Medlem
Freelancer

Är det bara jag som önskar att någon kunde göra en bra uppföljare till ett så bra spel?
Länge haft hopp om att det kommer att komma med åren, men sanningen är att det var ett underskattat spel som många spelveteraner missat.


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem

Star Citizen är kanske spelet du väntar på?

http://www.robertsspaceindustries.com/star-citizen/

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Star Citizen är kanske spelet du väntar på?

http://www.robertsspaceindustries.com/star-citizen/

Star Citizen med Oculus Rift kommer bli så grymt episkt.

@ Krayze Star Citizen skapas av samma person som gjorde Freelancer & Wing Commander

Medlem

Själv gillade jag styrningen i Freelancer, lite mer arkad-känsla i den. I Star Citizen ska de ju använda en mycket mer realistisk styrning vilket jag antar är mer åt Frontier-hållet, vilket jag inte är så förtjust i. Kan ju vara något att ha i åtanke om man föredrar den ena eller den andra.

Väntar dock spännt på Star Citizen så jag får se hur det blir


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Parzec:

Själv gillade jag styrningen i Freelancer, lite mer arkad-känsla i den. I Star Citizen ska de ju använda en mycket mer realistisk styrning vilket jag antar är mer åt Frontier-hållet, vilket jag inte är så förtjust i. Kan ju vara något att ha i åtanke om man föredrar den ena eller den andra.

Väntar dock spännt på Star Citizen så jag får se hur det blir

Har för mig de har sagt att de ska ha olika kontrollmetoder, så det även är lätt för de som inte är vana vid en fysiksimulering som är relativt följande Newtons lagar i rymden. ^^


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Har du inte redan spelat Darkstar One så kan det kanske vara värt en titt. Det påminner en hel del om Freelancer om du inte har alltför höga förväntningar.

Ett annat spel som jag kan rekommendera är Evochron: Mercenary. Detta är överlag lite svårare och kan ta lite tid att komma in i. I början får man ofta stryk även i 1 vs 1 - strider och tidigt i spelet är det därför säkrast att fly om man stöter på en fiende. Jag gillar speciellt hur man kan flyga ner på planeter, utan några som helst avbrott. Detta är något som jag alltid har velat göra i dessa typer av spel och här är det faktiskt möjligt.

Kommande spel som man bör hålla koll på är, som tidigare nämnt i tråden, Star Citizen och även Elite: Dangerous.

Medlem

Wow har kollat en del gameplay videor på Star Citizen och jag kan säga att jag är heeeeelt såld... Nu är det det jobbiga som är kvar och det är att vänta på spelet lanseras. Är det någon som vet när?

Tack för alla svar!


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem
Skrivet av Marv:

Har du inte redan spelat Darkstar One så kan det kanske vara värt en titt. Det påminner en hel del om Freelancer om du inte har alltför höga förväntningar.

Ett annat spel som jag kan rekommendera är Evochron: Mercenary. Detta är överlag lite svårare och kan ta lite tid att komma in i. I början får man ofta stryk även i 1 vs 1 - strider och tidigt i spelet är det därför säkrast att fly om man stöter på en fiende. Jag gillar speciellt hur man kan flyga ner på planeter, utan några som helst avbrott. Detta är något som jag alltid har velat göra i dessa typer av spel och här är det faktiskt möjligt.

Kommande spel som man bör hålla koll på är, som tidigare nämnt i tråden, Star Citizen och även Elite: Dangerous.

Jag har helt missat Darkstar One vilket är konstigt för jag har letat efter sådana spel länge. Den är ändå 7 år gammal men ska ge den en chans ändå tills Star Citizen kommer ut


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

1
Skriv svar