FZ Community Summer Challenge huvudtråd

Medlem

Avslutat:
Witcher 2
LA Noire
Hunted: Daemons Forge
Fallout: New Vegas
Severance: Blade of Darkness
Magicka
Dungeons and Dragons: Daggerdale
Wings of Prey


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

påbörjat Killzone3 (Elite difficulty)


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Påbörjat: Fallout: New Vegas Old World Blues (PC, 2011)

Avslutat: Dark Forces (PC, 1995).
Fallout: New Vegas Dead Money (PC, 2011)
Burning Fight (Neo Geo MVS, 1991)
Metal Slug (Neo Geo MVS, 1996)
Fallout: New Vegas Honest Hearts (PC, 2011)
Metal Slug 2 (Neo Geo MVS, 1998 )
Metal Slug X (Neo Geo MVS, 1999)
Metal Slug 3 (Neo Geo MVS, 2000)
Metal Slug 4 (Neo Geo MVS, 2002)
Metal Slug 5 (Neo Geo MVS, 2003)
Mutation Nation (Neo Geo MVS, 1991)


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Påbörjat:
The Saboteur™(PC)


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

Wolfenstein (360) påbörjat och avklarat. (sicken dynga)


signatur

Avklarat: CiV 5

AssCreed 1-2

Medlem

Avslutade spel:

Doom 1 (PC)
Doom 2: Hell on Earth (PC)
Final Doom: Plutonia (PC)

Medlem

Dude, you are making me look bad.

Demon's Souls - spazer


signatur

i7 2600K(2011)/GTX 1080/ACER Predator Z35 | PS4 | PS3 | Wii | PS2 | SNES | GB | NES

Medlem

påbörjat:
Rome: Total War

Avslutade:
GTA IV (360)
Oblivion (360)
Dark Messiah of might and magic (PC)

Medlem

Avklarade spel:
SWAT4 (PC, 2005, easy)
C&C 3 : Kane´s Wrath (PC, 2008, easy)
Torin´s Passage (PC, 1995)

Påbörjade spel:
Dark Forces
Legend of Kyrindia 2 : Hand of Fate
Starcraft
Little Big Adventure - Twinsens Adventure
Commandos : Behind Enemy Lines

Påbörjat:
Super Mario World (SNES)

Medlem

Avklarat: Civilization Revolution (Xbox 360) 2008 kom det ut

Tid: 8 timmar (seeeg omgång, blir så med många städer och enheter
Svårighetsgrad: Deity (den svåraste, sjätte svårighetsgraden)
Spelade som Indierna den här gången, aldrig vunnit med dem förut.
Vann en kulturseger, vilket egentligen inte säger nånting om omgången.

Jag invaderade Rom, som var på väg att vinna på kultur innan mitt rymdskepp nått fram till Alpha Centauri, och då fick jag alla deras stora personer och underverk (men inte deras ICBM trots att de hade byggt Manhattanproejktet i Pompeji, ja nu är det en stad som kan förknippas med förödelse på fler än ett sätt ) ... annars hade jag vunnit en vetenskaplig vinst två rundor senare, men det gick snabbare att bygga FN än att vänta in rymdskeppets ankomst. Kunde även ha byggt världsbanken och vunnit på ekonomi istället...Fick alla romarnas pengar också....

Annars var det en seg omgång med mycket krig, fundamentalism och inte förrän 1900-talet började jag satsa på forksning. Innan dess kämpade jag på med mina katapulter lite väl länge. Men när forskningen kom igång och jag gick över till kommunism och byggde gruvor och fabriker kunde jag regera med tanks och bombplan. Dock var egyptens huvudstad lite för hårt försvarad för att jag skulle orka försöka invadera den och vinna med erövring...Hade väl kanske gått om jag tränat spioner som kunde bryta ner deras försvarsställningar,men de hade veterantrupper och ledare och stadsmur och en av spelets militära stora personer... som ger alla veterantrupper ännu fler bonusar och fördelar i försvaret, som t.ex. Lojalitet som ger en försvarsbonus på 100%att invadera Rom var busenkelt i jämförelse.

Frankrike föll först, Paris invaderades med katapulter, och London föll sen, England invaderades med tanks. och sen var det egyptens tur, men deras huvudstad föll ju aldrig. Segt...inte speciellt utmanande men tidsödande att flytta alla trupper. Nej, RTS får det bli om det ska bli mer strategi tror jag. Härnäst väntar...

