FZ Community Summer Challenge 2013! *Diskussionstråd*

Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Stevenbivenh:

Måste bara fråga, tänkte köra igenom Diablo 3 på Inferno alltså svåraste svårighetsgraden. Räknas det då som att jag klarat spelet eller måste jag spela med en helt ny gubbe från lättaste svårighetsgraden till den svåraste ?

morrs Stefan

Nej det kan jag med stor säkerhet säga att du inte behöver, en genomspelning räknas som en gång och spelar du spelet på svårare svårighetsgrad efter det så räknas varje genomspelning som ett separat spel.

Om du spelar genom storyn från början till slut så gör det inte mig något om du kör med en tidigare karaktär. Kör på.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Stevenbivenh:

Måste bara fråga, tänkte köra igenom Diablo 3 på Inferno alltså svåraste svårighetsgraden. Räknas det då som att jag klarat spelet eller måste jag spela med en helt ny gubbe från lättaste svårighetsgraden till den svåraste ?

morrs Stefan

Nej det kan jag med stor säkerhet säga att du inte behöver, en genomspelning räknas som en gång och spelar du spelet på svårare svårighetsgrad efter det så räknas varje genomspelning som ett separat spel.

Om du spelar genom storyn från början till slut så gör det inte mig något om du kör med en tidigare karaktär. Kör på.

Ok tack för svaret

Medlem

Roligt event. Får tacka så mycket. Körde precis igenom Xcom: Enemy Unknown vilket var riktigt roligt. Det ger lite extra morot att ha detta event som för att verkligen köra igenom hela spelet.
Är tyvärr bortrest fram till den 18:e så får se om man hinner köra igenom något mer spel innan månaden är slut.

Tack WildThing!

Medlem

Precis klarat Riddick: Butcher Bay och det var riktigt, riktigt bra spel tycker jag. Jag älskar atmosfären och hela prison break scenariot. Så det blir nog till att fortsätta med Dark Athena nu tror jag, Castlevania får vänta. Lika bra medans man ändå är on a riddick roll liksom plus att det förmodligen blir en unik titel för tävlingen skule jag tippa.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Länk till Huvudtråden

Utmaningen är officiellt igång! Sommaren är räddad!

Vad skall ni spela?
Vad kommer vi upp i?

Hej vill bara säga att du har missat Thomas Was Alone som jag har klarat och skrivit om i den andra tråden


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Skrivet av nisp88:
Skrivet av Traveller in time:

Länk till Huvudtråden

Utmaningen är officiellt igång! Sommaren är räddad!

Vad skall ni spela?
Vad kommer vi upp i?

Hej vill bara säga att du har missat Thomas Was Alone som jag har klarat och skrivit om i den andra tråden

I FIX!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Körde precis klart Space Ace efter att ha fått ägna lite tid till att få det att funka så det blev spelbart. Då man inte kan spara i spelet hoppas jag att den bild jag laddat upp är tillräcklig för annars måste jag spela om det från början till slut igen något som visserligen inte tar lång tid (en genomgång tar ca 10 minuter om man inte dör vill säga). Spelet tillhör ett av de första spelen som använder sig av QTE (väldigt frustrerande i jämförelse med dagens QTE då det handlar väldigt mycket om "Trial and Error").

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Länk till Huvudtråden

Utmaningen är officiellt igång! Sommaren är räddad!

Vad skall ni spela?
Vad kommer vi upp i?

Hej! Jag tror du har missat att jag har avklarat Far Cry 3 i huvudtråden

Skrivet av Hadrianuz:
Skrivet av Traveller in time:

Länk till Huvudtråden

Utmaningen är officiellt igång! Sommaren är räddad!

Vad skall ni spela?
Vad kommer vi upp i?

