Irriterande svåra spel du aldrig slutfört...

Medlem

Black & White klarade jag aldrig, kommer inte riktigt ihåg varför. Var nog en kombination av svårighetsgrad, jobbiga svenska röster och lite annat.

Fortfarande inte klarat Fallout 3, så extremt tidskrävande.

Racingbanan i Mafia tog ett antal försök innan jag klarade den, har för mig att jag lyckades vinna utan att ta genvägen eller att patcha

Medlem
Skrivet av asdfg:

Black & White klarade jag aldrig, kommer inte riktigt ihåg varför. Var nog en kombination av svårighetsgrad, jobbiga svenska röster och lite annat.

Klarade inte heller ut Black & White. Minns att jag aldrig lyckades komma förbi banan där de tog bort djuret från mig (WHY?).


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Fallout 3 klarade jag på 2 dagar (vilket jag förvisso ångrar, då jag inte tog mig tid att göra alla sidouppdrag)

Annars är det precis som depthless. Assassins Creed var ingen höjdare att spela igenom.

När jag var yngre blev jag så skraj av Half-life och Opposing force, att jag slutade spela vid ett flertal tillfällen.

När man var runt 6-8års fastnade jag i Monkey Island 2. Senare vid 13 år kom man på det relativt enkelt. Antar att hjärnan inte fungerade som den skulle när man var barn

Medlem

HA! Ja racebanan på Maffia...satana perkele vad vad jag kämpade. Men till sist så "hittade" jag en bugg i spelet där man kunde köra av vägen eller man körde utanför ordinarie rutt så att säga, en liten dold väg som antagligen skulle vara lite detail och texture utfyllnad i banan. Körde man in där och fortsatte till slutet av den vägen och sedan tryckte på respawn knappen så hamnade man vid mållinjen och kunde fortsätta köra, och det räknades som ett varv. Det ni, vill man så kan man:)

Annars så har jag inte kommit forbi första banan på GRAW och GRAW 2. Jag förstår inte varför man gör ett så svårt spel, fan blir arg bara jag tänker på det. Och jag gillar verkligen dom spelen. Har försökt med ALLT. TacMap, noggran planering, übermaskning-kolla varje hörn-täcka allting-kolla kartan vart 5e sekund metoden. Men lik förbaskat så står det en HMG 99999999 meter bort och tjuter någonting på mexikanska och prickar en rakt i nyllet.

"Mitchell? MITCHELL!? Abort abort, this mission is a failure"

*eeek*


signatur

What seems to be the officer problem?

Medlem

Räknas schack på Game-Boy? E skass på schack (stavning?).


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Skrivet av bjosarn:

TopGun till Nintendo.

Javisst

och sen mafia då racingbanan :/


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

varför hade alla sånna problem med racingbarnan på mafia klarade den på första försöket.

Annars mafia uppdraget när man ska smyga in i den stora herrgården


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

Medlem

Finns ett antal spel till NES som jag aldrig klarade i min ungdom.

Castlevania - Finns det någon person i världen som klarat det skitspelet?

TopGun - Herre min ge. Tankningen gick alltid åt helvete.

Turtles 1 - Ett spel som jag spelade många timmar för jag älskade turtles på den tiden men klarade skiten gick då inte.

Dessa kommer jag på nu men det finns en sjö av NES-spel som jag inte ens va nära att klara.

Medlem

Minns ni Medal Of Honor till PC när det kom? Körde man på det svåraste läget blev det knivigt svårt när man var i officershuset (tror jag det var) - och de bara dök upp från ingenstans hela tiden. Jag klarade det, men det var inte lätt...

Skrivet av CastorFiber:

Haha - jag klarade race-banan men jag hade vissa problem vill jag minnas.

Jag tror spel var svårare förr, nu måste jag alltid välja svåraste nivån för att få ut max av spelet.

Jag tror... nej, kan inte komma på ett spel som fått mig att slut pga att det var för svårt. Kanske någon FPS på konsol eftersom det är seriöst gay med FPS på konsol. Men jag slutade för att det var gay, inte för att det var svårt. Gay.

Lite homofobi anar man där... men jag spelade aldrig färdigt empire total war inte ens en short campaign tappade snabbt intresset när man köpte xbox med h3 strax därefter och nu kan jag inte slita mig förräns mw2 kommer till pc:heart:


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Far Cry 2 spelade jag bara ett par dagar innan det placerades i bokhyllan
-inte för att det var svårt utan för att det var så extremt jävla enformigt.


signatur

Sånt e livet

Medlem

Hade också problem med Mafia, samma del dessutom. Vet hur det kändes när man ALDRIG vann... men sen hittade jag en liten "genväg" och saken var löst XD


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Var det någon som inte tog genvägen i Mafia egentligen?

Medlem
Skrivet av andymikel:

Var det någon som inte tog genvägen i Mafia egentligen?

Absolut, efter flera försök så vann jag racet, utan att ta genvägen

Spel som jag inte klarat ut då? Vartenda NES spel jag har försökt mig på att klara ut.

Medlem
Skrivet av andymikel:

Var det någon som inte tog genvägen i Mafia egentligen?

Självklart.
Jag förstår inte att så många haft problem med det uppdraget...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Mafia sket sig för mig också

Medlem

Goonies till NES klarade man aldrig av.. :/

Kommer ihåg att man fick kämpa riktigt ordentligt med NES spelet Rad Gravity... Sista banan fick man spela om X antal gånger men till slut klarade man det...


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem
Skrivet av GrovPortion:
Skrivet av Greger:
Skrivet av ghoül:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av ghoül:
Skrivet av depthless:

...klarade inte av racebanan, då åkte spelet ut genom fönstret efter ca. 100 försök...

Samma här, jag klarade aldrig av racebanan...

Haha, ni är inte så bra.

Jo vi är bra på att inte klara av vad enligt vissa andra tycker är enkla uppdrag ! jag blev systematiskt mobbad i ett antal veckor av kompisar som tyckte det var skit enkelt att klara av racerbanan

Borde fan misshandla alla som inte klarar av racingbanan på mafia, jävla sopor dom är :S:S:S:S:S

Greger seriöst?

Verkligen inte.
När du läser en post från Greger ska du alltid utgå ifrån att den är oseriös. Oftast brukar han dock röja sin ironi genom att inkludera sådana där smileys. Så har han gjort även i detta fallet. Lägg märke till: ":S:S:S:S:S ;)" i slutet av hans inlägg.

OnT: Klarade aldrig Mafia. Tror det var på grund av den där jävla herrgårdsbanan när man ska smyga in i ett stort hus högst upp på det där jävla berget.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Usch Racebanan på Mafia var inte att leka med..
Kommer ihåg hur sjukt länge jag satt och körde tills jag äntligen kom förbi den.
Synd att folk gav upp, missade ett otroligt bra spel
Har full förståelse dock, gillar utmaningar men racet var extremt.

Kom som sagt en patch senare som gjorde det BETYDLIGT enklare!

Inaktiv

200 km loppet på test drive mest för att ja inte orkat

Medlem
Skrivet av BigD:

Usch Racebanan på Mafia var inte att leka med..
Kommer ihåg hur sjukt länge jag satt och körde tills jag äntligen kom förbi den.
Synd att folk gav upp, missade ett otroligt bra spel
Har full förståelse dock, gillar utmaningar men racet var extremt.

Kom som sagt en patch senare som gjorde det BETYDLIGT enklare!

Fanns ett sätt som man skulle klara det på innan patchen, ta genvägen.

12
Skriv svar