Medlem

Det är ju om något ännu bättre att låsa in personen istället, låt den personen få lida för vad h*n har gjort.
Och med detta alternativ så kan man ju släppa ut personen om det nu visar sig vara fel person som satts bakom lås och bom, när du har dödat någon för ett straff du har trott h*n har gjort så är det inte möjligt att säga "oj förlåt, vi tog visst fel".

Och som båtsman säger, om förövaren vet att h*n kommer få dödsstraff och har redan dödat säg 3 personer, varför inte fortsätta då, straffet kommer ju knappast bli hårdare.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av SwedishChaos:

Text

Det är lätt att säga så, svårt att hålla det i praktiken. Bevisligen sker det avrättningar av oskyldiga.

Ser vi på till exempel USA fungerar inte dödsstraffet utan det sker väldigt mycket mord ändå. Att det skulle vara avskräckande gäller alltså inte där. Att införa dödsstraff skulle kunna leda till en våldsupptrappning, där mördaren skjuter några till för han ska ju ändå dö.

Sen tycker jag inte att staten ska visa att det är fel att mörda genom att göra detsamma.

Jag förespråkar inte dödsstraffet för att det ska vara avskräckande och har aldrig uppgett att jag gjort det heller, utan för att få ett snabbt och billigt slut på ett allvarligt problem i samhället.

Lagen ska inte anpassas/tänjas till hur brottslingar tänker, snarare tvärt emot.

Helt klart så kommer inte brotten att minska drastiskt bara för att vi avlivar de som begått hemska och avskyvärda brott, men det minskar bördan dessa individer lägger på oss hederliga människor.

Det ska löna sig att vara skötsam och hederlig.

Medlem

Det fungerar ju inte i USA, det fungerar inte i andra länder som har dödsstraff, varför skulle det då fungera i Sverige för?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

Det är ju om något ännu bättre att låsa in personen istället, låt den personen få lida för vad h*n har gjort.
Och med detta alternativ så kan man ju släppa ut personen om det nu visar sig vara fel person som satts bakom lås och bom, när du har dödat någon för ett straff du har trott h*n har gjort så är det inte möjligt att säga "oj förlåt, vi tog visst fel".

Man ska inte avliva personer för att man tror att de har begått ett brott. Läser ni det jag postar överhuvudtaget?

Medlem
Skrivet av Greger:

Det fungerar ju inte i USA, det fungerar inte i andra länder som har dödsstraff, varför skulle det då fungera i Sverige för?

På vilket sätt funkar det inte? De är inte längre en börda på samhället, då funkar dödsstraffet som det ska göra? Specificera gärna, förstod inte riktigt exakt var du menade med att det inte funkade.

Medlem
Skrivet av SwedishChaos:

Jag förespråkar inte dödsstraffet för att det ska vara avskräckande och har aldrig uppgett att jag gjort det heller, utan för att få ett snabbt och billigt slut på ett allvarligt problem i samhället.

Jag har aldrig sagt att du tycker det, men det är vanligt åsikt så jag tog med den i min text.

Citat:

Lagen ska inte anpassas/tänjas till hur brottslingar tänker, snarare tvärt emot.

Helt klart så kommer inte brotten att minska drastiskt bara för att vi avlivar de som begått hemska och avskyvärda brott, men det minskar bördan dessa individer lägger på oss hederliga människor.

Om den ens kommer sjunka över huvud taget. Jag kan inte rättfärdiga mord, även om personen har betett sig illa. Genom att avrätta en person ställer man sig på samma nivå som denne.

Jag är inte beredd att ge någon befogenheten att döma folk till döden.

Citat:

Det ska löna sig att vara skötsam och hederlig.

Det gör det ju redan, du åker i fängelse om du inte sköter dig.

Medlem

http://www.expressen.se/Nyheter/2.2670/1.1368889/han-avslojad...

Man som avslöjade djursexnätverket .

Bra kille:up:


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av båtsman:

Om den ens kommer sjunka över huvud taget. Jag kan inte rättfärdiga mord, även om personen har betett sig illa. Genom att avrätta en person ställer man sig på samma nivå som denne.

Jag är inte beredd att ge någon befogenheten att döma folk till döden.

