Israels stormning av aktivisters fartyg

Inaktiv

Det är skönt att vi har en expert på plats där nere som ger oss sanningen, Och att hon också vill kriminalisera kritiker gör det hela så mycket bättre, det är jättebra att man inte ska tillåtas att yttra sig om man inte bor därnere och har 110% koll på situationen!
Och hon sa att jag skulle läsa en bok, jag valde dassboken för den är lika underhållande och seriös som hennes posts.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Nar vi nu har en expert pa terror har sa tankte jag copy pasta lite lankar.

Tema israelisk terror.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lehi_%28group%29

http://en.wikipedia.org/wiki/Irgun

Detta ar bara nagra fa av de grupper som opererade i omradet innan Israel blev erkand stat.

Ungefar som palestina nu.

Vem var det som skulle lasa bocker? Och snalla... gnall inte nu pa att det ar wikipedia lankar.

Poangen med detta ar att ni som tycker israel har ratt kanske ska ta ett steg tillbaka och tanka efter. Vem ar det som har ratt egentligen?

Ingen. Pa det stora hela. Men just nu? Just nu sa har ju inte israel ratt. Den saken ar klar.


signatur

Taskigt.

Medlem

signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Jag har aldrig sagt att Israel aldrig har gjort något fel. Men det är det minst barbariska landet i Mellanöstern i alla fall - trots att de är omringade av fiender som hatar dom. Och det ska dom ha creds för!

Jag älskar din idé om hur "demokrati" tydligen är synonymt med "bra värderingar", och i förlängningen rättfärdigar brott mot internationella lagar bara för att motståndarna är "apor"..

Medlem
Skrivet av anon_81726:
Skrivet av Havre:
Skrivet av anon_81726:
Skrivet av Havre:
Skrivet av anon_81726:

Läs detta alla ni som klagar på israel.... kanske ni kan lära er ett och annat.

http://politisktinkorrekt.info/2010/06/06/exklusivt-for-pi-is...

Alltså, även om jag förstår att du inte trollar så önskar jag att det vore såväl.

För din egen skull; Om du vill få fram en åsikt och tas seriöst, hur i hela friden tänker du då när du länkar till den smörjan? En erkänt högervriden sida med ett utspel från en extremt biased källa? Hade du tagit ett pressmeddelande från Hamas seriöst? Källkritik!

För övrigt; Förstår inte vad som är det egentliga problemet? Israel har gjort sig skyldiga till ett brott mot internationella överkomster (det är ju förvisso inte första gången).

Ojojoj, så vi kan citera vänstervridna sidor som aftonbladet men inte PI? Är det möjligen så att din agenda lyser igenom?

"För min egen skull? "Är detta ett hot eller bara dåligt skrivet av dig? För DIN egen skull hoppas jag att du är en dålig skribent.

En extremt biased källa? Och det är inte HAMAS, IHH mfl vilka ni israelhatare använder som faktakälla. Alla som var på skeppen var där för att ge israel en mediadäng, om några så var väl DE biased!

Snälla du, skärpning om du ska posta och klaga på andras inlägg med sådana dumheter.

Sluta tramsa nu! För det första; Jag har precis lika lite förståelse och sympati för vänsterfalangen som för högerextrimisterna. Båda är i min bok djupt förvirrade och borde förses med tillfällig munkavel.

För det andra;
Var har jag citerat aftonbladet? Eftersom att detta är mitt första inlägg torde det vara tämligen uppenbart för dig. Och eftersom du uppenbarligen inte känner mig, hur kan du veta "min agenda?". Vem ger dig rätten att kategorisera mig?

"För din egen skull" menade jag helt ärligt rätt vänligt. Precis som jag skrev så bör man OM man vill tas seriöst hålla sig från att citera och referera de allra mest uppenbart vinklade källorna. Det var inget hot eller någon sarkastisk kommentar, det var ett välmenat tips till dig. Om du kallar dig "skribent" kan du väl ta lite konstruktiv kritik?

Israelhatare? Skärp dig nu. Var har jag uttryckt ett hat mot Israel?

