe-mob
Clan Potestas
edit: glömde den extremt trevliga klanen The pooh Clan

samt eventuellt den misslyckad "storsatsningen" Disney Devil's med Sniiiiket i spetsen.

Underbar tid. Jag glömmer säker endel..men det här var några av dom stora o då jag mest hängde på IRC-kanalen #h18 o senare #A så var det de här spelarna som jag snackade med och kände till. Skulle påstå att det var större delen av quake-scenens finest i dom.

Samt grunden till den här sidan, hela quakenet and beyond.

Medlem
Skrivet av joydivisonu:

Fick skapa ett helt nytt konto eftersom jag tydligen inte varit inloggad på aslänge. Så länge så att mailservern aktiverinsmailet skickat till stängdes ner för 3 år sedan.

Hur som helst, nostalgi.

Jag började spela 1996 och har spelat mot och med många av dessa, spelade i icon of pain som startades på dåvarande web-undret icon media lab tillsammans med exempelvis xenon som spelade i samma sm-final som Doomer.

Spelade i diverse andra klaner både som modem och lågpingara..spelade i Scandinavia Might Ones 1-on-1 ligan om någon minns den :)...

Minnesvärda klaner från denna första tid är väl

Swedish Chefs
Up your backpack
Icon of pain
Crusaders
Hangar 18
A
Teddybears
Clan Mcloud
Euthansia
Brutal Deluxe
Swe-mob
Clan Potestas
edit: glömde den extremt trevliga klanen The pooh Clan

samt eventuellt den misslyckad "storsatsningen" Disney Devil's med Sniiiiket i spetsen.

Underbar tid. Jag glömmer säker endel..men det här var några av dom stora o då jag mest hängde på IRC-kanalen #h18 o senare #A så var det de här spelarna som jag snackade med och kände till. Skulle påstå att det var större delen av quake-scenens finest i dom.

Samt grunden till den här sidan, hela quakenet and beyond.

Sniket minns jag, spelade mot honom på Nine och han var lite av en idol för mig då haha (självklart fick jag storstryk). Jag vill även minnas att det fanns någon server som funkade som en lobby som hade ranking. Om man joinade där så kunde man snacka med någon och och köra 1v1 och 2v2 osv. Vill minnas att den hette något med pluto.fi eller något liknande. Där kunde man möta de flesta stora spelarna, mycket roligt var det.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Åke Vader:

Jag började spela först ~1998 och minns så väl hur man satt och följde Rapture 99 där Europa (Doomer, Kane, Cable, Blitzer) spelade mot Nordamerikanerna (Batch, Pure, Gemini, Genocide? m.fl.) och vann i en serie tighta matcher.

Om ni fortfarande är sugna på att prova på spelet så rekommenderar jag #qwrookie på Quakenet och www.quakeworld.nu på webben.

Testade nQuake för ett tag sedan, mycket lätt att installera och komma igång.

Har en rolig historia från när jag testade det.

Jag gick in i något random 1v1 game och körde lite med någon kille, jag snackade om att jag inte kört quake på många år. Vi börjar snacka lite efter en match och kommer fram till att han är svensk som mig. Jag fick storstryk men nämner att jag har en irl kompis som var grym på q1 på den gamla goda tiden (ville skryta lite). Han frågar då vad personen nickade, jag sa Lost_Soul.

Då han säger: Daniel?
Jag svarar: Ja?
Han: Daniel ******
Jag: Men vaffan? Vem är du?

Han förklarar att de spelat i samma klan och gått i samma klass som honom. Snacka om att världen är liten ibland.


signatur

IDKFA

1
Skriv svar