Hittade en skylt som det står på svenska i PROTOTYPE

Inaktiv
Hittade en skylt som det står på svenska i PROTOTYPE

Hej!

Hittade den här skylten på prototype pc versionen. Ville bara dela den med mig, tyckte det var kul.

Vänligen

http://img215.imageshack.us/img215/8986/nupdvdochbluray.jpg

http://imagecloset.com/tiny/852101

Medlem

Jag hittade en reklam skylt i Rainbow Six Vegas 2 där det var reklam för tv6. Tyckte också det var lite lustigt men dom vet vet väl var du bor


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Inaktiv

hittade likadan watchmen skylt på GRAW 2

Medlem

Ja, det fina (-.-) svenska språket dyker upp lite här och var i spel.

Har för mig att bensinautomaterna i Half Life 2 står på svenska, där med: Kronor, Liter och Volym.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Inaktiv

tufft mer reklam och sänk priset på spelen:P

Medlem

Nice!


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

i battlefield bad company förut fanns det reklam också, på svenska ^^

edit - ändrade i texten..

Medlem

Med de gamla reklam-diskussionerna i minnet.. Reklam av den här sorten tycker jag bara är tuff, lite stämningshöjande när de har satt in det realistiskt


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

Undrar varför dom har lagt in svensk reklam i new york.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Har inte spelad prototyope, men kan det inte vara så att du har installerat spelet på svenska, eller något liknande? Eller helt enkelt att de svenska exemplaren har en del reklam på svenska.

Medlem

I nhl 09 finns det också watchmen reklam

Medlem

Det är helt enkelt så att det är dynamisk reklam, vart du bor i världen luskar dom ut från ditt ip/konsolinställning då spelet i fråga kopplar upp till reklamtjänstens server.

Reklamen finns alltså inte med i spelet då det skeppas (det är placeholders istället) och byts sedan ut mot relevant reklam i ditt land.

Jag har sett svensk reklam i Crackdown (300 ute på DVD och Blu-ray), Burnout Paradise och Saints Row 2 +några fler som jag inte minns just nu. Samtliga på xbox360.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

I Metal gear solid:3 finns det en Super Play- tidning minns jag


signatur

I am the liquor

Medlem

Man får ju inte heller glömma USMCs claymore i BF2. På ena sidan av dom står det "Denna sida mot fienden".

Medlem
Skrivet av Mimer:

Man får ju inte heller glömma USMCs claymore i BF2. På ena sidan av dom står det "Denna sida mot fienden".

Och däcken vid en brygga ^^


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av Exeron:

Ja, det fina (-.-) svenska språket dyker upp lite här och var i spel.

Har för mig att bensinautomaterna i Half Life 2 står på svenska, där med: Kronor, Liter och Volym.

Stämmer fint det

Medlem

alltid kul att hitta swe saker i spel så där
tex Hl2, eller The Darkness.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Har ingen sett skyltarna i Skate 2? "Klarar du pressen?" eller något sådant från Försvaret

Medlem
Skrivet av Vad Var Mitt Namn?:

i battlefield bad company förut fanns det reklam också, på svenska ^^

edit - ändrade i texten..

Ja och det verkar ju logiskt eftersom Battlefields utvecklare, DICE, är svenska:)


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Det är nog inte värdens svåraste för en spelskapare att lägga in en kod som söker av vart du befinner dig och kan därför lägga ut svensk reklam, i norge är den nog norsk osv. Däremot den svenska bensin macken i Half-life 2 funderar jag på om det är ett fett påskägg som står på svenska överallt..


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

1
Skriv svar