I side with ****** ? (Presidentvalet i USA)

Medlem

http://www.isidewith.com/results/78114779

Jill Stein verkar populär Tror hon skulle blivit en populär politiker i Sverige med.

Medlem

Jag hoppas självklart att Obama vinner. Men att bara ha två högerpartier att rösta på är ovärdigt ett demokratiskt land.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Jag hoppas självklart att Obama vinner. Men att bara ha två högerpartier att rösta på är ovärdigt ett demokratiskt land.

Amerikaner skulle säkert se Sverige likadant. Fast ett land fyllt med vänsterpartier. Det blir lite vad man gör det till.

Medlem

89%
Jill Stein
on domestic policy, environmental, social, science, healthcare, and foreign policy issues

84%
Barack Obama
on environmental, economic, social, science, immigration, and foreign policy issues

83%
Rocky Anderson
on domestic policy, social, economic, environmental, healthcare, and foreign policy issues

6%
Mitt Romney
on foreign policy issues

61%
American Voters
on domestic policy, environmental, social, science, immigration, foreign policy, and healthcare issues.


signatur

thank you, come again

Medlem
Medlem

86% Jill Stien

Dock är det som vanligt med politiker att dom snackar mycket men det händer väldigt lite.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

http://imgs.isidewith.com/results-image/85645855.jpg

Bryr mig egentligen inte mycket om presidentvalet så skippade några och tog bara vad jag tyckte.

Medlem

signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Det är många som har hånglat med Jill tydligen. Vem är hon? Jag hamnade också i hennes muntra gäng.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det är många som har hånglat med Jill tydligen. Vem är hon? Jag hamnade också i hennes muntra gäng.

hon är den som amerikanarna borde rösta för ett vettigt land, fz har talat


signatur

thank you, come again

Medlem

I nuläget behövs kraftiga besparingar i USA, därför är Jill Stein inte det optimala valet.

Medlem

83%
Jill Stein

79%
Barack Obama

61%
Rocky Anderson

30%
Mitt Romney

52%
American Voters

Medlem
Skrivet av Fargo:

I nuläget behövs kraftiga besparingar i USA, därför är Jill Stein inte det optimala valet.

Det som behövs är att man slutar plöja in så mycket pengar i det militära och att folk med pengar börjar betala skatt. Alldeles för mycket skattelättnader för de riktigt rika och den rika medel- och överklassen.

Medlem

Ja, det kan man tycka. (Även om jag gärna ser ett starkt försvar, Sverige som USA, men USA skulle lätt kunna dra ned på sin försvarsbudget rätt rejält.) Dock anser jag att USA behöver stanna i Afghanistan ett bra tag till. Att fler måste betala skatt ser jag också som en självklarhet, idag finns det så många kryphål att de flesta större företag i USA knappt betalar en krona skatt, ett av de absolut största företagen betalade drygt 5% skatt förra året i USA. Vilket egentligen är oacceptabelt.
Jag tror dock inte man behöver höja skatterna, det hade snarare räckt med att täppa till de hål i lagen som gör det möjligt för företag att undgå skatt i USA. Möjligt att man behöver reformera en aning och höja skatten för de rikaste och sänka skatten för låginkomsttagare.

Man ska vara försiktig med skattehöjningar då man inte vill förvärra den ekonomiska krisen ännu mer. Man vill fortfarande ha ett klimat där jobb och företag kan frodas och växa.
Obamas jobb-satsningar har som sagt gett väldigt lite i utbyte, trots att stimulans-paketen var enorma ekonomiskt och saknar motstycke i amerikansk historia. Det kanske är för tidigt att dra en sån slutsats, men det är iaf min uppfattning.
Vad jag är rädd för är att man måste spara och dra ned på de offentliga utgifterna, innan bördan blir ännu större.
Gör man inte detta är det bara en tidsfråga innan alltihop brakar samman.
Man kan inte spendera sig ur en finanskris. Man kan givetvis försöka, men då spelar man ett väldigt farligt spel.
Glöm inte Grekland.

Jag är nog väldigt skeptisk till att Obama är bästa valet. Än mindre Jill Stein som vill spendera betydligt mer än Obama. (Då hon bland annat vill mer eller mindre ge amnesti till alla illegala invandrare, en god gest kan man tycka, men väldigt kostsamt).

Åh andra sidan vet jag inte om Romney är det bästa valet heller. Även om jag var närmast han politiskt enligt testet.

Medlem

Att ni ids bry er om Usa, när vi själva har rövarbaroner och quislingar som styr oss?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Så här många arbeten har Obama skapat med sitt massiva slöseripaket (jämfört med andra presidenter).

Så ursäkta om jag är lite skeptisk.

Jag tror inte Obama klarar det heller, men illusionerna var fortfarande högst närvarande när Clinton "ordnade" jobb åt amerikanarna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Möjligt. Men att Obamas stimulans-paket på flera hundra miljarder dollar genererat så få jobb bådar inte gott för hans politik.
http://www.politico.com/news/stories/0912/80920.html
Annan artikel om jobben i USA.

Skrivet av Fargo:

Möjligt. Men att Obamas stimulans-paket på flera hundra miljarder dollar genererat så få jobb bådar inte gott för hans politik.
http://www.politico.com/news/stories/0912/80920.html
Annan artikel om jobben i USA.

Han kanske bara betalade tillbaka vad han fick långa under sin kampanj


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Oavsett vad så ökade han statsskulden med hundratals miljarder dollar.
Statsskulden har ökat mer under Obamas period än Bush's. Det ser iaf jag som oroväckande.

Medlem

Candidates you side with...

Gary Johnson on foreign policy, domestic policy, immigration, social, and economic issues 81%

Barack Obama on social, immigration, science, healthcare, and environmental issues 73%

Jill Stein on science, immigration, domestic policy, and environmental issues 43%

Mitt Romney on economic issues 57%

Who you side with by party...

88% Democrat

87% Green

62% Libertarian

33% Republican

Inte ett dugg förvånad över resultaten.

http://www.isidewith.com/results/113847962


signatur

I drank what?

Medlem

Stein-Obama

Förövrigt är Obama USA's bästa president någonsin.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Skrivet av Fargo:

Så här många arbeten har Obama skapat med sitt massiva slöseripaket (jämfört med andra presidenter).
http://danieljmitchell.files.wordpress.com/2012/09/unemployme...

Så ursäkta om jag är lite skeptisk.

jag kommer så väl ihåg 2008 mitt i den ekonomiska krisen som bush briefade de båda kandidaterna om situationen. Det kommer inte hjälpa vilken president som sitter där och statsskulden kommer att fortsätta eskalera. Nu har ju iofs Mitt lovat att skapa vad 12 milj nya jobb, antar att det handlar om att rusta upp amerikat eller nåt liknande som går ut på att slösa en massa pengar för att skapa jobb och visst, reptilhjärnan säger då att det är ju grymt bra för amerikanarna som löst problemet tills nästa president tar över och försöker städa upp.

Ang obamas politik så har ju de flesta av hans åtgärdsförslag de senaste två åren varit nedröstade pga att amerikanarna valde sida mitt i hans presidentskap.


signatur

thank you, come again

Medlem

94% Mitt Romney, 97% republican. Som väntat.

Inaktiv

Jill Stein 89% och Gary Johnson 85%

12
Skriv svar