Sluta tro att du kan sätta in folk i fack och bestämma vilka deras åsikter är bara för att du skall kunna vara spydig och ge mothugg på internet. Jag har inget emot dig.

För att återgå till ämnet;
Detta är en extremt infekterad debatt där många (inte alla!) har svårt att hålla ett nyktert perspektiv på saker och ting. Istället för personliga påhopp o. dyl kan vi väl åtminstone hålla oss till att konstatera fakta; Israel bröt mot internationella överenskomster. Var ligger problemet? Eller anser någon att Israel inte har gjort det? Eller lever Israel utanför internationell laglig praxis?

Om du hade läst tidigare poster i ämnet så hade du vetat vad som sagts tidigare och jag hade sluppit upprepa.
Ditt inlägg saknar relevans till denna diskussionen, och de källor du använder för att bilda din uppfattning om det hela är ju precis lika biased om inte mer än den jag refererade till.
Att då komma med källkritik är bara löjligt. Dessutom kan du se tidigare inlägg i tråden där videos på de "fredliga aktivisterna" visas med deras fredliga beteende.

Om man hissar VIT flagg, så har man visat att man inte kommer att göra något motstånd, att då sedan gå till angrepp på det sätt som man ser på videosnuttarna som släppts är inte förenligt med någon lag.

Att gå till angrepp med slangbellor, chockgranater, järnrör och knivar (och allvarligt skada 4 idf soldater) är beteende nog för att få sig en kula.

Ingen väpnad styrka i världen hade nog låtit sig misshandlas utan att ge igen.

Det är ju väldigt konstigt att bara 1 av fartygen fick skadade och döda om man nu i israel äter småbarn till frukost .

Att kritisera israel för blockaden av Gaza utan att kunna resten av historien borde vara kriminellt, och tyvärr dyker det oftast upp en massa okunniga förståsigpåare i sådana här diskussioner. Välkommen. Men att din kritik av mitt inlägg ska vara något som helst konstruktiv vill jag genast dementera.

Vänligen läs en bok.

PS! jag har aldrig sagt att israel är oskyldiga, men inget av deras tilltag är särskilt konstigt givande omständigheterna och kan absolut inte ifrågasättas av soffpotatisar i sverige som saknar verklighetsförankring där de sitter och kliar sig i naveln och har lösningen på världens alla problem.

Du svarar inte på frågan. Anser du att Israel INTE brutit mot internationell laglig praxis, eller anser du att de av någon anledning bör stå utom denne (och isåfall, förklara gärna varför).

Du fortsätter att besvara ämnet som om jag vore företrädare för AFA, vilket bara bevisar att du inte läser vad andra skriver till dig. Detta är ett typiskt beteende för forumtroll och jag börjar undra om du inte trollar lite ändå?

Jag har läst samtliga poster i ämnet och på vilket sätt menar du att du skulle slippa upprepa dig?

Återigen börjar du prata om mina "källor" ? Vad vet du om dem, och vilka är de?

Naturligtvis har jag sett videon, vad har den att göra med att du använder dåliga källor och icke-trovärdigt material att göra? Har jag någonsin försvarat deras agerande? Fast om jag nu skulle vara tvungen att placera någon av sidornas agerande på en våldsamhetsskala så trumfar väl ändå 9 avrättade med skjutvapen över 4 skadade med tillhyggen? Försvarar jag deras beteende genom en sådan observation? Blir jag helt plötsligt judehatare för att jag anser att 9 döda är värre än 4 skadade, OAVSETT härkomst, tillhörighet, religion eller favoritprogram på TV.

Att ingen väpnad styrka i världen hade tillåtit sig att "misshadlas utan att ge igen" beror nog i det specifika läget på att ingen väpnad styrka hade brutit mot internationella sjöfartslagar från första början. Du verkar leva under intrycket av att skeppen var på Israeliskt farvatten.

Att Israel "äter småbarn till frukost" (hur nu en stat kan göra det?) är din åsikt, inte min. Återigen försöker du rätt tafatt branda andra med åsikter och placera i fack som du känner du bekväm med och kan bekräfta dina fördomar.

