FZ Community Summer Challenge diskussionstråd

Medlem

Så jäkla bra! Har precis fått lite tid till att spela och fixade kampanjen till call of duty world at war på 360 idag, Fortsatte sen in på bad company som jag la på hyllan för länge sen. Kommer nog fixat det tills imorgon.

Det märks verkligen att bad company är dice återintåg på singleplayer igen. När man dör så spawnas man igen med full hälsa och samma vapen som man dog med och fortsätter med fiender och tjafs intakt.

Sen har jag påbörjat super mario world som jag kör på min telefon (xperia play), perfekt för buss.

Skulle vilja påbörja grandia som släpptes till playstation, efter jag läst om det i Level. Men får se om man hinner ett fett rpg innan tiden är slut...

Medlem

Mega Man 2 dot done. 2 continues, en mot draken, en mot Wily 1.

Två kommentarer:
1.) VARFÖR spelade jag på difficult istället för normal!?
2.) Jag hatar verkligen bossen i Wily stage 4. För de ej insatta: Bossen i Wily stage 4 kan bara skadas med ett specifikt vapen (crash bomber) men man har bara aldeles nog ammo för att kunna klara den på ett försök OM man även använder en annan ability för att ta sig till punkterna där den kan bli skadad istället för crash bomber (det finns förstörbara väggar som kan tas bort med vapnet men som även kan klättras runt). Jag glömde naturligtvis det och fick stå och farma ammo i typ 10 minuter som en idiot.

Fortfarande det enklaste spelet i serien tho

Edit: A just ja, spelade på NES. Jag tog även en bild av avslutningen så jag kanske laddar upp den senare.

Edit: Kom att tänka på att jag kanske lät lite irriterad i posten men Mega Man 2 är trotts allt ett av mina favoritspel så i slutändan var det ett nöje att spela det utom vid de 2-3 tillfällen då jag fick energifarma

Medlem

Ladda gärna upp! Sånt är roligt

Megaman 2 är definitivt det bästa spelet jag lirat till NES. Klarade också ut det flertalet gånger under min barndom, men nu skulle jag nog inte kunna ta mig till Wily nivåerna


signatur

Videomupp

Medlem

Säg inte det
Första gången jag klarade det var nån gång i mitten av förra deceniet och det var efter att inte ha spelat det sedan jag sålde mitt första NES för att köpa ett N64 nån gång kring 97.

Medlem
Skrivet av woe:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av woe:

Bra att man har ledigt så man inte behöver gå upp

avslutade titlar:

Halo combat evolved (xbox)
halo 2 (xbox)
halo 3 (xbox 360)
halo 3 odst (xbox 360)
halo reach (xbox 360)
red dead redemtion (xbox 360)
gears of war (xbox 360)
gears of war 2 (xbox 360)
star wars force unleashed 2 (xbox 360)
ruse (xbox 360)
legend of zelda link to the past (Snes)
legend of zelda minish cap (Game boy advance)
battlefield bad company (xbox 360)
oblivion (xbox 360)

Påbörjade titlar:

dead space 2
dark sector

Har du klarat av alla de spelen sedan 00:01 igår natt? O_o

Ja det har jag det är bara en bråk del av vad jag kan spela.

Du ska endast skriva de som du har klarat av sen Måndagen den 18e 00:01... inte före 00:01..

Medlem

Fallout - (1997)
Fallout 2 (1998)

Några av de bästa spel jag någonsin spelat, så sjukt välgjorda

Medlem

Funderar på en speedrun i Morrowind... skulle det räknas?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Funderar på en speedrun i Morrowind... skulle det räknas?

Att klara ett spel är väl att klara ett spel, varesig du gör det fort eller inte?

Medlem

Spelade klart chapter 1 i The Witcher igår. Nu ska jag döda någon basilisk-liknande varelse i kloakerna. Jobbar om dagarna så det blir inte så mycket spelande. Blir ledig i början på augusti, då blir det game'a loss

Medlem

Gissar på att kampanjen i HoMM 6 betan inte räknas

woe
Medlem
Skrivet av mrpeters:
Skrivet av woe:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av woe:

Bra att man har ledigt så man inte behöver gå upp

avslutade titlar:

Halo combat evolved (xbox)
halo 2 (xbox)
halo 3 (xbox 360)
halo 3 odst (xbox 360)
halo reach (xbox 360)
red dead redemtion (xbox 360)
gears of war (xbox 360)
gears of war 2 (xbox 360)
star wars force unleashed 2 (xbox 360)
ruse (xbox 360)
legend of zelda link to the past (Snes)
legend of zelda minish cap (Game boy advance)
battlefield bad company (xbox 360)
oblivion (xbox 360)

Påbörjade titlar:

dead space 2
dark sector

Har du klarat av alla de spelen sedan 00:01 igår natt? O_o

Ja det har jag det är bara en bråk del av vad jag kan spela.

