Hur överleva en zombie epedemi?

Medlem
Hur överleva en zombie epedemi?

Hej! Nu är det såhär att jag funderat kring vad man ska göra vid en zombie epedemi? Jag själv skulle väll fylla flaskor med vatten, dra till typ Willys och sno burkmat och självklart bankra upp mig med vapen allt jag får tag på! Känner många jägare o folk med licens och vapen och sen tar man väll knivar basebollträn o sånt! jag bor ju typ en kvart från närmsta storstad. Jag skulle väll också bunkra upp mig med pålitliga vänner och familj. Men i värsta fall drar jag nog med några personer och åker till landet! men vad skulle ni göra? Vad gör ni när ni får reda på allt? Är det alla för en som gäller? Hur skyddar ni er? Ni får antingen ge tips eller berätta vad ni hade gjort! (Och nu är jag inte rädd jag tyckte bara det kunde vara en roligt tråd ) tack o hej! och snälla säg inget om min bedrövliga stavning.

Medlem

Beror ju på hur det hela går till. Jag tillhör en försvinnande liten del av befolkningen som tycker att den "moderna zombiekatastrofen" är fånig. Jag föredrar zombies som har med mystik och magi att göra. Med det sagt så finns det ju vanligtvis två alternativ.

Det ena är att smittan förs vidare genom bett eller kroppsvätskor. I ett sådant fall skulle jag helt enkelt vänta ut militär och polis medans de snabbt och effektivt utrotar hotet med sin arsenal av vapen som utan några som helst problem har förmågan att ta hand om ett sådant hot.

Det andra alternativet är vanligtvis att det är ett virus som sprids via luften och därför smittar många fler mycket snabbare och i sådana scenarier brukar runt 99% bli zombies på mycket kort tid. I detta fall räknar jag med att vara en del av de 99% som dör. Statistiskt sett så borde jag vara det. Att folk tror att de skulle vara en av överlevarna vid en sådan katastrof slår mig som märklig.

Men som sagt, jag hatar den moderna zombien...

Medlem

Man vill ju lätt vara zombie

Medlem

Men tror ni det skulle funka att dra ut på en ö och ta med sig allt man behöver och bara åka till fastlandet när vatten och proviant tar slut?

Medlem

Har en gemensam plan med folket på min TS-server. Bor på östra sidan av Sverige längs kusten. Och av en händelse så bor de flesta andra också på östsidan. Bland annat Kalmar, Norrköping, Öland och så en britt. Och alla vet ju att britterna är omringade av vatten.

I gruppen ingår några med erfarenhet från havet. Så planen är att annektera en stor båt. Hämta upp de andra (vi får se om vi orkar hämta britten...) och sedan leva rövarliv längs Östersjön. Snabba räder in i kuststäder för mat osv. Förhoppningsvis kan inte zombies simma...

Men missförstå mig inte. Bara för att planen finns så tror jag inte det blir aktuellt. Som jag skrev tidigare så räknar jag med att vara död.

Medlem
Skrivet av Manqs:

Har en gemensam plan med folket på min TS-server. Bor på östra sidan av Sverige längs kusten. Och av en händelse så bor de flesta andra också på östsidan. Bland annat Kalmar, Norrköping, Öland och så en britt. Och alla vet ju att britterna är omringade av vatten.

I gruppen ingår några med erfarenhet från havet. Så planen är att annektera en stor båt. Hämta upp de andra (vi får se om vi orkar hämta britten...) och sedan leva rövarliv längs Östersjön. Snabba räder in i kuststäder för mat osv. Förhoppningsvis kan inte zombies simma...

Men missförstå mig inte. Bara för att planen finns så tror jag inte det blir aktuellt. Som jag skrev tidigare så räknar jag med att vara död.

Tänkte du sno Gotlandsbåten

Medlem

Om jag ska tro 7DTD:
- Ät växter och jaga rådjur
- Rena vatten över eld i glasburkar(!)
- Sov på en stapel av 40 woodframes så att natt AI'n inte hittar en.

Medlem

Som folk redan har sagt, båt och en ö :), man måste ha vatten runt omkring sig, då skulle man kunna sova gott. Räcker med en ö på en liten sjö, och sedan plocka på sig vapen och bunkra upp med mat och dylikt som man får plocka på sig i butiker. Sedan skulle jag kamouflera huset på ön för att hålla onda människor ute, och sedan eventuellt rigga fällor. Det finns jättefina hus utanför Göteborg bland annat som är bosatta på öar i olika medelstora sjöar. Havet är ju såklart prioritet 1 om man lyckas komma dit.

När allt detta är gjort så skulle jag se till att ha en fungerande TV eller radio, och skaffa mig så mycket information som det går om situationen, hur smittat sprider sig, hur det spreds sig, och vad Sveriges försvar gör åt det, och hur det ser ut i länet runt omkring mig.

