Internationella kvinnodagen!

Inaktiv

Sånt här skulle man nog skaffa om man vill slippa dammsuga ?
http://www.nyfikenvital.org/?q=node/1723

Luftrenare med jonisator skapar negativt laddade joner som går ut i luften. Att jonerna är laddade gör att partiklar (pollen, damm, mögelsporer m.m.) attraheras och fäster vid dem.

Partiklarna blir laddade och fäster på ytor eller faller till golvet. Luftrenare med jonisator kan därför motverka partiklar men de har också viss effekt mot dålig luft.

Medlem

Jag är kvinna och långt ifrån feminist och helt ärligt tycker jag sådana här dagar är fånigt, likaså alla hjärtans dag. Dagarna är skapade för att få sälja massa skit känns det som.

Jag vill också ha en Internationell-spela-tv-spelsdag!

Medlem

Vi kan ju ha det samma dag som Internationella kvinnodagen, så kan vi spela medan kvinnorna städar!

*Spanar nervöst över axeln efter frugan*


signatur

yolo

Youtube-proffs

Samlagsdagen.

End of story.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Vi kan ju ha det samma dag som Internationella kvinnodagen, så kan vi spela medan kvinnorna städar!

*Spanar nervöst över axeln efter frugan*

hehe det sa jag också till frugan.
"internationella kvinnodagen? är det dagen då ni städar extra fint hemma?"


signatur

thank you, come again

Youtube-proffs
Skrivet av huxflux:
Skrivet av Döbringer:

Vi kan ju ha det samma dag som Internationella kvinnodagen, så kan vi spela medan kvinnorna städar!

*Spanar nervöst över axeln efter frugan*

hehe det sa jag också till frugan.
"internationella kvinnodagen? är det dagen då ni städar extra fint hemma?"

Vad var responsen?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Polish, han har ju inte svarat än, är det inte det svar nog? ;D


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av Polish:
Skrivet av huxflux:
Skrivet av Döbringer:

Vi kan ju ha det samma dag som Internationella kvinnodagen, så kan vi spela medan kvinnorna städar!

*Spanar nervöst över axeln efter frugan*

hehe det sa jag också till frugan.
"internationella kvinnodagen? är det dagen då ni städar extra fint hemma?"

Vad var responsen?

Han dog, antagligen, tyvärr.

R.I.P.


signatur

I am become Death, the destroyer of worlds.
- J. Robert Oppenheimer, the Trinity Tests.

Inaktiv

lika lön för lika arbete är ju en ganska liten del i det hela, men den enda som verkar spela någon roll för media konstigt nog..
och de flesta här verkar tro att det är den enda som finns


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av Polish:
Skrivet av huxflux:
Skrivet av Döbringer:

Vi kan ju ha det samma dag som Internationella kvinnodagen, så kan vi spela medan kvinnorna städar!

*Spanar nervöst över axeln efter frugan*

hehe det sa jag också till frugan.
"internationella kvinnodagen? är det dagen då ni städar extra fint hemma?"

Vad var responsen?

ääh hon vet att jag är ironisk, vi har ganska barnslig humor så man kommer undan med en hel del som tur är
ett exempel är att vi håller på och lär oss teckenspråk, det mest använda tecknet hos oss just nu är "bajs" och så grimaserar man lite när man tecknar det. Använda ansiktsuttryck är minst lika viktigt när man tecknar så ni kan kanske tänka er hur det kan se ut när vi håller på.
Som tur är så har vi lärt oss stor/liten, korv osv också så det blir inte bara ett tecken utan man kan lägga till lite

nu har jag spårat ur helt ur ämnet...


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av huxflux:
Skrivet av Polish:
Skrivet av huxflux:
Skrivet av Döbringer:

Vi kan ju ha det samma dag som Internationella kvinnodagen, så kan vi spela medan kvinnorna städar!

*Spanar nervöst över axeln efter frugan*

hehe det sa jag också till frugan.
"internationella kvinnodagen? är det dagen då ni städar extra fint hemma?"

Vad var responsen?

ääh hon vet att jag är ironisk, vi har ganska barnslig humor så man kommer undan med en hel del som tur är
ett exempel är att vi håller på och lär oss teckenspråk, det mest använda tecknet hos oss just nu är "bajs" och så grimaserar man lite när man tecknar det. Använda ansiktsuttryck är minst lika viktigt när man tecknar så ni kan kanske tänka er hur det kan se ut när vi håller på.
Som tur är så har vi lärt oss stor/liten, korv osv också så det blir inte bara ett tecken utan man kan lägga till lite

nu har jag spårat ur helt ur ämnet...