Om man gör det i hämnd syfte, då kan jag hålla med dig, annars är det ganska berättigat tycker jag.

Citat:

Det ska löna sig att vara skötsam och hederlig.

Det gör det ju redan, du åker i fängelse om du inte sköter dig.

Vem är det som får betala hela kalaset i slutändan? Vi hederliga människor!

Medlem
Skrivet av MacNille:

http://www.expressen.se/Nyheter/2.2670/1.1368889/han-avslojad...

Man som avslöjade djursexnätverket .

Bra kille:up:

helt klart en bra kille, mer sådana människor skulle behövas!

Medlem
Skrivet av SwedishChaos:

Vem är det som får betala hela kalaset i slutändan? Vi hederliga människor!

Ska man tro Amnesty är det dyrare med dödsstraff:

http://www.amnestyusa.org/death-penalty/death-penalty-facts/d...

Finns även lite länkar till några rapporter här http://www.deathpenaltyinfo.org/costs-death-penalty#financial...

Medlem

Jo, men vi har inte exakt samma rättssystem som Nordamerika har så det skulle nog vara olika när det gäller rättegångskostnader.

Eftersom det där gäller USA/NA så kan man inte direkt säga per automatik att det skulle bli sådana kostnader i samband med rättegång i Sverige.

*edit, och eftersom det aldrig har genomförts en sådan rättegång i modern tid i Sverige så är det svårt att förutse kostnaderna det skulle vara för vårat system, men jag tvivlar på att det skulle ligga högre än den sammanlagda kostnaden för rättegång+livstids fängelse.

Medlem
Skrivet av SwedishChaos:

Jo, men vi har inte exakt samma rättssystem som Nordamerika har så det skulle nog vara olika när det gäller rättegångskostnader.

Eftersom det där gäller USA/NA så kan man inte direkt säga per automatik att det skulle bli sådana kostnader i samband med rättegång i Sverige.

Du kan därmed inte säga att det skulle bli billigare heller.

Medlem
Skrivet av båtsman:

Du kan därmed inte säga att det skulle bli billigare heller.

självklart inte, jag kan bara gissa då det inte har genomförts någon sådan rättegång i Sverige, något som man får undersöka vid ett eventuellt lagförslag på dödsstraff.

Inaktiv

[/quote]

Klockren bild.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av unix:

Klockren bild.

Finns fler på www.bonton.se

Medlem
Skrivet av SwedishChaos:

Om man gör det i hämnd syfte, då kan jag hålla med dig, annars är det ganska berättigat tycker jag.

Får jag fråga vad som gör det berättigat? Du sänker dig ju bara till mördarens nivå, du är en mördare. Jag hoppas inte att den svenska majoriteten accepterar döden som ett straff, för då är vi alla mördare.
Jag trodde att det var meningen att vi skulle göra världen fredligare, hjälper det då att döda folk, då blir ju frihetens beskyddare även frihetens mördare, eftersom allas rättighet är rättigheten till liv...

Hela idén med dödsstraff säger emot sig själv :).

Medlem

Vissa människor borde helt enkelt avrättas.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Alla ni som tycker att sex med djur är fel, varför tycker ni det?

För att ni själva inte skulle vilja ha sex med ett djur?
- Alla tycker inte som du.

För att djuret far illa?
- Hur vet du det?
Tror du på allvar att en häst eller hund som har sex med en kvinna skadar sig fysiskt?
Det är nog större risk att kvinnan skadar sig.
Om djuret inte vill ha sex så skulle djuret sluta, så enkelt är det.

Då jag har sett en del filmer av ren nyfikenhet så kan jag lätt dra slutatsen att djuren inte tycker att det är så hemskt.

Hundar och hästar som kör full fart på någon stackars kvinna, skulle dom göra det om det inte kändes bra?

Om vi istället tar män som har sex med djur, då håller jag med om att det blir en annan sak.
Men fortfarande, tror ni att en häst eller åsna tar skada av att en man kör på där bak?

Hundar, okej, men vad jag har sett så bryr sig faktist inte hundarna så mycket dom heller.
Skall dom ta någon fysisk skada får det vara mycket små hundar.

