Gillar ni metal? Se hit!

Medlem

Me like!

Jag vill inte peka ut influenserna en gång till men Periphery-inspirationen bekräftas ytterligare vid 00:50 på Crawling (samma rytm som ett av riffen i The Walk). Sjusträngat i drop Ab va?

Modern, fräsch och maffig produktion. Det gillar jag! Är dock inget fan av att cymbalerna pumpar och försvinner snabbt.

A Second Part skulle nästan kunna fortsätta i nåt slags balladstuk efter det snygga akustiska outrot. Härlig dynamik!

Är ni bara två än så länge?


signatur

Övning ger träning.

Skrivet av Seybsnilksz:

Me like!

Jag vill inte peka ut influenserna en gång till men Periphery-inspirationen bekräftas ytterligare vid 00:50 på Crawling (samma rytm som ett av riffen i The Walk). Sjusträngat i drop Ab va?

Modern, fräsch och maffig produktion. Det gillar jag! Är dock inget fan av att cymbalerna pumpar och försvinner snabbt.

A Second Part skulle nästan kunna fortsätta i nåt slags balladstuk efter det snygga akustiska outrot. Härlig dynamik!

Är ni bara två än så länge?

Hehe det går bra!!! Härligt band men bara man inte tänker att det låter som Periphery för det är verkligen inte avsikten och stjäla rytmer eller så men det kommer antagligen vara likt något band på ett eller annat sätt hur man gör när det gäller sådan musik. You said it, 7strängat Ab

Tror verkligen det kommer bli en helt annan dynamik i ljudet när vi låter ett proffs få fixa med ljudet... Visst vi är nöjda med det men det kan bli mer perfekt och just att det upplevas att cymbalerna pumpar och försvinner på det sättet tror iaf vi utmärker sig extra pågrund av mixen lite grand.

Vi är bara två stycken, Oskar spelar alla instrument, jag sjunger och så gör vi oftast låtarna tillsammans. Brukar bli mycket bättre då

Hehe ja visst skulle den, det kändes som den låten skulle kunna fortsätta hur länge som helst typ men vi har några tankar hur det kan bli på albumet sen utan att det blir en 10 minuter. Skönt du också diggar bredden i sista låten och även om det är kul att göra feta och hårda låtar så är det väldigt roligt att ha många verktyg att uttrycka sina idéer med.

Medlem

Det låter väldigt professionellt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

första låten kommer bli bra när ni pulat lite mer och mixat färdigt,potential:-)

men tycker trummorna inte riktigt "passar" in eller hur jag ska förklara,, jag är ingen musiker så men för mig låter det som otakt,känns som dom kommer lite sent, tycker det hörs på dom ljusa trummorna, symbalerna lr vad det kallas,...

andra låten är imte min smak riktigt, men den gör det den ska tycker jag

Skrivet av roftg:

första låten kommer bli bra när ni pulat lite mer och mixat färdigt,potential:-)

men tycker trummorna inte riktigt "passar" in eller hur jag ska förklara,, jag är ingen musiker så men för mig låter det som otakt,känns som dom kommer lite sent, tycker det hörs på dom ljusa trummorna, symbalerna lr vad det kallas,...

andra låten är imte min smak riktigt, men den gör det den ska tycker jag

Hej! Det är väldigt svårt att svara direkt på det här utan att det kan bli dumt...Trummorna är inte i otakt men däremot är rytmen/rytmerna inte så enkla att man alltid kan sitta och räkna med hela tiden. Förstår att det upplevs som konstigt om man inte är vad vid att lyssna på sådan musik men ge det lite tid så kommer du in i det och börjar uppskatta det också

Medlem

*Hatten av*
Holy crap vad imponerad jag blev! Gåshuden Allan har talat!
Sjukligt förvånad när man ser lite reklam för metalband på Fz så förvänta inte sig spec. mö och så blir det såhär bra
Nu får ni fan ta och styra upp en platta+spotify så man kan supporta + få med sig musiken på hojjen
GRYMT imponerad!

