Gaming spellista i Spotify!?

Medlem
Gaming spellista i Spotify!?

Hej läste precis (på sweclockers) att Spotify har fixat en lista bara med massor av låtar i spel! Vad tycker ni om det? Jag tycker bara det är Nice att ha alla uncharted 4 låtar i mobilen!

Medlem

Jag lyssnar i princip aldrig på spelmusik utanför spelet. Musik i spel används för att förstärka intrycket av det som sker i spelet, men kan sällan stå på egna ben. Vill jag bara lyssna på musik finns det bättre alternativ.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag lyssnar i princip aldrig på spelmusik utanför spelet. Musik i spel används för att förstärka intrycket av det som sker i spelet, men kan sällan stå på egna ben. Vill jag bara lyssna på musik finns det bättre alternativ.

Jag tycker själv att det finns många "spellåtar" som skulle kunna stå på egna ben. Men aja det är bara min åsikt!

Medlem

klart det finns låtar som är bra utanför spelet, t.ex life is strange har riktigt bra musik.

Men det är också enda spelet som jag faktiskt "brytt" mig om musiken, tänker oftast inte på det.

KoP
Medlem

När det kommer till ny spelmusik så är det personligen inte mycket som har fastnat. Men när det kommer till spelmusik ifrån Amiga/C64 så är jag hooked på en massa gamla låtar. Tror nog att det var den tekniska limiteringen som tvingade kompositörerna att komma på starka melodier som lätt sätter sig.

Medlem

Diggar witcher 3s soundtrack. Inte alla låtar men några är rätt mysiga.

1
Skriv svar