Du ska endast skriva de som du har klarat av sen Måndagen den 18e 00:01... inte före 00:01..

Detta är de jag har klarat sen måndags 00:01 tyckte det var en intressant tråd så jag prövade dessa har jag klarat av. Jag har fler spel att klara än de som står i listan.

Medlem
Skrivet av woe:
Skrivet av mrpeters:
Skrivet av woe:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av woe:

Bra att man har ledigt så man inte behöver gå upp

avslutade titlar:

Halo combat evolved (xbox)
halo 2 (xbox)
halo 3 (xbox 360)
halo 3 odst (xbox 360)
halo reach (xbox 360)
red dead redemtion (xbox 360)
gears of war (xbox 360)
gears of war 2 (xbox 360)
star wars force unleashed 2 (xbox 360)
ruse (xbox 360)
legend of zelda link to the past (Snes)
legend of zelda minish cap (Game boy advance)
battlefield bad company (xbox 360)
oblivion (xbox 360)

Påbörjade titlar:

dead space 2
dark sector

Har du klarat av alla de spelen sedan 00:01 igår natt? O_o

Ja det har jag det är bara en bråk del av vad jag kan spela.

Du ska endast skriva de som du har klarat av sen Måndagen den 18e 00:01... inte före 00:01..

Detta är de jag har klarat sen måndags 00:01 tyckte det var en intressant tråd så jag prövade dessa har jag klarat av. Jag har fler spel att klara än de som står i listan.

Men jag tvekar på att du har klarat av Alla de spelen från max 33% till 100% på en dag >.>

Medlem

Drog igenom Dark Messiah i helgen. Twice!

Medlem

Ufouria avklarat. Inga unintentional deaths, 3 intentional (för att slippa gå så långt). Spelade på NES (fast jag tror det finns på VC nu) och tog några bilder, ska se om jag gör ett konto på nån albumsida eller nåt (kanske rent av har ett liggande, vi får se).

Gick som smort i stort sett, fast jag nästan dog mot sista bossen. Jag körde i stort sett enligt speedrun routen (huvudsakligen den senare) men gick vilse vid ett tillfälle och så kunde jag naturligtvis inte skippa den tredje karaktären, Shades, som i TASen eftersom det är ett 1 frames trick. Nå, det handlade nu ju inte om att göra det snabbt men kolla gärna in länkarna, det är ett riktigt bra spel som inte är så känt.

En rolig grej: Aktiverade Moonwalking glitchen av misstag två gånger (tryck åt motsatt håll framen innan man landar efter ett hopp, får en att gå baklänges).

Medlem

Tur att jag åkte på en öroninflamation så jag fick tid till att spela, hade spelat ca 3 timmar av ME2 före och nu är jag klar.

Medlem
Skrivet av woe:
Skrivet av mrpeters:
Skrivet av woe:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av woe:

Bra att man har ledigt så man inte behöver gå upp

avslutade titlar:

Halo combat evolved (xbox)
halo 2 (xbox)
halo 3 (xbox 360)
halo 3 odst (xbox 360)
halo reach (xbox 360)
red dead redemtion (xbox 360)
gears of war (xbox 360)
gears of war 2 (xbox 360)
star wars force unleashed 2 (xbox 360)
ruse (xbox 360)
legend of zelda link to the past (Snes)
legend of zelda minish cap (Game boy advance)
battlefield bad company (xbox 360)
oblivion (xbox 360)

Påbörjade titlar:

dead space 2
dark sector

Har du klarat av alla de spelen sedan 00:01 igår natt? O_o

Ja det har jag det är bara en bråk del av vad jag kan spela.

Du ska endast skriva de som du har klarat av sen Måndagen den 18e 00:01... inte före 00:01..

Detta är de jag har klarat sen måndags 00:01 tyckte det var en intressant tråd så jag prövade dessa har jag klarat av. Jag har fler spel att klara än de som står i listan.