Medlem

Det här var ju sjukt jäkla bra!! Inte ofta jag blir imponerad av den här "typen" av metal, men det här gillade jag skarpt. Hoppas ni lyckas få ut ett album, ser fram emot mer, lycka till!!


signatur

Nothing is power without Control

Skrivet av prozpect:

*Hatten av*
Holy crap vad imponerad jag blev! Gåshuden Allan har talat!
Sjukligt förvånad när man ser lite reklam för metalband på Fz så förvänta inte sig spec. mö och så blir det såhär bra
Nu får ni fan ta och styra upp en platta+spotify så man kan supporta + få med sig musiken på hojjen
GRYMT imponerad!

Satan vad kul att höra, tack!!
Vi försöker så mycket vi bara kan, det är verkligen tidskrävande och vi gör allt vi kan för att få ut bra musik så snart som möjligt. Det är inte säkert du kan lyssna på plattan på hojen i år såvida inte global uppvärmning tar en ny vändning men åtminstone så kommer du vara gott inlyssnad på den när du cruisar runt 2k15.

Skrivet av erazerswe:

Det här var ju sjukt jäkla bra!! Inte ofta jag blir imponerad av den här "typen" av metal, men det här gillade jag skarpt. Hoppas ni lyckas få ut ett album, ser fram emot mer, lycka till!!

Skönt att veta att man kan bli positivt överraskad ibland eller hur :)? Tack!!! Så gott att höra, vi ska få ut det!!!

Medlem

Måste säga att jag är riktigt imponerad av kvalitén på låten. Mängder med band som faktiskt släppt en skiva har mycket sämre produktion än er. Bra jobbat!

Jag själv gillar metal av den lite hårdare skolan men kan redan nu säga att er musik kommer dra mycket folk vid live-akter då tyngden verkligen kommer fram. Jag om någon borde ha koll då jag sett över 300 olika band live :). Gillar inte "rensången" alls. Men smaken är som baken :).


signatur

Prepare for.. Bloodshed!

Skrivet av bloodshed:

Måste säga att jag är riktigt imponerad av kvalitén på låten. Mängder med band som faktiskt släppt en skiva har mycket sämre produktion än er. Bra jobbat!

Jag själv gillar metal av den lite hårdare skolan men kan redan nu säga att er musik kommer dra mycket folk vid live-akter då tyngden verkligen kommer fram. Jag om någon borde ha koll då jag sett över 300 olika band live :). Gillar inte "rensången" alls. Men smaken är som baken :).

Ja men nivån och konkurrensen är ganska hög så det är härligt vi kan få till sånt ljud som iaf inte gör låtarna orättvisa. Fint att du tillhör den hårdare "skolan". Vi har själva varit runt i nästan alla av metalvärldens hörn och vi tycker det är kul att blanda inspirationen. Vissa låtar kanske inte innehåller rensång, andra mer osv. Allt kommer helt bero på vad som känns bäst för oss och hardcorefolk som bara diggar när det är brutalt kommer kanske inte gilla allt, alla går inte frälsa
Härligt ändå att du gillade resten och också tror det kommer bli fett live

Medlem

Har i alla fall spridit det här till många av mina vänner på facebook och alla gillar det, så ni lär få ännu fler fans


signatur

Nothing is power without Control

Skrivet av erazerswe:

Har i alla fall spridit det här till många av mina vänner på facebook och alla gillar det, så ni lär få ännu fler fans

Väldigt awesome av dig!

Stort tack till alla er på FZ från oss! Sjukt kul med så många intresserade och vi kommer definitivt ge ljud ifrån oss när EP'n börjar trilla ut på spotify.

Följ oss på FB!!!

www.facebook.com/ActZeroOfficial

Medlem

Gillar det verkligen. Bra vocalist, gillar dock mer snabb metal än detta. Bra som fan ändå (Y) 4 av 5 toasters.

12
Skriv svar