Hjälp mig hitta spelet!

Medlem
Hjälp mig hitta spelet!

Hej

Jag har en längre tid letat efter ett flashspel som jag och mina polare (och förhoppningsvis ni också) spelade för ett par år sedan. Spelet var av typen "finn fem fel" (eller annat antal fel) och man skulle klicka på det som skiljde mellan två bilder tror jag, alternativt fick man se den första bilden och sedan den andra och så skulle man hitta felen.

Det som utmärkte spelet var att det var främst riktiga foton på "urbana miljöer", antagligen i USA, något redigerade och med ett "soundtrack" av ambienta ljud till varje bild eller par av bilder som satte stämningen mycket väl. T.ex var de bland annat en bild på en trasig stor reklambillboard bredvid ett gammalt motel vid någon motorväg (har jag för mig), bilden är tagen kvällstid och ljuden är typ någon enstaka bil som körförbi i bakgrunden och någon hund som skäller i fjärran.

Det var ganska många bilder eller levels eller vad man ska kalla dem och i de flesta bilder/scener vad det natt eller kväll.

Har någon av er någon aning om vad jag snackar om? Har ni spelat spelet och vet ni var man hittar det?

Jag tror att jag kanske fick tippset om att spela det här på FZ eller så kan det ha varit på Sweclockers, minns inte riktigt, kan tom ha varit på IRC.

Tacksam för er hjälp!


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

"Help is just around the corner"

renen på tåget, wtf?

Medlem

klar med skit1

1
Skriv svar