FZ Community Summer Challenge diskussionstråd

Medlem
Skrivet av WildThing:

60 olika titlar avklarade, och listan över totalt klarade spel är högre Flera har klarat samma så det blir två siffror så att säga. Det tuffar på väldigt bra i vilket fall som helst! Superkul att se, håller vi samma raska tempo med 20 spel per dag i genomsnitt så kommer vi hamna på 620 stycken, grovt räknat!

Kommer att sortera spellistan någon dag framöver. Finns ingen riktig tid just nu tyvärr så håll ut

Vi satsar på 1000 spel då grabbar! (och tjejer?)

Medlem

Precis klarat ut F.E.A.R. nu. Minst sagt ett väldigt bra spel, med ett intressant slut.
Tycker inte det var speciellt läskigt (hoppade till en gång och det var när söta Alma stod på ett väldigt lämpligt ställe,

ovanför en stege

) men det höll en bra stämning igenom hela spelet.
Tog mig 8h att klara det, enligt xfire, vilket jag får se som ganska bra då jag körde på normal svårighetsgrad och inte direkt skyndade mig (varför rusha igenom ett spel första gången man spelar det?).
Jag skulle nog klassa normal som hard eller svårare på de flesta nya spel som släpps (fast kanske bara var så att jag inte direkt var van vid att använda SlowMo när det kom 5+ fiender som ville ta livet av mig).

Medlem
Skrivet av inifex:

Tycker inte det var speciellt läskigt (hoppade till en gång och det var när söta Alma stod på ett väldigt lämpligt ställe,

ovanför en stege

)

Åh fyfan, kommer ihåg det

Medlem

Första F.E.A.R. är klockrent. Synd att 2an och 3an inte alls är lika läskiga eller bra.
Har börjat lite på Mass Effect, har kört igenom som ond, så nu blir det god. I witcher är jag nu inne i Vizima och plockar på mig quests.

Medlem

Har sett att en del undrar om spel där det är lite friare, såsom Hearts of Iron 3 och dylikt. Dessa skulle jag säga räknas som avklarade då man vunnit ett game. Civ5 kan väl klaras av genom en massa olika sätt, såsom kultur och conquering, right?


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Har sett att en del undrar om spel där det är lite friare, såsom Hearts of Iron 3 och dylikt. Dessa skulle jag säga räknas som avklarade då man vunnit ett game. Civ5 kan väl klaras av genom en massa olika sätt, såsom kultur och conquering, right?

Eller science eller economy.

Men det gäller att vinna också, kommer man tvåa eller sämre i Civ har man egentligen inte klarat det, även om man har spelat färdigt en runda vilket kan innebära många timmars speltid.

Medlem

Någon som vill varva ett XBLA (Xbox Live Arcade) spel med mig i Co-Op?

(räknas det som två varvningar då? )

Medlem

Ska vi se om jag klarar av AC1, AC2, AC Brotherhood och Batman: arkham asylum.
Tror nog jag kommer klara högst ett spel. Vi får se, först ska jag få spelen också.

Medlem

Ja. Jag skulle inte göra alltför stort väsen av "Summer challange", tråden är ju överfylld med solklara troll. Personer som klarat 15-20 titlar på en dag och så vidare. Sådant gör bara att jag, som uppfattar mig som seriös i sådana här sammanhang, tröttnar rejält. Om jag lägger några timmar på att klara lite gamla NES-klassiker och kommer till forumet och får läsa "JAG HAR KLARAT HALO 1, 2, OCH 3. JAG HAR OCKSÅ HUNNIT MED RED DEAD REDEMPTION, OBLIVION, ZELDA: A LINK TO THE PAST, GEARS OF WAR 1 OCH 2, OCH SÅKLART ALLA ANDRA HALO-TITLAR SOM FINNS!!!!!!!!!!!!!1111".

