Full eller...?

Medlem

alternativt tänker för snabbt... men med eran stavning så är vi nog många som knappt tror att ni tänker över huvudtaget


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av the wookiee:

Hon skriver ju som IceMan!

<3 IceMan

Hon skriver *sämre* än IceMan. I rest my case.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Sandra Oxenryd säger: nu alla gladsa ska jag ta o9ch ge mig ut o äte en sista målktid innan det drar i8gång på+ riktigt. tänk på att äta or5dentligft, ni vet aldrig när det bli mat nästa gång. hoppas ni gillar min låt, och glöm inte att rösta. kraaaaamar/sandra

Fyfan kvinna....

Medlem

börjar fan undra vad medel åldern ligger på FZ nuförtiden?
5 kanske?

kvinnan skriver som en kratta, och skadan ligger i vad exakt? bedöm er själva innan ni börjar kasta skit på andra människor...


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem

Personligen så tycker jag mest att hon skämmer ut sig själv. Uppenbarligen så är hon nån sorts ultimat sellout, representerar ett land och hon kan inte ens tala språket lite


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Lash, alla måste få gnälla på något, och kunskapen gällande grammatik och stavning här ligger förhållandevis högt. Så att se över vår egen svenska först är inget större projekt.

Det är kanske lite att klaga på kan det tyckas, men någon på 20+ med en gymnasieutbildning SKA skriva bättre än sådär, har du den nivån i dagens skola kommer du få gå om tills det är ordnat. Skiter i detta nu dock, bara roligt att se hur vissa stavar


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Hehe, jag tror att den allmänna kunskapen i speedtyping är ganska låg. Jag var på arbetsförmedlingen en gång när jag precis gått ut gymnasiet, det tog människan över en minut att knappa in mitt namn på datorn. Vi snackar höger pekfinger. Skaffade jobb på egen hand efter det

OBS. för de som fortfarande tror att vi pratar om stavning, det finns INGEN som tror att "och" stavas med en nia (9) i mitten.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Sant visserligen, borde finnas kurser i speedtyping på mellanstadienivå.....

Eller vänta nu... Lunarstorm kallas det visst.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Min nya sign ^^


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

HAHA, inte illa IceMan


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Lappis, gör dig själv en tjänst, skriv inte mer om det här ämnet. Det har en förmåga att bli lite pinsamt...


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Medlem

haha tycker lite synd om henne, någon annan kunde ju skrivit åt henne

Medlem

På tal om människor som inte kan skriva, var det någon som var inne på chatten med IFPI-killen efter den där dokumentären om fildelning för ett tag sedan? Maken till långsamma svar får man ju leta efter. När väl svaren kom såg de ut att vara klippoklistrade från "Retorik för Dummies".


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv
Skrivet av Fifty:

Lappis, gör dig själv en tjänst, skriv inte mer om det här ämnet. Det har en förmåga att bli lite pinsamt...

Whatever you say Grammatikpolisen.. kan du inte gå in i alla trådar och whinea över allas grammatik eller skapa ett eget forum med regel att man inte får skriva på ett enkelt sätt? jag kan sitta och skriva rätt men det orkar jag inte hela tiden. men gå till din svenska lärare i skolan och berätta om din s.k "win" här på forumet..


signatur

Rail or Die

Medlem

Svensklärare är ordet du söker. Förlåt Lappis, jag kunde inte hålla mig. _förlägen smiley_


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

heh, blev nästan övertygad om at det hette svenskalärare genom tidigare diskussioner på FZ. Klart det heter svensklärare, står ju t.o.m. så i SAOL och även i min engelsk-svenska / svensk-engelska ordbok.
Lappis, du har också blivit lurad

Medlem

Fast det stämmer ju antagligen att lappis har svenska lärare, de flesta jag hade var svenskar


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Sluta hacka på blont folk, jag är blond, men jag är inte dum för det...