Är ni veganer allihop, ni som är emot djursex?

Det är helt okej för oss att ha djur som husdjur, slavar som finns där för att vi skall må lite bättre.
Det är okej att föda upp och mörda djur, för att det är gott.
Men när man har sex med ett djur, då går det för långt?

Hur fan tänker ni?

Jag ger mig fan på att det är ni som är grunden till allt ont.
Datorspel som innehåller mord och slaveri är okej för "barn", men så fort sex och naket kommer in i bilden ja då blir det panik.
Detsamma gäller film.

Varför är sex så hemskt?

För övrigt skulle jag aldrig kunna tänka mig att ha sex med djur, men om någon tycker att det är en kul grej varför förstöra deras eftermiddag?

Ni bryr er inte om djuren, ni vet inte ens vilken hund eller häst det är som blivit påsatt.

Att folk ute på landet har sex med sina djur skadar inte er på något sätt, varför ens bry sig?

Jag får fundera vidare, ibland är det underligt hur folk tänker.


signatur

Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die.
Except the man who killed for God.

Medlem
Skrivet av Sacrilege:

Alla ni som tycker att sex med djur är fel, varför tycker ni det?

För att ni själva inte skulle vilja ha sex med ett djur?
- Alla tycker inte som du.

För att djuret far illa?
- Hur vet du det?
Tror du på allvar att en häst eller hund som har sex med en kvinna skadar sig fysiskt?
Det är nog större risk att kvinnan skadar sig.
Om djuret inte vill ha sex så skulle djuret sluta, så enkelt är det.

Då jag har sett en del filmer av ren nyfikenhet så kan jag lätt dra slutatsen att djuren inte tycker att det är så hemskt.

Hundar och hästar som kör full fart på någon stackars kvinna, skulle dom göra det om det inte kändes bra?

Om vi istället tar män som har sex med djur, då håller jag med om att det blir en annan sak.
Men fortfarande, tror ni att en häst eller åsna tar skada av att en man kör på där bak?

Hundar, okej, men vad jag har sett så bryr sig faktist inte hundarna så mycket dom heller.
Skall dom ta någon fysisk skada får det vara mycket små hundar.

Är ni veganer allihop, ni som är emot djursex?

Det är helt okej för oss att ha djur som husdjur, slavar som finns där för att vi skall må lite bättre.
Det är okej att föda upp och mörda djur, för att det är gott.
Men när man har sex med ett djur, då går det för långt?

Hur fan tänker ni?

Jag ger mig fan på att det är ni som är grunden till allt ont.
Datorspel som innehåller mord och slaveri är okej för "barn", men så fort sex och naket kommer in i bilden ja då blir det panik.
Detsamma gäller film.

Varför är sex så hemskt?

För övrigt skulle jag aldrig kunna tänka mig att ha sex med djur, men om någon tycker att det är en kul grej varför förstöra deras eftermiddag?

Ni bryr er inte om djuren, ni vet inte ens vilken hund eller häst det är som blivit påsatt.

Att folk ute på landet har sex med sina djur skadar inte er på något sätt, varför ens bry sig?

Jag får fundera vidare, ibland är det underligt hur folk tänker.

låt mig gissa. Du ligger med djur:O


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av MacNille:
Skrivet av Sacrilege:

För övrigt skulle jag aldrig kunna tänka mig att ha sex med djur,

låt mig gissa. Du ligger med djur:O


signatur

Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die.
Except the man who killed for God.

Inaktiv

Jag tror att det han försökte säga var: Vi ska inte ta koll på annorlunda människor istället bota dem. Bota dem från judendom och alternativa sexualliteter. Futom det så ska vi tacka Herren att vi inte har kommit ut som dem.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Helt jävla stört alltså. Fattar inte hur detta någonsin kan ha varit tillåtet!?

Medlem

Sacrilege: Jag tror att djur (däribland oss själva) mår dåligt av sexuell förvirring och utnyttjande. Varför skulle den egenskapen vara exklusiv för djuret människan?

