Hål i väggen, hur ska man täcka det på ett kul och kreativt sätt?

Medlem
Hål i väggen, hur ska man täcka det på ett kul och kreativt sätt?

Det är så att jag har råkat ut för ett borrhål i min vägg. Det var en kabeldragning som gick snett från andra sidan och mer än så vet jag inte. Jag ska spackla över hålet, men det blir ju inte snyggt på min för övrigt gröna vägg.
Så nu till frågan, finns det något kul och kreativt sätt att täcka över det? Gärna spelrelaterat. Kanske några väggdekaler? Jag har tittat på en BF3 dekal innan men är inte säker.
Alla idéer är välkomna!

Medlem

Ska du laga ett hål gör det ordentligt, alla har väll någon händig i familjen som kan ordna det åt dig. Meningen med att spackla är du ska måla överslipningen(spacklet) inte låta det vara "naket". Antar även att det inte är något litet hål heller eftersom du stör dig på det och vill täcka över det med en dekal.

Medlem

det är ungefär storleken av en femma, men att det sitter på en helt naken vägg gör att den verkligen sticker ut. visst kan man slipa å spackla å så, det är ju planen. men istället för att byta tapet på hela väggen så ville jag ta en genväg samt göra något kul med det.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Jag har precis skaffat mig en liten hylla för mina LP skivor, du skulle kunna ha något liknande för vanliga spel eller något sånt.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

en bra idé, men hålet är nog lite för långt ner på väggen för det ska sitta bra :/

Medlem

uumh....kanske finns en tapetvåd över?
Eller om du frågar runt kanske någon har en våd eller två över av en annan tapet, gärna något svart eller mörkt som snygg kontrast till det gröna. Så kan du spackla igen hålet och tapetsera endast en våd där hålet är.

Annars så är väl en hylla/affisch/spegel eller liknande enklaste alternativet.
En långspegel kanske.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

har faktiskt tänkt på det tidigare, det är lite av en plan B om jag inte hittar nått kul att göra med det. För jag vill gärna göra mitt rum lite mer personligt än vad det är och därför tänkte jag på dekal eller liknande.

Medlem

skylta o skriv gloryhål

Medlem

Vad sägs som en Justin Bieber poster?

Du lär säkert få frågor, men inga av dom kommer vara relaterade till hålet i väggen.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Vad sägs som en Justin Bieber poster?

Du lär säkert få frågor, men inga av dom kommer vara relaterade till hålet i väggen.

Hehe, ren distrahering, jo det kan fungera.

Beroende på var hålet är, så skulle jag sätta upp ngt i stil med en tavla eller kanske något i tyg/broderat. Behöver inte vara fjolligt för att det är tyg, finns många olika saker som passar t ex naturmotiv eller liknande.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Medlem
Medlem

Köp en bit rundstav på bygg marknaden.Gör en rund konformad plugg på typ 5 cm lång och sätt den i hålet så den blir plan med väggytan. Måla någon färg du gillar. Sedan kan du lätt skruva fast något i träpluggen. Kanske bara en enkel krok för headsetet, mobilladdaren mm om det är nära datorn.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Sätt en plugg i och måla den svart, sedan kan du måla en sån där entré som finns utanför finare restauranger, en röd med guldfransar och kanske en matta på golvet så ser det ut som ett matställe för möss.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Där sitter hålet om det är till någon hjälp. Det är inte överdrivet stort, men det är inte vackert att titta på. Så en headset krok är inte optimal.

Medlem
Skrivet av swemaxx:

Där sitter hålet om det är till någon hjälp. Det är inte överdrivet stort, men det är inte vackert att titta på. Så en headset krok är inte optimal.

När vi ser bilden förstår man bättre. Om sängen ska stå kvar får ju inget sticka ut. ( Möblera om kanske? )
Verkar som en plugg och en affisch är lättaste lösning. Fast du verkar inte ha något på väggarna förövrigt.
Så om du gör den väggen till "bild vägg" kan det se ok ut mao fler affischer o bilder. Typ gamer vägg om du gillar det.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

ja det skulle bli bra, men finns det någon fet sida för typ "gaming affischer"?

Medlem
Skrivet av swemaxx:

ja det skulle bli bra, men finns det någon fet sida för typ "gaming affischer"?

Woow det där var ingen lätt fråga. Dels för bilder/affischer oftast är efter personlig smak så är det svårt att ge dig råd om bilder. Hör dig för hos tex webhallen mm om de har några game affischer typ alla ställen som säljer spel. De bör ha reklam bilder från olika spel. Vad du gillar vet ju bara du. Vet inte om du gillar grönt men det var en rysligt ful tapet men vi gillar alla olika
Vore kul att se en bild på väggen när om du fixat bilder. Hoppas du hittar något du gillar..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

ska kolla efter lite insiration hos Vsauce3 Lüt.

Medlem

En politisk proaganda affisch, kan alltid skapa diskussioner om inte annat.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

1
Skriv svar