Saken är den att även om jag gärna vill tro dig så har jag mycket svårt för det. 14 spel på 24 timmar är drygt 1 timme och 45 minuter per spel, och det är om du sträckspelar i 24 timmar nonstop utan pauser. Det är i princip en teknisk omöjlighet då flera av spelen är svåra nog att klara på 5 timmar. Men förklara gärna ingående hur du gick tillväga isåfall, jag skulle tro du slog ett par speedrunrekord på vägen isåfall

Skrivet av Pudin:

Tur att jag åkte på en öroninflamation så jag fick tid till att spela, hade spelat ca 3 timmar av ME2 före och nu är jag klar.

Egentligen är det synd att göra så med Mass Effect 2, det spelet ska man ju njuta av som fint vin under en längre period!


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av woe:
Skrivet av mrpeters:
Skrivet av woe:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av woe:

Bra att man har ledigt så man inte behöver gå upp

avslutade titlar:

Halo combat evolved (xbox)
halo 2 (xbox)
halo 3 (xbox 360)
halo 3 odst (xbox 360)
halo reach (xbox 360)
red dead redemtion (xbox 360)
gears of war (xbox 360)
gears of war 2 (xbox 360)
star wars force unleashed 2 (xbox 360)
ruse (xbox 360)
legend of zelda link to the past (Snes)
legend of zelda minish cap (Game boy advance)
battlefield bad company (xbox 360)
oblivion (xbox 360)

Påbörjade titlar:

dead space 2
dark sector

Har du klarat av alla de spelen sedan 00:01 igår natt? O_o

Ja det har jag det är bara en bråk del av vad jag kan spela.

Du ska endast skriva de som du har klarat av sen Måndagen den 18e 00:01... inte före 00:01..

Detta är de jag har klarat sen måndags 00:01 tyckte det var en intressant tråd så jag prövade dessa har jag klarat av. Jag har fler spel att klara än de som står i listan.

Saken är den att även om jag gärna vill tro dig så har jag mycket svårt för det. 14 spel på 24 timmar är drygt 1 timme och 45 minuter per spel, och det är om du sträckspelar i 24 timmar nonstop utan pauser. Det är i princip en teknisk omöjlighet då flera av spelen är svåra nog att klara på 5 timmar. Men förklara gärna ingående hur du gick tillväga isåfall, jag skulle tro du slog ett par speedrunrekord på vägen isåfall

Skrivet av Pudin:

Tur att jag åkte på en öroninflamation så jag fick tid till att spela, hade spelat ca 3 timmar av ME2 före och nu är jag klar.

Egentligen är det synd att göra så med Mass Effect 2, det spelet ska man ju njuta av som fint vin under en längre period!

Håller med dig, men det är åttonde gången jag spelar igenom det så jag har råd att skynda igenom ett varv

Medlem

Half-Life 2 - PC
Session 4 och 5
Dag 2

Spelet avklarat, slutspurten på spelet är verkligen intensivt på hard.... alla striders som fullständigt äger en. Dark energy (sista kapitlet) är ju så nedrans benhårt, slänge combines runt omkring sig. Ställer mig nu frågan varför det var så länge sedan jag gick igenom spelet - nästan lite sorgligt att det redan är klart.... vilket BRA SPEL DET ÄR. Efter detta plockar jag nog episoderna också

http://cloud.steampowered.com/ugc/578928798674782162/1B3BEF6C...
http://cloud.steampowered.com/ugc/578928798674779446/6317DE19...

Edit: även postat i huvudtråden för att det ska bli enkelt för moderator att lägga till spelet i listan.

Inaktiv
Skrivet av woe:

Detta är de jag har klarat sen måndags 00:01 tyckte det var en intressant tråd så jag prövade dessa har jag klarat av. Jag har fler spel att klara än de som står i listan.

¨

Nej, det har du inte. Frågan är däremot vad du får ut av att säga att du har det. Det finns ju ingen normalbegåvad människa som kommer att tro dig och det faktum att du verkar tro på det själv är ju lite smått oroväckande.

Men visst, jävlar vad coolt att du hunnit med så många spel på ett dygn. Det är definitivt världsrekord! Jag kontaktar gärna Guinness World Records och ber dom göra ett reportage om dig om du vill? Skicka ett PM så fixar vi det!


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Skrivet av amphix:
Skrivet av woe:

Detta är de jag har klarat sen måndags 00:01 tyckte det var en intressant tråd så jag prövade dessa har jag klarat av. Jag har fler spel att klara än de som står i listan.

