Gillar ni metal? Se hit!

Gillar ni metal? Se hit!

Hej,

Vi är Act Zero, ifrån Värmland. - Kom med kritik; Vore väldigt kul att höra vad ni här på FZ tycker! Vi är ett nytt band med planer på att släppa album inom kort. Här är två nya låtar som skiljer sig endel men som då vi också samtidigt tycker visar bredden vi vill ha. Det är helt olika låtar så vore väldigt kul om ni gav båda en lyssning och också berättar vad ni gillar/inte gillar och så vidare.

Crawling (lite hårdare hehe )

https://www.youtube.com/watch?v=_tT2aZ1065o&feature=autoshare

A Second Part

https://www.youtube.com/watch?v=-RJiyuek3rU

Tycker ni det här är bra så är det bara att följa oss och bjud in dina vänner och sådant. *Vi är inget band som spammar saker . Ni kommer också hållas uppdaterade fortlöpande när vi släpper nya låtar och kommer upp på Spotify osv.

https://www.facebook.com/ActZeroOFFICIAL

*Edit - Länkar också till In The Silence som är låten vi gjorde före dessa två. Den är också annorlunda mot de två andra.

https://www.youtube.com/watch?v=x1lKDWPUvoM

Med vänliga hälsningar

Robin

Inaktiv

Fan riktigt bra Gillar produktionen, låter riktigt proffsigt. Personligen är jag less på liknande metal för tillfället (Är babymetal som rullar på spotify nu haha). Men som sagt riktigt bra !

edit: Hörde second part just. Riktigt bra !

Skrivet av bleak:

Fan riktigt bra Gillar produktionen, låter riktigt proffsigt. Personligen är jag less på liknande metal för tillfället (Är babymetal som rullar på spotify nu haha). Men som sagt riktigt bra !

edit: Hörde second part just. Riktigt bra !

Tack Ska du ha vad kul att höra, speciellt eftersom vi skött produktionen och allt själva denna gången för att det ska gå lite snabbare att få ut Musiken. Härligt att du gillade den lugnare låten också hehe

Medlem

Tungt och tight! Låter lite som en mix av Meshuggah, Periphery och Tesseract.

Ser fram emot debutalbumet!

Medlem

Oj, förväntade mig inte mycket med fasen va bra! Bra vokalist!

Skrivet av 73mpl4R:

Tungt och tight! Låter lite som en mix av Meshuggah, Periphery och Tesseract.

Ser fram emot debutalbumet!

Någon har bra musiksmak ser jag Tack så mycket!! Vi försöker inte låta som någon av dem men vi tycker alle tre är sjukt bra band så vore kanske märkligt om det inte speglade sig lite grand hehe.

Skrivet av Everchange:

Oj, förväntade mig inte mycket med fasen va bra! Bra vokalist!

Härligt och tack för komplimangen! (:

Medlem
Skrivet av mysak.enhorning:
Skrivet av 73mpl4R:

Tungt och tight! Låter lite som en mix av Meshuggah, Periphery och Tesseract.

Ser fram emot debutalbumet!

Någon har bra musiksmak ser jag Tack så mycket!! Vi försöker inte låta som någon av dem men vi tycker alle tre är sjukt bra band så vore kanske märkligt om det inte speglade sig lite grand hehe.

Tack detsamma! Det hörs att ni är influerade av likadan musik, men ni har så mycket egen touch på det hela att det inte blir irriterande. Speciellt i början på "A Second Part" så låter det mycket Tesseract och sedan lite Periphery, men det är bara en komplimang. Grymt bra sångprestation också, för närmast tankarna till Randy i Lamb of God när skriket drar igång.

Ni lär säkert fixa till det mesta av ljudet när ni skickar in låtarna på mastering, eller om ni gör det själva, men det hade varit gött om den tuggande synthslingan i bakgrunden på "Crawling" varit lite mer framträdande (0:57-1:03), men det är bara en personlig åsikt.

Jäkligt kul att ett svenskt band börjar med denna musik!

Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av mysak.enhorning:
Skrivet av 73mpl4R:

Tungt och tight! Låter lite som en mix av Meshuggah, Periphery och Tesseract.

Ser fram emot debutalbumet!

Någon har bra musiksmak ser jag Tack så mycket!! Vi försöker inte låta som någon av dem men vi tycker alle tre är sjukt bra band så vore kanske märkligt om det inte speglade sig lite grand hehe.

