Iphone internett till Ipad? möjligt?

Medlem
Iphone internett till Ipad? möjligt?

Guten tag!, Sitter å klurar på en sak.. har länge velat köpa en Ipad, men har ingen lust att ha ett till abonomang för 3g så jag kan surfa med den...

så frågan är, Går det att dela internettet på Iphone så att jag kan surfa med Ipaddans Wifi?, Android telefonerna kan ju dela över allt men hittar inte den inställningen på 3gs:en, Enda jag hittade va så jag kan dela Internett med kabel till datan men det hjälper ju inte om det är 2 Apple en heter....

Någon som vet?

/Best regards Mats


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Medlem

Hej.
Kommer inte ihåg riktigt men i min 4a så har jag internetdelning. Det ligger direkt under inställningar 3 rader ner

Medlem

Man kan dela ut internetanslutningen i telefonen så du kan surfa med din "läsplatta".

För Iphone så går du till Inställningar > Internetdelning och väljer den PÅ


signatur
Medlem

Jag gjorde så att när jag köpte min iPad 2 så tog jag ett Telia abonnemang för 99 kr surf till 2gb. För när jag är hemma så änvänder man ju wifi och även där det finns wifi. Det är ju bara annars du behöver ha nytta av 3G vilket är sällan i mitt fall, även om man överskrider 2gb vilket jag inte gör i 3G, så går det ju att fortsätta surfa! Så för 99 kr tycker jag att det är värt de.

Medlem

Hittade den nu, Tackar men den är bluetoth? är det samma som wifi? :S inte alls insatt i det här hehe, men spg som cladrius sa ett abonomang för 68 i månaden för 1 gig kanske räcker


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Medlem
Skrivet av Bohica:

Hittade den nu, Tackar men den är bluetoth? är det samma som wifi? :S inte alls insatt i det här hehe, men spg som cladrius sa ett abonomang för 68 i månaden för 1 gig kanske räcker

Ja det beror ju helt på hur mycket du tror att du kommer surfa med 3G, även om du surfar än mer än 1gb så sänker dem ju bara hastigheten och tänk på att det är ett microsim i, alltså ett mini sim kort

Medlem
Skrivet av Bohica:

Hittade den nu, Tackar men den är bluetoth? är det samma som wifi? :S inte alls insatt i det här hehe, men spg som cladrius sa ett abonomang för 68 i månaden för 1 gig kanske räcker

Nej tror du kan välja vilket sätt du vill dela va? iaf på min tjejs iphone 4, finns det lite olika alternativ att välja.


signatur
Medlem

Anslut via Bluetooth

1 Parkoppla IPhone med dator.
2 på Iphone trycker du på parkoppla eller nager koden som visar i datorn
3 Anslut iPhone till datorn

Anslut via USB

1 Anslut Iphonen till datorn
2 Välj iphone i inställningarnas lista med nätverkstjänser.

Detta är vad som står i "Internetdelningen"

Kan det vara så att Iphone 3gs:en inte stödjer detta utan bara 4an å uppåt?


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Medlem

Wifi hotspot finns endast till 4-4s

Medlem

Tack NyLLoW det förklarar saken


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

1
Skriv svar