*bara lite*


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Jag är inte blond, men ack så dum/stavningshandikappad ändå..
varför hackar aldrig folk på brunetter?... känner mej lite utfryst!


signatur

shortbow.gif

Inaktiv

Sanningen är den att ytterst få av dagens grammatikvevande ungdomar har lika bra koll som våra föräldrar hade när dom var i vår ålder. Jag kan sitta här och försöka skriva ihop en liten bit text med så bra svenska som möjligt och ni kommer ändå kunna hitta en mängd syftningsfel, stavningar som inte liknar grisen osv osv.. skitsamma egentligen. Det blir onödigt när man ska sitta å påpeka såna här fel hos andra, ärligt talat.

Sen finns ju grundtanken kvar, insikten om att värna om språket och viljan att se utvecklingen gå i rätt riktning. Detta stödjer jag full ut, men vi måste också förstå att internet och dess olika typer av forum för skriftlig kommunikation inbjuder pga dess format till en bristfällig plattform för korrekt skriven svenska.. men som sagt, återigen, självklart tjänar vi alla på att försöka skriva så bra som möjligt.

Peace out
- Mo

Edit: skrev "mäng" istället för "mängd" .. hehe

Medlem

Jag brukar inte gnälla på folk som skriver fel då stavning och meningsbyggnad inte är en texts huvudfunktion. Men när människor som inte själva kan skriva ordentligt vräker en massa skit över andra personer som inte är så duktiga pennfäktare kan jag inte vara tyst, det är ju otroligt korkat. Som sagt, kasta sten i glashus, någon?


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Medlem

jag brukar alltid klaga på folk som inte kan stava eller skriver ihoppord osv..
så extremt störande, hur kan man låta sig att stava fel? eller göra ett ord fel! helt otroligt!
borde vara ban på alla som inte kan stava@ordboks-klassen


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Du har så rätt


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av IceMan:

jag brukar alltid klaga på folk som inte kan stava eller skriver ihoppord osv..
så extremt störande, hur kan man låta sig att stava fel? eller göra ett ord fel! helt otroligt!
borde vara ban på alla som inte kan stava@ordboks-klassen

Ironi äger

Medlem

Oh, du förstod det, låt mig vara den första att gratulera...


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Medlem

Men vad klagar ni på?? Hon är ju värsta 1337 h4x0r!!!
-
Sandra Oxenryd säger: tack ska du ha1!!!

Medlem

Det finns ju inget som är så kul som att klaga på folk som skriver fel.
Att påpeka en felstavning eller särskrivning ger ju den absoluta adrenalinkicken!

... eller inte.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Inaktiv

jag tycker det mer såg ut som att hon hade bråttom...

sen att detta skulle urarta i en rättstavningsdiskussion är ju givet
ang svensklärare vs svenskalärare så är det inte rätt bara för att det står i SAOL, bara mest använt. poängen var nog mer att killen särskrev ordet "svenska" och "lärare" vilket gav hela uttrycket en helt ny betydelse. just detta är anledningen till att särskrivningar är jobbiga, dom kan leda till missförstånd.
felstavningar kunde jag inte bry mig mindre om på ett datorspelsforum, och jag skulle aldrig orka inleda en mening med stor bokstav.. ;>


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Min slutsats:
Folk med gigantiska egon uppfattar all hjälp som ett personligt påhopp.
En person med lite vett i skallen tar tacksamt emot den hjälp han/hon får.

Uppgift:
Gräv ner ditt ego och satsa istället på att utvecklas som människa.

Hela tråden är onödig.

qoute x 3 och håller med.

Skrivet av Robfox:

Hon skriver väl så snabbt att hon slinter på tangentbordet, so what? Som alla säger när man tar upp särskrivningar... "Man förstår ju vad som skrivs, what ever"
Men jag håller med, det ser för jävligt ut.
Flame over

Skrivet av cammo:

Det är ju inte felstavningar, det är ju bara att hon kommer åt 2 tangenter. Försök själva att skriva med 1cm lösnaglar (som hon högst troligt har).
Har läst igenom det mesta lite snabbt och hittar faktiskt inte en enda felstavning.

Skrivet av prikk:

jag tycker det mer såg ut som att hon hade bråttom...

Medlem

hon är snygg som fan!

123
Skriv svar