FZ Community Summer Challenge huvudtråd

Medlem

Lite updates, avklarat HL1-2EP1-2, Portal, Portal 2, DIablo 2 + exp, Sedan så vart ja bara tvungen att installera om WC3 + EXP.

Inaktiv

Avslutade precis Dead Space, rysligt bra spel (9:01:01 speltid, drygt 9h) klaustrofobiskt och mörkt, med en hel del alieninfluenser, klart nöjd med det..

Medlem

Påbörjat:
Heavy Rain [PS3]

Avslutat:
Batman: Arkham Asylum [PS3]
Hade inte så höga förhoppningar om detta men de va en riktigt bra spelupplevelse

Medlem

Påbörjat:
Tom Clancy's Rainbow Six Vegas 2 (PC)
The Saboteur (PC)
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots (PS3)
Bayonetta (PS3)

Medlem

Avklarade spel:
F.E.A.R. [PC / 2005]

Och en väldigt stor hög kvar.

Medlem

Påbörjat: Fallout: New Vegas Honest Hearts (PC, 2011)

Avslutat: Dark Forces (PC, 1995).
Fallout: New Vegas Dead Money (PC, 2011)
Burning Fight (Neo Geo MVS, 1991)
Metal Slug (Neo Geo MVS, 1996)


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

tokgamea alltså?
Bra utmaning. Jag har har Heavenly Sword liggande helt orört. Det ska vara ganska kort också så det blir ett lämpligt spel att försöka bidra med. Game on!


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

tokgamea alltså?
Bra utmaning. Jag har har Heavenly Sword liggande helt orört. Det ska vara ganska kort också så det blir ett lämpligt spel att försöka bidra med. Game on!

Alla bäckar små=), ja har också läst att det ska vara ett kort spel men jag har även för mig att jag läste något om att det kan vara rätt så svårt på sina ställen. Tror vi börjat närma oss 100 spelade spel, bara 900 kvar=).

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Paddington:

tokgamea alltså?
Bra utmaning. Jag har har Heavenly Sword liggande helt orört. Det ska vara ganska kort också så det blir ett lämpligt spel att försöka bidra med. Game on!

Alla bäckar små=), ja har också läst att det ska vara ett kort spel men jag har även för mig att jag läste något om att det kan vara rätt så svårt på sina ställen. Tror vi börjat närma oss 100 spelade spel, bara 900 kvar=).

Jag tror dig. Det är alltid så att jag överskrider angivet antal timmar som recensenter och/eller andra hävdar att det tar att klara ut ett visst spel. Alltid. Ungefär som när folk estimerar hur lång tid det tar att åka någonstans och estimerar att man snittar 120km/h hela vägen.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

@ ovanför: Beror ju på i vilket tempo man kämpar sig igenom ett spel och hur många gånger man får börja om också...Och kanske stressar recensenter sig igenom sina spel för att de har bråttom med att skriva sina recensioner, medan vi andra har lyxen att spela igenom spelen i lugn och ro i ett lagom tempo.

Medlem

Påbörjade: Mass Effect 2

Avklarade: Portal 2

Båda på Xbox 360


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem

Avslutade spel:
XIII (PC)
Call of Duty 2 (PC)

Av någon anledning så kan jag inte ta screenshot av eftertexterna. Det blir bara en svart bild....

Medlem

Fasen vad peppad jag blir nu. Ska försöka trycka något pc spel också. Återkommer med vilken titel.

Skrivet av Banjo:

@ ovanför: Beror ju på i vilket tempo man kämpar sig igenom ett spel och hur många gånger man får börja om också...Och kanske stressar recensenter sig igenom sina spel för att de har bråttom med att skriva sina recensioner, medan vi andra har lyxen att spela igenom spelen i lugn och ro i ett lagom tempo.

