Hail Command & Conquer!

Medlem
Hail Command & Conquer!

Med tanke på den officiella delgivningen av nästa del i serien...

Jag är en gammal C&C-fantast, och nästan främst en hängiven anhängare till Frank Klepacki's (tidigare) verk. Jag gjorde en gång i tiden en cover på en klassisk C&C-låt, och tänkte delge mig av den

Min tanke var att folk kunde fylla på med egna covers/remixar, eller kanske andras höjdar-covers, för att hylla en spelserie som troligen aldrig kommer nå sin initiella status igen :$

Så, om ni är Klepacki-fans som jag, låt musiken flöda!

Peace out


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem

Det var ett häftigt grepp, en "cover" på spelmusik, och bra gjort var det med...

Medlem

Ja den var helt okej!
bra gjort. gillar den "tyngre" biten!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Kul att ni verkade gilla tilltaget

Det fanns några remixar på OC Remix från Red Alert och C&C, välgjorda verk. Men det vore ju än roligare om det fanns nån musiknörd eller glad amatör (som jag själv) här som har gjort nåt eget?!

I övrigt: finns det några musikaliska guldkorn man missat i serien? Spelade inte så mycket efter Red Alert 2, och Klepacki anlitades väl inför 3:an igen, om jag inte missminner mig?


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem

Klepacki gjorde musiken till RA3 ja. :3


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Ohh en av mina högsta drömmar vore ett command and conquer generals med coh grafik det vore lycka det


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

Medlem

Riktigt grym! Den läggs till i playlisten

I vilket program gjorde du den, och använde du riktig gitarr när du spelade den tyngre biten?

Här är en C&C låt jag gjorde för några år sen.

http://www.youtube.com/watch?v=U81i3ORUcdI

Medlem

Härligt FT-sound på den låten, jag kom inte ihåg att CABAL snackade så mycket i spelet ens

Jag gjorde låten i Reason, och spelade in med en gitarr och GuitarPort in i datorn. Blev ju inte så mycket "eget" i låten kanske, men det var mer en kul grej

En Mechanical Man-remix vore ju nåt att göra!


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem

helt ok stuff. thumbs up!

Medlem
Skrivet av BlackBozze:

Härligt FT-sound på den låten, jag kom inte ihåg att CABAL snackade så mycket i spelet ens

Jag gjorde låten i Reason, och spelade in med en gitarr och GuitarPort in i datorn. Blev ju inte så mycket "eget" i låten kanske, men det var mer en kul grej

En Mechanical Man-remix vore ju nåt att göra!

FT sound?

Jag kikade lite på Reason men det blev mest "Njaaaa, jag tror jag börjar med nåt lite lättare istället", så håller på med FL Studio nu till att börja med

Antar att du har ett ljudkort med utgång för gitarrsladd, eller finns det nåt billigare alternativ? Förresten, du råkar inte ha tabsen till den här låten? Skulle va kul med lite mer C&C låtar efter jag lärde mig Hell March

Medlem

älskar ju bara hell march härlig låt!


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem
Skrivet av RagNy:

älskar ju bara hell march härlig låt!

Hehe, håller med, det var ju den som gjorde hela Red Alert nästan

Skrivet av Zaptagious:

FT sound?

Ja, det lät lite som gamla Fast Tracker-låtar till Amiga, skönt "mod-sound"

Skrivet av Zaptagious:

Jag kikade lite på Reason men det blev mest "Njaaaa, jag tror jag börjar med nåt lite lättare istället", så håller på med FL Studio nu till att börja med

Reason ser mest skräckinjagande ut... Men det finns ju en jädra massa att pilla med, förstås, vilket även ger stora möjligheter. Det bästa är väl att de flesta samples håller en väldigt hög kvalitet. I övrigt är väl smaken som baken när det gäller tracker-program antar jag.

Skrivet av Zaptagious:

Antar att du har ett ljudkort med utgång för gitarrsladd, eller finns det nåt billigare alternativ? Förresten, du råkar inte ha tabsen till den här låten? Skulle va kul med lite mer C&C låtar efter jag lärde mig Hell March

Jag använder en GuitarPort, som funkar väldigt bra, nästan omärkbar latency. Finns väl nyare och häftigare grejer också, men jag är nöjd med denna. Tyvärr verkar den fortfarande vara ganska dyr, ca 1800. Fick dock tag på den begagnad till ett lite vettigare pris...

Jag gjorde tydligen en tab på basgången i alla fall, men gitarren är ju likadan. Bara att spela rockackord istället om man vill ha det lite "maffigare"


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

1
Skriv svar