Hur är det med fusken i battlefield 3 ?

Medlem
Hur är det med fusken i battlefield 3 ?

Jag slutade spela CS för många år sedan och då var det rätt mycket fuskare på servrarna. Hur är det nu för tiden? Vilka fusk finns det? Kan man fuska på konsol med eller är det bara på pc? Kanske värt att satsa på en konsol version isf bara för att slippa fuskare.

Medlem

Precis som alla andra spel finns det alltid fuskare.
När man spelar BF3 ser man ibland "namn: got banned blablabla Aimbot"
Dock känns det inte som lika många fuskar här som dem gjorde i BC2.

Finns säkert ngt sätt att fuska på konsol, men nog inte lika lättillgängligt (kräver väll flashad xbox lr ngt?)
Så om du vill ha så några fuskare som möjligt gör du nog bäst i att ta konsol versionen.


signatur

Rwa?

Medlem

Det här inlägget skulle nog passa bättre i Battlefield-sektionen än på allmänt..

Nu till frågan.. Jag har faktist inte stött på så mycket fuskare på Battlefield 3, har ju självklart stött på några få men dom åker på banhammer rätt så snabbt. Sen om det är tur eller vad det nu kan vara är en helt annan fråga, du får la hoppas på att fler svarar


signatur

M'kay?

MFZ
Medlem

konsol är knappast en försäkring för att slippa fuskare, det finns massa aimbots och skit till diverse spel där.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Klart det finns fuskare har mött 3st än så länge på PC. Dock på PC så känns det folk använder det som en ursäkt när dom helt enkelt är usel eller någon har ett streak o har lite tur.

Medlem

Tack så mycket för era svar!
jag tycker det är det tråkigaste som finns när man röjer folk i fps spel och så helt plötslig blir någon som en terminator och det blir uppenbart att han/hon fuskar =(
Förstår inte det ska vara så svårt att göra ett spel som kan scana ens spel map och kolla om man har någott konstigt där?????

Jag är ju sugen på spel som nya counterstrike go och battlefield3 men får ingen ork att ens börja när jag vet att det kommer bli som det va för 10 år sedan när man lira CS och var i en clan och man tävla sedan mötte man en annan clan i en "viktig" match och så kan man inte bevisa om någon fuskar eller inte. Tycker jag pajar allt tyvärr då jag är en sådan som antingen spelar för att bli bäst eller inte alls

Medlem
Skrivet av Palpatine666:

Förstår inte det ska vara så svårt att göra ett spel som kan scana ens spel map och kolla om man har någott konstigt där?????

Det beror på att fusk inte fungerar så

Medlem

Har spelet ca 110 timmar på PC och aldrig sett en enda fuskare sålänge jag spelat på servrar med punkbuster, men ser ofta i chatten "blabla got banned for aimbot" t.ex. Kommer dock ihåg när bf3 var i alpha att det var ruskigt mycket fuskare, dock var ju inte punkbuster aktiverat i alphan/betan.

Medlem
Skrivet av Njafnatte:
Skrivet av Palpatine666:

Förstår inte det ska vara så svårt att göra ett spel som kan scana ens spel map och kolla om man har någott konstigt där?????

Det beror på att fusk inte fungerar så

Hur funkar det då?

Medlem

Såklart kan man göra det på olika sätt, men oftast genom att man injectar en dll fil i programmet och hookar DirectX, men den filen har inget med själva spelmappen att göra

1
Skriv svar