Jävla idioter

Nu kanske vi kan återvända till ämnet?

Medlem

Du är den enda som argumenterat emot reaktioner på en specifik händelse, denna rubrik handlar inte om Alla utan om 1 som blir påhoppad av 7 för ingen uppenbar annledning alls, och du tycker att man inte ska sitta här och tycka synd om honom utan om alla? det finns rimligtvis uttrymme att visa sympati med enskillda offer också så din poäng är tarvlig och för att försöka förstå varför du för en sån argumentation så bygger jag upp möjliga synpunkter, med ett frågetecken efteråt som betyder = är det såhär du menar?

"Det här händer hela tiden!" Jaha? verkligen? och då ska vi inte tycka synd om just detta offer just nu?

"fy va synd om dem att hängas ut med namn på facebook" verkligen? har de inte gjort sig förtjänta av det när de filmar sig själva plåga en oskylldig stackare?det vittnar inte om du skulle tycka att de ska ha ett straff de förtjänar.
Du får väll förklara dig ordentligt så man slipper spekulera i vad du menar.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Nu kanske vi kan återvända till ämnet?

japp, sorry det vart onödigt utdraget.. ger mig nu!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av toast:

Du är den enda som argumenterat emot reaktioner på en specifik händelse, denna rubrik handlar inte om Alla utan om 1 som blir påhoppad av 7 för ingen uppenbar annledning alls, och du tycker att man inte ska sitta här och tycka synd om honom utan om alla? det finns rimligtvis uttrymme att visa sympati med enskillda offer också så din poäng är tarvlig och för att försöka förstå varför du för en sån argumentation så bygger jag upp möjliga synpunkter, med ett frågetecken efteråt som betyder = är det såhär du menar?

"Det här händer hela tiden!" Jaha? verkligen? och då ska vi inte tycka synd om just detta offer just nu?

"fy va synd om dem att hängas ut med namn på facebook" verkligen? har de inte gjort sig förtjänta av det när de filmar sig själva plåga en oskylldig stackare?det vittnar inte om du skulle tycka att de ska ha ett straff de förtjänar.
Du får väll förklara dig ordentligt så man slipper spekulera i vad du menar.

Du missförstår ju tydligen 90% av vad jag skriver, så vad är meningen med att argumentera med dig mer.

Jo såklart vi ska tycka synd om han herregud! Har inte sagt något annat. Tror du det bara för att jag vill att vi ska tycka synd om dom andra som blir misshandlade varje dag med?

Om dom ska hängas ut eller inte är väl din åsikt men om du tycker att jag är sjuk på något sätt för att dom inte får en andra chans så ska du nog tänka om.
Detta är inte något mord precis, dessutom helt oskyldig kan man nog kolla upp också men orkar inte bege mig in på något som är osäkert.

Förklara mig ordentligt? Försökt göra det i 3 posts nu men du vrider och vränger på mina meningar något så brutalt att man förlorar hoppet om mänskligheten.

Skrivet av LoyalCrystalean:

Nu kanske vi kan återvända till ämnet?

Om du kan se så handlar detta om ämnet

Medlem
Skrivet av toast:

Du är den enda som argumenterat emot reaktioner på en specifik händelse, denna rubrik handlar inte om Alla utan om 1 som blir påhoppad av 7 för ingen uppenbar annledning alls, och du tycker att man inte ska sitta här och tycka synd om honom utan om alla? det finns rimligtvis uttrymme att visa sympati med enskillda offer också så din poäng är tarvlig och för att försöka förstå varför du för en sån argumentation så bygger jag upp möjliga synpunkter, med ett frågetecken efteråt som betyder = är det såhär du menar?

"Det här händer hela tiden!" Jaha? verkligen? och då ska vi inte tycka synd om just detta offer just nu?

"fy va synd om dem att hängas ut med namn på facebook" verkligen? har de inte gjort sig förtjänta av det när de filmar sig själva plåga en oskylldig stackare?det vittnar inte om du skulle tycka att de ska ha ett straff de förtjänar.
Du får väll förklara dig ordentligt så man slipper spekulera i vad du menar.

Lär dig citera inlägg btw.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Lär dig citera inlägg btw.

Ok, och kul att du bryr dig!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Skrivet av LoyalCrystalean:

Nu kanske vi kan återvända till ämnet?

Om du kan se så handlar detta om ämnet :)[/quote]

Men jag mena till själva videon och ej det ni babbla om

Medlem
Skrivet av toast:
Skrivet av raefzm88:

Lär dig citera inlägg btw.

Ok, och kul att du bryr dig!

Grattis! Förmodligen det enda du lärt dig under hela året. Var inte så svårt va?

Skrivet av raefzm88:
Skrivet av toast:
Skrivet av raefzm88:

Lär dig citera inlägg btw.

