Medlem
Skrivet av Greger:

du tror inte att det här med Iran och Islam kan ha göra med att... jag vet inte, det är enorma demonstrationer i Iran just nu, ett land som är ganska religiöst (du vet, muslimskt)?

Ja det är det,men dom som demonstrerar har tröttnat på islams bojor och vill ha frihet och demokrati.Men det får ni väl till att det är säkert USA som skapar oreda i Iran,den stora jävulen enligt era kommunistiska ideer

Medlem
Skrivet av HollowMan:

Du sa ju att jag hämtade min information ifrån info14 och nordisk.nu:O

Bara för att du hämtar information från såna sidor betyder inte att jag likställer dig med en nazist.

Skrivet av HollowMan:

sluta ljug och håll dig till sanningen,men det blir väl svårt när man är kommunist som du är:P

Ah, dessa underbara personangrepp
Jag är inte kommunist, som jag sade till våran vän MikaelH är jag tusen gånger mer liberal (du vet, det där som är på den högra sidan av politikerkompassen) än kommunist.

Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Greger:

du tror inte att det här med Iran och Islam kan ha göra med att... jag vet inte, det är enorma demonstrationer i Iran just nu, ett land som är ganska religiöst (du vet, muslimskt)?

Ja det är det,men dom som demonstrerar har tröttnat på islams bojor och vill ha frihet och demokrati.Men det får ni väl till att det är säkert USA som skapar oreda i Iran,den stora jävulen enligt era kommunistiska ideer

Nej, jag stödjer deras kamp till fullo, jag är dödssäker på att det är folket som kämpar för att dom vill ha ett demokratiskt val, och inte ett val med fusk från ena sidan där nere nu.
Även fast du nog skämtar så förstår jag inte varför det är så kul att dra till med helt oprovocerade personangrepp som det du säger där.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

Bara för att du hämtar information från såna sidor betyder inte att jag likställer dig med en nazist.

Det var skönt att höra,jag är verkligen ingen nazist.

Skrivet av Greger:

Ah, dessa underbara personangrepp
Jag är inte kommunist, som jag sade till våran vän MikaelH är jag tusen gånger mer liberal (du vet, det där som är på den högra sidan av politikerkompassen) än kommunist.

Ok sorry,skall inte kalla dig det mera.

Skrivet av Greger:

Nej, jag stödjer deras kamp till fullo, jag är dödssäker på att det är folket som kämpar för att dom vill ha ett demokratiskt val, och inte ett val med fusk från ena sidan där nere nu.
Även fast du nog skämtar så förstår jag inte varför det är så kul att dra till med helt oprovocerade personangrepp som det du säger där.

Som jag sa ovan,jag ber om ursäkt men jag trodde du kallade mig nazist i ett tidigare skede.Bra i vilket fall att du stödjer kampen för frihet i Iran.

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Greger:
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av GarfieldPower:

Precis som BirkaViking skrev så finns det en hel del filmer som visar civila som blir ihjäl skjutna, bara att söka på Youtube.

Men det har aldrig hänt enligt vissa idioter här inne.Hörde att Iran tagit in folk ifrån Hamas på västbanken för sina mördarpatruller,fast det är inte officiellt ännu.

Nej, det är väl något du hittade på såna eminenta sidor som info14.com eller nordism.nu?
Jag orkar inte diskutera situationen i Iran på den här sidan f.ö, den är ju överbefolkad av högerfolk eller garderobskristna som inte verkar kunna föra en vettig dialog utan att slänga ut angrepp som kommunist, vänsterextremist eller något annat 'fräsigt' ord.

Den modiga Iranska sedlighetspolisen...not
http://www.youtube.com/watch?v=fanNMkKGUqA

Hahaha jasså nu är jag visst nazist också,blir det inte jobbig att kalla alla för nasse när dom inte håller med dig?

Smålog lite när Basij fick lite av deras egna medicin.