Jag vill dock vidhålla att det var rätt konstruktivt att ge dig ett tips som kommer att få dig att framstå som mer trovärdig när du kastar dig in i disussioner.

Vilken bok anser du att jag skall läsa? Har läst en del nämligen, även inom detta ämne (om nu det spelar någon roll, här verkar det ju vara mest gapig och radikal vinner).

Du beskriver andra som "soffpotatisar i sverige som saknar verklighetsförankring där de sitter och kliar sig i naveln och har lösningen på världens alla problem." kom igen nu, du gör det för lätt ... du sitter ju själv och hintar om att du vet allt och att alla andra har fel, och när du dessutom refererar till ett nationalistiskt utspel av en inom konflikten beblandad part påvisar du ju också dessutom brist på verklighetsförankring (förtydligande; detta är en subjektiv uppfattning som jag har, och även om många andra uppenbarligen har fått samma uppfattning av dig så är detta inte fakta).

Så, som du ser kan jag också hålla det på en banal nivå. Är vi färdiga nu? Kan vi lämna detta därhän och ha en saklig diskussion eller fortsätter det i sandlådan (no pun intended)?

För övrigt så har du fel; FN kan (och har vid flertal tillfällen) godkänt våld för att förhindra våld. Ytterligare ett konstruktivt tips; läs in dig på fakta innan du ger dig in i diskussionen (i detta fallet, Charter VII i FN-stadgan).

Jag har fört för många diskussioner med din typ för att anse att det är värt besväret att tjaffsa, du är övertygad om din sak och överbevisad om att alla som säger emot dig, oavsett ståndpunkt eller åsikt, har fel.

Medlem

Grymt bra sagt, eloge


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Grymt bra sagt, eloge

Om du menade mitt inlägg så får jag väl buga och bocka

Medlem

”Alliansen mellan Turkiet och Israel är över”
Detta om man ska tro turkisk media och turkiska analytiker.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/alliansen-mellan-turkiet-och...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

"Du svarar inte på frågan. Anser du att Israel INTE brutit mot internationell laglig praxis, eller anser du att de av någon anledning bör stå utom denne (och isåfall, förklara gärna varför). "

Om Israel är i krig, då har de all rätt att ha en blockad av sin fiende. Var de valde att slå till mot en skeppskonvoj är oväsentligt, då denna konvoj hade en uttalad avsikt att nå gaza eller dö. Se tidigare inlägg om detta.

"Du fortsätter att besvara ämnet som om jag vore företrädare för AFA, vilket bara bevisar att du inte läser vad andra skriver till dig. Detta är ett typiskt beteende för forumtroll och jag börjar undra om du inte trollar lite ändå?"

Med sånt trams så framgår DITT trollande ganska tydligt.

"Jag har läst samtliga poster i ämnet och på vilket sätt menar du att du skulle slippa upprepa dig?"

Möjligt, men klart är att du inte har förstått vad du läser - och då kan du lika gärna låta bli att läsa. Din lata inställning till ämnet gör dig direkt olämplig att diskutera det då du hellre diskuterar meningar och semantik än själva ämnet.

"Återigen börjar du prata om mina "källor" ? Vad vet du om dem, och vilka är de? "

De källor du har är ju klart och tydligt från PK media. Jag läser också de nyheterna, men jag är lite duktigare än dig på att sålla verkar det som.

"Naturligtvis har jag sett videon, vad har den att göra med att du använder dåliga källor och icke-trovärdigt material att göra? Har jag någonsin försvarat deras agerande? Fast om jag nu skulle vara tvungen att placera någon av sidornas agerande på en våldsamhetsskala så trumfar väl ändå 9 avrättade med skjutvapen över 4 skadade med tillhyggen? Försvarar jag deras beteende genom en sådan observation? Blir jag helt plötsligt judehatare för att jag anser att 9 döda är värre än 4 skadade, OAVSETT härkomst, tillhörighet, religion eller favoritprogram på TV."

