Fragzones äldsta medlem?

gnu
Medlem

reggad 2006 men vart på fz sen många år innan dess

Medlem
Skrivet av musse1:
Skrivet av chopper:
Skrivet av musse1:

Nu har jag pratat med John. Hans gissning är att Sabbe faktiskt var först. Han var moderator i forumet och det är mycket möjligt att det faktiskt var han som lagt upp forumet och var först på bollen. På den tiden fanns det ju bara medlemmar för forumdelen. Så, Sabbe är nog först http://www.fz.se/medlem/?id=23

Senaste inlog 120914 Nee inte aktiv i mina ögon. Aktiv räknar jag någon som är inne minst en gång i veckan.
Så ska vi hitta ädlst och aktiv så tycker jag det är bra riktlinje. Ok med semester veckor.

Hmm, då är det John i sådant fall. Men han har säkert fuskat med registreringsdatumet http://www.fz.se/medlem/john Fast han jobbar ju här så det kanske inte räknas?

Det hade ju varit en aning roligare att finna den äldsta som inte jobbar för FZ


signatur

Everybody needs help.

Testpilot

Gammal yes , samma konto hela tiden också faktiskt.

Inaktiv

Jag tror att jag ligger ganska bra till ändå. Minns att jag blev tvungen att regga om mig 2003 i och med ett byte av själva forumet.


signatur

War never changes.

Medlem

har varit medlem sen 2006...

Medlem i 3120 dagar

Medlem

typ 1000 inlägg på 3 år hmm. 10k inlägg år 2041 ? =P

Medlem

Hmm, jag har varit en "besökare" sedan 1998 och registrerade mig 10 år senare :P.

Medlem

har ju redan fått svar från äldre medlemmar, men jag borde ändå ligga nära toppen


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Man har ju varit här ett tag


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skägg.
10 Chambers

Började skriva i slutet av 2001, som registreringsdatumet avslöjar - bara för att åka på Dreamhack gratis! Sug på den John!

Sen blev man liksom kvar...


signatur
Medlem

Gamla är ni, allihopa.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Började skriva i slutet av 2001, som registreringsdatumet avslöjar - bara för att åka på Dreamhack gratis! Sug på den John!

Sen blev man liksom kvar...

Oj! hur gammal är du egentligen? var knappt 10 år vid den tiden ;O

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Började skriva i slutet av 2001, som registreringsdatumet avslöjar - bara för att åka på Dreamhack gratis! Sug på den John!

Sen blev man liksom kvar...

Oj! hur gammal är du egentligen? var knappt 10 år vid den tiden ;O

Haha, 32


signatur
Medlem

Medlem i 2989 dagar. Trodde jag låg rätt högt upp.. men icke sa nicke.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Även jag är respektabla 40, förmodligen äldre än PurreSnurre då jag fyller i januari men jag har blott varit medlem sedan 2004.

Att du var så gammal, det trodde jag aldrig

(Ja jag vet, bumpar gammal tråd. Kunde inte hålla mig...)


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Snart 41 Hwergelmer! Still gaming hard.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Nästan 10 år äldre än jag då. Och jag spelar tyvärr ungefär lika mycket nuförtiden som jag hänger på FZ. Annat var det förr i tiden


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Still in it:P Reggat om mig nån gång så osäker om man tappade några dagar men iaf nog smygsurfat på fz sen det låg på torget.se men reggade mig först 2004 låg på gamla "gforcex" sidan innan dess.

40+


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Har så svårt att tänka mig människor i 40 + åldern (främst Chopper ) sitta och spela spel faktiskt. Även om spel och de som var med från början blivit äldre så har inte uppfattningen om vilken typ av människa som spelar ändrats

Jag är nyfiken inför framtiden.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Har så svårt att tänka mig människor i 40 + åldern (främst Chopper ) sitta och spela spel faktiskt. Även om spel och de som var med från början blivit äldre så har inte uppfattningen om vilken typ av människa som spelar ändrats

Jag är nyfiken inför framtiden.

Du kommer ju iallafall (hur gammal du nu är) sitta vid en dator vid ditt slut (om du inte blir dement eller liknande skit), tillikna med dina jämnlikar. (absolut inget styggt eller elakt sagt nu)

Datoråldern har stigit högst markant, och stiger fortfarande, 1:a riktiga datorgen, som hade de första komersiella datorerna (typ Vic 20) är runt 50 nu.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

phi
Medlem
Skrivet av Apministern:

Har så svårt att tänka mig människor i 40 + åldern (främst Chopper ) sitta och spela spel faktiskt. Även om spel och de som var med från början blivit äldre så har inte uppfattningen om vilken typ av människa som spelar ändrats

Jag är nyfiken inför framtiden.

Verkar vara många som har svårt att se någon äldre som spelar. De flesta kompisar i min ålder och yngre blir förvånande när jag säger att jag brukar lira med min farsa och att han faktiskt är ganska bra i många spe och framför allt FPS-spel.

Gubben är 50+, ölkagge och börjar bli gråhårig men det hindrar honom inte från ständigt toppa i score och k/d så gott som varenda match i spel som BF4.

Ibland får man till och med höra honom gnälla på "alla jävla noobs i laget som inte duger till att spela".

Medlem

Handlar om intresse mer än ålder.

Att man inte orkar harva samma antal timmar som när man var 24-25 det är väl en sak..

Träffar rätt så ofta killar o tjejer i 24-5 åldern som knappt vet hur en dator fungerar vilket för mig är helt absurt med tanke på att datorkunskap är ett måste i dom flesta jobb idag.

Jag kommer nog spela spel tills jag dör men däremot inte lika många timmar per vecka idag kör man kanske 5timmar i veckan i runda slängar men förr var det ju 20-40timmar i veckan..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Phat borde väl vara den första medlemmen?, men är inte längre aktiv.

Själv reggade man sig dagen innan Iceman som inte heller är aktiv längre tror jag och innan Calle ser jag med

Äldsta aktiva medlem som är inne som senast är nog Biermann tror jag, dvs om man inte räknar crewkonton som reguljära medlemmar.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Som så många andra här har man hängt på sidan sedan Quake tiden, dock var jag inte så snabb på att skapa en profil så bara från 2002 (dessutom står det att profilen skapades 02.00 på natten, måste varit full och velat klaga på någon artikel/post )

Kollar sidan oftast flera gånger dagligen, iaf när man är hemma i Sverige och jobbar

12
Skriv svar