¨

Nej, det har du inte. Frågan är däremot vad du får ut av att säga att du har det. Det finns ju ingen normalbegåvad människa som kommer att tro dig och det faktum att du verkar tro på det själv är ju lite smått oroväckande.

Men visst, jävlar vad coolt att du hunnit med så många spel på ett dygn. Det är definitivt världsrekord! Jag kontaktar gärna Guinness World Records och ber dom göra ett reportage om dig om du vill? Skicka ett PM så fixar vi det!

Även om woe troligtvis tänjer lite på sanningen så finns det ingen anledning att börja förolämpa honom.

Medlem

60 olika titlar avklarade, och listan över totalt klarade spel är högre Flera har klarat samma så det blir två siffror så att säga. Det tuffar på väldigt bra i vilket fall som helst! Superkul att se, håller vi samma raska tempo med 20 spel per dag i genomsnitt så kommer vi hamna på 620 stycken, grovt räknat!

Kommer att sortera spellistan någon dag framöver. Finns ingen riktig tid just nu tyvärr så håll ut


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

60 olika titlar avklarade, och listan över totalt klarade spel är högre Flera har klarat samma så det blir två siffror så att säga. Det tuffar på väldigt bra i vilket fall som helst! Superkul att se, håller vi samma raska tempo med 20 spel per dag i genomsnitt så kommer vi hamna på 620 stycken, grovt räknat!

Kommer att sortera spellistan någon dag framöver. Finns ingen riktig tid just nu tyvärr så håll ut

Vilka nördar vi är
Jaja, har man semester och det ösregnar så finns det inte så mycket annat att göra...

Medlem

NEXT!

Half-life 2 - Episode 1

Medlem

Hade ett photobucket konto liggandes så jag tog och laddade upp bilderna (tog även några fler än de här, kolla gärna in albumet).

Megaman 2

Ufouria

Medlem

Blev nu precis klar med Battlefield: Bad Company.
Och nu ska jag ge mig in på bioshock, ett spel som jag tyvärr inte haft tid och spela förut. Men det är förbannat kul att plocka upp spel som man missat.

Medlem
Skrivet av belggren:

Och nu ska jag ge mig in på bioshock, ett spel som jag tyvärr inte haft tid och spela förut. Men det är förbannat kul att plocka upp spel som man missat.

Jag har letat runt lite efter Bioshock jag med, men det verkar inte längre säljas till Ps3...

Medlem

Klarade precis S: Call of Pripyat, kört det nästan non-stop, men någon kunde varnat att det var skitläskigt..

Medlem

Såg precis detta. Jag varvade faktiskt Medal of Honor i måndags natt, mot måndagsmorgonen, så det räknas utan att jag visste om det då. Frågan är vad man ska spela igenom nu då?

FÖRSLAG!!

En liknande tråd men där vi försöker mäta hur många achievement points vi kan knapra ihop på en månad, gemensamt. Kul idé? (Eller PSN-trophys, funkar väl det med...)

Medlem
Skrivet av WildThing:

60 olika titlar avklarade, och listan över totalt klarade spel är högre Flera har klarat samma så det blir två siffror så att säga. Det tuffar på väldigt bra i vilket fall som helst! Superkul att se, håller vi samma raska tempo med 20 spel per dag i genomsnitt så kommer vi hamna på 620 stycken, grovt räknat!

Kommer att sortera spellistan någon dag framöver. Finns ingen riktig tid just nu tyvärr så håll ut

Vi satsar på 1000 spel då grabbar! (och tjejer?)

Medlem
Skrivet av WildThing:

60 olika titlar avklarade, och listan över totalt klarade spel är högre Flera har klarat samma så det blir två siffror så att säga. Det tuffar på väldigt bra i vilket fall som helst! Superkul att se, håller vi samma raska tempo med 20 spel per dag i genomsnitt så kommer vi hamna på 620 stycken, grovt räknat!

Kommer att sortera spellistan någon dag framöver. Finns ingen riktig tid just nu tyvärr så håll ut

Vi satsar på 1000 spel då grabbar! (och tjejer?)

Är det okej att varva spel man redan varvat tidigare? För isåfall kan jag nog leverera rejält åt er

Kan ni försöka lista spelen i bokstavsordning i huvudtråden så blir det enklare att se vilka som är klarade??

Skriv svar