Tack detsamma! Det hörs att ni är influerade av likadan musik, men ni har så mycket egen touch på det hela att det inte blir irriterande. Speciellt i början på "A Second Part" så låter det mycket Tesseract och sedan lite Periphery, men det är bara en komplimang. Grymt bra sångprestation också, för närmast tankarna till Randy i Lamb of God när skriket drar igång.

Ni lär säkert fixa till det mesta av ljudet när ni skickar in låtarna på mastering, eller om ni gör det själva, men det hade varit gött om den tuggande synthslingan i bakgrunden på "Crawling" varit lite mer framträdande (0:57-1:03), men det är bara en personlig åsikt.

Jäkligt kul att ett svenskt band börjar med denna musik!

Verkligen värmande att höra. Det är så otroligt många band i en väldigt mättad era av musik men vi tror och vill göra något som sticker ur massan, som du säger, något mer personligt.
Haha jag har faktiskt hört förut någon gång att det påminde lite om Randy...Han är fantastiskt grym just för att han artikulerar så bra och är så teknisk men har också många fler inspirationskällor

Just den synthen du pratar om (som faktiskt är en uppchoppad gitarrslinga...hur som helst..) var vi lite osäkra på vilken roll vi ville den skulle ha i mixen. Vi provade att lyfta fram den lite i mixen men den fick lite av en annan Vibe då, nu känns den att den är där men inte direkt hörs om du förstår Det blir säkert bra och tydligare när någon annan fått mastra och fixa lite men just nu var vi bara så sugna på att få ut det folk får lyssna på lite musik.

Tack för att du tycker det, det ska bli väldigt kul att ta del av en "scen" som kanske inte är så vanlig för just Sverige.

Medlem
Skrivet av mysak.enhorning:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av mysak.enhorning:
Skrivet av 73mpl4R:

Tungt och tight! Låter lite som en mix av Meshuggah, Periphery och Tesseract.

Ser fram emot debutalbumet!

Någon har bra musiksmak ser jag Tack så mycket!! Vi försöker inte låta som någon av dem men vi tycker alle tre är sjukt bra band så vore kanske märkligt om det inte speglade sig lite grand hehe.

Tack detsamma! Det hörs att ni är influerade av likadan musik, men ni har så mycket egen touch på det hela att det inte blir irriterande. Speciellt i början på "A Second Part" så låter det mycket Tesseract och sedan lite Periphery, men det är bara en komplimang. Grymt bra sångprestation också, för närmast tankarna till Randy i Lamb of God när skriket drar igång.

Ni lär säkert fixa till det mesta av ljudet när ni skickar in låtarna på mastering, eller om ni gör det själva, men det hade varit gött om den tuggande synthslingan i bakgrunden på "Crawling" varit lite mer framträdande (0:57-1:03), men det är bara en personlig åsikt.

Jäkligt kul att ett svenskt band börjar med denna musik!

Verkligen värmande att höra. Det är så otroligt många band i en väldigt mättad era av musik men vi tror och vill göra något som sticker ur massan, som du säger, något mer personligt.
Haha jag har faktiskt hört förut någon gång att det påminde lite om Randy...Han är fantastiskt grym just för att han artikulerar så bra och är så teknisk men har också många fler inspirationskällor

Just den synthen du pratar om (som faktiskt är en uppchoppad gitarrslinga...hur som helst..) var vi lite osäkra på vilken roll vi ville den skulle ha i mixen. Vi provade att lyfta fram den lite i mixen men den fick lite av en annan Vibe då, nu känns den att den är där men inte direkt hörs om du förstår Det blir säkert bra och tydligare när någon annan fått mastra och fixa lite men just nu var vi bara så sugna på att få ut det folk får lyssna på lite musik.

Tack för att du tycker det, det ska bli väldigt kul att ta del av en "scen" som kanske inte är så vanlig för just Sverige.

Visst är det så, men sanningen är att det finns alltid plats för bra band.

Fick lyssna en gång till, och visst tusan, om man lyssnar efter det så hör man faktiskt att det är en gitarr. Snyggt!
Förstår det. Ni ska vara stolta över det ni har gjort hittills, utan tvekan.

Utmaning: det är dags att någon överträffar Michaels skrik i Db'xx'd

Medlem

Ooh vilka Meshuggah-vibbar jag får av Crawling-introt.