Dessutom så skulle ju det iaf krävas en lagstiftning mot sex med yngre djur som ännu inte är könsmogna, och om du vill vara den att hålla kurser för djur*****are om vilka djur man får och inte får ha sex med så får du gärna det.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Sacrilege: Jag tror att djur (däribland oss själva) mår dåligt av sexuell förvirring och utnyttjande. Varför skulle den egenskapen vara exklusiv för djuret människan?

Dessutom så skulle ju det iaf krävas en lagstiftning mot sex med yngre djur som ännu inte är könsmogna, och om du vill vara den att hålla kurser för djur*****are om vilka djur man får och inte får ha sex med så får du gärna det.

Om en kvinna ställer sig på alla fyra och hunden av egen vilja sätter igång, är det inte kvinnan som blir utnyttjad av hunden då?

Men om kvinnan är med på det... på vilket sätt är det då fel?

Hästar, om en häst känner sig obekväm med situationen bör den väl säga ifrån med kroppen, sparka och ha sig?
Menar du att djuret fryser i något slags chocktillstånd pga den hemska psykiska terrorn som det sexuella övergreppet framkallar?

Lagen mot sex med "smådjur" finns väl redan?
Är djuret så litet att det tar skada faller det under djurplågeri.

Och får jag fråga varför man skulle ha en lag mot sex med just unga djur?
Om vi utgår ifrån att dom inte tar någon fysisk skada av det, är det helt enkelt mer synd om dom för att dom inte är gamla nog att fatta egna beslut... eller något?

Till sist, är du vegan?


signatur

Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die.
Except the man who killed for God.

Medlem
Skrivet av Sacrilege:
Skrivet av HinduTimes:

Sacrilege: Jag tror att djur (däribland oss själva) mår dåligt av sexuell förvirring och utnyttjande. Varför skulle den egenskapen vara exklusiv för djuret människan?

Dessutom så skulle ju det iaf krävas en lagstiftning mot sex med yngre djur som ännu inte är könsmogna, och om du vill vara den att hålla kurser för djur*****are om vilka djur man får och inte får ha sex med så får du gärna det.

Om en kvinna ställer sig på alla fyra och hunden av egen vilja sätter igång, är det inte kvinnan som blir utnyttjad av hunden då?

Men om kvinnan är med på det... på vilket sätt är det då fel?

Hästar, om en häst känner sig obekväm med situationen bör den väl säga ifrån med kroppen, sparka och ha sig?
Menar du att djuret fryser i något slags chocktillstånd pga den hemska psykiska terrorn som det sexuella övergreppet framkallar?

Lagen mot sex med "smådjur" finns väl redan?
Är djuret så litet att det tar skada faller det under djurplågeri.

Och får jag fråga varför man skulle ha en lag mot sex med just unga djur?
Om vi utgår ifrån att dom inte tar någon fysisk skada av det, är det helt enkelt mer synd om dom för att dom inte är gamla nog att fatta egna beslut... eller något?

Till sist, är du vegan?

Vet du ens vad en Vegan är?

Medlem
Skrivet av Jkkb:
Skrivet av Sacrilege:

Till sist, är du vegan?

Vet du ens vad en Vegan är?

fel länk.. vegan


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av Sacrilege:

Om en kvinna ställer sig på alla fyra och hunden av egen vilja sätter igång, är det inte kvinnan som blir utnyttjad av hunden då?

Men om kvinnan är med på det... på vilket sätt är det då fel?

Man skulle antagligen kunna hävda att hunden har blivit tränad till det, och på sätt och vis intvingad i ett beteende-mönster, precis som vilken uppfostran som helst. Problemet är hur omvärlden ser det. Ungefär som fundamentalistiska religösa som "hjärntvättar" sina barn, även om de inte utnyttjar sina barn. Det får prästerna göra. XP

Skrivet av Sacrilege:

Hästar, om en häst känner sig obekväm med situationen bör den väl säga ifrån med kroppen, sparka och ha sig?
Menar du att djuret fryser i något slags chocktillstånd pga den hemska psykiska terrorn som det sexuella övergreppet framkallar?

Antagligen samma svar som innan, med skillnaden att ett handjur som får sätta på en kvinna kanske inte har någon personlig invändning, men ett djur som blir påsatt mot sin vilja kanske inte uppfattar detta lite spännand och därför spjärnar emot. DÅ, börjar man UPPFOSTRA djuret med fysisk disciplin så att det till slut gör som man vill, med andra ord ja, fryser i ett chocktillstånd.