Avrättningar har inte ägt rum enligt någon någorlunda objektiv källa.
Det handlar om IDF soldater som provocerats till att skjuta - återigen, har du sett videona från det så ser du klart och tydligt vad som händer.
Om du springer mot någon som håller en pistol med ett järnrör berett att slå ihjäl honom så ska du nog räkna med att få en kula.

"Att ingen väpnad styrka i världen hade tillåtit sig att "misshadlas utan att ge igen" beror nog i det specifika läget på att ingen väpnad styrka hade brutit mot internationella sjöfartslagar från första början. Du verkar leva under intrycket av att skeppen var på Israeliskt farvatten."

Öh, återigen ett bevis på din ignorans mot vad som sagts tidigare och/eller hur lite du har förstått.
En blockad sker väldigt sällan på hemmanationens territorialvatten.

"Att Israel "äter småbarn till frukost" (hur nu en stat kan göra det?) är din åsikt, inte min. Återigen försöker du rätt tafatt branda andra med åsikter och placera i fack som du känner du bekväm med och kan bekräfta dina fördomar."

Och du försöker snacka semantik för att du inte förstår ämnet och metaforer (slå upp alla dessa ord du inte förstår).

"Jag vill dock vidhålla att det var rätt konstruktivt att ge dig ett tips som kommer att få dig att framstå som mer trovärdig när du kastar dig in i disussioner."

Nej. Kunskap ger trovärdighet, och jag vill nog påskina att dina tafatta försök till påhopp ger ett ganska klart sken av din brist på sådan.

"Vilken bok anser du att jag skall läsa? Har läst en del nämligen, även inom detta ämne (om nu det spelar någon roll, här verkar det ju vara mest gapig och radikal vinner)."

Då är det nog bättre att du skriver vilka du har läst så jag vet vilka jag ska rekommendera dig. Annars kan du börja från A..... ta någon med folkvett också.

"
Du beskriver andra som "soffpotatisar i sverige som saknar verklighetsförankring där de sitter och kliar sig i naveln och har lösningen på världens alla problem." kom igen nu, du gör det för lätt ... du sitter ju själv och hintar om att du vet allt och att alla andra har fel, och när du dessutom refererar till ett nationalistiskt utspel av en inom konflikten beblandad part påvisar du ju också dessutom brist på verklighetsförankring (förtydligande; detta är en subjektiv uppfattning som jag har, och även om många andra uppenbarligen har fått samma uppfattning av dig så är detta inte fakta)."

Gör det lätt? För vilka? Israel? Eller för ditt hackande? Jag vet inte allt, men jag vet nog betydligt mer än de flesta i denna tråden i ämnet, däribland dig verkar det som.
Nationalistiskt utspel? en världsvan 22 årig israeliska som levt en stor del av sitt liv i andra länder än israel?
Jag länkade till henne för att hon summerar rätt bra vad resten av media inte kan nappflaskemata dig och dina gelikar....

"Så, som du ser kan jag också hålla det på en banal nivå. Är vi färdiga nu? Kan vi lämna detta därhän och ha en saklig diskussion eller fortsätter det i sandlådan (no pun intended)?"

Sanden kom med dig in i tråden, innan dess var detta ett ganska enkelt skyttegravskrig där jag var sniper och de andra hade leksakspistoler.

"För övrigt så har du fel; FN kan (och har vid flertal tillfällen) godkänt våld för att förhindra våld. Ytterligare ett konstruktivt tips; läs in dig på fakta innan du ger dig in i diskussionen (i detta fallet, Charter VII i FN-stadgan)."

Har läst den tidigare, men läste på lite igen och där står ganska tydligt att FN INTE ska använda våld för att förhindra våld utom i extrema nödfall.

"Nothing in the present Charter shall impair the inherent right of individual or collective self-defence if an armed attack occurs against a Member of the United Nations, until the Security Council has taken measures necessary to maintain international peace and security. Measures taken by Members in the exercise of this right of self-defence shall be immediately reported to the Security Council and shall not in any way affect the authority and responsibility of the Security Council under the present Charter to take at any time such action as it deems necessary in order to maintain or restore international peace and security"

"Jag har fört för många diskussioner med din typ för att anse att det är värt besväret att tjaffsa, du är övertygad om din sak och överbevisad om att alla som säger emot dig, oavsett ståndpunkt eller åsikt, har fel."

