Gissa Screenshot ifrån spel leken

Medlem

Får se om någon kört detta lir : )

LordDaimos - 11

- 10

WildThing, Zyrax, Fairfax - 9

Jokkocze, Drunken_monkey_boxer, Ariath, Kow - 8

Greger, - 7

- 6

Lave, Zelaxe, Night Hawk - 5

Fraizer, Esslan, Narcisuss, Highbyte - 4

tysonayt, Lyrisius, PapaBea - 3

BULP, MrTicky, peter_lovgren, , q0rra, Boulund, Mondainai, Ctrl, Xphome, nagash,Exeron- 2

wiki,båtsman, görmen, ScarFace , Cane, nikooru_belmont, McKain, sabel, bapelsin, Zerpent, lyktstolpen, Zedrix, Nocturne, Bukload, Jjonte, sno0zer, Taklagarn, Conspiracy, swonka, Ikkay, erge, Fission Mailed, Parzec, cbird - 1

Medlem

bridge builder.. hade ingen aning om vad namnet var men kännde igen spelet och lyckades googla fram via en lång jävla rad keywords.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Rätt, jävligt roligt spel, älskar när man spenderat en trekvart för att bygga en bro bara för att se den helt haverera när man väl testar den.

Medlem

Hette det inte Pontifex?
Minns vi hade pontifex-tävlingar på våra LAN, där man fick en budget och skulle bygga billigaste bron som höll för två "överkörningar" av det tunga tåget.

edit: pontifex är ett annat spel noterade jag nu efter en kvick googling.

Medlem
Skrivet av Boulund:

Hette det inte Pontifex?
Minns vi hade pontifex-tävlingar på våra LAN, där man fick en budget och skulle bygga billigaste bron som höll för två "överkörningar" av det tunga tåget.

edit: pontifex är ett annat spel noterade jag nu efter en kvick googling.

Åh coolt, pontifex verkar vara en uppföljare! Hade ingen aning, fy fan nu ska det byggas broar.

Medlem

Finns även en nyare version än Pontifex: http://www.garagegames.com/products/17/

/ LordDaimos

Medlem

LordDaimos - 11

- 10

WildThing, Zyrax, Fairfax - 9

Jokkocze, Drunken_monkey_boxer, Ariath, Kow - 8

Greger, - 7

- 6

Lave, Zelaxe, Night Hawk - 5

Fraizer, Esslan, Narcisuss, Highbyte - 4

tysonayt, Lyrisius, PapaBea - 3

BULP, MrTicky, peter_lovgren, , q0rra, Boulund, Mondainai, Ctrl, Xphome, nagash, Exeron, sno0zer- 2

wiki,båtsman, görmen, ScarFace , Cane, nikooru_belmont, McKain, sabel, bapelsin, Zerpent, lyktstolpen, Zedrix, Nocturne, Bukload, Jjonte, Taklagarn, Conspiracy, swonka, Ikkay, erge, Fission Mailed, Parzec, cbird - 1


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

DIG! skitbra spel

Medlem

Dig är minsann grymt, minns typ ingenting av det och det var säkert minst 10 år sedan jag spelade det. Men bra var det... Känner för övrigt inte alls igen bilden heller. Mycket som försvunnit ur mitt huvud märker jag. Helt klart en anledning till att såna här trådar finns

edit: Finns det förresten utrymme för att diskutera gamla minnen av de spel som dyker upp (som detta inlägg t.ex.) eller är tråden exklusivt till för frågor (bilder) och svar (svar) ?

Medlem

ja det är the dig och nej, jag tror tråden blir alldeles nerkladdad om man diskuterar för mycket.. kanske innan nästa bild hinner läggas upp eller nått. Bilden är från "biblioteket" som bruden chillar i och försöker lära sig om kulturen hos aliensarna.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Mycket skönt spel jag hittade för en billig peng för längesen.

LordDaimos - 11

- 10

WildThing, Zyrax, Fairfax, Kow - 9

Jokkocze, Drunken_monkey_boxer, Ariath- 8

Greger, - 7

- 6

Lave, Zelaxe, Night Hawk - 5

Fraizer, Esslan, Narcisuss, Highbyte - 4

tysonayt, Lyrisius, PapaBea - 3

BULP, MrTicky, peter_lovgren, , q0rra, Boulund, Mondainai, Ctrl, Xphome, nagash, Exeron, sno0zer- 2

wiki,båtsman, görmen, ScarFace , Cane, nikooru_belmont, McKain, sabel, bapelsin, Zerpent, lyktstolpen, Zedrix, Nocturne, Bukload, Jjonte, Taklagarn, Conspiracy, swonka, Ikkay, erge, Fission Mailed, Parzec, cbird - 1

Medlem

Transport Tycoon Deluxe.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Medlem

Holiday Island!

