Godaste ölen?

Inaktiv

mirlamoooo, vad är det för öl som är i då?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Ni som babblar om hur manligt det är att dricka cider... skickar ni era tjejer att köpa ut åt er eller kan ni med att stå i kön med era kaktuscider?
(samtidigt som ni sminkar er)

Ska man köpa kaktuscider behöver man en matchande handväska också. :$

Inaktiv

kaktuscider... <3


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av mirlamoooo:

kanske inte ska skriva här men måste säga
Bajen Bärs (söder bröder glöder)
har typ blivit utsädd till bästa ölen(inte riktigt bajen bärs men samma öl som e i...)

lol

skulle jag inte dricka under dödshot, söder-bröder brinner i helvetet med sven wolters aubergine i det privata hålet :evil:

Skrivet av CastorFiber:

Ni som babblar om hur manligt det är att dricka cider... skickar ni era tjejer att köpa ut åt er eller kan ni med att stå i kön med era kaktuscider?
(samtidigt som ni sminkar er)

haha, det skulle jag också vilja veta. ännu mer intressant skulle det vara att se ett gäng hårda rockers köpa en låda vitt vin


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Har fått intrycket att hårda rockers gör som dom vill, oavsett vad omgivningen tycker eller tänker.

så visst, dricka rosévin under tiden dom river ett hotellrum under tonerna av Bach?


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Inaktiv

Absolut favorit
Innis & Gunn - Ale, bryggs i Edingburgh, lagras på ekfat i 60 dagar har jag för mig, vilket ger en väldigt speciell smak. Kan varmt rekommenderas!

Går man på vanliga party öl så är ju Spendrups Gold väldigt smaskig till en nätt penning!


signatur

Bob Saget is Satan!

MFC
Medlem

Denna är god.. svår o få tag på men ack så god..

http://www.dreher.hu/english.html


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Jag är ju en sucker för ljusa öl, så en het sommardag är det en Corona med en skiva limé i.

Sen som öl som man kan dricka dagligen måste jag faktiskt säga att Carlsberg Export eller Hof är defenetiva favoriter

Sen om man är hungrig så slinker alltid en Guiness ner

Öl är gott helt enkelt


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem

Killkenny, staro, heineken, en å annan guinness slinker väl ner oxå.
Annars e jag rätt "vanilla" i min ölsmak, dom flesta ljusa går ner.

Vill slå ett extra slag för Tuborg grön i flaska. Skall inhandlas i back och skall sedan forslas hem till sitt camp mitt i bakfyllan, tröttheten och tinnitusen. Sen njuter man som FAN av den första när man kommer fram.

Medlem

Iofs inte en öl men jag är helt fast i 'Newcastle Brown Ale' och en 'Guinness' sitter aldrig fel men då ska det helst vara på tap


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Inaktiv

det är öl, även det.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Har dålig koll på birorna men Amstel är en favorit. Gillar också Budweiser och det blev en hel del Royal i tonåren. Klassresan till prag -98.. tror jag det var... bjöd på mycket god öl men vad den hette minns jag inte. Det jag minns dock är att jag på hotellet gick omkring i mina kalle anka boxers och en tjejssöndriga strumpbyxor.

Inaktiv
Skrivet av ostmjuk hamster:

Har dålig koll på birorna men Amstel är en favorit. Gillar också Budweiser och det blev en hel del Royal i tonåren. Klassresan till prag -98.. tror jag det var... bjöd på mycket god öl men vad den hette minns jag inte. Det jag minns dock är att jag på hotellet gick omkring i mina kalle anka boxers och en tjejssöndriga strumpbyxor.

Jag vet inte riktigt, men det där sista låter lite väl gay och omanligt. Är du helt säker på att du inte ska dricka kaktuscider istället?

Medlem
Skrivet av Sernert:

men då ska det helst vara på tap

amen, guinness på burk är helt odrickbart


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

staropramen, heineken och falkenberger (på flaska) är 3 grymma öl.
finns en hel del annan god öl med, men det blir en för lång lista.