Haha true love :up::heart:


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

LOL blev lite småsugen att lära mej teckenspråk helt plötsligt


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av huxflux:
Skrivet av SFL|Krusty:
Skrivet av huxflux:

ha en stund i åtanke för kvinnan som trumpetar, murbrukar eller hemmamamma. Varför inte?

Några killar här som förvånas över vad tjejerna klarar av? Säger du nej, de klarar av samma som killar så kan du glida vidare.

Tycker det är en bra påminnelse (kanske speciellt för oss killar) att tjejer klarar sig i en mansdominerad värld. Vi är inte jämställda än hur vi än vrider och vänder på det och det här är ett bra sätt att visa sitt stöd.

Nu håller jag iofs med dig i stort, men där jag jobbar (tung industri) så tjänar kvinnorna mer än vad jag gör. Jag är helt för "lika lön för lika arbete", men med tanke på att det dom gör inte ens är i närheten utav vad jag gör så köper jag inte att det är så synd om dom.
Jag jobbar "på golvet" och dom sitter vid "ratten" i processen. För min del är det varmt, tungt, högljutt och skitigt. Dom sitter i en toppmodern miljö som är ljuddämpad och har alla bekvämligheter man kan tänkas behöva. Kök, toaletter, AC, dator, stereo mm.
Dom har 2 timmar rast varje skift, där dom får göra exakt va dom vill. Jag har ingen rast.
Jag måste göra vilken uppgift som jag än ställs inför. Dom kan neka med motiveringen att det är för tungt. Och ja, det finns hjälpmedel så du inte behöver lyfta nånting för hand.
Förstår att det är psykiskt jobbigt att vara på tå ett helt skift framför en dator. Men å andra sidan måste jag vara lika mycket på tå "på golvet" om jag inte vill åka ambulans från jobbet.
I mina ögon har dessa kvinnor kvinnodag året om.

Bitter? Nädå

tänk på stackarn som tvättar toaletterna på ditt jobb då så kanske bitterheten lättar lite

Hehe, det är en HAN som städar dom för det mesta


signatur

Insert funny qoute here

Youtube-proffs
Skrivet av SFL|Krusty:
Skrivet av huxflux:
Skrivet av SFL|Krusty:
Skrivet av huxflux:

ha en stund i åtanke för kvinnan som trumpetar, murbrukar eller hemmamamma. Varför inte?

Några killar här som förvånas över vad tjejerna klarar av? Säger du nej, de klarar av samma som killar så kan du glida vidare.

Tycker det är en bra påminnelse (kanske speciellt för oss killar) att tjejer klarar sig i en mansdominerad värld. Vi är inte jämställda än hur vi än vrider och vänder på det och det här är ett bra sätt att visa sitt stöd.

Nu håller jag iofs med dig i stort, men där jag jobbar (tung industri) så tjänar kvinnorna mer än vad jag gör. Jag är helt för "lika lön för lika arbete", men med tanke på att det dom gör inte ens är i närheten utav vad jag gör så köper jag inte att det är så synd om dom.
Jag jobbar "på golvet" och dom sitter vid "ratten" i processen. För min del är det varmt, tungt, högljutt och skitigt. Dom sitter i en toppmodern miljö som är ljuddämpad och har alla bekvämligheter man kan tänkas behöva. Kök, toaletter, AC, dator, stereo mm.
Dom har 2 timmar rast varje skift, där dom får göra exakt va dom vill. Jag har ingen rast.
Jag måste göra vilken uppgift som jag än ställs inför. Dom kan neka med motiveringen att det är för tungt. Och ja, det finns hjälpmedel så du inte behöver lyfta nånting för hand.
Förstår att det är psykiskt jobbigt att vara på tå ett helt skift framför en dator. Men å andra sidan måste jag vara lika mycket på tå "på golvet" om jag inte vill åka ambulans från jobbet.
I mina ögon har dessa kvinnor kvinnodag året om.

Bitter? Nädå

tänk på stackarn som tvättar toaletterna på ditt jobb då så kanske bitterheten lättar lite

Hehe, det är en HAN som städar dom för det mesta

Tror de flesta kvinnorna är vid ratten för att dem har en utbildning för det?

Kvinnor kan inte göra saker på golvet, så är det, story of our lives. Kvinnor har aldrig vart de "starka" släktet. Alltså, sedan urminnes tider så har männen jagat och lyft tunga stenar och tunga kvinnor by the hair. Så är det.

Nu är det 2000 talet och nu skall kvinnorna ha lika mycket lön som männen. Visst kan jag förstå chefspositioner osv, men verkstäder och andra tunga jobb så skall mannen ha en större summa då männen tydligt producerar mer osv. Kanske inte på volvos band men om vi ser på yrken där man har en egen arbetsplats och jobbar enskilt.

Annars så har kvinnor lika mycket rätt som vi män har!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

signatur

Nämen!

12
Skriv svar