Hej! Jag tror du har missat att jag har avklarat Far Cry 3 i huvudtråden

Bra att ni säger till ifall jag missat någon. Men oroa er inte, jag kommer kontrollräkna och granska varje sida och inlägg en gång till innan utmaningen är över.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

ELF
Medlem

Jobbigt. Fick dra en speedrun utan springandet i Sam & Max: Reality 2.0.
Trodde jag var dum som inte kunde lösa en grej. Visade sig att det var en bugg som gjorde att det inte gick att lösa problemet. För att komma vidare så fick jag patcha spelet (som jag glömde när jag installerad det) och var då tvungen att köra om från början.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skrivet av ELF:

Jobbigt. Fick dra en speedrun utan springandet i Sam & Max: Reality 2.0.
Trodde jag var dum som inte kunde lösa en grej. Visade sig att det var en bugg som gjorde att det inte gick att lösa problemet. För att komma vidare så fick jag patcha spelet (som jag glömde när jag installerad det) och var då tvungen att köra om från början.

Ouch!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Sådär, då har jag klarat av Bonanza Bros.
Körde det via Mega Drive collection på steam.

Har även påbörjat Darkest Hour sen försökte jag mig på Bad Rats men jag orkade bara 1/4.

Medlem

Vi har passerat 50 titlar märket lite innan halva månaden. Det borde gå ganska galant att slå förra året i denna takt om inte folk tappar farten alltför mycket. Det borde bli lite boost efter Steamrean också tycker man.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Hej! Ni har missat att jag har klarat av Call of Duty - Black Ops (PC) http://www.fz.se/medlem/bilder/?id=812068

Medlem
Skrivet av Paddington:

HELSIKE vilket kompetent och genomtänkt trådstartande inlägg av WildThing i rapporttråden. Jag blir nästan rörd till tårar

Håhå, yår velkom! "Äntligen" hemkommen från semester (RHODOS! WHOOO!) som startade precis när utmaningen började, så underbara Traveller stepped up Sjukt imponerad över hur mycket spel som hunnits med! I år tar vi förra årets rekord lätt. Har några spel jag lirat under semestern som ska adderas till listan framöver.


signatur

Videomupp

Skrivet av D34D_L33T:

Hej! Ni har missat att jag har klarat av Call of Duty - Black Ops (PC) http://www.fz.se/medlem/bilder/?id=812068

Fixat. Det är lätt att missa, speciellt när man jobbar ca 12 timmar om dygnet
MEn jag kommer gå igenom alla inlägg igen, så om det står i huvudtråden med Avklarat som titel, så kommer ni med på listan, om bevis ges dvs.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Blir klar med Zeno Clash imorgon för tävlingens skull. Annars rätt värdelöst spel om man inte går igång på den wacko världen vilket jag inte gör. Storyn är bedrövlig och fightingen är inte direkt batman-kvalitet på. Det enda roliga är hur de backar, liksom trippar på tå och gömmer sig när man har vapen i hand och sen när man skjutit slut och laddar om så ruschar dom en dom jävlarna (spelar på hard)


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Halva Juli har passerat och vi är uppe i 78 titlar i skrivandes stund.
Fan vad vi ÄGER! Vi kommer inte bara att slå förra årets resultat, VI KOMMER FÖRNEDRA DET!

You!, ALL OF YOU! = Awsome!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

ELF
Medlem

Från ingenstans så körde jag igenom Hotline Miami. Ska försöka ta mig an Painkiller nu.

Skrivet av Traveller in time:

Halva Juli har passerat och vi är uppe i 78 titlar i skrivandes stund.
Fan vad vi ÄGER! Vi kommer inte bara att slå förra årets resultat, VI KOMMER FÖRNEDRA DET!

You!, ALL OF YOU! = Awsome!