När jag sedan har allt tryggt och säkert så skulle jag se till att jag har transport fordon, båt och en bil, och tillgång till bensin. Jag skulle sedan se till att jag har fungerande rutter som jag använder hela tiden för att skaffa mat eller bensin, så att jag vet att jag alltid har tillgång till det utan problem, iaf teoretiskt, vad zombierna vill hitta på dagligen får mitt gevär lösa.

När jag har allt färdigställt i mitt trygga boende så skulle jag börja hjälpa andra människor genom att lyssna på radio eller hålla utkik när jag skaffar mat eller bensin. Om situationen är helt hopplöst så skulle jag planera en resa till havet. En resa som förmodligen skulle kunna gå hur som helst.

Frågan är om man egentligen skulle fått tag på några vapen i överhuvudtaget. Jag tror eld är det vapen man får använda sig mest utav, och sedan skapa hemmagjorda vapen, men samtidigt så måste ju zombierna dö snabbt ... Det blir lite knepigt.

Men jag tror nyckeln till överlevnad är att först skaffa sig ett "Safehouse", och sedan planera beroende på situationen. Om man tex. ska förflytta sig så måste man planera att kunna komma tillbaka om saker skiter sig. Som att skaffa sig olika safehouses på väg till havet. :).

Medlem
Skrivet av beastN:
Skrivet av Manqs:

Har en gemensam plan med folket på min TS-server. Bor på östra sidan av Sverige längs kusten. Och av en händelse så bor de flesta andra också på östsidan. Bland annat Kalmar, Norrköping, Öland och så en britt. Och alla vet ju att britterna är omringade av vatten.

I gruppen ingår några med erfarenhet från havet. Så planen är att annektera en stor båt. Hämta upp de andra (vi får se om vi orkar hämta britten...) och sedan leva rövarliv längs Östersjön. Snabba räder in i kuststäder för mat osv. Förhoppningsvis kan inte zombies simma...

Men missförstå mig inte. Bara för att planen finns så tror jag inte det blir aktuellt. Som jag skrev tidigare så räknar jag med att vara död.

Tänkte du sno Gotlandsbåten

Det eller någon av Östersjöfärjorna hade ju varit trevligt. Hyttar mm att bo i och dansgolv och dylikt för den som har tråkigt. Men viktigast av allt! En jäkla massa räkmackor, sprit och pingvinpastiller som start på undergången! Man får ta det bra med det dåliga osv.

Medlem

Du kan ju göra förberedelser.

01 Prata med någon om dina besvär.
02 Begär att du ska bli inlagd
03 Sluta titta och spela något som innehåller zombies
04 Försöka hitta en väg tillbaks till verkligheten

Jag ska berätta en hemlis för dig "Zombies finns inte på riktigt"


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:

Du kan ju göra förberedelser.

01 Prata med någon om dina besvär.
02 Begär att du ska bli inlagd
03 Sluta titta och spela något som innehåller zombies
04 Försöka hitta en väg tillbaks till verkligheten

Jag ska berätta en hemlis för dig "Zombies finns inte på riktigt"

Oj vad arg du var då... tänkte bara att det kunde vara en rolig tråd men förstås att det skulle komma någon idiot och förstöra...

Medlem
Skrivet av Banditen:

Du kan ju göra förberedelser.

01 Prata med någon om dina besvär.
02 Begär att du ska bli inlagd
03 Sluta titta och spela något som innehåller zombies
04 Försöka hitta en väg tillbaks till verkligheten

Jag ska berätta en hemlis för dig "Zombies finns inte på riktigt"

Medlem

VI kan enas om att "banditen" tillhör de som kommer gå åt först i apokalypsen, vilket är helt ok för mig.

Alla som har något bakom pannbenet vet att det bara är en tidsfråga innan apokalypsen kommer, det minsta man kan vara är redo i huvudet.

Jag tror att första veckorna för min del handlar om att gömma sig, om att vara säker - låt alla freaka ut, köra sina upplopp, sno sina nya kläder osv. Vi har det vi behöver för att leva ett tag. Sedan när dammet börjar lägga sig är det dags att börja relokera/bygga, gärna någonstans där man kan odla, föda upp höns eller liknande - varför inte ta över en bondgård inne i skogen? Det bör ju finnas både bränsle och redskap. Förmodligen vapen.

Lite beroende på hur det ser ut så skulle jag bygga in allt - förmodligen hämta en sån där avverkningshög och bygga palissad.

Det handlar om att undvika samt hålla ut - om viruset skulle vara som på film, dvs att döda återupplivas så är det lätt... död vävnad har en väldigt kort "livslängd" så zombies skulle "dö ut" ganska fort av rent förfall. Är det 28 dagar senare-typen så är det såklart svårare.... då får man satsa mer på försvar.

Skulle nog "roa mig" med att bygga fällor där man kan "lura in" dem och sedan avverka dem i drivor. Eld är nog en god idé.

Allt hänger dock på att min son är med mig, skulle han bli zombie hade han fått bita mig.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

1
Skriv svar