Du ska nog inte placera folk i fack som du gör, du förlorar bara själv på det. I övrigt så kan det inte ha gått så bra de andra gångerna heller eftersom du försöker trolla här......

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

Grymt bra sagt, eloge

Tackar tackar.

Medlem

The_o. Du namner att du ar sniper i ett skyttegravs krig. Du har fortfarande inte sniprat min post om israel och terror organisationer.

I ovrigt tycker jag du ger dig sjalv alldeles for stora klappar pa ryggen. Men det verkar du vara van vid.

Och jag jag tror att Notumforce menade Havres inlagg och inte ditt.


signatur

Taskigt.

Medlem
Skrivet av Cple:

The_o. Du namner att du ar sniper i ett skyttegravs krig. Du har fortfarande inte sniprat min post om israel och terror organisationer.

Det är väl ingen som har förnekat att det funnits judiska terroristorganisationer?

Området har haft en orolig historia väldigt länge och det har funnits åtskilligt med våldsamma organisationer som betett sig illa på båda sidorna - det tror jag de flesta som läser tråden redan var medvetna om.

Det är nog intressantare för de flesta att diskutera situationen under lite mer modern tid då man själv varit vid liv.

Medlem
Skrivet av Havre:
Skrivet av Notumforce:

Grymt bra sagt, eloge

Om du menade mitt inlägg så får jag väl buga och bocka

Så klart


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Cple:

The_o. Du namner att du ar sniper i ett skyttegravs krig. Du har fortfarande inte sniprat min post om israel och terror organisationer.

Det är väl ingen som har förnekat att det funnits judiska terroristorganisationer?

Området har haft en orolig historia väldigt länge och det har funnits åtskilligt med våldsamma organisationer som betett sig illa på båda sidorna - det tror jag de flesta som läser tråden redan var medvetna om.

Det är nog intressantare för de flesta att diskutera situationen under lite mer modern tid då man själv varit vid liv.

50-70talet är inte så speciellt länge sen.
Sen får man tänka att många individer i dessa extrema terror organisationer faktiskt svälldes upp av israeliska staten på viktiga positioner. åtminstone fram till 70-80talet vilket jag skulle vilja säga är i modern tid


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av Cple:

The_o. Du namner att du ar sniper i ett skyttegravs krig. Du har fortfarande inte sniprat min post om israel och terror organisationer.

I ovrigt tycker jag du ger dig sjalv alldeles for stora klappar pa ryggen. Men det verkar du vara van vid.

Och jag jag tror att Notumforce menade Havres inlagg och inte ditt.

Margy svarade rätt bra på det. Jag har inte sagt att israelerna är några duvungar.
Men man får inte glömma grundproblemet, de är i krig vare sig det står på ett papper eller ej. De är [oftast] hatade av sina grannar.

Sen har jag inte hur mycket tid som helst att lägga här, jag har nog lite andra saker att göra också =).

Ang notumforce så är jag medveten om det, men jag valde att avstå från att skriva något sarkastiskt istil med "vem är den största idioten, idioten eller hans anhängare?"

Vilken tur jag tog den höga vägen!

Inaktiv

Ex. Judarnas jakt på krigsförbrytare och nazist sympatisörer över alla världens gränser är verkligen nåt de borde skämmas över. Men det är en helt annan historia.

Detta handlar om det massmediala påhoppet på israel med ship to gaza konvojen. Man kan inte förespråka gazakonvojen UTAN att förstå bakgrunden till israels blockad. Och den verkar det som att de flesta här bortser från.

Ska vi börja dra paralleller till andra händelser i tid och rum så kan vi ju börja med parkeringsmördaren i landskrona som är palestinier! Han försvarade sig fredligt när 78åriga ester eller vad hon hette anföll. Vilken tur att hans knytnävar var redo att passivt försvara demokratin(och hans rätt att parkera på handikapp plats utan handikapptillstånd) där..... då får man bara hoppas att hon var jude! För de ska ju tydligen grillas. Frige honom omedelbums!