Otroligt skönt! Ska rekommendera detta vidare, kör på och sluta inte, detta gillas!

En STOR request från mig och mina polare är musik som Crawling fast på svenska! Behövs mer sådant.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Skrivet av Stag:

Ooh vilka Meshuggah-vibbar jag får av Crawling-introt.

Otroligt skönt! Ska rekommendera detta vidare, kör på och sluta inte, detta gillas!

En STOR request från mig och mina polare är musik som Crawling fast på svenska! Behövs mer sådant.

Fan så kul att det diggas Nej då vi ska inte sluta, det har precis börjat.
Jag förstår det och det hade varit väldigt kul att göra någonting på Svenska också men det är ett stort problem att begränsa sig endast nationellt med just den där musiken. Stilen i sig själv har otroligt smalt klientel och ska man dessutom börja begränsa sig språket till endast Svenska så faller väldigt många potentiella lyssnare bort. Det är ingen hemlighet att även lite större metalband inte alltid har det så bra ekonomiskt och det skulle göra det väldigt svårt att gå runt på det.
Det går såklart inte svara för vad som kommer hända i framtiden men jag hoppas du/ni förstår.

Följ oss på Facebook och dela till där så har du gjort oss bästa tjänsten att nå ut

Inaktiv
Skrivet av Stag:

Ooh vilka Meshuggah-vibbar jag får av Crawling-introt.

Otroligt skönt! Ska rekommendera detta vidare, kör på och sluta inte, detta gillas!

En STOR request från mig och mina polare är musik som Crawling fast på svenska! Behövs mer sådant.

Kan rekommendera System Annihilated. Ett gäng killar från Umeå som gör musik lik crawling fast lite mer hardcoreskrik på det. Speciellt låten this apocalypse är likt.

De finns på spotify!

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Inte riktigt min musik smak men av det jag har hört av liknade så är detta riktigt bra.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av mysak.enhorning:
Skrivet av Stag:

Ooh vilka Meshuggah-vibbar jag får av Crawling-introt.

Otroligt skönt! Ska rekommendera detta vidare, kör på och sluta inte, detta gillas!

En STOR request från mig och mina polare är musik som Crawling fast på svenska! Behövs mer sådant.

Fan så kul att det diggas Nej då vi ska inte sluta, det har precis börjat.
Jag förstår det och det hade varit väldigt kul att göra någonting på Svenska också men det är ett stort problem att begränsa sig endast nationellt med just den där musiken.

Åh tro mig, ni begränsar er inte för att det är på svenska!

Hur många lyssnar inte på Rammstein i Sverige till exempel? Svensk musik är enorm i USA också. Jag har ett antal vänner i USA som allihop lyssnar på diverse musik som inte är på engelska, däribland Svenska.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av Stag:
Skrivet av mysak.enhorning:
Skrivet av Stag:

Ooh vilka Meshuggah-vibbar jag får av Crawling-introt.

Otroligt skönt! Ska rekommendera detta vidare, kör på och sluta inte, detta gillas!

En STOR request från mig och mina polare är musik som Crawling fast på svenska! Behövs mer sådant.

Fan så kul att det diggas Nej då vi ska inte sluta, det har precis börjat.
Jag förstår det och det hade varit väldigt kul att göra någonting på Svenska också men det är ett stort problem att begränsa sig endast nationellt med just den där musiken.

Åh tro mig, ni begränsar er inte för att det är på svenska!

Hur många lyssnar inte på Rammstein i Sverige till exempel? Svensk musik är enorm i USA också. Jag har ett antal vänner i USA som allihop lyssnar på diverse musik som inte är på engelska, däribland Svenska.

Sabaton Carolus Rex!

Man kan blanda språken, inte ovanligt att band sjunger på både engelska och deras modersmål.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Inte riktigt min musiksmak. Tycker det låter för mycket pop/nu-metal om jag ska vara helt ärlig men det finns ju folk som tycker om den sortens musik med. Föredrar metal mer i stil med Motörhead, Venom, tidiga Slayer, Sarcofago, Bathory, Sodom etc. Hursom utan att klanka ner så spelar ni ju faktiskt bra och ni lär säkert nå ut till eran målgrupp med.

