Hur upplevde du mitt meddelande?

Medlem
Hur upplevde du mitt meddelande?

Skrev en kommentar för några dagar sedan i en "het" diskussion. Fast jag vet inte riktigt om folk antog att jag var sarkastisk eller seriös. Därför undrar jag. När ni läser det, tror ni jag är sarkastisk eller seriös?

Skrivet av Siken:
Skrivet av sith:

Ja, det är ju kul att slå kvinnor.

Ja, jättedumt att göra det i GTA. Varför kan det inte bara vara män i spelet istället?

Medlem

Vad spelar det ens för roll?
Palla dra upp en diskussion om detta -.-

Medlem

Upplever att det är sarkastiskt. Svårt att tänka mig att man kan tolka det på något annat sätt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Utifrån det korta citatet du har i inlägget kan jag inte tolka det som varken det ena eller andra. Jag förstår heller inte meningen med den här tråden. Om du blev misstolkad kan du väl förklara dig i den diskussionstråden där missförståndet skedde.

Generellt är det svårt att förmedla sarkasm i text eftersom sarkasm till stora delar bygger på tonläge och hur något sägs. Bl.a därför smileyn uppfanns. Tyvärr överanvänds smileys så mycket så många har börjat tolka själva användandet av symbolen som en sarkastiskt handling.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Vad spelar det ens för roll?
Palla dra upp en diskussion om detta -.-

Spelar ingen roll alls, men jag är bara intresserad av hur det uppfattades.

Skrivet av Bennii:

Utifrån det korta citatet du har i inlägget kan jag inte tolka det som varken det ena eller andra. Jag förstår heller inte meningen med den här tråden. Om du blev misstolkad kan du väl förklara dig i den diskussionstråden där missförståndet skedde.

Generellt är det svårt att förmedla sarkasm i text eftersom sarkasm till stora delar bygger på tonläge och hur något sägs. Bl.a därför smileyn uppfanns. Tyvärr överanvänds smileys så mycket så många har börjat tolka själva användandet av symbolen som en sarkastiskt handling.

www.fz.se/artiklar/nyheter/20150122/se-aldringar-bli-valdsamm...

Medlem
Skrivet av Siken:

Skrev en kommentar för några dagar sedan i en "het" diskussion. Fast jag vet inte riktigt om folk antog att jag var sarkastisk eller seriös. Därför undrar jag. När ni läser det, tror ni jag är sarkastisk eller seriös?

Skrivet av Siken:
Skrivet av sith:

Ja, det är ju kul att slå kvinnor.

Ja, jättedumt att göra det i GTA. Varför kan det inte bara vara män i spelet istället?

Sarkastisk. Mitt tips, undvik att vara sarkastisk på internet, eftersom det är svårt att utskilja det genom text samt att det finns människor som har diagnoser av olika slag som inte kan läsa mellan raderna, all shitstorm som uppstår är inte värt det.

1
Skriv svar