Mirror´s Edge!

Som jag har påbörjat sen igår och nu ska försöka varva. Om jag inte somnar innan dess.

Medlem

Om nu Civilization godtas så kan ni skriva upp Sins of a Solar Empire som "avklarat". Jag körde på Hard mot två AI. Entrenched expansionen men ingen diplomacy. En mediumstor galax/karta. Själv tycker jag inte sådant här borde räknas men det är inte jag som avgör detta.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Avklarat:

Crysis (PC, 2007, hard)

Medlem

Som den gamla Quake 1 speedrunnare man är bestämde jag mig för att casual-marathona igenom Quake på en 25 minuter.

Så avslutat:
Quake 1

Avklarat:

Batman - Arkham Asylum
Metro 2033
The Force Unleashed
The Force Unleashed II
Max Payne


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Avklarat:
- The Witcher 2


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Påbörjade spel:

Stalker Clear Sky
Stalker Call of Pripyat
Brothers In Arms Earned In Blood
Brothers In Arms Hells Highway
Mafia 2

Avklarade spel:

Metro 2033
Stalker Shadow Of Chernobyl
Mass Effect ( inkl alla DLC )
Mass Effect 2 ( inkl alla DLC )
Dead Space
Dead Space 2
Bulletstorm

Alla dessa är på PC.


signatur

"Garrus has finally pulled that stick out of his butt only now he wants to beat people to death with it." - Jeff "Joker" Moreau

Medlem

Påbörjade spel:
The Legend of Zelda: Ocarina of Time [N64]

Medlem

Påbörjat spel:
Rygar (NES)

Medlem
Skrivet av Banjo:

Avklarat: Civilization Revolution (Xbox 360) 2008 kom det ut

Tid: 8 timmar (seeeg omgång, blir så med många städer och enheter
Svårighetsgrad: Deity (den svåraste, sjätte svårighetsgraden)
Spelade som Indierna den här gången, aldrig vunnit med dem förut.
Vann en kulturseger, vilket egentligen inte säger nånting om omgången.

Jag invaderade Rom, som var på väg att vinna på kultur innan mitt rymdskepp nått fram till Alpha Centauri, och då fick jag alla deras stora personer och underverk (men inte deras ICBM trots att de hade byggt Manhattanproejktet i Pompeji, ja nu är det en stad som kan förknippas med förödelse på fler än ett sätt ) ... annars hade jag vunnit en vetenskaplig vinst två rundor senare, men det gick snabbare att bygga FN än att vänta in rymdskeppets ankomst. Kunde även ha byggt världsbanken och vunnit på ekonomi istället...Fick alla romarnas pengar också....

Annars var det en seg omgång med mycket krig, fundamentalism och inte förrän 1900-talet började jag satsa på forksning. Innan dess kämpade jag på med mina katapulter lite väl länge. Men när forskningen kom igång och jag gick över till kommunism och byggde gruvor och fabriker kunde jag regera med tanks och bombplan. Dock var egyptens huvudstad lite för hårt försvarad för att jag skulle orka försöka invadera den och vinna med erövring...Hade väl kanske gått om jag tränat spioner som kunde bryta ner deras försvarsställningar,men de hade veterantrupper och ledare och stadsmur och en av spelets militära stora personer... som ger alla veterantrupper ännu fler bonusar och fördelar i försvaret, som t.ex. Lojalitet som ger en försvarsbonus på 100%att invadera Rom var busenkelt i jämförelse.

Frankrike föll först, Paris invaderades med katapulter, och London föll sen, England invaderades med tanks. och sen var det egyptens tur, men deras huvudstad föll ju aldrig. Segt...inte speciellt utmanande men tidsödande att flytta alla trupper. Nej, RTS får det bli om det ska bli mer strategi tror jag. Härnäst väntar...

Mirror´s Edge!

Som jag har påbörjat sen igår och nu ska försöka varva. Om jag inte somnar innan dess.

Låter som ett underhållande spel.

ont; RAEFZM88 Avklarat; DiRT 3
svårighetsgrad? K.A

Ryser fortfarande när jag tänker på hur hemskt det var att installera gfwl igen.

Känner mig smutsig. Brb dusch.

Medlem

Glömde tillägga att det var till PC!

