Gissa Screenshot ifrån spel leken

Medlem

Zyrax hade rätt på Original War! Som sagt ett underskattat spel, tycker jag att ni kan testa om ni får en chans.
Sorry att det har tagit tid.

Medlem

Jag kör vidare då:

LordDaimos - 12

- 11

Zyrax - 10

WildThing, Fairfax, Kow, Ariath - 9

Jokkocze, Drunken_monkey_boxer- 8

Greger - 7

Highbyte - 6

Lave, Zelaxe, Night Hawk - 5

Fraizer, Esslan, Narcisuss - 4

tysonayt, Lyrisius, PapaBea - 3

BULP, MrTicky, peter_lovgren, , q0rra, Boulund, Mondainai, Ctrl, Xphome, nagash, Exeron, sno0zer, Zedrix- 2

DrAbraham,wiki,båtsman, görmen, ScarFace , Cane, nikooru_belmont, McKain, sabel, bapelsin, Zerpent, lyktstolpen, Nocturne, Bukload, Jjonte, Taklagarn, Conspiracy, swonka, Ikkay, erge, Fission Mailed, Parzec, cbird - 1

Medlem

Arena! Elder scrolls seriens första spel

Medlem

Helt korrekt kow.

Medlem

Borde vara förhållandevis lätt.

LordDaimos - 12

- 11

Zyrax, Kow - 10

WildThing, Fairfax, Ariath - 9

Jokkocze, Drunken_monkey_boxer- 8

Greger - 7

Highbyte - 6

Lave, Zelaxe, Night Hawk - 5

Fraizer, Esslan, Narcisuss - 4

tysonayt, Lyrisius, PapaBea - 3

BULP, MrTicky, peter_lovgren, , q0rra, Boulund, Mondainai, Ctrl, Xphome, nagash, Exeron, sno0zer, Zedrix- 2

DrAbraham,wiki,båtsman, görmen, ScarFace , Cane, nikooru_belmont, McKain, sabel, bapelsin, Zerpent, lyktstolpen, Nocturne, Bukload, Jjonte, Taklagarn, Conspiracy, swonka, Ikkay, erge, Fission Mailed, Parzec, cbird - 1

Medlem

Ports of call

Edit: Missade ett "s"

Medlem

hopps, så lätt var den, kör på zyrax

Medlem

Det spelet var ju en klassiker, spelade det en del som liten. Nu kommer ett lite äldre spel:

LordDaimos - 12

Zyrax - 11

Kow - 10

WildThing, Fairfax, Ariath - 9

Jokkocze, Drunken_monkey_boxer- 8

Greger - 7

Highbyte - 6

Lave, Zelaxe, Night Hawk - 5

Fraizer, Esslan, Narcisuss - 4

tysonayt, Lyrisius, PapaBea - 3

BULP, MrTicky, peter_lovgren, , q0rra, Boulund, Mondainai, Ctrl, Xphome, nagash, Exeron, sno0zer, Zedrix- 2

DrAbraham,wiki,båtsman, görmen, ScarFace , Cane, nikooru_belmont, McKain, sabel, bapelsin, Zerpent, lyktstolpen, Nocturne, Bukload, Jjonte, Taklagarn, Conspiracy, swonka, Ikkay, erge, Fission Mailed, Parzec, cbird - 1

Medlem

Beyond Castle Wolfenstein?

Medlem

Nja, nästan rätt.

Medlem

Castle Wolfenstein då?

Medlem
Skrivet av Highbyte:

Beyond Castle Wolfenstein?

efter snabb googling så verkar du ha rätt. Kör på med en ny! en som jag hinner knipa innan jag går och lägger mig!

*EDIT* Nähä?.. det var som fan


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Tack Hade tyckt synd om dig om någon annan tagit poängen när du var så nära, är ju svårt att se skillnad på de två spelen. Så varsågod Highbyte.

Medlem

Nu har vi ju ingen med 6 poäng längre, hade ju sån fin stege med folk från 1 till 12 poäng. Nu får Lave, Zelaxe och Night Hawk vara på hugget tycker jag.

Medlem
Skrivet av SeniiL:
Skrivet av Highbyte:

Beyond Castle Wolfenstein?

efter snabb googling så verkar du ha rätt. Kör på med en ny! en som jag hinner knipa innan jag går och lägger mig!

*EDIT* Nähä?.. det var som fan

Det här är anledningen till varför det är enklast om den som postar godkänner. Vad tycker folk om att om man skall godkänna sig själv eller någon annan så får man antingen vara 100% säker eller posta en länk till screenshoten som postades?

Det kanske hade varit en bra kompromiss mellan bra flyt och ändåså få struktur på det hela.

Medlem

Ok, nu kommer ett riktigt gammalt spel!
Det var det första "3D" spel jag spelade på en dator...