Nädu, ska en sådan challange fungera kräver det någon form för varifiering, exempelvis; bild på end-screen samt timestamp, trots att det inte klarar av problemet med att ladda gamla saved games så skulle det göra hela grejen mer rolig och mer jobb än att hitta på titlar och försöka få sin e-penis att gro.

Det är mina tankar kring det. Det var en bra och rolig idé, som dog bara några timmar efter den föds.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Bjosarn har en poäng.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Dags att bli den mörka riddaren som Gotham förtjänar, dags att spela LEGO:Batman

Medlem

Spelade i genom killzone3 kampanjen med en vän, det var oerhört roligt. Jag har väntat ett tag med att köpa spelet på grund av vissa recensioner. spelet var helt klart över förväntat och nu vart jag sugen på mer fps men först ska Assassins creed 2 klaras av.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Ja. Jag skulle inte göra alltför stort väsen av "Summer challange", tråden är ju överfylld med solklara troll. Personer som klarat 15-20 titlar på en dag och så vidare. Sådant gör bara att jag, som uppfattar mig som seriös i sådana här sammanhang, tröttnar rejält. Om jag lägger några timmar på att klara lite gamla NES-klassiker och kommer till forumet och får läsa "JAG HAR KLARAT HALO 1, 2, OCH 3. JAG HAR OCKSÅ HUNNIT MED RED DEAD REDEMPTION, OBLIVION, ZELDA: A LINK TO THE PAST, GEARS OF WAR 1 OCH 2, OCH SÅKLART ALLA ANDRA HALO-TITLAR SOM FINNS!!!!!!!!!!!!!1111".

Nädu, ska en sådan challange fungera kräver det någon form för varifiering, exempelvis; bild på end-screen samt timestamp, trots att det inte klarar av problemet med att ladda gamla saved games så skulle det göra hela grejen mer rolig och mer jobb än att hitta på titlar och försöka få sin e-penis att gro.

Det är mina tankar kring det. Det var en bra och rolig idé, som dog bara några timmar efter den föds.

Är ju därför jag har bidragit med så mycket fakta som möjligt kring mitt spelande ju!
Det tycker jag andra också ska göra - Finns ju ingen mening med att sitta och spotta text om att man har klarat det och det spelet. Det ligger väl i andras intresse att se lite sköna screens från progressen och vad man tycker om liret. Jag skulle gärna se lite snack och smårescensioner om spelen folk spelar då jag inte ens spelat hälfen av alla spel folk säger är avklarade. Kan ju vara kul att få ett större perspektiv i spelvärlden

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Ja. Jag skulle inte göra alltför stort väsen av "Summer challange", tråden är ju överfylld med solklara troll. Personer som klarat 15-20 titlar på en dag och så vidare. Sådant gör bara att jag, som uppfattar mig som seriös i sådana här sammanhang, tröttnar rejält. Om jag lägger några timmar på att klara lite gamla NES-klassiker och kommer till forumet och får läsa "JAG HAR KLARAT HALO 1, 2, OCH 3. JAG HAR OCKSÅ HUNNIT MED RED DEAD REDEMPTION, OBLIVION, ZELDA: A LINK TO THE PAST, GEARS OF WAR 1 OCH 2, OCH SÅKLART ALLA ANDRA HALO-TITLAR SOM FINNS!!!!!!!!!!!!!1111".

Nädu, ska en sådan challange fungera kräver det någon form för varifiering, exempelvis; bild på end-screen samt timestamp, trots att det inte klarar av problemet med att ladda gamla saved games så skulle det göra hela grejen mer rolig och mer jobb än att hitta på titlar och försöka få sin e-penis att gro.

Det är mina tankar kring det. Det var en bra och rolig idé, som dog bara några timmar efter den föds.

Visst suger det rejält om vissa verkligen anstränger sig och klarar alla de spel som de säger sig klara medan andra bara säger det men inte gör det. Samtidigt blir det väldigt omständigt ifall man börjar komma med krav på bilder eller liknande så här i efterhand. Men visst kan jag hålla med om att det hade varit bra att i så fall ha med detta från början.

