Ideer på "Healthpoints" system!

Medlem
Ideer på "Healthpoints" system!

Funderat en del på ett nytt "Hp" system man kanske bör teste i t.ex. Fps spel!

Tänk att man blir skjuten i benet, att man då måste halta sig fram, smärta gör att det blir svårare att sikta med vapnet pga smärta och att om man inte stoppar blödningen så dör man tillslut!

Har ni några andra ideer man kunnat använda sig av?


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Får mig att tänka på operation flashpoint

Skägg.
10 Chambers

Ja, precis, det använde ett sånt system. Irriterande verkligt.


signatur
Medlem

Haha! Måste nog prova på mig det spelet då!


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ja, precis, det använde ett sånt system. Irriterande verkligt.

Personligen gillade jag det, förutom när man vart skjuten i benet och medicen dog i mitten av ett jobbigt mission... Halta igenom ett halvt uppdrag är en aning störande xD

Medlem

Jag kommer ihåg när jag fick krypa i 50 minuter... Alla på jobbet tyckte inte det var konstigt när jag kröp fram genom korridorerna... Deus Ex

Medlem

Jag tyckte inte om det systemet i OF. Det saktar bara ner allting och blir till sist irriterande.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Jag tyckte inte om det systemet i OF. Det saktar bara ner allting och blir till sist irriterande.

Jag tyckte om det... men jag är lite av en realismjunkie.


signatur

Have a good time!

Medlem

En gammal idé. Fanns det inte till någon "reality"-mod till CS när det begav sig också?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Skulle man lägga till extrema mängder blod så skulle detta vara sjukt roligt att kolla på i multiplayer. Snubbar utan ben som gömmer sig runt hörnen och skjuter benen av alla som springer förbi tills allt är en enda röra.

Sexton spelare som springer runt hejdlöst utan armar tills de förblöder för de kan inte göra mycket annat.

Ja ni förstår komiken


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Nya Red Orchestra kommer att använda sig av något liknande vill jag minnas.

Medlem

Ghost Recon hade också något liknande. Det jag kommer ihåg bäst var benet, för det var otroligt jobbigt och halta fram. Men de var olika effekter för bröst, armar osv. Det funkar i GR, ARMA osv. Men det hör väl inte hemma i spel som COD t.ex.

Medlem

Swat 4 har ett liknande system, träffas du i benet haltar du fram, blir du skjuten i armen så har du svårt att sikta!
Hyfsat skoj

Skrivet av IceDusT:

Ghost Recon hade också något liknande. Det jag kommer ihåg bäst var benet, för det var otroligt jobbigt och halta fram. Men de var olika effekter för bröst, armar osv. Det funkar i GR, ARMA osv. Men det hör väl inte hemma i spel som COD t.ex.

Kommer ihåg att jag hoppade ut genom ett fönster och fick en symbol för "brutet ben" haha det gick ganska sakta efter det


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

När man blev skottskadad i Rainbow Six Raven Shield så gick det inte springa och man haltade fram. Det som var synd var väl att det skedde oavsett vart på kroppen du blev skjuten... :P. Det som var bra var att aimen försämrades dock när man var skottskadad. Ganska kraftigt.

Medlem

Beror på vilken typ av spel det är. Operation Flashpoint och CoD är olika typer av spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Fargo:

När man blev skottskadad i Rainbow Six Raven Shield så gick det inte springa och man haltade fram. Det som var synd var väl att det skedde oavsett vart på kroppen du blev skjuten... :P. Det som var bra var att aimen försämrades dock när man var skottskadad. Ganska kraftigt.

Fargo från RMS?

Medlem
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Fargo:

När man blev skottskadad i Rainbow Six Raven Shield så gick det inte springa och man haltade fram. Det som var synd var väl att det skedde oavsett vart på kroppen du blev skjuten... :P. Det som var bra var att aimen försämrades dock när man var skottskadad. Ganska kraftigt.

Fargo från RMS?

RMS? Om det är någon klan eller liknande så nej det är antagligen inte jag. Annars får du förklara vad RMS är. En server?

Medlem

En clan som spelade RvS hette RMS, och en av snubbarna hette Fargo

Medlem
Skrivet av IceDusT:

En clan som spelade RvS hette RMS, och en av snubbarna hette Fargo

Ah, där ser man. Men det var inte jag iaf.

1
Skriv svar