Gissa spelet via bilden, del 3

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Red Orchestra.

Yes

Medlem

87 - 4113, bf07
34 - TobbeW
29 - Fairfax
20 - Turtle_droid
13 - raiiga
12 - PaZ
11 - Neatherblade
9 - shocker
7 - nibor79
6 - bjosarn
5 - PcGamer, MacNille
4 -
3 - linkan18, LimStift, Njörden, Xeols, Shrudder, Zedilius, 73mpl4R
2 - Frippeak, Drunken_monkey_boxer, Kamp, Demodemon, gregari,Aresz, TÅRTGENERALEN , Fredas, b0ne
1 - w4rhog, Askamaia, Gorken, Earthscum, Vzok, Jaxz, znokker, Zlampan, ThomasT, rybban, WildThing , Robins, rybban, jekullberg, NoName, Sabel, Ariath, lord_brunskog, Mimer, IceMan, DrAbraham, Ladestam, musse1, webban


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Medlem
Skrivet av Salkinius:

Contra Force

Stämmer bra.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

[ia=18602]

87 - 4113, bf07
34 - TobbeW
29 - Fairfax
20 - Turtle_droid
13 - raiiga
12 - PaZ
11 - Neatherblade
9 - shocker
7 - nibor79
6 - bjosarn
5 - PcGamer, MacNille
4 -
3 - linkan18, LimStift, Njörden, Xeols, Shrudder, Zedilius, 73mpl4R
2 - Frippeak, Drunken_monkey_boxer, Kamp, Demodemon, gregari,Aresz, TÅRTGENERALEN , Fredas, b0ne
1 - w4rhog, Askamaia, Gorken, Earthscum, Vzok, Jaxz, znokker, Zlampan, ThomasT, rybban, WildThing , Robins, rybban, jekullberg, NoName, Sabel, Ariath, lord_brunskog, Mimer, IceMan, DrAbraham, Ladestam, musse1, webban, Salkinius

Inaktiv

B.A.T. II: The Koshan Conspiracy?

Medlem
Skrivet av bf07:

B.A.T. II: The Koshan Conspiracy?

Fantastiskt! Rätt! Jag trodde det skulle vara skitsvårt.

Inaktiv
Skrivet av Salkinius:

Fantastiskt! Rätt! Jag trodde det skulle vara skitsvårt.

Det beror lite på när man började spela datorspel och hur mycket man spelar

88 - bf07
87 - 4113
34 - TobbeW
29 - Fairfax
20 - Turtle_droid
13 - raiiga
12 - PaZ
11 - Neatherblade
9 - shocker
7 - nibor79
6 - bjosarn
5 - PcGamer, MacNille
4 -
3 - linkan18, LimStift, Njörden, Xeols, Shrudder, Zedilius, 73mpl4R
2 - Frippeak, Drunken_monkey_boxer, Kamp, Demodemon, gregari,Aresz, TÅRTGENERALEN , Fredas, b0ne
1 - w4rhog, Askamaia, Gorken, Earthscum, Vzok, Jaxz, znokker, Zlampan, ThomasT, rybban, WildThing , Robins, rybban, jekullberg, NoName, Sabel, Ariath, lord_brunskog, Mimer, IceMan, DrAbraham, Ladestam, musse1, webban, Salkinius

Medlem

Haha... älskar när det dyker upp gamla spel som man spelade på Atari ST. Musiken var grym i Twin World!

Inaktiv
Skrivet av Salkinius:

Haha... älskar när det dyker upp gamla spel som man spelade på Atari ST. Musiken var grym i Twin World!

Amiga för min del men rätt är det

Medlem

[ia=18606]

88 - bf07
87 - 4113
34 - TobbeW
29 - Fairfax
20 - Turtle_droid
13 - raiiga
12 - PaZ
11 - Neatherblade
9 - shocker
7 - nibor79
6 - bjosarn
5 - PcGamer, MacNille
4 -
3 - linkan18, LimStift, Njörden, Xeols, Shrudder, Zedilius, 73mpl4R
2 - Frippeak, Drunken_monkey_boxer, Kamp, Demodemon, gregari,Aresz, TÅRTGENERALEN , Fredas, b0ne, Salkinius
1 - w4rhog, Askamaia, Gorken, Earthscum, Vzok, Jaxz, znokker, Zlampan, ThomasT, rybban, WildThing , Robins, rybban, jekullberg, NoName, Sabel, Ariath, lord_brunskog, Mimer, IceMan, DrAbraham, Ladestam, musse1, webban,

Citera
Skicka PM

Inaktiv

Kenny Dalglish Soccer Manager till ZX Spectrum

Medlem
Skrivet av 4113:

Kenny Dalglish Soccer Manager till ZX Spectrum

Vad i hela friden! Bra jobbat... Mycket bra jobbat. Jag är imponerad.

Jag spelade det på Atari då det hette Kenny Dalglish football manager.

Ett mycket bra tidigt football manager-spel där du av någon anledning (kanske var något fel jag gorde) men startade som manager för det walesiska laget Wrexham på Racehorse Grounds.

Sedan dess är man en trogen Wrexhamsupporter.

Rätt!

Inaktiv

De fina färgerna avslöjade direkt att det var till ZX Spectrum. Vad som var lite oväntat var att det fanns en jäkla massa fotbollsmanagerspel till den gamla burken.

http://www.fz.se/medlem/bilder/_imgu.php?m=0&i=18607

88 - bf07, 4113
34 - TobbeW
29 - Fairfax
20 - Turtle_droid
13 - raiiga
12 - PaZ
11 - Neatherblade
9 - shocker
7 - nibor79
6 - bjosarn
5 - PcGamer, MacNille
4 -
3 - linkan18, LimStift, Njörden, Xeols, Shrudder, Zedilius, 73mpl4R
2 - Frippeak, Drunken_monkey_boxer, Kamp, Demodemon, gregari,Aresz, TÅRTGENERALEN , Fredas, b0ne, Salkinius
1 - w4rhog, Askamaia, Gorken, Earthscum, Vzok, Jaxz, znokker, Zlampan, ThomasT, rybban, WildThing , Robins, rybban, jekullberg, NoName, Sabel, Ariath, lord_brunskog, Mimer, IceMan, DrAbraham, Ladestam, musse1, webban,

Medlem
Inaktiv
Skrivet av pirog:

Persona 3

Det stämmer

Medlem

[ia=18611]

88 - bf07, 4113
34 - TobbeW
29 - Fairfax
20 - Turtle_droid
13 - raiiga
12 - PaZ
11 - Neatherblade
9 - shocker
7 - nibor79
6 - bjosarn
5 - PcGamer, MacNille
4 -
3 - linkan18, LimStift, Njörden, Xeols, Shrudder, Zedilius, 73mpl4R
2 - Frippeak, Drunken_monkey_boxer, Kamp, Demodemon, gregari,Aresz, TÅRTGENERALEN , Fredas, b0ne, Salkinius
1 - w4rhog, Askamaia, Gorken, Earthscum, Vzok, Jaxz, znokker, Zlampan, ThomasT, rybban, WildThing , Robins, rybban, jekullberg, NoName, Sabel, Ariath, lord_brunskog, Mimer, IceMan, DrAbraham, Ladestam, musse1, webban, pirog,

Inaktiv

Nu är det något lurt på programmet, Hidden Agenda.

Medlem
Skrivet av bf07:

Nu är det något lurt på programmet, Hidden Agenda.

Det stämmer. Fortfarande det bästa spelet i "Politisk simulator i fiktivt sydamerikanskt land" genren.