Själv har jag spelat och klarat SWAT4 och C&C : Kane´s Wrath.

Kane´s Wrath var relativt enkelt att klara dock var vissa uppdrag rätt tidskrävande (speciellt de senare uppdragen) då jag inte spelade spelet speciellt strategiskt utan väntade tills jag hade en tillräckligt stor styrka för att vinna.

SWAT4 på easy var däremot mer utmanande, enda direkta skillnader mellan denna och högre svårighetsgrad som jag kunde se var att gisslan hade större chans att överleva innan de blev skjutna och att fienderna var lite svårare samt att man kunde döda dom utan konsekvenser (på ELITE räcker det att man dödar en för att förlora hela uppdraget).

Medlem

Ja får väl bli att jaga achievements i Halo serien så man kan maxa sin lvl i Halo waypoint!

Medlem

Tror det kommer ta en bra stund att spela igenom Need for speed - Most wanted

Är black list 13 nu, och ska fighta bruden på nr 12. Fick supran från föregående black list member, så det rullar på rätt bra. Man är ju dock rätt tight på cash i spelet, måste verkligen planera vilka delar man uppgraderar och vilka bilar man vill ha.

Medlem

Sådär, 147 spel nu och sorterad alfabetisk! Phew! Pushar på bra!

Ang Bjosarns inlägg så finns det definitivt en poäng. När detta är över så får vi väl se vad som kan förbättras och vad man kan göra annorlunda. Men som det också sagts så kan vi inte ändra "spelreglerna" mitt i. Men det finns alltid plats för förbättring!

Dock så tycker jag att det är ingen som varit orimlig som kommit med. Det exemplet du tagit fram var från första dagen, men den har har inte heller räknats med. Den var ganska solklar så att säga.

Och rent generellt så måste väl säga att Lucifer får vara det lysande exemplet på hur man BORDE göra, så ta gärna efter! Mer berättelser på hur folks spelande går, det ska ju vara en upplevelse också, inte bara ett avklarande!


signatur

Videomupp

Medlem

Bestämde mig för att se om jag kunde klara igenom strategiklassikern Dungeon Keeper. Jag har kommit till den sista nivån förr men aldrig klarat det, så det här verkade vara ett bra tillfälle. För närvarande har jag kommit till land 10 utan några större svårigheter (utom att få det att fungera i Windows Vista ) men det blir inte direkt svårt förän de senare landen, så vi får se hur det går.

Medlem

Såg i efterhand att Serious Sam: The Second Encounter har fått extremt högt betyg på gamespot. Så bra är det inte och jag tvivlar på att det var så bra ens på den tiden. Det helt ok idag om man vill ha en annorlunda fps spelupplevelse. Obegränsat med liv och hysterisk onslaught emellanåt med lustiga levels där man t ex studsar upp och ner i stora rum medan man försöker skjuta skelett och annat löst monsterpack. De huvudlösa kamikazegubbarna med bomber i händerna som kommer springandes och skrikandes hela vägen är orginella också


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

SWAT4 på easy var däremot mer utmanande, enda direkta skillnader mellan denna och högre svårighetsgrad som jag kunde se var att gisslan hade större chans att överleva innan de blev skjutna och att fienderna var lite svårare samt att man kunde döda dom utan konsekvenser (på ELITE räcker det att man dödar en för att förlora hela uppdraget).