Förövrigt, ni som inte är insatta och bara sprider dynga kan väl hoppa till en annan tråd och låta oss som vill diskutera detta göra det ifred !

Medlem

Intressant inside-info:

http://www.kvp.se/Nyheter/1.1616206/slar-tillbaka-med-interne...

Kanske kan Iran ha demokrati ganska snart?

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Intressant inside-info:

http://www.kvp.se/Nyheter/1.1616206/slar-tillbaka-med-interne...

Kanske kan Iran ha demokrati ganska snart?

Intressant...hoppas dom slipper islams bojor och får leva fritt utan moralpolisens idiotiska beteende.

Medlem

"Kanske" har det inte med vilken religion man "tillhör" att göra...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

"Kanske" har det inte med vilken religion man "tillhör" att göra...

Vad HollowMan försöker säga är att Islam är som en slags sjukdom, som automatiskt gör en individ inkapabel att förstå vad demokrati innebär.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av bjosarn:

"Kanske" har det inte med vilken religion man "tillhör" att göra...

Vad HollowMan försöker säga är att Islam är som en slags sjukdom, som automatiskt gör en individ inkapabel att förstå vad demokrati innebär.

Vad jag säger är att du vet inte ett skit om Islam,och jag önskar att sekulära muslimer som uppskattar frihet och demokrati skall ta över rodret istället för dina älsklingar i Hamas och andra våldsälskares perversa tolkning av Islam...

Medlem

Angående Iran och ex antal länder ex antal år tillbaka så citerar jag, "history is written in blood".


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Avstängd
Skrivet av Nestor:

Snyggt självmål.
Irans befolkning består till ungefär 3% av araber...

Skrivet av GarfieldPower:

Araber bor i största delen i Saudi Arabien, Irakier bor i Irak. Självklart finns det araber och irakier i andra länder.

Om du nu inte har någon aning så borde du inte yttra dig.

Jag förstod inte riktigt poängen i Hizzis ordvits, men ändå: att missta perser/iranier för araber är inget ovanligt fel för den oinsatte. Jag blir snarare förvånad över att folk vet att iranier inte är araber (förutsatt att de inte använder Wikipedia först).

Kort sagt så var det en obetydlig tabbe som Hizzi gjorde - särskilt med tanke på Iran ligger mitt i arabvärlden och är en del av Islamvärlden - i vilken de flesta länder är arabländer.

En arab är, för att klargöra, en person som talar arabiska.

Medlem
Skrivet av EliasN:

En arab är, för att klargöra, en person som talar arabiska.

Nu gör du saker lite för enkla och svartvita.
Jag pratar engelska flytande. Är jag då engelsman?
Nej.

Etnicitet är mer mångfacetterat än så...


signatur

Dryg och bitter.

Avstängd
Skrivet av Nestor:

Nu gör du saker lite för enkla och svartvita.
Jag pratar engelska flytande. Är jag då engelsman?
Nej.

Etnicitet är mer mångfacetterat än så...

Inte enklare än vad de faktiskt är. Eller okej, efter en titt i ordboken så stod det "medlem av ett folk som talar arabiska", men då var det länge sen jag läste det också.

Hur som helst: om en arab definieras som en medlem av ett folk som talar arabiska är den personen alltså en som talar arabiska.

Enkelt.

För övrigt så är också, i min mening, modersmålet den mest avgörande delen av etniciteten (om vi negligerar nationstillhörighet, vill säga).

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Nestor:
Skrivet av bjosarn:

"Kanske" har det inte med vilken religion man "tillhör" att göra...

Vad HollowMan försöker säga är att Islam är som en slags sjukdom, som automatiskt gör en individ inkapabel att förstå vad demokrati innebär.

Vad jag säger är att du vet inte ett skit om Islam,och jag önskar att sekulära muslimer som uppskattar frihet och demokrati skall ta över rodret istället för dina älsklingar i Hamas och andra våldsälskares perversa tolkning av Islam...

Word på det.