Inaktiv

89 - bf07
88 - 4113
34 - TobbeW
29 - Fairfax
20 - Turtle_droid
13 - raiiga
12 - PaZ
11 - Neatherblade
9 - shocker
7 - nibor79
6 - bjosarn
5 - PcGamer, MacNille
4 -
3 - linkan18, LimStift, Njörden, Xeols, Shrudder, Zedilius, 73mpl4R
2 - Frippeak, Drunken_monkey_boxer, Kamp, Demodemon, gregari,Aresz, TÅRTGENERALEN , Fredas, b0ne, Salkinius
1 - w4rhog, Askamaia, Gorken, Earthscum, Vzok, Jaxz, znokker, Zlampan, ThomasT, rybban, WildThing , Robins, rybban, jekullberg, NoName, Sabel, Ariath, lord_brunskog, Mimer, IceMan, DrAbraham, Ladestam, musse1, webban, pirog,

Medlem

The Search for Amelia Earhart

Inaktiv
Skrivet av Salkinius:

The Search for Amelia Earhart

Yes box.

Medlem

Btw, denna tävlingen är rätt så meningslös, då jag antar att många använder sig av www.tineye.com ...
Där man vara kan söka på liknande bilder som någon annan. Jättelätt att hitta alla bilder som postas här.

Medlem

[ia=18613]

89 - bf07
88 - 4113
34 - TobbeW
29 - Fairfax
20 - Turtle_droid
13 - raiiga
12 - PaZ
11 - Neatherblade
9 - shocker
7 - nibor79
6 - bjosarn
5 - PcGamer, MacNille
4 -
3 - linkan18, LimStift, Njörden, Xeols, Shrudder, Zedilius, 73mpl4R, Salkinius
2 - Frippeak, Drunken_monkey_boxer, Kamp, Demodemon, gregari,Aresz, TÅRTGENERALEN , Fredas, b0ne,
1 - w4rhog, Askamaia, Gorken, Earthscum, Vzok, Jaxz, znokker, Zlampan, ThomasT, rybban, WildThing , Robins, rybban, jekullberg, NoName, Sabel, Ariath, lord_brunskog, Mimer, IceMan, DrAbraham, Ladestam, musse1, webban, pirog,

Medlem

Det är ju Dejavu, visste inte att det fanns på mac...?

Medlem
Skrivet av Sabel:

Det är ju Dejavu, visste inte att det fanns på mac...?

Rätt!! Bra jobbat.

Deja vu släpptes 1985 först till mac i deras macadventure-serie.

Ett fantastiskt spel som dock en 8 åring hade stora problem med... men det fick mig inte att sluta utforska den världen. Jag kommer fortfarande ihåg cigaretterna han hade i fickan men som han inte ville röra eftersom han hade slutat röka.

mysigt mysigt.

Medlem

Undrar om denna har varit uppe förr?
[ia=18614]

89 - bf07
88 - 4113
34 - TobbeW
29 - Fairfax
20 - Turtle_droid
13 - raiiga
12 - PaZ
11 - Neatherblade
9 - shocker
7 - nibor79
6 - bjosarn
5 - PcGamer, MacNille
4 -
3 - linkan18, LimStift, Njörden, Xeols, Shrudder, Zedilius, 73mpl4R, Salkinius
2 - Frippeak, Drunken_monkey_boxer, Kamp, Demodemon, gregari,Aresz, TÅRTGENERALEN , Fredas, b0ne, Sabel
1 - w4rhog, Askamaia, Gorken, Earthscum, Vzok, Jaxz, znokker, Zlampan, ThomasT, rybban, WildThing , Robins, rybban, jekullberg, NoName, Ariath, lord_brunskog, Mimer, IceMan, DrAbraham, Ladestam, musse1, webban, pirog,

Inaktiv

Det har den, tror jag. Är det Bridge Builder?

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Sabel:

Btw, denna tävlingen är rätt så meningslös, då jag antar att många använder sig av www.tineye.com ...
Där man vara kan söka på liknande bilder som någon annan. Jättelätt att hitta alla bilder som postas här.

Fler borde ta egna screenshots.

Skriv svar