från swedbank till paypal?

Medlem
från swedbank till paypal?

Någon som vet hur man överför pengar från swedbank till paypal?


signatur

Andreas13

Medlem

Kan man verkligen det? Paypal överför väl bara, inte tillhandahåller några pengar? Du kan däremot driva in pengar med "Request Money" och där slutar min expertis

MFC
Medlem

Går det inte med E-kort?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Jag vill köpa ett spel på steam med paypal, på något sätt så borde det väl gå att flytta över pengar till paypal?


signatur

Andreas13

Medlem

Alltså paypal drar pengar från din bank. Du kopplar ditt bankkonto med ditt paypal-konto, du behöver inte föra över pengar till paypal, bara ha stålar på din bank

Medlem

Som MFC säger så går det alldeles utmärkt med ett E-kort, köpte minecraft via paypal och det var inge som helst problem, iofs om du kan göra E-kort så behöver du väl inte paypal för Steam accepterar väl betalkort? (visa, mastercard, osv.)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag är under 18 år så mina föräldrar måste använda sitt kort och det vill dom inte.

Jag undrar också hur kopplar man swedbank kontot till paypal.


signatur

Andreas13

Medlem

Man kan föra över pengar till PayPal. Det gör man under "Top Up" i "My Account" fliken.
Där kommer du hitta PayPals bankgiro konto som pengarna ska sättas in på. Samtidigt så får du där även ett transfer ID som du anger som meddelande när du överför via bankgiro.
Detta transfer ID är det som säger att det är just ditt PayPal konto som ska få pengarna, så glöm absolut inte det!

Svårare än så är det inte.

Det tar ca tre till fyra arbetsdagar för att pengarna dyker upp på PayPal kontot.

Kommer inte ihåg om man måste lägga till bankkonto dock, men det gör man under "Profile" och sedan "Bank Account"

Medlem

Funkar det även om man är under 18 med ett Visa Ung kort? :/

Medlem

Jag köpte ett playsafecard på pressbyrån och det funkade, det verkar inte vara någon åldersgräns på det.

Tack för alla svar.

PS jag köpte Stargate Resistance.


signatur

Andreas13

Medlem
Skrivet av Uzza:

Detta transfer ID är det som säger att det är just ditt PayPal konto som ska få pengarna, så glöm absolut inte det!

Värt att nämna kan ju vara att paypal-ID't är för långt för swedbank... Swedbank tar bara 10 tecken i meddelandet, medans paypal-koden är typ 13 eller något sånt.

Någon som har en lösning på det?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Värt att nämna kan ju vara att paypal-ID't är för långt för swedbank... Swedbank tar bara 10 tecken i meddelandet, medans paypal-koden är typ 13 eller något sånt.

Någon som har en lösning på det?

När man gör en bankgiro överförning från Swedbank så tillåter dom upp till 70 tecken i meddelandefältet (inte OCR).
Så vet inte vad du fått 10 tecken ifrån.

Medlem

Väcker den här gamla tråden då jag inte hittar någon mer passande.
Mitt problem är inte hur jag för över från Swedbank till PayPal, utan tvärtom.

Det står att man ska välja kontotyp, men vet inte vilket det är. Antingen bankgiro, plusgiro eller domestic.
Någon som har koll?


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

1
Skriv svar