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Nestor:
Skrivet av bjosarn:

"Kanske" har det inte med vilken religion man "tillhör" att göra...

Vad HollowMan försöker säga är att Islam är som en slags sjukdom, som automatiskt gör en individ inkapabel att förstå vad demokrati innebär.

Vad jag säger är att du vet inte ett skit om Islam,och jag önskar att sekulära muslimer som uppskattar frihet och demokrati skall ta över rodret istället för dina älsklingar i Hamas och andra våldsälskares perversa tolkning av Islam...

Det är nu HollowMan pekar exakt på det inlägg där jag försvarar terrorism och våld mot civila.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

MikaelH: Lol på det.

HollowMan: Hade vi inte sagt att vi skulle lägga kommentarer som din senaste bakom oss? Man blir automatiskt inte Hamas-sympatisör, AFA-medlem, kommunist, och så vidare, bara för att man inte håller med dig. (Tydligen gäller detta även för MikaelH.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

MikaelH: Lol på det.

HollowMan: Hade vi inte sagt att vi skulle lägga kommentarer som din senaste bakom oss? Man blir automatiskt inte Hamas-sympatisör, AFA-medlem, kommunist, och så vidare, bara för att man inte håller med dig. (Tydligen gäller detta även för MikaelH.

Eftersom att Nestor påstod att han visste vad jag tycker,så svara jag med samma mynt.Och du Bjosarn är inte speciellt oskyldig men personangrepp du heller.Du kan ju sluta med att redigera personers citat som du precis gjorde med MikaelH,men det kanske inte gäller dig?

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Nestor:
Skrivet av bjosarn:

"Kanske" har det inte med vilken religion man "tillhör" att göra...

Vad HollowMan försöker säga är att Islam är som en slags sjukdom, som automatiskt gör en individ inkapabel att förstå vad demokrati innebär.

Vad jag säger är att du vet inte ett skit om Islam,och jag önskar att sekulära muslimer som uppskattar frihet och demokrati skall ta över rodret istället för dina älsklingar i Hamas och andra våldsälskares perversa tolkning av Islam...

Det är nu HollowMan pekar exakt på det inlägg där jag försvarar terrorism och våld mot civila.

Som sagt,du vet inte ett skit.

Medlem

Denna diskussion ligger just nu på en väldigt låg nivå. Ni får en chans till att dra tillbaka tråden till en vettig nivå innan den låses.

Detta mest för att det är ett väldigt aktuellt ämne som folk uppenbarligen vill diskutera, men om ni inte rycker upp det hela så blir det just lockify.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av HollowMan:

Du kan ju sluta med att redigera personers citat som du precis gjorde med MikaelH,men det kanske inte gäller dig?

Vilket menar du?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Sitter och väntar på att du pekar på inläggen HollowMan...verkar gå dåligt.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Sitter och väntar på att du pekar på inläggen HollowMan...verkar gå dåligt.

Har redan blivit varnad av admin för personangrepp för att jag svarar på frågor av er,lite konstigt att regler inte gäller alla här inne?

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Nestor:

Sitter och väntar på att du pekar på inläggen HollowMan...verkar gå dåligt.

Har redan blivit varnad av admin för personangrepp för att jag svarar på frågor av er,lite konstigt att regler inte gäller alla här inne?

Du borde kanske prova att inte dra in ett personangrepp i varje inlägg du gjort på senare tid?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Nestor:

Sitter och väntar på att du pekar på inläggen HollowMan...verkar gå dåligt.

Har redan blivit varnad av admin för personangrepp för att jag svarar på frågor av er,lite konstigt att regler inte gäller alla här inne?

Du borde kanske prova att inte dra in ett personangrepp i varje inlägg du gjort på senare tid?

Ja det kan jag erkänna att man har gjort ibland ,men dom jag dragit in är ju inte direkt oskyldiga lamm dom heller.Men som dom fortsätter så har dom nog inte blivit varnade,därav mitt misstanke om partiska admins här inne.