Medlem

för några dagar sen skulle jag nog sagt guinness, men nu har inte mindre än 2 öl gått om.

1. Samuel Smith's Extra Stout (På The Cheshire Cheese, den äldsta puben i U.K.)
2. Samuel Smith's Old Brewery Bitter (På The Cheshire Cheese, den äldsta puben i U.K.)
3. Guinness (På The Tipperary, den äldsta Irländska puben i London)
Sen finns det ju en hel del gott på flaska, chimay och duvel är riktigt goda t ex. dyra dock.
men ska man bli full så blir det arboga 7,5 eller hur stark den nu är.

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

kaktuscider... <3

Håller med. Endast insnöade incestbarn tycker det är bögigt med cider. Det är ju som att se ner på folk som köper fanta och cola istället för svagdricka.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av misaer:

för några dagar sen skulle jag nog sagt guinness, men nu har inte mindre än 2 öl gått om.

1. Samuel Smith's Extra Stout (På The Cheshire Cheese, den äldsta puben i U.K.)
2. Samuel Smith's Old Brewery Bitter (På The Cheshire Cheese, den äldsta puben i U.K.)
3. Guinness (På The Tipperary, den äldsta Irländska puben i London)
Sen finns det ju en hel del gott på flaska, chimay och duvel är riktigt goda t ex. dyra dock.
men ska man bli full så blir det arboga 7,5 eller hur stark den nu är.

Fan va det dära låter underbart!:heart:


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Inaktiv

En Leffe på dansgolvet är aldrig fel

Medlem

misaer: chimay var det många år sedan jag drack sist, en favorit när jag hängde i gamla stan. riktigt god


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Dansk öl är för mig lika illa som cider. Måste säga att svensk öl oftast får stå i skamvrån med dansk dito. Men visst man skall inte generalisera men och det finns guldkorn. Jag hör till dem som personalen på systemet kallar modig när det gäller öl

Fast idag är jag tråkigt och dricker heineken å dricker skottskt "mineralvatten".


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem
Skrivet av IceMan:

riktiga män dricker inte öl.
riktiga män dricker Cider.

Heh. Obi-Wans släkt gör fin öl (Alec Guinness) och visst blir man mätt - men har man valt en Extra Stout är det svårt att dricka det smaksatta vatten som är standard i vårt avlånga land. Hellre CIDER, i sådant fall


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem

Har en stor favorit när det gäller öl:

Jever, en tysk pils.

Den beskaste öl som finns på bolaget, tror jag

Inaktiv

Kilkenny Draught (nr 1612) på systemet eller helst tapp.... fy fan va god sen kanske en Guinness efter det och snabbt tillbaka till en Kilkenny

Medlem

Någon som prövat Kwack eller vad den heter? Vilken upplevelse


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem

sitter och suger på en san miguel just nu, det var länge sedan sist


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av the_cru:

Någon som prövat Kwack eller vad den heter? Vilken upplevelse

Gillar man körsbärs öl så kanske den funkar.
den smakar krsbär iaf det äe en saker som är säker.

Men belgisk öl
är känd för att vara en aning galen


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Tumregel är ju att tjeckisk öl är alltid bra.
Brukar variera mig mellan dessa rätt ofta dock:

Staropramen
Bombardier
Staropramen Granat
Gambrinus
Krusovice Imperial
Grolsch
Murphys Red
Budvar

Medlem

SoniC: det är underbart, riktigt schysst atmosfär på båda pubarna och the cheshire cheese är även jävligt billig, £ 1, 60 (ca 22 SEK )för bittern och £ 2, 08 (SEK) för stouten, så priset kan man inte klaga på heller.

Hwergelmer: bara druckit den på flaska från bolaget dock. ska försöka hitta nån pub här som säljer på tap. ska nog lyckas hitta nåt ställe här i London, finns ju en del att välja på.

Medlem

hehe, ja något ställe borde du ju hitta. har bara sett den på ett ställe i sverige, men den puben är nerlagd


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Skriv svar