Medlem

Avklarat:

Super Street Fighter IV: Arcade Edition (Hardest) [PS3]
Killzone 3 (Normal) [PS3]
Dirt 3 (Easy) [PS3]


signatur

Even murder has an ugly side!

Medlem
Skrivet av yol1982:

Var ju bara tvungen att kolla upp det med ett sådant namn , gillar retro känslan och musiken är sådär typisk 8 bitars=). Körde igenom första banan och det är helt klart ett spel i min smak även om jag dog ett antal gånger.

Medlem

Avklarat:
Dawn of War 1
Fallout: New Vegas Old World Blues
MS röj

Påbörjade spel:
Dawn of War 1: Soulstorm

Medlem
Skrivet av Hyperlite:

Påbörjat spel:
Rygar (NES)

Avklarat spel:
Rygar (NES)

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Om nu Civilization godtas så kan ni skriva upp Sins of a Solar Empire som "avklarat". Jag körde på Hard mot två AI. Entrenched expansionen men ingen diplomacy. En mediumstor galax/karta. Själv tycker jag inte sådant här borde räknas men det är inte jag som avgör detta.

Man kan ju även se det som att om eftertexterna rullar och spelet säger att man klarat det så är det inget snack om saken...Vilket det gör i Civs fall.

Medlem
Skrivet av Yakolev:

Avklarat:
Dawn of War 1
Fallout: New Vegas Old World Blues
MS röj

Påbörjade spel:
Dawn of War 1: Soulstorm

HAHA, MS Röj! Jag klarade Tetris förut...! Bra grejer!

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Banjo:

Avklarat: Civilization Revolution (Xbox 360) 2008 kom det ut

Tid: 8 timmar (seeeg omgång, blir så med många städer och enheter
Svårighetsgrad: Deity (den svåraste, sjätte svårighetsgraden)
Spelade som Indierna den här gången, aldrig vunnit med dem förut.
Vann en kulturseger, vilket egentligen inte säger nånting om omgången.

Jag invaderade Rom, som var på väg att vinna på kultur innan mitt rymdskepp nått fram till Alpha Centauri, och då fick jag alla deras stora personer och underverk (men inte deras ICBM trots att de hade byggt Manhattanproejktet i Pompeji, ja nu är det en stad som kan förknippas med förödelse på fler än ett sätt ) ... annars hade jag vunnit en vetenskaplig vinst två rundor senare, men det gick snabbare att bygga FN än att vänta in rymdskeppets ankomst. Kunde även ha byggt världsbanken och vunnit på ekonomi istället...Fick alla romarnas pengar också....

Annars var det en seg omgång med mycket krig, fundamentalism och inte förrän 1900-talet började jag satsa på forksning. Innan dess kämpade jag på med mina katapulter lite väl länge. Men när forskningen kom igång och jag gick över till kommunism och byggde gruvor och fabriker kunde jag regera med tanks och bombplan. Dock var egyptens huvudstad lite för hårt försvarad för att jag skulle orka försöka invadera den och vinna med erövring...Hade väl kanske gått om jag tränat spioner som kunde bryta ner deras försvarsställningar,men de hade veterantrupper och ledare och stadsmur och en av spelets militära stora personer... som ger alla veterantrupper ännu fler bonusar och fördelar i försvaret, som t.ex. Lojalitet som ger en försvarsbonus på 100%att invadera Rom var busenkelt i jämförelse.

Frankrike föll först, Paris invaderades med katapulter, och London föll sen, England invaderades med tanks. och sen var det egyptens tur, men deras huvudstad föll ju aldrig. Segt...inte speciellt utmanande men tidsödande att flytta alla trupper. Nej, RTS får det bli om det ska bli mer strategi tror jag. Härnäst väntar...

Mirror´s Edge!

Som jag har påbörjat sen igår och nu ska försöka varva. Om jag inte somnar innan dess.

Låter som ett underhållande spel.

ont; RAEFZM88 Avklarat; DiRT 3
svårighetsgrad? K.A

Ryser fortfarande när jag tänker på hur hemskt det var att installera gfwl igen.

Känner mig smutsig. Brb dusch.

Väldigt underhållande tyvärr. Jag fastnar i det och får inte tid över till att varva en massa andra spel...Ska försöka komma ur Civträsket och spela igenom något annat spel nu, men det blev en runda till igår, med engelsmännen.

Skriv svar