FZ Botanik: Slutet ekosystem

Skribent
FZ Botanik: Slutet ekosystem

Jag har, tro det eller ej (käft Calle), ett liv utan för spelen. Något som jag gillar är det här med blommor. På sistone har jag tänkt att testa det här med slutet ekosystem. Alltså man häller jord och en växt i en sluten burk och sen är det klart – typ.

Är det någon som har lite tips och tricks?


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Jag har, tro det eller ej (käft Calle), ett liv utan för spelen.

Skrivet av Johan Olander:

Något som jag gillar är det här med blommor. På sistone har jag tänkt att testa det här med slutet ekosystem. Alltså man häller jord och en växt i en sluten burk och sen är det klart – typ.

Är det någon som har lite tips och tricks?

Vi gjorde ett slutet ekosystem (stor flaska) i sexårs. Har för mig att vi fick det att "fungera" ganska direkt utan särskilt många konstigheter.

Här verkar det finnas en hel del tips som verkar vara vettiga:
http://reekoscience.com/science-experiments/miscellaneous/how...


signatur

Have a good time!

Skribent
Skrivet av Brain:
Skrivet av Johan Olander:

Jag har, tro det eller ej (käft Calle), ett liv utan för spelen.

Skrivet av Johan Olander:

Något som jag gillar är det här med blommor. På sistone har jag tänkt att testa det här med slutet ekosystem. Alltså man häller jord och en växt i en sluten burk och sen är det klart – typ.

Är det någon som har lite tips och tricks?

Vi gjorde ett slutet ekosystem (stor flaska) i sexårs. Har för mig att vi fick det att "fungera" ganska direkt utan särskilt många konstigheter.

Här verkar det finnas en hel del tips som verkar vara vettiga:
http://reekoscience.com/science-experiments/miscellaneous/how...

Har gjort ett nu, får se hur länge det håller.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Brain:
Skrivet av Johan Olander:

Jag har, tro det eller ej (käft Calle), ett liv utan för spelen.

Skrivet av Johan Olander:

Något som jag gillar är det här med blommor. På sistone har jag tänkt att testa det här med slutet ekosystem. Alltså man häller jord och en växt i en sluten burk och sen är det klart – typ.

Är det någon som har lite tips och tricks?

Vi gjorde ett slutet ekosystem (stor flaska) i sexårs. Har för mig att vi fick det att "fungera" ganska direkt utan särskilt många konstigheter.

Här verkar det finnas en hel del tips som verkar vara vettiga:
http://reekoscience.com/science-experiments/miscellaneous/how...

Har gjort ett nu, får se hur länge det håller.

Ta en bild om dagen och klipp ihop en time lapse.

Relik 📜

Ja! Den här tråden är ju objektivt sämre utan bilder. Jag är nyfiken!


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Se till att locket är tätt annars kommer rådjuren och äter upp allt ditt hårda slit.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skribent

Ah, sorry! Klart det ska vara bild till. Nu ser man ju inte så bra, men ändå. It's alive!


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Ah, sorry! Klart det ska vara bild till. Nu ser man ju inte så bra, men ändå. It's alive!

... in the beginning Olander created the heaven and the earth.

Ser bra ut!


signatur

Have a good time!

Skribent
Skrivet av Brain:
Skrivet av Johan Olander:

Ah, sorry! Klart det ska vara bild till. Nu ser man ju inte så bra, men ändå. It's alive!

... in the beginning Olander created the heaven and the earth.

Ser bra ut!

Tack! Den lever än och mår bättre än den som står i kruka. Måste testa med fler typer av blommor. Nästa köp blir en dionea muscipula (JFGI) – min favoritblomma. Återkommer med fler bilder.


signatur

I am the black wizards.

1
Skriv svar