SWAT 3 var ett spel jag älskade framför allt för radio-kommunikationen. Det lyfte spelupplevelsen enormt och jag hade stora förhoppningar på fyran att bättra gameplay och behålla det som var grymt i trean. Sjukt besviken blev jag när jag märkte att de hade ersatt proffsen i trean med all-american gung-ho meatheads som SWAT konstaplar i fyran


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

SWAT 3 var ett spel jag älskade framför allt för radio-kommunikationen. Det lyfte spelupplevelsen enormt och jag hade stora förhoppningar på fyran att bättra gameplay och behålla det som var grymt i trean. Sjukt besviken blev jag när jag märkte att de hade ersatt proffsen i trean med all-american gung-ho meatheads som SWAT konstaplar i fyran

Har för mig att jag testat ett demo på SWAT3 men mer än så har jag nog inte spelat det, gillar faktiskt SWAT4 en hel del. Visserligen finns det saker som jag stör mig enormt på som AI´n (och som gör att ELITE blir så mycket svårare än det egentligen är) eller att man inte kan ge individuella order. Då AI´n (och framför allt träffsäkerheten och snabbheten) hos fienderna är så mycket vassare än ens egen (ibland kan ens egna gubbar göra de mest korkade saker trots att man gett order om annat) så gör även detta spelet svårare än vad det borde ha varit. Som sagt har jag inte spelat SWAT 3 men det låter som ett spel i min stil. SWAT4 saknar mycket av det jag gillar med RavenShield och vice versa, en kombination av dessa spel hade varit gymt=). Håller nu på att köra igenom kampanjen på ELITE (har väl spelat 1/3 av det) utan att använda mig granater eller liknande, tror dock inte jag kommer klara av de senare nivåerna utan dessa...

Medlem

Har påbörjat Assassins Creed nu och kan säga en sak: OTROLIGT repetivt!

Jag har dödad tre personer nu. Man har gjort samma sak hela tiden. Gissar även att det kommer vara så på de sex nästkommande personerna. Jag kommer då verkligen inte köra sidouppdrag. Får hoppas att AC2 ger mer glädje. Då några har sagt att AC2 är riktigt bra så hoppas jag att det stämmer.

Medlem
Skrivet av Siken:

Har påbörjat Assassins Creed nu och kan säga en sak: OTROLIGT repetivt!

Jag har dödad tre personer nu. Man har gjort samma sak hela tiden. Gissar även att det kommer vara så på de sex nästkommande personerna. Jag kommer då verkligen inte köra sidouppdrag. Får hoppas att AC2 ger mer glädje. Då några har sagt att AC2 är riktigt bra så hoppas jag att det stämmer.

Du kan pusta ut, jag orkade inte köra klart AC för att det var för repetivt men jag har klarat av både AC2 och Brotherhood

Medlem

Sen starten av den här tävlingen har jag startat och avklarat följande spel:
Mafia 2 (PC)
Civilization 3 (PC)
New Super Mario bros (DS)

Edit: Mafia 2 fanns tydligen redan på listan.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Paddington:

SWAT 3 var ett spel jag älskade framför allt för radio-kommunikationen. Det lyfte spelupplevelsen enormt och jag hade stora förhoppningar på fyran att bättra gameplay och behålla det som var grymt i trean. Sjukt besviken blev jag när jag märkte att de hade ersatt proffsen i trean med all-american gung-ho meatheads som SWAT konstaplar i fyran

Har för mig att jag testat ett demo på SWAT3 men mer än så har jag nog inte spelat det, gillar faktiskt SWAT4 en hel del. Visserligen finns det saker som jag stör mig enormt på som AI´n (och som gör att ELITE blir så mycket svårare än det egentligen är) eller att man inte kan ge individuella order. Då AI´n (och framför allt träffsäkerheten och snabbheten) hos fienderna är så mycket vassare än ens egen (ibland kan ens egna gubbar göra de mest korkade saker trots att man gett order om annat) så gör även detta spelet svårare än vad det borde ha varit. Som sagt har jag inte spelat SWAT 3 men det låter som ett spel i min stil. SWAT4 saknar mycket av det jag gillar med RavenShield och vice versa, en kombination av dessa spel hade varit gymt=). Håller nu på att köra igenom kampanjen på ELITE (har väl spelat 1/3 av det) utan att använda mig granater eller liknande, tror dock inte jag kommer klara av de senare nivåerna utan dessa...