Hade jag inte glömt bort detta så hade det kunnat vara med 5 titlar till. Men glömde bort detta pga allt slitande i håret. Har kört igenom alla episoder av Sam & Max Save The World. Någon annan kan få det nöjet istället


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Jag pallar inte med Saints Row The Third. Det är inte min typ av spel och jag borde förstått det egentligen. Jag spelade ju igenom Sleeping Dogs tidigare i år med en gäspning för att det var gratis. Hoppas steam behåller sparfilerna iallafall om jag ändrar mig någon gång för nu avinstallerar jag det. Synd att man kastade bort värdefull spel- och tävlingstid på en titel man inte pallar spela.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Jag pallar inte med Saints Row The Third. Det är inte min typ av spel och jag borde förstått det egentligen. Jag spelade ju igenom Sleeping Dogs tidigare i år med en gäspning för att det var gratis. Hoppas steam behåller sparfilerna iallafall om jag ändrar mig någon gång för nu avinstallerar jag det. Synd att man kastade bort värdefull spel- och tävlingstid på en titel man inte pallar spela.

Känner tyvärr så med alldeles för många spel i mitt bibliotek på Steam.

Men vem kommer hedra minnet av FragZone genom att klara av Quake??!
Do it!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

ELF
Medlem

Vet inte om jag kommer köra igenom Painkiller. Kör det bara lite då och då trots att det på något vänster är ett skönt spel.
Där emot så har jag sträckkört Dreamfall The Longest Journey. Det kändes dock mer som en interaktiv film än ett spel, både på gott och ont. Det var lite för linjärt, men storyn var samtidigt väldigt bra. Verkar dock som att det blir skillnad på det i det kommande Dreamfall Chapters som är Kickstartat.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

ELF
Medlem

Ser att vi har 101 avklarade titlar.

Hurra.......


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Ser att vi har 101 avklarade titlar.

Hurra.......

Yes!
Första gången jag deltar så bidrog lite mjukt med en titel, men fan vad kul att 100 är spräckt!

Har för många spel aldrig kommer spela igenom så detta gav lite eld i baken.

Last of Us är igång men inte för denna tävlingen, The Last Of Us ska smakas på, i lugn och ro.

Medlem

Tjena måste bara slänga iväg en liten fundering, hade tänkt spela igenom Resident Evil 6 här i helgen om jag hinner, men det är ju 3 kampanjer i spelet hur räknas det om jag tex bara skulle klara 1/3 eller 2/3 av dom ? förstår ju att inte hela spelet räknas men ska man typ skriva att man klarade "den" och/eller "den" kampanjen ?

Sköt om er och spela på kära FZ medlemar

Medlem

För varje titel som jag klarar av så börjar jag på 3 nya. Jag kommer nog aldrig att bli klar med alla i tid. :/

Medlem

Med Joe Danger 2 som jag nyss klarade så saknar vi bara ett spel på bokstaven V i det engelska alfabetet.

Jag har ju Vanquish som jag tänkt spela igenom igen någon dag men inte nu så om någon annan vill offra sig på ett spel på bokstaven V så vore det nog kul att få till.

Bråttom bråttom nu. Deadline hägrar


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

ELF
Medlem

3 dagar kvar. Dags att klara försöka klara Splinter Cell.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Snart är Summer Challenge 2014 här!

Hoppas jag. Det går säkert hitta på någon nyhet till i år också, eller vad tror ni? Reglerna för bevis är bra som de är tycker jag. Och så tycker jag som tidigare sagt att man faktiskt bara ska ha en tråd. De som postar får bara se till så att de inte bakar in det i en diskussionstext. Det borde funka bra med
"hej blabla jäkla bossen, blabla highscore blah blah bla

Påbörjat: Call of Battlecell: Modern Assault 5
Avklarat: Call of Battlecell: Modern Assault 4, Call of Battlecell: Modern Assault 3

Och förresten blah blah sen ska jag spela blabh blah blah......o s v.."

Det blir för sterilt med enbart rapport-tråd och folk är för lata för att gå till den andra för att skriva saker. Mysigare med en tråd. Tycker jag. Så jobbigt kan det inte vara att scrolla igenom lite kommentarer.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Skriv svar