Har du drabbats av hacker-attackerna?

Skägg.
10 Chambers
Har du drabbats av hacker-attackerna?

Som ni redan vet har det skett en rad hacker-attacker sedan det stora intrånget hos Sonys Playstation Network i april. Har det drabbat dig på något sätt, och hur har du agerat? Bytt lösenord på andra konton, avslutat mailkonton, spärrat kreditkort?

LulzSec tar farväl >>


signatur
Medlem

Saknar alternativet: Nej/Ingenting


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Mitt EA-konto hackades förre veckan. Märkte det då jag skulle logga in i Bad Company 2 och lösenordet inte fungerade. Bytte bara lösenord så fungerade allt igen.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Klfh:

Saknar alternativet: Nej/Ingenting

Fixat!


signatur
Medlem

Bytt lösenord på EA kontot.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av MilleX:

Bytt lösenord på EA kontot.

Detta. Dessutom passade jag på att byta på mina två mailkonton, då jag började få meddelanden om att nån försökt byta lösenord på vissa saker (mitt spotify-konto och google-konto :S) så jag tog det säkra före det osäkra.


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Genom att BF Heroes lösenord läckte, bytte jag lösenord på samtliga mina konton. Och tro mig, det var inte en snabb process.

Medlem

Vore intressant att ha en lista över allting som LulzSec hackade, fixa det.

Medlem

Vad har du gjort på grund av hacker-attackerna? Tagit alvedon för huvudvärken som kom för att jag inte kunnat lira BF:BC2 på PS3an....

Medlem
Skrivet av Zane86:

Vad har du gjort på grund av hacker-attackerna? Tagit alvedon för huvudvärken som kom för att jag inte kunnat lira BF:BC2 på PS3an....

brb, ska spela bc2 på pc.

<3

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Vore intressant att ha en lista över allting som LulzSec hackade, fixa det.

Finns på deras hemsida. Tror dock inte man får länka det här. Googla lulzsecurity, första träffen.

Medlem

Har fått lite gratisspel på PSN - jag tackar och bockar!


signatur

Have a good time!

ndr
Medlem

Jag var visst en av dom som var med på BFH listan. Märkte detta när jag skulle logga in på Gmail och det stod: "Du har försökt logga in från en annan plats, var vänlig skriv svaret på din säkerhetsfråga för att fortsätta (eller nåt liknande).

Som tur är så använder jag den mailen som skräpmail och lösenordet har jag bara till den

Inaktiv

Mitt EA konto funkade inte att logga in på innan idag, men fixade nytt pass och sen är det ok igen, blev lite jävla nervös där ett tag. Det som strular till det ytterligare är att man inte har en aning om alla EA liren går under samma user och pass, ibland är det ett helvete att bara registrera sig någonstans. Men i detta fall visste jag iaf mitt pass och det var utbytt!

hittade detta hos lulzsec
http://lulzsecurity.com/releases/fuck_fbi_friday_PRETENTIOUS%...

"We call upon journalists and other writers to delve through the emails carefully, as we have
uncovered an operation orchestrated by Unveillance and others to control and assess Libyan
cyberspace through malicious means: the U.S. government is funding the CSFI to attack Libya's
cyber infrastructure. You will find the emails of all 23 people involved in the emails."

Är detta sant så sitter dom nog illa till nu, och lite roligt att en säkerhetsnisse inom "IT" är totalt fail på det här med passw0rds...

Medlem

Jag har fått ändra mitt EA lösenord... Två gånger -.-


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Bytt lösnenord på diverse spelkonton, bytt lösenord på mail, ändrat mailadress, spärrat VISA och lite annat smått och gott. Hoppas de nyper de små barnen.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Bytte lösenord på mitt EA-konto. Får hoppas att det räcker.

Medlem

Ingenting. Dem har bara lyckats sno konto namn och krypterade lösenord. Chansen att dem lyckas knäcka krypteringen är minimal.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Idono:

Ingenting. Dem har bara lyckats sno konto namn och krypterade lösenord. Chansen att dem lyckas knäcka krypteringen är minimal.

Chansen att någon av deras tusentals "fans" gör det är desto större.

Medlem

Jag gråter mig till sömns varenda kväll.

Medlem

Har spärrat VISA kort efter PSN attacken - paranoia men men...
Bytt lösenord på mail adresser kopplade till min a spel konton. Varit tvungen att uppdatera/byta lösenord hos EA pg.a BioWare hackningen.

Inte heller särskilt förtjust i Lullarnas tilltag.


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

Blev av med min sparfil i DiRT 3. Orkar nu inte köra om igen. Idioter.

Inaktiv

Spelar bara på xbox, så all hackning har inte drabbat mig nånting.


signatur

Knower of the unknown

Medlem

Nu blev jag så illa tvungen att byta lösenord på skräpmailen p.g.a attacken mot Bioware. Crap...


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Varför används en piratflagga i bannern för det här?! Va är det för jäkla anklagagelse?

Medlem
Skrivet av Kogster:

Varför används en piratflagga i bannern för det här?! Va är det för jäkla anklagagelse?

Tänkte just samma sak, dom verkar inte kunna skilja på hackers och pirater.

Medlem

well, Lulzsec hoppade ju på Heroes of newerth så det gick knappt att spela ordentligt under en månad...


signatur

Rawr

Medlem

inte mer än att jag inte kunnat logga in på psn och behövde byta lösenord men har inte haft nåt behov heller iofs, sen om några pengar slunkit iväg till några skurkar på andra sidan jordklotet vet jag inte heller.. har inte orkat engagera mig, plånboken väger så jäkla mycket


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av MMHT:
Skrivet av Kogster:

Varför används en piratflagga i bannern för det här?! Va är det för jäkla anklagagelse?

Tänkte just samma sak, dom verkar inte kunna skilja på hackers och pirater.

Pirater (och då menar jag inte tonåringar som sitter och laddar ner film) har ju även ett rykte om sig som vårdslösa och våldsamma och nog plundrade de servrarna på en hel del information så en piratflagga är inte alls fel tycker jag.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av MMHT:
Skrivet av Kogster:

Varför används en piratflagga i bannern för det här?! Va är det för jäkla anklagagelse?

Tänkte just samma sak, dom verkar inte kunna skilja på hackers och pirater.

Pirater (och då menar jag inte tonåringar som sitter och laddar ner film) har ju även ett rykte om sig som vårdslösa och våldsamma och nog plundrade de servrarna på en hel del information så en piratflagga är inte alls fel tycker jag.

/ LordDaimos

12
Skriv svar