Ja så är det ju. På Red Dead Redemption har jag väl 50 timmar i nu och jag är ju inte riktigt klar än men det är ju för att jag glider omkring i vildmarken och tittar på solnedgången och stannar till för att bryta arm med folk och allt möjligt.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Jahapp, då var man bänkad. Fram med en kall Staropramen, här ska bidras. Nu ska Bohans hejdukar få smaka svärdet.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Paddington:

tokgamea alltså?
Bra utmaning. Jag har har Heavenly Sword liggande helt orört. Det ska vara ganska kort också så det blir ett lämpligt spel att försöka bidra med. Game on!

Alla bäckar små=), ja har också läst att det ska vara ett kort spel men jag har även för mig att jag läste något om att det kan vara rätt så svårt på sina ställen. Tror vi börjat närma oss 100 spelade spel, bara 900 kvar=).

Jag tror dig. Det är alltid så att jag överskrider angivet antal timmar som recensenter och/eller andra hävdar att det tar att klara ut ett visst spel. Alltid. Ungefär som när folk estimerar hur lång tid det tar att åka någonstans och estimerar att man snittar 120km/h hela vägen.

Absolut, hur lång tid ett spel tar beror till stor del hur personen spelar det, jag själv, till exempel, kan spela ett spel bra mycket längre än den tid som "anges" i recensioner eller liknande. Har nog lagt ner mer tid på Deus Ex än jag gjort på något spel på väldigt länge=).

Inaktiv

Avslutade (igår) L.A Noire [Xbox 360] , grymt lir! lätt det bästa jag spelat hittills i år. Speltid ~15h


signatur

War never changes.

MFZ
Medlem

har lirat igenom portal 2 och la noire hitills.
började dock lira igenom uncharted 2 på crushing häromdagen.. borde dock hinna klart det denna helg hoppas jag, är på sista banan atm.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Killzone 2 samt Killzone 3

Medlem

Körde ut Braid igår. Underbart spel.


signatur

Have a good time!

Medlem

Påbörjade spel:

Left 4 Dead 2
Nation Red (Litet spel men kanske räknas ändå)

Avslutade spel:

Medlem

Påbörjat: Secret of mana och final fantasy mystic quest

Medlem

Call of duty - World at war
Avklarat!

Medlem

Killzone 3 är nu avklarat, spelade igenom kampanjen co-op med en vän igår och idag.

Medlem

Påbörjat: Fallout: New Vegas Old World Blues (PC, 2011)

Avslutat: Dark Forces (PC, 1995).
Fallout: New Vegas Dead Money (PC, 2011)
Burning Fight (Neo Geo MVS, 1991)
Metal Slug (Neo Geo MVS, 1996)
Fallout: New Vegas Honest Hearts (PC, 2011)
Metal Slug 2 (Neo Geo MVS, 1998 )
Metal Slug X (Neo Geo MVS, 1999)


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

MFZ
Medlem

precis klar med uncharted 2 på crushing.. hyffsat drygt.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Påbörjade spel:
Alice: Madness Returns
Star Ocean: The Last Hope
Star Ocean: Till the End of Time
Disgaea 2
Ninja Gaiden 2

Avslutade spel:
Bastion.
Hard Corps: Uprising.
Final Fantasy VIII.
Dragon Age II.
Monkey Island 1.
Monkey Island 2.


signatur

We are the blades of AIUR!
And the shadows of Shakuras!

Medlem

Avslutade spel:
Brothers in arms: Road to hill 30 (PC)
Brothers in arms: Hells Highway (PC)

Påbörjat:
Splinter Cell - Pandora Tomorrow (PC)

Medlem

Tänkte påbörja racing ikväll!
Lotten föll på most wanted då det är en utav få need for speed jag inte testat.

Påbörjade spel:

Need for speed - Most wanted

Edit; Eftersom det har varit diskussion i den andra tråden om huruvida folk verkligen klarat alla spel de spelar och om de börjar från rätt tidpunkt i spelet osv: Förtydligar jag här att jag installerar spelet och har således inga saves

inK
Medlem

Påbörjade spel:
Singularity

Avslutade spel:
Dead Nation (PS3)
CSI - Fatal Conspiracy (PS3)
inFamous (PS3)


signatur

Every trophy counts...

Skriv svar