Gissa Screenshot ifrån spel leken

Medlem

Inte Doom 3, inte ens nära.

Medlem

Vild gissning, Bioshock.

/ LordDaimos

Medlem

Spelet är mycket äldre än så.

Youtube-proffs

Outlaw chansar jag på.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Inte rätt där heller, även om ni börjar komma mer rätt gällande när spelet släpptes. Spelet är äldre än vad det ser ut att vara.

Jag som trodde den var ganska lätt, tog ju till och med en screenshot som jag tänkte var lite väl lätt. Men gissa ni på så ska jag ge lite vägledningar efterhand och kanske en screenshot till lite senare. Men jag tänker försöka undvika att ge ledtrådar som ni kan använda för att googla er till rätt resultat på tio sekunder.

Medlem

The 11th hour är det ju : )
haha ser nu när jag kollar på screensen att man ser resterna från bluescreenen så jävla tydligt, inget man tänkte på då precis : )

Medlem

Såklart att det är det. Tyckte det var grymt bra det spelet, det gav en hela tiden något att bita i. Var ganska ung när jag spelade det så det var även bra träning för min engelska, kom ihåg att jag fick slå upp ord jag inte förstod. Men nog med nostalgi från min sida, varsågod att posta en screenshot kow.

Medlem

Haha... Det där med bluescreenen tänkte jag inte heller på på den tiden, men som du säger, det är grymt tydligt nu när man ser på bilderna

Medlem

Ett spel jag fortfarande kommer tillbaka till även idag.

LordDaimos, Zyrax, Kow - 12

WildThing, Fairfax, Ariath - 9

Jokkocze, Drunken_monkey_boxer- 8

Greger, Highbyte - 7

- 6

Lave, Zelaxe, Night Hawk - 5

Fraizer, Esslan, Narcisuss - 4

tysonayt, Lyrisius, PapaBea - 3

BULP, MrTicky, peter_lovgren, , q0rra, Boulund, Mondainai, Ctrl, Xphome, nagash, Exeron, sno0zer, Zedrix- 2

DrAbraham,wiki,båtsman, görmen, ScarFace , Cane, nikooru_belmont, McKain, sabel, bapelsin, Zerpent, lyktstolpen, Nocturne, Bukload, Jjonte, Taklagarn, Conspiracy, swonka, Ikkay, erge, Fission Mailed, Parzec, cbird - 1

Medlem

Heaven vs Hell

Medlem
Medlem
Medlem

Så var det det hetta ja. Visste att jag hade spelat det.

Medlem

vidare över till highbyte
extremt stämningsfullt spel, mysfaktor hög

Medlem

Här kommer ett grymt skoj bilspel

LordDaimos, Zyrax, Kow - 12

WildThing, Fairfax, Ariath - 9

Jokkocze, Drunken_monkey_boxer, Highbyte - 8

Greger - 7

- 6

Lave, Zelaxe, Night Hawk - 5

Fraizer, Esslan, Narcisuss - 4

tysonayt, Lyrisius, PapaBea - 3

BULP, MrTicky, peter_lovgren, , q0rra, Boulund, Mondainai, Ctrl, Xphome, nagash, Exeron, sno0zer, Zedrix- 2

DrAbraham,wiki,båtsman, görmen, ScarFace , Cane, nikooru_belmont, McKain, sabel, bapelsin, Zerpent, lyktstolpen, Nocturne, Bukload, Jjonte, Taklagarn, Conspiracy, swonka, Ikkay, erge, Fission Mailed, Parzec, cbird - 1

Medlem

Colin MacRae 2?


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Medlem

Jag gissar på Colin McRae Rally 1 då

Medlem

Nej, det är inte Colin McRae kan jag tipsa om.

Medlem

Rallisport challenge? Osäker på stavning:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Rallisport challenge 2?

Medlem

Zyrax har rätt! Över till dig...

Medlem

Dags för ytterligare lite nostalgi (men ändåså undviker C64 för att inte bara gamlingar skall ha chansen):

Zyrax - 13

LordDaimos, Kow - 12

WildThing, Fairfax, Ariath - 9

Jokkocze, Drunken_monkey_boxer, Highbyte - 8

Greger - 7

- 6

Lave, Zelaxe, Night Hawk - 5

Fraizer, Esslan, Narcisuss - 4

tysonayt, Lyrisius, PapaBea - 3

BULP, MrTicky, peter_lovgren, , q0rra, Boulund, Mondainai, Ctrl, Xphome, nagash, Exeron, sno0zer, Zedrix- 2

DrAbraham,wiki,båtsman, görmen, ScarFace , Cane, nikooru_belmont, McKain, sabel, bapelsin, Zerpent, lyktstolpen, Nocturne, Bukload, Jjonte, Taklagarn, Conspiracy, swonka, Ikkay, erge, Fission Mailed, Parzec, cbird - 1

Medlem

Jazz Jack Rabbit?


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Rätt, kör på Ariath.

Medlem

Okej. Här kommer ett ganska nytt spel så även dom yngre medlemmarna kan delta:)

Liten bild för att öka på svårighetsgraden:

Zyrax - 13

LordDaimos, Kow - 12

Ariath - 10

WildThing, Fairfax, - 9

Jokkocze, Drunken_monkey_boxer, Highbyte - 8

Greger - 7

- 6

Lave, Zelaxe, Night Hawk - 5

Fraizer, Esslan, Narcisuss - 4

tysonayt, Lyrisius, PapaBea - 3

BULP, MrTicky, peter_lovgren, , q0rra, Boulund, Mondainai, Ctrl, Xphome, nagash, Exeron, sno0zer, Zedrix- 2

DrAbraham,wiki,båtsman, görmen, ScarFace , Cane, nikooru_belmont, McKain, sabel, bapelsin, Zerpent, lyktstolpen, Nocturne, Bukload, Jjonte, Taklagarn, Conspiracy, swonka, Ikkay, erge, Fission Mailed, Parzec, cbird - 1


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Har verkligen ingen aning, kan gissa på Space Quest V för att vara lite random.

Medlem

Inte Space Quest, tyvärr.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Det skulle kunna vara Freelancer, är så svårt att säga på den lilla bilden.

Medlem

EVE?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skriv svar