Medlem

... Pop? Nu är jag förvirrad över hur detta låter som pop.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Brukar kalla sådan här "metal" för pop/nu-metal. Simply put så är det "metal" för folk som inte lyssnar på metal

Medlem

Jävligt snyggt paketerat måste jag säga. Får, som många andra, lite Meshuggah-vibbar, blandat med Sonic Syndicate och kanske en smula Scar Symmetry. Inte riktigt min stil, då jag är mer för progressiv metal liknande Opeth, men skulle vara riktigt kul att se er live. Tror det hade passat perfekt på Black Stage på Getaway!


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Inte direkt min stil då jag är mer för Power/Folk/Heavy när det kommer till metal, men det låter proffsigt och bra måstej ag säga

Medlem

Ack värmeland du sköna. Visste inte att det fanns såpass bra metal i värmlandsskogarna. Riktigt bra måste jag säga. Hoppas få se er live nån gång då. Varför inte Olssons brygga? Var där igår och skränade till Mustasch. Lycka till!

Inaktiv

Hörde just den här på tuben. Fan den är sjukt mäktig : ))

bara skynda på med skivan nu

Medlem

Finns det någonstans man kan köpa/ladda ner låtarna redan nu? Var ärligt talat riktigt bra, Mycket bättre en vad jag förväntade mig när jag tryckte på första länken.

Medlem

Heliga gungstol! Det här var riktigt mysigt för mina öron. Som tidigare nämnts så måste jag ge sången en extra komplimang. Skönsången i "In the silence" låter riktigt läcker och kvalitativ. Ni låter gedigen och välproducerad redan nu. Kör hårt!

Släng ihop en skiva som jag får kasta pengar efter snart (also, spotify)

Skrivet av Kira:

Brukar kalla sådan här "metal" för pop/nu-metal. Simply put så är det "metal" för folk som inte lyssnar på metal

Jag tycker det är bra vi har konservatister som håller rötterna vid liv. Hade de inte varit för det vem vet vad låtarna hade kunnat blivit? -Led-lampor på elgitarrer och autotunat growl exempelvis!!
Kul du gillar lite äldre musik. Förstår såklart att detta inte är för alla men uppskattar ändå att du skriver

Skrivet av Perry-Golf:

Ack värmeland du sköna. Visste inte att det fanns såpass bra metal i värmlandsskogarna. Riktigt bra måste jag säga. Hoppas få se er live nån gång då. Varför inte Olssons brygga? Var där igår och skränade till Mustasch. Lycka till!

Härligt! Bland motorsågsljuds och grävmaskiner ute på den avlägsna byggdes kan det ur en mystisk bod komma metal någonstans! Tack som fan ska du ha och det ska vi definitivt försöka fixa till nästa år när albumet blivit lite varmt och så!

Skrivet av Rwaat:

Finns det någonstans man kan köpa/ladda ner låtarna redan nu? Var ärligt talat riktigt bra, Mycket bättre en vad jag förväntade mig när jag tryckte på första länken.

Hej! Vi blir ju såklart otroligt glada och ja du kan köpa om du vill men låtarna finns till "name your price" på vår bandcamp, dessvärre ligger inte de nya uppe där än men det är pågrund av det måste arbetas lite mer med dem men då tänker vi ta ut dem på Spotify asap

actzero.bandcamp.com

Du/ni kan bara skriva 0:- så kommer ni till download utan att fylla i paypal och sånt.

Skrivet av bleak:

Hörde just den här på tuben. Fan den är sjukt mäktig : ))

https://www.youtube.com/embed/x1lKDWPUvoM

bara skynda på med skivan nu

Så du tryckte dig runt lite på kanalen Askul att höra! Den kanske var mer din smak?
Vi vill gärna att alla ska kunna se något de gillar.

Skrivet av trasapa:

Heliga gungstol! Det här var riktigt mysigt för mina öron. Som tidigare nämnts så måste jag ge sången en extra komplimang. Skönsången i "In the silence" låter riktigt läcker och kvalitativ. Ni låter gedigen och välproducerad redan nu. Kör hårt!

Släng ihop en skiva som jag får kasta pengar efter snart (also, spotify)

Stort tack från mig det värmer att höra Just den låten har vi inte mixat själva och tyckte verkligen han fick till det mesta riktigt bra rensången i refrängen glänser verkligen i hur stort han lyckades få det.

12
Skriv svar