AIn är notoriskt dålig/inkonsekvent i trean också. Sannolikt sämre. Som i ett uppdrag vid en villa i trean, det börjar nästan direkt med shots fired så alla går dynamic och rundar häcken och blir nedmejade innan man hinner säga "klavertramp". Enda sättet är att omedelbart be alla att stå still och så får man reka själv första biten. Så var det nog generellt med gamla tactical shooters, samma sak såg jag i Hidden & Dangerous 2. Spelet hade fantastisk känsla men med risig AI som ibland rundade byggnader åt fel håll, sköt upp all ammo i ryggsäcken på mål som var för långt bort för att träffa, vände sig om istället för att täcka de riktningar man sagt till dom och laddade om visandes helfigur. Och så har SWAT3 sämre grafik också. Men voiceover är fantastisk från ledare och grupper och dispatch och briefing. I inget spel jag spelat har voice-over och audio generellt varit så enskilt viktigt som i SWAT3. Det bar lätt halva spelet på sina axlar. http://www.youtube.com/watch?v=sK_qDhW2V-o (han som spelar är dock väldigt snabb på att ge kommandon men det ger en bra bild av spelet)

Skrivet av ProPain:

Sen starten av den här tävlingen har jag startat och avklarat följande spel:

Civilization 3 (PC)

Fast hur klarar man Civ 3? Det finns ingen kampanj. Finns väl inte scenarion heller? Det är ju bara matcher. Nog för att matcherna kan ta mycket lång tid beroende på setup, det är inte det.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Och så har SWAT3 sämre grafik också. Men voiceover är fantastisk från ledare och grupper och dispatch och briefing. I inget spel jag spelat har voice-over och audio generellt varit så enskilt viktigt som i SWAT3. Det bar lätt halva spelet på sina axlar. http://www.youtube.com/watch?v=sK_qDhW2V-o (han som spelar är dock väldigt snabb på att ge kommandon men det ger en bra bild av spelet)

Kollade på prisjakt och såg att CDON tar 19 kr det så det blir nog en beställning av det. Den här tråden har fått mig att börja ta tag i spel jag tänkt spela eller helt glömt av att jag hade.

Skrivet av Paddington:

Fast hur klarar man Civ 3? Det finns ingen kampanj. Finns väl inte scenarion heller? Det är ju bara matcher. Nog för att matcherna kan ta mycket lång tid beroende på setup, det är inte det.

Om det är som första Civ så är väl målet med spelet att ta sig till rymden, när man väl uppnått det har man (har jag för mig) klarat spelet. Dock verkar det som det faktiskt finns en kampanj i Civ 3 om man kollar diverse recensioner på nätet. Civ var länge sedan jag spelade som sagt, blir lite sugen på att spela även de spelen=).

Medlem

Jag siktar in mig på kortare arkadspel och retrospel för att hinna med så många som möjligt.

Här kan ni läsa lite om Guerilla War, ett spel som jag laddade hem från PSN (gratis med amerikanska PS+ annars kostar det väl några dollar som alla Minis) men som från början är ett gammalt arkadspel från SNK. Finns även en NES-version, men det var en port av arkadet som jag varvade igår natt.

En väldigt intressant grej är att man i det japanska arkadoriginalet spelar som Fidel Castro och Che Guevara och ska störta en amerikansk ockupation, enligt youtubekälla. Spelet heter tydligen till och med Guevara i japan. Men i den amerikanska arkadversionen är det istället en tyrannisk kung som ska störtas. Det blev för känsligt med Cuba och revolutioner och den biten kanske...

