Hemmagjort trailer till Mass Effect 2/3 vad tycks?

Medlem
Hemmagjort trailer till Mass Effect 2/3 vad tycks?

Tjenare, har spelat igenom Mass Effect serien, och tänkte idag, varför inte göra någon sorts trailer, om spelet ;P?

Här är den iaf: http://www.youtube.com/watch?v=xf25SjQ94h0

Vad tycker ni?:)

Medlem

Den låten får mig bara att tänka på gears of war trailern -.-

Medlem

Znooker-> Jo, jag vet att den finns med dära:)
Men min musiksmak hade inte passat till trailern så jag tog första bästa!

Medlem

Jo jag förstår låtvalet, men sen tycker jag att en bra trailer skall flyta samman med låten. Men annars så tycker jag du gjorde ett bra jobb. Hade dock varit mycket bättre med en passande låt, så i framtiden så ska du kanske inte bara slänga på en låt

Medlem

Jag är lite osäker på vad du försöker bygga upp, en spännande trailer eller emotionell/tragisk sådan? För det senare valet så håller jag med om valet av låt, men det lilla du har spelat in samt inkluderade spellljudet och texten "förstör lite" som trailern har potential att kunna påverka på emotionell nivå.

Det hade nog funkat bättre om du använder spelljud i form av explosioner eller avfyrning från vapen (ej musik) i några sekunder av början eller i slutet (eller både och) av klippet/trailern för att låten ska kunna bygga upp "atmosfären" i förhållande till texten och melodin. För mig så fungerar inte låten om du inkluderar spellljudet samtidigt när det spelas upp, det känns bara inte logiskt.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Ohem-> Tackar för kritiken, tycker alltid det är kul att se vad man kan förbättra osv
Dock så har jag inga tidigare "erfarenheter"
Men tackar för kritiken!:)

Medlem

Se det såhär, låten är väldigt passande för att visa det tragiska, eller dom känslor som visar vad det betyder att vara mänsklig/människa, när konflikt sker. En idé är att låta klippet vara/handla om tragedin med krig, förlust av karaktärer/individer och "långsamt" bygga upp bit för bit om hopp med Shepard.

Se också hur andra har gjort sina trailers för inspiration, eller ta en annan approach än det jag förslog - valet är givetvis ditt.

http://www.youtube.com/results?search_query=mass+effect+3+fan....


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Ohem-> Ska nog fixa till filmen lite imorgon och se hur det blir;)
Dock är det försent för det nu, håller på att somna

1
Skriv svar