LordDaimos - 12

Zyrax - 11

Kow - 10

WildThing, Fairfax, Ariath - 9

Jokkocze, Drunken_monkey_boxer- 8

Greger, Highbyte - 7

- 6

Lave, Zelaxe, Night Hawk - 5

Fraizer, Esslan, Narcisuss - 4

tysonayt, Lyrisius, PapaBea - 3

BULP, MrTicky, peter_lovgren, , q0rra, Boulund, Mondainai, Ctrl, Xphome, nagash, Exeron, sno0zer, Zedrix- 2

DrAbraham,wiki,båtsman, görmen, ScarFace , Cane, nikooru_belmont, McKain, sabel, bapelsin, Zerpent, lyktstolpen, Nocturne, Bukload, Jjonte, Taklagarn, Conspiracy, swonka, Ikkay, erge, Fission Mailed, Parzec, cbird - 1

Medlem

Argh, den känns ju så bekant men kan inte få fram namnet och inte kan jag komma på något bra att googla på heller.

Medlem

Man måste nästan vara gubbe (som jag själv) om man spelat det back in the days

Medlem

Vet inte vad gubbe innebär här på fragzone, men är man som jag född i början av 80-talet är man väl lite av en gubbe här.

Medlem

Ok då kanske du var precis nyfödd när det släpptes.
Den släpptes på en hemdator som inte blev så väldigt spridd, datorns efterföljare blev dock det...

Själv är jag född början på 70-talet, räknas väl som fornlämning här på fragzone

Medlem

3D Monster maze : ) härligt namn, rakt på sak

Medlem
Skrivet av Zyrax:

Nu har vi ju ingen med 6 poäng längre, hade ju sån fin stege med folk från 1 till 12 poäng. Nu får Lave, Zelaxe och Night Hawk vara på hugget tycker jag.

Jo visst, men ni postar bara bilder från C64 eller något gammalt PC spel från 80 talet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av Zyrax:

Nu har vi ju ingen med 6 poäng längre, hade ju sån fin stege med folk från 1 till 12 poäng. Nu får Lave, Zelaxe och Night Hawk vara på hugget tycker jag.

Jo visst, men ni postar bara bilder från C64 eller något gammalt PC spel från 80 talet.

Jag kan ta ett nyare spel nästa gång jag postar då, bara för din skull. Men jag är inte mycket äldre än dig, är ju "bara" 24 år. Men är man uppvuxen med C-64 så är man.

Medlem

kow har helt rätt!
(Spelet är för övrigt till ZX81, föregångaren till ZX Spectrum)

Medlem

Monstruöst skönt spel som för sin tid hade riktigt stora schyssta miljöer, banan på bilden spenderade jag flertalet timmar med att försöka nå världens ände men lyckades aldrig.

LordDaimos - 12

Zyrax, Kow - 11

WildThing, Fairfax, Ariath - 9

Jokkocze, Drunken_monkey_boxer- 8

Greger, Highbyte - 7

- 6

Lave, Zelaxe, Night Hawk - 5

Fraizer, Esslan, Narcisuss - 4

tysonayt, Lyrisius, PapaBea - 3

BULP, MrTicky, peter_lovgren, , q0rra, Boulund, Mondainai, Ctrl, Xphome, nagash, Exeron, sno0zer, Zedrix- 2

DrAbraham,wiki,båtsman, görmen, ScarFace , Cane, nikooru_belmont, McKain, sabel, bapelsin, Zerpent, lyktstolpen, Nocturne, Bukload, Jjonte, Taklagarn, Conspiracy, swonka, Ikkay, erge, Fission Mailed, Parzec, cbird - 1

Medlem

Project IGI

Edit: Eller mer korrekt Project IGI: I'm Going In

Medlem

ja de va fan, kör på zyrax

Medlem

Då postar jag ett ganska nytt spel (inte från 80-talet i alla fall) som jag lovade, kanske lite väl lätt, men jag gillar att posta spel som kände starkt för när jag spelade dem för ett antal år sen, härlig nostalgikänsla:

LordDaimos, Zyrax - 12

Kow - 11

WildThing, Fairfax, Ariath - 9

Jokkocze, Drunken_monkey_boxer- 8

Greger, Highbyte - 7

- 6

Lave, Zelaxe, Night Hawk - 5

Fraizer, Esslan, Narcisuss - 4

tysonayt, Lyrisius, PapaBea - 3

BULP, MrTicky, peter_lovgren, , q0rra, Boulund, Mondainai, Ctrl, Xphome, nagash, Exeron, sno0zer, Zedrix- 2

DrAbraham,wiki,båtsman, görmen, ScarFace , Cane, nikooru_belmont, McKain, sabel, bapelsin, Zerpent, lyktstolpen, Nocturne, Bukload, Jjonte, Taklagarn, Conspiracy, swonka, Ikkay, erge, Fission Mailed, Parzec, cbird - 1

Medlem

Hm... Doom 3?

Medlem

Fan va bekant, kliar sönder huvudet..

Skriv svar