Avklarat: Guerilla War (PSN PS Minis, men från början nog till arkadmaskin, från SNK, 1987)

Tid: En halvtimme kanske, eller en timme?
Svårighetsgrad: Easy

Det gick åt några credits. Kanske bortåt 50 faktiskt. Första gången jag spelade spelet så det blev nästan enklare trots att nivåerna blev svårare och svårare.

Intressant att se ett gammalt arkadspel från SNK, och annorlunda styrning. I vanliga fall skjuter man åt samma håll som man går åt i de här actionspelen, men i detta har man möjlighet att skjuta åt ett annat håll än man går åt. Samma system som med dagens två spakar, men med en spak och två knappar, år 1987. Fungerar förvånansvärt väl. in tid. Och väldigt svårt. Man kan sno tanks också. Som i metal slug. Fast det här är ovanifrån och mindre humoristiskt och udda. Och fordonen i metal slug är lite mer annorlunda. Minst sagt.

Osäker på om jag faktiskt klarade spelet var jag först, för det slutar väldigt tvärt. Man når fram till ett palats och utan vidare så slutar själva spelet precis när man förväntar sig en slutboss eller iallafall att se hjälten jubla och gå in i byggnaden och allt man ser är en stillbild på hjälten med texten "You are the heros of the revolution!".

"Heros" i plural eftersom det egentligen är tänkt som ett co-opspel.
Och "Heros" istället för "Heroes" därför att japaner inte kunde engelska så bra kanske...?

Ovanligt spel...men tydligen en fortsättning på Ikari Warriors, som jag kände till innan.

Medlem

Ska väl ta och uppdatera mitt spelande i AC1. Det går vidare i en rätt rask takt ändå.. ska nog klara ut det med lätthet innan tiden går ut.

Har dödat sex stycken av tio än så länge.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Paddington:

SWAT 3 var ett spel jag älskade framför allt för radio-kommunikationen. Det lyfte spelupplevelsen enormt och jag hade stora förhoppningar på fyran att bättra gameplay och behålla det som var grymt i trean. Sjukt besviken blev jag när jag märkte att de hade ersatt proffsen i trean med all-american gung-ho meatheads som SWAT konstaplar i fyran

Har för mig att jag testat ett demo på SWAT3 men mer än så har jag nog inte spelat det, gillar faktiskt SWAT4 en hel del. Visserligen finns det saker som jag stör mig enormt på som AI´n (och som gör att ELITE blir så mycket svårare än det egentligen är) eller att man inte kan ge individuella order. Då AI´n (och framför allt träffsäkerheten och snabbheten) hos fienderna är så mycket vassare än ens egen (ibland kan ens egna gubbar göra de mest korkade saker trots att man gett order om annat) så gör även detta spelet svårare än vad det borde ha varit. Som sagt har jag inte spelat SWAT 3 men det låter som ett spel i min stil. SWAT4 saknar mycket av det jag gillar med RavenShield och vice versa, en kombination av dessa spel hade varit gymt=). Håller nu på att köra igenom kampanjen på ELITE (har väl spelat 1/3 av det) utan att använda mig granater eller liknande, tror dock inte jag kommer klara av de senare nivåerna utan dessa...

AIn är notoriskt dålig/inkonsekvent i trean också. Sannolikt sämre. Som i ett uppdrag vid en villa i trean, det börjar nästan direkt med shots fired så alla går dynamic och rundar häcken och blir nedmejade innan man hinner säga "klavertramp". Enda sättet är att omedelbart be alla att stå still och så får man reka själv första biten. Så var det nog generellt med gamla tactical shooters, samma sak såg jag i Hidden & Dangerous 2. Spelet hade fantastisk känsla men med risig AI som ibland rundade byggnader åt fel håll, sköt upp all ammo i ryggsäcken på mål som var för långt bort för att träffa, vände sig om istället för att täcka de riktningar man sagt till dom och laddade om visandes helfigur. Och så har SWAT3 sämre grafik också. Men voiceover är fantastisk från ledare och grupper och dispatch och briefing. I inget spel jag spelat har voice-over och audio generellt varit så enskilt viktigt som i SWAT3. Det bar lätt halva spelet på sina axlar. http://www.youtube.com/watch?v=sK_qDhW2V-o (han som spelar är dock väldigt snabb på att ge kommandon men det ger en bra bild av spelet)