/ LordDaimos

Medlem

Fasen:). Vid första ögonkastet såg det precis ut som Transport Tycoon. Aja. Better luck next time.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Lord Daimos har väldigt rätt, ett spel som borde blivit mer populärt. Mycket skön calypsomusik i det : )

Medlem

Disketterna till det spelet ligger nere i källaren i en låda, har till och med kvar originalkartongen tror jag

Nästa bild: http://www.fz.se/medlem/bilder/?id=6403

LordDaimos - 12

- 11

- 10

WildThing, Zyrax, Fairfax, Kow - 9

Jokkocze, Drunken_monkey_boxer, Ariath- 8

Greger - 7

- 6

Lave, Zelaxe, Night Hawk - 5

Fraizer, Esslan, Narcisuss, Highbyte - 4

tysonayt, Lyrisius, PapaBea - 3

BULP, MrTicky, peter_lovgren, , q0rra, Boulund, Mondainai, Ctrl, Xphome, nagash, Exeron, sno0zer- 2

wiki,båtsman, görmen, ScarFace , Cane, nikooru_belmont, McKain, sabel, bapelsin, Zerpent, lyktstolpen, Zedrix, Nocturne, Bukload, Jjonte, Taklagarn, Conspiracy, swonka, Ikkay, erge, Fission Mailed, Parzec, cbird - 1

/ LordDaimos

Medlem

Nåt mer Star Trek? Drar en gissning på Star Trek: 25th Anniversary

Medlem

Inte rätt. Vill ha hela titeln rätt.

/ LordDaimos

Medlem

Nej, Star Trek: The Rebel Universe såklart

Medlem

Stämmer bra det

/ LordDaimos

Medlem

Sug på den

LordDaimos - 12

- 11

- 10

WildThing, Zyrax, Fairfax, Kow - 9

Jokkocze, Drunken_monkey_boxer, Ariath- 8

Greger - 7

- 6

Lave, Zelaxe, Night Hawk - 5

Fraizer, Esslan, Narcisuss, Highbyte - 4

tysonayt, Lyrisius, PapaBea - 3

BULP, MrTicky, peter_lovgren, , q0rra, Boulund, Mondainai, Ctrl, Xphome, nagash, Exeron, sno0zer- 2

DrAbraham,wiki,båtsman, görmen, ScarFace , Cane, nikooru_belmont, McKain, sabel, bapelsin, Zerpent, lyktstolpen, Zedrix, Nocturne, Bukload, Jjonte, Taklagarn, Conspiracy, swonka, Ikkay, erge, Fission Mailed, Parzec, cbird - 1

Medlem
Medlem

Ancient domains of mystery.

Liknar det gamla Rogue...

Medlem

Kaka till Highbyte för rätt gissning!

Medlem

LordDaimos - 12

- 11

- 10

WildThing, Zyrax, Fairfax, Kow - 9

Jokkocze, Drunken_monkey_boxer, Ariath- 8

Greger - 7

- 6

Lave, Zelaxe, Night Hawk, Highbyte - 5

Fraizer, Esslan, Narcisuss - 4

tysonayt, Lyrisius, PapaBea - 3

BULP, MrTicky, peter_lovgren, , q0rra, Boulund, Mondainai, Ctrl, Xphome, nagash, Exeron, sno0zer- 2

DrAbraham,wiki,båtsman, görmen, ScarFace , Cane, nikooru_belmont, McKain, sabel, bapelsin, Zerpent, lyktstolpen, Zedrix, Nocturne, Bukload, Jjonte, Taklagarn, Conspiracy, swonka, Ikkay, erge, Fission Mailed, Parzec, cbird - 1

Medlem

Nån variant av Lunar Lander, så jag gissar att den helt enkelt heter Lunar Lander i brist på bättre.

/ LordDaimos

Medlem
Medlem

Jag gissar på Thrust. Dock inte till vilken konsol.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Fel, och inte till konsol

Thrust var också ett grymt spel, nog en inspiration till spelet i fråga.

Skriv svar