Skrivet av Sacrilege:

Om vi utgår ifrån att dom inte tar någon fysisk skada av det, är det helt enkelt mer synd om dom för att dom inte är gamla nog att fatta egna beslut... eller något?

Om du har köpt ett djur vid ung ålder och under dess uppväxt har låtit sexuella akter spela in under uppfostran utan att på något sätt skada eller behandla djuret så att det tydligt reagerar negativt så går det säkert att ha en sexuell relation med djuret på liknande sätt som en mänsklig partner. Detta skulle även vara sant för ett människobarn, men det är nog inte många som skulle se det som acceptabelt beteende, oavsett ifall alla involverade verkligen uppskattade sin tillvaro.

Jag har dock väldigt svårt att se hur dessa individer (djur som människa) skulle kunna bli starkt socialt utvecklade då detta nästan självklart skulle uppfattas och tolkas som extremt dominant beteende och därav bilda en undergiven personlighet med "perversa" tendenser hos djuret/barnet.

Skrivet av Sacrilege:

Till sist, är du vegan?

Nej, käkar nyfödda marsvin till lunch och gör om resterna till vantar. Eh... kanske inte, men nästan.

Medlem
Skrivet av SidPao:

Problemet är hur omvärlden ser det.

Ja, till viss del.
Visst kan det tyckas hemskt att vissa människor uppfostrar djur till att vara deras privata sexslavar.

Men helt ärligt, är det så hemskt?

Vad tycker du om folk som har fåglar i bur?
Fiskar i akvarium?

Det är ju inte så att man hjälper djuren på något sätt genom att ha dom som husdjur, det är endast för ens egen skull man har husdjur.

Skrivet av SidPao:

DÅ, börjar man UPPFOSTRA djuret med fysisk disciplin

Djurplågeri.

Skrivet av SidPao:

Detta skulle även vara sant för ett människobarn, men det är nog inte många som skulle se det som acceptabelt beteende, oavsett ifall alla involverade verkligen uppskattade sin tillvaro.

Ja, det är fel att uppfostra barn till sexslavar.
Därför är det lika fel att uppfostra djur till sexslavar, eller vadå?

Vad är det för dubbelmoral?

Vi dödar och äter djur för att det är gott.
Borde vi inte mata köttätande djur med människobarn då, för att göra det lite rättvist?

Skrivet av SidPao:
Skrivet av Sacrilege:

Till sist, är du vegan?

Nej, käkar nyfödda marsvin till lunch och gör om resterna till vantar. Eh... kanske inte, men nästan.

Jag förstår fortfarande inte hur man kan se sex med djur som någonting hemskt, med tanke på hur vi behandlar djur i övrigt.

Husdjur, köttfärs, travsport m.m.

Vi behandlar djur som slavar, leksaker och maskiner.


signatur

Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die.
Except the man who killed for God.

Medlem
Skrivet av Sacrilege:

Vi behandlar djur som slavar, leksaker och maskiner.

Till stor del så är det ju tyvärr så.

Medlem

Sacrilege resonerar faktiskt sunt. Trots att det rent instinktivt känns otroligt äckligt med folk som har sex med djur så är det långt ifrån det värsta sättet vi utnyttjar våra fyrbenta vänner på. Djur föds upp och slaktas i ett väloljat maskineri och det är inte förbjudet. I vårt samhälle ses djur inte vara lika högt stående som människor och dessa ges därför inte samma rättigheter. Att i just detta undantagsfall värdera djur lika högt som människor ter sig högst godtyckligt.

Man ska dock inte försöka försvara övergreppen med argument som "djuret gjorde inte motstånd". Djuren som utsätts för dessa övergrepp är ofta tungt drogade för att bli sinnesslöa och ouppmärksamma.

Tro nu inte att man kan förgripa sig på djur hur som helst utan att bryta mot lagen. De skyddas fortfarande av lagen om djurmisshandel, något som jag tror räcker gott och väl för att sätta dit de som skadar djur på detta vis.

Skriv svar