Skrivet av ProPain:

Sen starten av den här tävlingen har jag startat och avklarat följande spel:

Civilization 3 (PC)

Fast hur klarar man Civ 3? Det finns ingen kampanj. Finns väl inte scenarion heller? Det är ju bara matcher. Nog för att matcherna kan ta mycket lång tid beroende på setup, det är inte det.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Paddington:

SWAT 3 var ett spel jag älskade framför allt för radio-kommunikationen. Det lyfte spelupplevelsen enormt och jag hade stora förhoppningar på fyran att bättra gameplay och behålla det som var grymt i trean. Sjukt besviken blev jag när jag märkte att de hade ersatt proffsen i trean med all-american gung-ho meatheads som SWAT konstaplar i fyran

Har för mig att jag testat ett demo på SWAT3 men mer än så har jag nog inte spelat det, gillar faktiskt SWAT4 en hel del. Visserligen finns det saker som jag stör mig enormt på som AI´n (och som gör att ELITE blir så mycket svårare än det egentligen är) eller att man inte kan ge individuella order. Då AI´n (och framför allt träffsäkerheten och snabbheten) hos fienderna är så mycket vassare än ens egen (ibland kan ens egna gubbar göra de mest korkade saker trots att man gett order om annat) så gör även detta spelet svårare än vad det borde ha varit. Som sagt har jag inte spelat SWAT 3 men det låter som ett spel i min stil. SWAT4 saknar mycket av det jag gillar med RavenShield och vice versa, en kombination av dessa spel hade varit gymt=). Håller nu på att köra igenom kampanjen på ELITE (har väl spelat 1/3 av det) utan att använda mig granater eller liknande, tror dock inte jag kommer klara av de senare nivåerna utan dessa...

AIn är notoriskt dålig/inkonsekvent i trean också. Sannolikt sämre. Som i ett uppdrag vid en villa i trean, det börjar nästan direkt med shots fired så alla går dynamic och rundar häcken och blir nedmejade innan man hinner säga "klavertramp". Enda sättet är att omedelbart be alla att stå still och så får man reka själv första biten. Så var det nog generellt med gamla tactical shooters, samma sak såg jag i Hidden & Dangerous 2. Spelet hade fantastisk känsla men med risig AI som ibland rundade byggnader åt fel håll, sköt upp all ammo i ryggsäcken på mål som var för långt bort för att träffa, vände sig om istället för att täcka de riktningar man sagt till dom och laddade om visandes helfigur. Och så har SWAT3 sämre grafik också. Men voiceover är fantastisk från ledare och grupper och dispatch och briefing. I inget spel jag spelat har voice-over och audio generellt varit så enskilt viktigt som i SWAT3. Det bar lätt halva spelet på sina axlar. http://www.youtube.com/watch?v=sK_qDhW2V-o (han som spelar är dock väldigt snabb på att ge kommandon men det ger en bra bild av spelet)

Skrivet av ProPain:

Sen starten av den här tävlingen har jag startat och avklarat följande spel:

Civilization 3 (PC)

Fast hur klarar man Civ 3? Det finns ingen kampanj. Finns väl inte scenarion heller? Det är ju bara matcher. Nog för att matcherna kan ta mycket lång tid beroende på setup, det är inte det.

Vad gäller Civ III så klarar man det när man vinner. Det finns scenarion också, iallafall i Civ III Complete.

Att komma först till Alpha Centauri är endast ett av flera sätt som man kan vinna i spelet (klara spelet på) och man kan även vinna genom erövring, kultur och lite annat har jag för mig.

Skriv svar