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Ex. Judarnas jakt på krigsförbrytare och nazist sympatisörer över alla världens gränser är verkligen nåt de borde skämmas över. Men det är en helt annan historia.

Detta handlar om det massmediala påhoppet på israel med ship to gaza konvojen. Man kan inte förespråka gazakonvojen UTAN att förstå bakgrunden till israels blockad. Och den verkar det som att de flesta här bortser från.

Ska vi börja dra paralleller till andra händelser i tid och rum så kan vi ju börja med parkeringsmördaren i landskrona som är palestinier! Han försvarade sig fredligt när 78åriga ester eller vad hon hette anföll. Vilken tur att hans knytnävar var redo att passivt försvara demokratin(och hans rätt att parkera på handikapp plats utan handikapptillstånd) där..... då får man bara hoppas att hon var jude! För de ska ju tydligen grillas. Frige honom omedelbums!

Nja alltsa. Problemet har ar ju att min paralell var relevant iom att det handlar om omradets historia och varfor det ar som det ar idag. personligen tycker jag det forklara en hel del. Sen kan vi ju ga tillbaka flera tusen ar etc etc men det ar det nog ingen som orkar.

Din parallel ar ju inte relevant eftersom det handlar om ett specifikt brott. Personligen hade jag ingen aning om att han var palestinier och det ar ju helt irrelevant eller hur?

Lite barnsligt utfall faktiskt. Men det verkar karaktarisera dig ratt bra.

Kanske dags for en paus nu i alla fall. Att komma overens har ar val ungefar lika viktigt for oss alla. Alltsa, inte alls.


signatur

Taskigt.

Medlem
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Cple:

The_o. Du namner att du ar sniper i ett skyttegravs krig. Du har fortfarande inte sniprat min post om israel och terror organisationer.

Det är väl ingen som har förnekat att det funnits judiska terroristorganisationer?

Området har haft en orolig historia väldigt länge och det har funnits åtskilligt med våldsamma organisationer som betett sig illa på båda sidorna - det tror jag de flesta som läser tråden redan var medvetna om.

Det är nog intressantare för de flesta att diskutera situationen under lite mer modern tid då man själv varit vid liv.

50-70talet är inte så speciellt länge sen.
Sen får man tänka att många individer i dessa extrema terror organisationer faktiskt svälldes upp av israeliska staten på viktiga positioner. åtminstone fram till 70-80talet vilket jag skulle vilja säga är i modern tid

Yitzhak Shamir som var ledare for Lehi och alltsa i princip beordrade mordet pa Folke Bernadotte blev senare premiar minister for Israel.

Jag tycker det ar valdigt relevant.

Grejen ar den att ni sitter har och snackar en hel del goja om hur palestiner,muslimer etc ar mordare och kriminella men ni maste ju alltsa inse att detta ar inte nagot nytt. Ni maste ju inse att israeler inte har mer ratt an palestinier. Och pa samma satt sa har ju inte judar eller kristna eller muslimer mer ratt an dess motpart. (MikaelH, du och jag ar overens om att religion overhuvudtaget ar skit men jag namner de har som ett exempel)

Ni maste ju inse att Yassir Arafat inte var varre an Yitzhak Shamir.

Deta r lika mycket skit fran alla sidor och det som gor mig forundrad ar hur nagon kan ta Israels sida sa starkt som The_o och sen be andra som inte haller med att "utbilda sig och lasa bocker".

Hogst ignorant enligt min mening.

Jag sa att jag skulle ta en paus. Jag ville bara saga detta som mitt slutgiltiga bidrag till den har "debatten".

Lycka till allihopa.


signatur

Taskigt.

