Hur mycket ledigt är ni nu i dessa juletider?

Medlem
Hur mycket ledigt är ni nu i dessa juletider?

Hur länge eller mycket är ni lediga nu? =D

Själv så är jag ledig ifrån 14dec till 7januari. 100% betalning.
(varav 3semester dagar och 2dagar arbetstidsförkortning)

Tills igår har jag haft min lille son här, så nu resten av ledigheten har jag saker som:
Sova
Alkohol
Far Cry3
Hitman Absolution
The Walking dead
leka med Farming simulator 2013.

Att se fram emot


signatur

R.I.P The_maxx

Hur ska jag säga det här utan att skämmas för mycket?

Arbetssökande! den får det bli, låter bättre än att säga arbetslös.
Jag måste gå in i den där ruttna dansen igen(arbetsförmedling), inget jag ser fram emot, men jag måste ha pengar.
Och att sitta stilla för länge gör mig galen. Men tills dess kan jag nog svara på trådens frågeställning:
För mycket

Men spelen jag tänker gå igenom tills dess att jag får något viktigare och mer lönsamt att göra igen, (alltså, kunna spela som hobby när jag är ledig) är Proffesor Layton: The Spectres Call, (DS).
Charmigt och knepigt som bara den!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jag gjorde två arbetsdagar denna veckan och tre blir det nästa, annars är det som vanligt. Men skall väl inte klaga, det finns många som jobbar lördagar, söndagar och till och med nyårsafton/nåyrsdagen också.

// edit

Och de som inte jobbar alls, det är ju ännu värre.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

jag blev uppsagd nyligen så jag är ledig så länge jag känner för, men det lutar mot att jag hoppar in på ett nytt jobb snart, vilket innebär mitt gamla jobb fast som konsult. Konstigt.

jag kommer nog supa ner mig heltid under tiden känner jag. Skit år.


signatur

thank you, come again

Medlem

Har jobbat 22/12 - 26/12, idag lämnades C-uppsatsen in och nu ska jag jobba 29/12 - 1/1.

Ingen ledighet alls :/


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

22/12 - 7/1 med undantag för den 2/1 och 3/1 för utbildning. skulle haft ett par dagar till ledigt men så blev det inte. som vanligt.

Medlem

Har en kurs i jämställdhet och arbetsmiljö i 2 dagar den 3-4 Jan. Börjar officiellt på jobbet måndag 7 Jan.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

2 veckor fick jag nöja med mig. Med tanke på vad som skrivits ovan är jag rätt nöjd med min tillvaro


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ledig 3 dagar i december, varje jäkla år

Medlem

Från 21/12-11/1, men då är det tenta så vet inte om man ser det som ledigt eftersom det kommer bli en hel del pluggande.

Medlem

Gick på semester den 17 december och börjar igen den 7 januari.

phi
Medlem

13:e december - 2:a januari.

Jobbar hemifrån och kollar jobbmailen en gång om dagen och svarar på en del mails trots ledigheten, men inte mer jobb än så.

Nu ska jag försöka hitta tid att ta mig igenom baldurs gate: enhanced edition på paddan innan jobbet kör igång igen!

Medlem
Skrivet av huxflux:

jag blev uppsagd nyligen så jag är ledig så länge jag känner för, men det lutar mot att jag hoppar in på ett nytt jobb snart, vilket innebär mitt gamla jobb fast som konsult. Konstigt.

jag kommer nog supa ner mig heltid under tiden känner jag. Skit år.

Det ordnar sig!

Medlem

Ledig från 21 december till 3 januari. Börjar nya året med två härliga övertidsklassade dagar den 4:e och 5:e:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

Nybliven far och nybliven arbetssokare...
Fast har fixat 1 manads foraldraledigthet for att halsa pa frugans slakt i Japan.
De bor langt langt ute pa vischan, och har ca. 15 minuter till narmsta affar,
men det finns gott om god mat och ny mat man aldrig atit! 12-15 grader ute.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Ledig från 21-7 och njuter för fullt. Hade en idiotiskt stressigt och överarbetande oktober-december så ledigheten har varit skön. Sen börjar det igen med nytt projekt efter nyåret, men det är förhoppningsvis inte lika stressigt som det tidigare


signatur

Videomupp

Medlem

Julledigheten startade 21 december. Har glömt bort när jag börjar, men det är väl om en vecka eller två. Denna långa ledighet gjorde att jag under år 2012 klarade ut ett spel. Nämligen Uncharted: Golden Abyss. Så många spel köpta, så få spelade.

Medlem

Varit ledig sedan den 20:e. hoppade in och jobbade extra den 27:e. Nu efter nyår så jobbar jag 2-4, (om)tenta måndagen efter, jobbar sedan resten av veckan och har sedan tenta igen den 15:e.

Efter det börjar min sista termin veckan efter med förhoppningsvis inga gamla tentor i ryggen

Medlem

Har haft 2 dagar ledigt


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

1
Skriv svar