Medlem

Ledsen för att jag går OT här för ett ögonblick men eftersom denna tråd verkar ligga bakom den kollektiva "påminnelsen" att inte göra personangrepp så undrar jag vad ni räknar, inte bara FZ utan alla som läser, vad ni räknar som prsonangrepp?

Jag har nog en ganska hög tröskel själv för vad jag anser vara ett personangrepp för jag reagerar väldigt sällan på att jag sett något sån't.

Är det ett personangrepp att kalla någon "sosse" för att man talar väl om våra höga skatter?

Är det personangrepp att kalla en hårt troende för "jesusjockey"?

Är det personangrepp att kalla Polish för smutsig (man kan se det på-lacken), werzion för smålänning, Iceman för bonnafan, McNille för pryo på aftonbladet, bjornsan för vänsterflum, Nestor för taiwanesisk krympling osv, osv.

Som sagt, ledsen för att gå OT men jag kände att en ny tråd för detta var lite overkill - om diskussionen tar fart startar säkert någon en.
Tack för ordet, och ursäkta min "kapning" (eller är det ordet rasism i en tråd om Iran)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Greger:
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Nestor:

Sitter och väntar på att du pekar på inläggen HollowMan...verkar gå dåligt.

Har redan blivit varnad av admin för personangrepp för att jag svarar på frågor av er,lite konstigt att regler inte gäller alla här inne?

Du borde kanske prova att inte dra in ett personangrepp i varje inlägg du gjort på senare tid?

Ja det kan jag erkänna att man har gjort ibland ,men dom jag dragit in är ju inte direkt oskyldiga lamm dom heller.Men som dom fortsätter så har dom nog inte blivit varnade,därav mitt misstanke om partiska admins här inne.

Kan du peka ut alla personangrepp som dom gjort mot dig?
Och hur vet du att dom inte blivit varnade som ens?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

Kan du peka ut alla personangrepp som dom gjort mot dig?
Och hur vet du att dom inte blivit varnade som ens?

Läs igenom alla mina inlägg och svart om du orkar:up:

Medlem

Har skummat igenom tre trådar och läst lite snabbt vad Nestor har skrivit till dig i dessa trådar, och jag har inte sett några försök till personangrepp i något inlägg.

bjosarn har jag inte heller sett några personangrepp mot dig, fast vi tre är ju kommunist-muslimer som älskar Hamas, så jag kanske är biased mot dom.

Hur ska det hjälpa att läsa dina inlägg för att se om andra personer har slängt iväg mot dig föresten?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

Har skummat igenom tre trådar och läst lite snabbt vad Nestor har skrivit till dig i dessa trådar, och jag har inte sett några försök till personangrepp i något inlägg.

bjosarn har jag inte heller sett några personangrepp mot dig, fast vi tre är ju kommunist-muslimer som älskar Hamas, så jag kanske är biased mot dom.

Hur ska det hjälpa att läsa dina inlägg för att se om andra personer har slängt iväg mot dig föresten?

OK:O

Medlem

Mitt hjärta brister när jag ser er bråka hollow och greger - Jag tror ni har fastnat i en "he said she said" och ni borde... coola ner, chilla ut osv.

Kan ni inte agree to disagree? Agreed?

Vi är här för att skjuta skiten, inte för att äcklas av vem som sade vad - exempelvis håller jag inte med Bjornsan och Nestor för det mesta men jag anser ändå dem vara värdefulla för hela grejen - Hur kul vore allt om jag stod hel oemotsagt helatiden?

Jag menar... vi diskuterar det mesta, ofta i rena cirkusformer men vi gör det (antar jag) för att vi tycker det är roligt och för att vi trivs med varandra.

Thank god for diversity, liksom.

Kiss and make up nu annars... blir jag arg. Någon med hyffs torde lyssna då jag är äldst i forumet. Och alltid har rätt.

Ja, du läste rätt. ALLTID!8)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Skriv svar