Medlem

Gör ett till försök att "rädda" den här tråden:

Enligt den tyska nyhetsbyrån DPA så har hjälpen ännu inte nått Gaza. Vissa delar av lasten på ~10.000 ton är fast vid gränsen, medan andra delar (cement, leksaker, filtar, medicin, medicinsk utrustning m.m.) är placerade i Israeliska lagerlokaler.

Naturligtvis skyller båda sidorna på varandra, men min personliga åsikt är att lasten hade varit där om Israel inte hade bordat fartygen.

"Hjälpsändningen har inte nått Gaza"
http://www.dn.se/nyheter/varlden/hjalpsandningen-har-inte-nat...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

"Stoppar Israel varor som ska föras in i Gaza? Självklart inte. Röda korset, Rädda barnen, FN, den israeliska regeringen själv, alla levererar de tonvis humanitärt bistånd varje vecka. Det existerar INGEN humanitär kris i Gaza, ingen brist på mat eller medicin. Faktum är att Israel levererar ett fritt flöde av vatten och el till Gaza, betalat av israeliska skattebetalare.

Ännu en gång sägs Israel ha rätten att försvara sig, men fördöms varje gång denna rätt utövas. Vilken nytta gör en rättighet om du inte kan utöva den? Vad skulle ditt land göra om det ständigt blev utsatt för hat och attackerades med missiler? Hur skulle ditt lands soldater bete sig under sådana omständigheter? Det bör vara kristallklart. Om du är en rättvis åskådare bör du känna till den simpla sanningen. Men för större delen av det internationella samfundet behövs ingen bevisning – Israel är skyldigt."

För att citera lite från israeliskan som tydligen är för nazistisk(ni vet vilka ni är, andra gör er inte besvär) för vissa här...hur det nu går ihop

Ni som inte orkade läsa hennes inlägg på pi.

Inaktiv

och detta är med viktigt för soffpotatisarna...

"Det verkar inte som att denna berättelse kan få ett lyckligt slut. Det finns ingen charmig prins som räddar prinsessan, inga enhörningar, bara blod, tårar och död. Fred, säger ni? Det är en behaglig liten idé. Ja, jag skulle vilja ha fred. Men eftersom jag bor på planeten jorden och kan skilja mellan saga och verklighet tror jag att skydda mig själv och överleva är en ännu mer attraktiv idé. Det är bra när du vinner genom att vara pacifist men tyvärr är de flesta ändamålen vunna genom att kämpa emot, det är bara så vår värld fungerar, hur mänskligheten fungerar. Sprida blommor på gatorna kanske låter som en utmärkt idé för den som inte lever i denna verklighet, men jag är ledsen att behöva upplysa dig om detta – det fungerar inte."

Jag hade skämts om jag hade försvarat gazakonvojen som vissa här inne. Jag hoppas innerligt att ni inte menar allvar med era dumheter, och att ni egentligen förstår det hela. Annars är det synd om er.

Inaktiv
Inaktiv

Hamas Prime Minister Ismail Haniyeh said he was optimistic that the blockade was nearing its end. He also predicted that the “Zionist project on our lands” was approaching its final stages

“May 31 was and will be a turning point,” he said, referring to the day of the confrontation at sea between the Israel Navy and the flotilla activists. “It marks the beginning of the delegitimization of the Zionist project in our country.

Undrar om de ska tvångsförflytta eller utplåna israelerna... ni som hjälper dem att förverkliga deras dröm kanske ska svara?
Eller ni kanske ska ge er på judar i sverige? Kanske börja bojkotta deras varor?

Inaktiv
Skrivet av Cple:
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Cple:

The_o. Du namner att du ar sniper i ett skyttegravs krig. Du har fortfarande inte sniprat min post om israel och terror organisationer.

Det är väl ingen som har förnekat att det funnits judiska terroristorganisationer?

Området har haft en orolig historia väldigt länge och det har funnits åtskilligt med våldsamma organisationer som betett sig illa på båda sidorna - det tror jag de flesta som läser tråden redan var medvetna om.

Det är nog intressantare för de flesta att diskutera situationen under lite mer modern tid då man själv varit vid liv.

