Medlem
Handla spel

Hej på er

Var köper ni på FZ precis varenda spel ni vill ha? Alltså. Känns så patetiskt när någon p14 skriver: "Åhh detta ska jag köpa när jag får månadspeng" I loled.
Är det ett multiplayer spel, eller från en utvecklare jag verkligen gillar, händer det att jag köper spel. Men det är väldigt sällan.
Finns ju väldigt enkla sätt å få spel på med ett par klick. Pengar kostar det ej heller.

Singe player spel har samma funktioner, köpta eller ej.
Förstår mig inte på folk som råhandlar mjukvara..

Medlem

Troll?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag förstår helt enkelt inte poängen med denna tråd.

Eh Spelbutiken??

Medlem

Coolt. Språket visar på en mognad som överrensstämmer med hans syn på spelindustrin.

Medlem

Har vi tur kommer även denna person åldras och med det ärva till sig lite visdom angående konceptet speltillverkning och jämförelsen nedladdning av upphovsrättsskyddat material kontra bilstöld m.m.


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

De som betalar möjliggör inskaffandet av spel "med ett par klick". Om ingen betalar blir det heller inga spel. Det är ingen rättighet att spela spel.

Bland annat därför anser jag det vettigt att betala för spel. Jag köper dem på olika ställen varje gång.

Medlem

Jag köper oftast spel. Dels för att jag är en achivmentwhore och för att jag gillar att äga spelen. När jag var yngre laddade jag dock ned en hel del, men när jag började tjäna pengar köpte jag spel oftare.

Medlem

Köper mina spel, antingen via steam eller webhallen.
Slutade med pirat när jag började jobba

Medlem

Vid närmare eftertanke är det enda spel jag inte köpt New Vegas de senaste året. Och det beror på att jag köpte Fallout 3 och var förbannad på hur buggigt det var. Det var som en tyst protest för mig.

Medlem

någon som använder uttryck som p14 torde vara p15 eller max p16.

Håller helt med båtsman, tacka dessa människor för dina nerladdade spel


signatur

thank you, come again

Medlem

Anledningen till att dom flesta laddar ner är ju att det släpps färre och färre demos. Man vill pröva innan man köper.
Har också laddat ner mycket när jag var yngre, men dom senaste åren har det endast blivit att man bara testar spelen innan man bestämmer sig för att köpa.
Men ska nog lägga ner den diskussionen innan några blir varnade.. Blev varnad en gång för något år sedan bara för att jag sa att jag inte köpt Fable 2. Men menade ej att jag laddat ner det på något sätt, bara att jag fått det i julklapp *Suck*


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av daman23:

Var köper ni på FZ precis varenda spel ni vill ha?

Jag antar att frågan är varför, inte var, och svaret torde vara att de flesta här har uppnåt en sådan nivå av personlig mognad att de ser det som moraliskt rätt att betala för spel.

Skrivet av daman23:

Känns så patetiskt när någon p14 skriver: "Åhh detta ska jag köpa när jag får månadspeng" I loled.

Så det är alltså patetiskt att vara av stark karaktär?

Skrivet av daman23:

Är det ett multiplayer spel, eller från en utvecklare jag verkligen gillar, händer det att jag köper spel. Men det är väldigt sällan.
Finns ju väldigt enkla sätt å få spel på med ett par klick. Pengar kostar det ej heller.

Singe player spel har samma funktioner, köpta eller ej.
Förstår mig inte på folk som råhandlar mjukvara..

Jag har visserligen en rätt så liberal inställning till nerladdning och piratkopiering men att tanka spel bara för att det inte kostar något anser jag vara förkastligt.

Håller med Fairfax...

Man behöver inte köpa spelen så fort de kommer ut, om man väntar ett litet tag blir de billigare. Ta "Darksiders" som säljs på STEAM nu för 66:- När det kom för någon månad sedan till PC kostade det 500:- Att ladda ned olagligt är stöld oavsett vad man tycker och tänker om priserna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Håller med Fairfax...

Man behöver inte köpa spelen så fort de kommer ut, om man väntar ett litet tag blir de billigare. Ta "Darksiders" som säljs på STEAM nu för 66:- När det kom för någon månad sedan till PC kostade det 500:- Att ladda ned olagligt är stöld oavsett vad man tycker och tänker om priserna.

Håller med walter.

Släpper spelutveklaren ingen demo och ingen köper grisen i säcken så lär sig utvecklarna värdet av demo. Konsumentkraft ftw!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar