Hur fick du kontakt med FZ?

Medlem

Var faktiskt inte jag som kom i kontakt med FZ, utan det var FZ som "kontaktade" mig. Närmare bestämt en aspackad, vinglande och tafsande Iceman efter en blöt krogrunda.

Jag har fortfarande mardrömmar om den natten och sakerna som skedde som aldrig borde ha skett, men är sånt som händer när man är ung och dum, har dåligt självkänsla och inte vågar säga nej....

nejdå, skojar bara (det var kärlek vid första ögonkastet *pinsam tystnad*)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Som många andra så var det hett att kolla Quake-servrar här förr i tiden, runt -98 för min del Sen är det bara nyhetsläsande som gällt.

Medlem
Skrivet av Werzion:

nejdå, skojar bara (det var kärlek vid första ögonkastet *pinsam tystnad*)

Mellan dig och FZ ... eller mellan dig och Iceman? :crazy:

Medlem

just ja! Werzion bra du påminnde mig blött och tafsande var minsann bra beskrivet ^^

har kvar "slangen"


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Haha, den ja trodde den tappades bort eller gick sönder, så jädra vilt som festandet med mera var den kvällen/natten.

Kommer alltid ha soffan paxad åt dig här i jkpg, om inte annat så för dina DH besök


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

seniil satt och surfade runt hela tiden på högstadiet och jag tyckte det var kul att gå in på hans användare och skriva "penis" i folks trådar. Sen så skapade jag en egen när jag ville skriva något lite mer seriöst.

penisatrapp.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av sno0zer:

seniil satt och surfade runt hela tiden på högstadiet och jag tyckte det var kul att gå in på hans användare och skriva "penis" i folks trådar. Sen så skapade jag en egen när jag ville skriva något lite mer seriöst.

penisatrapp.

The good old penis days... ah! The memories! :heart:

PENIS (for old times sake)8)


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Besökte fragzone och 'den andra svenska quake-siten' då det begav sig, reggade ett konto direkt när fz fixade Quake On Time för att kunna boka sig en server till matcher.
Så, från start.
(För övrigt så anser jag att shamblern borde återinföras(utöver i wikin) )

Inaktiv

Hittade sidan när jag skulle prova just cause demot.
Började sedan gå in för att titta efter nyheter och efter en vecka reggade jag mig

Medlem

Tror det var mellan 97 eller 98 (kan ha varit 96 men tveksamt) då en polare som var fastbiten i quake visade mig sidan och forumet. Hängde mycket på forumet då detta var det enda stället jag visste som man kunde prata rollspel på.


signatur

osv.

Vet inte exakt första gången man kom in här men vet att det var i samband med några lankvällar med quake. En jäkla massa år sedan, på högstadiet tror jag. Dröjde dock ett tag innan man reggade sig. Jag var på många andra forum samtidigt så hade ingen tid, jobbade extra som bonddräng så var inte alltid man hade dator.

Oj blev visst min livshistoria här uujsan :up::heart:


signatur
Medlem

Sökte efter info om något spel omkring 1998 och hittade FZ.

Inaktiv

När jag var student utan egen dator roade jag mig med att spela #Quake III Arena demot på min skolas datorer. Eftersom att det inte direkt var uppskattat av skolan när vi satt och LANade i datorsalen på skoltid så blåste de om datorerna ungefär en gång i veckan (jag vet inte om de någonsin funderade på att hindra oss från att installera det istället). Alltså hittade jag Fragzone när jag letade efter en snabb server att ladda ner Q3 ifrån. Det var hösten/vintern 1999.


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Skrivet av wiseguy:

När jag var student utan egen dator roade jag mig med att spela #Quake III Arena demot på min skolas datorer. Eftersom att det inte direkt var uppskattat av skolan när vi satt och LANade i datorsalen på skoltid så blåste de om datorerna ungefär en gång i veckan (jag vet inte om de någonsin funderade på att hindra oss från att installera det istället). Alltså hittade jag Fragzone när jag letade efter en snabb server att ladda ner Q3 ifrån. Det var hösten/vintern 1999.

Var likadant på min skola men vi lyckades gömma quake och andra spel typ Duke Nuke'm i administratörens dator så efter varje formatering så dröjde det bara några timmar eller nån dag så hade vi spridit ut spelen igen hehe.:D


signatur
Medlem

minns faktiskt inte

Medlem

haha, lite OT men fy fan vilka underbara minnen Wiseguy's och dofilusåkaffe's inlägg ger, om hur nördiga, lite "korkade" och efter ens "datoradministratörer" under grundskolan var... jisses....


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv
Skrivet av Martyzx:

Du är registrerad 2002...

Vad har registrering och hur man fick kontakt med FZ för samband? Måste man regga sig på ett forum bara för att ha varit aktiv läsande?

Jag lira endel på quakeservrarna på glada 90-talet. Men jag reggades 2006 på FZ forum så det är ju omöjligt med ditt tänk ^^

Medlem

Tror det var nån gång på sent 90-tal när Quake var hett då hade fz bra quakeservrar länkade som man kunde gå in och gibba på

Medlem
Skrivet av IceMan:

just ja! Werzion bra du påminnde mig blött och tafsande var minsann bra beskrivet ^^

har kvar "slangen"

Aldrig förr har jag önskat jag vore Werzion så mycket

Har hängt här sedan.... tja var här i kanske 2 år innan jag reggare på forumen, så sedan 2001 eller så, tappade kontot temporärt i en re-vamp, men the_maxx viftade med sitt magiska spö och fixade allt :heart:

Inte en susning om HUR jag hittade FZ, så jag kommer stenhårt hålla mig till historien om att Theeter uppenbarade sig i en dröm och ledde mig hit.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Jag föddes med syftet att bara finnas till på FZ. Jag har alltid varit här.

Nej seriöst, jag har väl besökt sidan sen 2002-2003, men jag reggade mig på forumet år 2004-11-12 för att berätta att jag hade klarat Halo2 på Legendary :D.

Gen
Medlem

Skulle tanka nån Q2 patch och blev länkad hit från annan sajt. Bara varit aktiv på forumen de senaste två åren.

Inaktiv

Varit här sen 96 cirkus.. quake ftw! Dock har man kommit och gått, och tydligen sen den senaste uppdateringen av forum/sida etc så döda de mitt konto..


signatur

< what we do in life echoes into eternity >

Medlem

Hmmm, va inbiten i Tribes2 vid 2001 och då hade fragZone ett Tribes forum kommer jag ihåg, som jag besökte regelbundet.
Sen så antar jag att de utvecklades mer och mer med att hålla på med sidan. Hehe.

Har dock ingen aning om hur jag lyckades komma in på just FZ, antar att jag bara klickade runt efter Tribes relaterat.

Medlem

Kom väl kontakt med Fz genom att en kompis tipsade om sidan. Var väll nog att ja skulle ladda ner PR till BF2. Sen tog det en stund innan ja reggade mig.

Medlem

De hörde av sig till mig, kännde att de behövde få in lite mera proffsighet på siten.

Medlem

Någon gång under q1perioden när man kollade servrar osv

Medlem

Runt -98 när jag leta Q2-servrar.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Allt är Gordon Freemans fel. Dåvarande samboskapet havererade 1999, strax före en Portugalresa, och jag fick tid och pengar över. Investerade i datorprylar, bl.a. ett Voodoo 2 som äntligen gav möjlighet att lira Half-Life (hade haft pc i ett år ungefär). Köpte ett stycke begagnat Half-Life och givetvis saknades cd-nyckeln. Men på den tiden hade jag ingen aning om vad det var.

Jag altavistade (detta var innan Google tog över sökvärlden, kids) det mystiska ordet, länkar pekade på Fragzones forum; en sida jag stött på lite då och då innan. Jag reggade mig och ställde en fullt legitim fråga om mina bekymmer. Och jag blev förstås piskad till skum - "Hur får jag tag på en cd-nyckel" har liksom aldrig riktigt gått hem i forumvärlden.

HAr du fått tag på CD-nyckeln än?


signatur

You can't win the game...

Medlem

Quake(1) tiden har min fina orginalkartong och skiva nära till hands än idag, för att minnas när spelen var som bäst

Skriv svar