50-70talet är inte så speciellt länge sen.
Sen får man tänka att många individer i dessa extrema terror organisationer faktiskt svälldes upp av israeliska staten på viktiga positioner. åtminstone fram till 70-80talet vilket jag skulle vilja säga är i modern tid

Yitzhak Shamir som var ledare for Lehi och alltsa i princip beordrade mordet pa Folke Bernadotte blev senare premiar minister for Israel.

Jag tycker det ar valdigt relevant.

Grejen ar den att ni sitter har och snackar en hel del goja om hur palestiner,muslimer etc ar mordare och kriminella men ni maste ju alltsa inse att detta ar inte nagot nytt. Ni maste ju inse att israeler inte har mer ratt an palestinier. Och pa samma satt sa har ju inte judar eller kristna eller muslimer mer ratt an dess motpart. (MikaelH, du och jag ar overens om att religion overhuvudtaget ar skit men jag namner de har som ett exempel)

Ni maste ju inse att Yassir Arafat inte var varre an Yitzhak Shamir.

Deta r lika mycket skit fran alla sidor och det som gor mig forundrad ar hur nagon kan ta Israels sida sa starkt som The_o och sen be andra som inte haller med att "utbilda sig och lasa bocker".

Hogst ignorant enligt min mening.

Jag sa att jag skulle ta en paus. Jag ville bara saga detta som mitt slutgiltiga bidrag till den har "debatten".

Lycka till allihopa.

Du behöver verkligen en verklighetscheck.... passa på med det i din paus.

Se min post tidigare om att israel inte är några korgossar de heller. Men det är inte det det handlar om nu.

Inaktiv

Och lite mer från CNN...ni vet den där nyhetskanalen som är nästan lika känd som aftonbladet.

"in a related development, the Defense Ministry said on Monday it had transferred all the humanitarian aid that had been on the flotilla intercepted last week from the Ashdod Port to the military’s Tzrifin Base near Rishon Lezion.

The equipment, which includes medicine that has expired, as well as used clothing, wheelchairs, couches and carpets, was being stored at the base after Hamas refused to allow it to be transferred to the Gaza Strip.

The coordinator of government activities in the territories, Maj.-Gen. Eitan Dangot, has instructed his team to hold talks with international organizations to find a way to get the supplies into Gaza."

Oj, så det är HAMAS som vägrar ta emot det? Ja vem annars....

Inaktiv

Men för helvete, SLUTA POSTHORA, ANVÄND EDIT-KNAPPEN!!!!!!!


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

http://cache.boston.com/universal/site_graphics/blogs/bigpict...

"An Israeli police officer near a rocket fired by Palestinian militants from the Gaza Strip which landed near Sderot, southern Israel Thursday, Jan. 1, 2009."

Så jämför man med:

http://cache.boston.com/universal/site_graphics/blogs/bigpict...

"A Palestinian medic surveys the damage to a mobile medical clinic destroyed after an Israeli air strike in Gaza January 5, 2009. Four ambulances and three mobile clinics were destroyed in the bombing at Health Care Union, medical workers and witnesses said."

http://cache.boston.com/universal/site_graphics/blogs/bigpict...

"A picture taken from the Israeli side of the border with the Gaza Strip shows a bomb dropped by an Israeli air force F-16 jet exploding in Beit Hanoun, north of the Gaza Strip, on January 3, 2009."

http://cache.boston.com/universal/site_graphics/blogs/bigpict...

"Debris flies up as a bomb explodes after an Israeli air strike in the northern Gaza Strip January 3, 2009."

-

Dock ska man väl tillägga att båda sidor är idioter. Och om jag skulle få bestämma så skulle man bomba hela Israel och hela Palestina och bli av med hela skiten.

Medlem

hmm du förespråkar 3världskrig för att lösa det hela inte så smart skulle jag vilja påstå.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av spikes:

Dock ska man väl tillägga att båda sidor är idioter. Och om jag skulle få bestämma så skulle man bomba hela Israel och hela Palestina och bli av med hela skiten.

Ska du trolla så kan du väl göra det på Flashback?


signatur

Dryg och bitter.

Skriv svar