Iron Maiden öl

Medlem
Iron Maiden öl

Den var inte helt fel kan man säga, medelmörk med ganska kraftig citrussmak. Skall jag vara ärlig köpte jag den mest för etiketten

http://www.ironmaidenbeer.com/

Svärdet och flaggan var förstås för mycket i PK-Sverige så vi fick nöja oss med huvudet på Eddie:

Men det är tjusigt nog

Kul att ha druckit en sådan medans man lystnade på "Piece of Mind" iaf

Det är intressant att en massa artister/band sätter sitt namn på andra produkter för att tjäna en extrahacka.

Jag tror dock KISS kan vara lite problematiskt som ÖL-namn i Sverige


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Åhhh snälla, ge oss ett öl som heter KISS

i

Skrivet av Bojkott:

Åhhh snälla, ge oss ett öl som heter KISS

Kiss Har ett öl fast den heter ju Destroyer

Fick du beställa eller hade du tur att Maidens öl fanns på systemet?

I Norrköping finns varken AC/DC, Iron Maiden, Warrant eller nått kul.
Bara Kiss ölen och Motörheads vin, allt annat är beställningsvara


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Polaren passade på att köpa när han var i Danmark för att få den riktiga etiketten.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

i

Skrivet av Bojkott:

Åhhh snälla, ge oss ett öl som heter KISS

Kiss Har ett öl fast den heter ju Destroyer

Fick du beställa eller hade du tur att Maidens öl fanns på systemet?

I Norrköping finns varken AC/DC, Iron Maiden, Warrant eller nått kul.
Bara Kiss ölen och Motörheads vin, allt annat är beställningsvara

Jag hade tur, det fanns på hyllan på bolaget på Entré i Malmö.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Hade nog också köpt den för etiketten. Smakar den väl?
Jag har förhoppningen om att ölen ska smaka som känslan av att uppnå nirvana, och genast ge maximal hårväxt på bröstet. Ungefär.

Medlem

Se där ja.
Själv e man inte så mycket för öl som sticker ut i smaker men det har absolut sina stunder
När du nämnde citrussmak så kom jag o tänka på Corona som har en kännbar limesmak.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Har för mig att det fanns ett "KISS" vin.

Medlem

Delade en med far min, tyckte om den

Medlem

Smakade ett glas, TND (op) är min brorsa, och jag hjälpte honom att sätta upp flaskan ovanpå köks-skåpet i sällskap med whiskeyflaskorna. Gott och dekorativt

Smakade bra, lite som Corona mycket riktigt, fast mycket fylligare och rundare. Citrus smaken var väldigt prominent.

Jag gillar mörkare öl, min favvo är/var Falcon gammelbrygd som försvann ifrån marknaden för ett decenium sedan eller så tyvärr, men jag gillade maiden ölet rätt bra även om det inte är ett riktigt mörkt öl.

Jag gillar Corona oxo till tex-mex och tacos o sådant, fast det är ett väldigt ljust och löttdrucket öl. Trooper biran kan nog faktiskt kanske funka bra till taco fredagsmys, måste snarast testa

Medlem

Jag gillade Iron Maidens öl eller Robinsons Trooper eller vad den nu kallas. Dock vill jag inte minnas att det var en så tydlig citruskaraktär som vissa påstår. Vad jag gillade var den svaga tonen av karamell/kola. Lagom besk också. Blir garanterat att jag dricker den fler gånger Up the irons!


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Inaktiv

IRON MAIDEN har en bra sångare+musik,en kall lättöl är gott.

Medlem

Testade också flaskan. Dels som gediget Iron Maiden-fan och dels som ölälskare, hehe. Det smakade trevligt. Hederligt brittisk öl. Men det är ju inte den billigaste etiketten sett till innehållets faktiska värde.


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Om man tillför den här tråden att jag personligen mer än gärna avnjuter en kall Mariestad 3.5% gör det en utbuad då ?
Det är väl egentligen inget speciellt med den men jag har ändå någon sorts förkärlek till just mariestad 3.5%, finner dem godare än 5.2% faktiskt


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Systembolaget-länk Verkar som om att de flesta butiker har dem hemma.

För övrigt är Mariestad en väldigt bra öl utan att kosta skjortan.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

1
Skriv svar