Har man ingen ångerrätt på steam?

Medlem

Morfar: När en vara är trasigt, som i det här fallet, så återlämnar man det till köpstället.

Hur som helst, nu har han betalat för spelet och fått tillbaka sitt steamkonto. Dock har han nu ett trasigt spel som är ospelbart, och han har tydligen ingen rättighet alls på sin sida.

Medlem

Är det trist ja, men hade han läst på innan han köpte spelet, så hade han kunnat slippa detta strul.

Är det bara jag som tycker det är väsentligt att läsa på vad som gäller när man köper spel utomlands samt via digital distributör?


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Notumforce, tror det är praxis idag att folk inte läser avtal etc innan de skriver på eller genomför köp.

Allt ska gå så fort och man vill inte ta ansvaret själv. Vilket det ändå är men verkar vara rätt vanligt med resonemanget "om man inte visste om det så behöver jag inte ta ansvarför det, för jag blev ju lurad!".

Medlem

hmm verkar inte bättre.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Dock har han nu ett trasigt spel som är ospelbart, och han har tydligen ingen rättighet alls på sin sida.

På vilket sätt är det ospelbart?

Som jag tolkade tidigare var prestandan dålig, men spelet startade? Sålänge spelet startar skulle jag inte säga att det är just trasigt. Och att det inte är trasigt säger nog sig självt, jag och många många andra spelar dagligen utan problem, med samma spel och samma versioner installerade.

Posta lite spec på datorn; kanske kan leda till en lösning?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

12
Skriv svar