Ok, och kul att du bryr dig!

Grattis! Förmodligen det enda du lärt dig under hela året. Var inte så svårt va?

Det är heller inte så svårt att lära sig att vara snällare mot folk än att vara kaxig.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av toast:
Skrivet av raefzm88:

Lär dig citera inlägg btw.

Ok, och kul att du bryr dig!

Grattis! Förmodligen det enda du lärt dig under hela året. Var inte så svårt va?

Ne, inte särskillt viktigt heller, måste inte klippa & klistra för att förstå, det är bara att scrolla upp och läsa allt om man vill.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av toast:
Skrivet av raefzm88:

Lär dig citera inlägg btw.

Ok, och kul att du bryr dig!

Grattis! Förmodligen det enda du lärt dig under hela året. Var inte så svårt va?

Det är heller inte så svårt att lära sig att vara snällare mot folk än att vara kaxig.

Jag var nog själv onödigt agrresiv i min diskution med son of Rambo, främst för att jag tolkade det som att han inte tyckte att folk hade rätt och beklaga sig över misshandeln och uppfattade det först som om att han försökte rättfärdiga den på något konstigt vis. Men när jag försökt få reda på vad han menade genom att ställa frågor och spekulera öppet med ?-tecken och kanske-n så var det fortfarande svårt att få förklaringar utan fick mest förnekningar av mina spekuleringar. Det är inte alltid lätt att förstå andra människor och det blir inte bättre när man går in i en diskution med en dålig första uppfattning. Jag kan se mina egna brister och men tar inte åt mig av efterkommande häcklingar från någon som tydligen tycker att jag ska klippa & klistra bättre för att få argumentera.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av toast:
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av toast:
Skrivet av raefzm88:

Lär dig citera inlägg btw.

Ok, och kul att du bryr dig!

Grattis! Förmodligen det enda du lärt dig under hela året. Var inte så svårt va?

Det är heller inte så svårt att lära sig att vara snällare mot folk än att vara kaxig.

Jag var nog själv onödigt agrresiv i min diskution med son of Rambo, främst för att jag tolkade det som att han inte tyckte att folk hade rätt och beklaga sig över misshandeln och uppfattade det först som om att han försökte rättfärdiga den på något konstigt vis. Men när jag försökt få reda på vad han menade genom att ställa frågor och spekulera öppet med ?-tecken och kanske-n så var det fortfarande svårt att få förklaringar utan fick mest förnekningar av mina spekuleringar. Det är inte alltid lätt att förstå andra människor och det blir inte bättre när man går in i en diskution med en dålig första uppfattning. Jag kan se mina egna brister och men tar inte åt mig av efterkommande häcklingar från någon som tydligen tycker att jag ska klippa & klistra bättre för att få argumentera.

Gött, då lämnar vi det bakom oss nu.

Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av LoyalCrystalean:

Nu kanske vi kan återvända till ämnet?

Om du kan se så handlar detta om ämnet

Men jag mena till själva videon och ej det ni babbla om

Men det hängde ihop:)

Medlem
Skrivet av toast:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av toast:
Skrivet av raefzm88:

Lär dig citera inlägg btw.

Ok, och kul att du bryr dig!

Grattis! Förmodligen det enda du lärt dig under hela året. Var inte så svårt va?

Ne, inte särskillt viktigt heller, måste inte klippa & klistra för att förstå, det är bara att scrolla upp och läsa allt om man vill.

Om du vill att folk ska hitta tillbaka och diskussionen skall fortsätta så är det viktigt, annars tar det lång tid innan folk hittar tillbaka och svarar.

Inaktiv
Skrivet av v1lle3:

Jag tycker seriöst att man ska skippa fjäskandet för barn, alternativt sänka gränsen till typ 10 år.
Är man över 10 borde man ha tillräcklig kunskap om vad som är rätt och fel.

precis. Finns många kriminella som utnyttjar sin låga ålder till att begå grova brott, för dom döms ändå bara till några månader på ungdomsanstalt med biljard och tvspel.

Medlem

det daltas för mycket med ungar numera, det var bättre förr när man kunde åka på ett kok "stryk" av sina päron om man misskötte sig för mycket...

Skrivet av roftg:

det daltas för mycket med ungar numera, det var bättre förr när man kunde åka på ett kok "stryk" av sina päron om man misskötte sig för mycket...

Håller med till 100.

Inaktiv

föräldrarna skall fråntas vårdnaden direkt av barn som begår en kriminell handling, och flytta dom till en mkt sträng uppfostringsanstalt för vanartiga barn

Medlem
Skrivet av riktigninja:

föräldrarna skall fråntas vårdnaden direkt av barn som begår en kriminell handling, och flytta dom till en mkt sträng uppfostringsanstalt för vanartiga barn

Lol, jag var ingen ängel när jag var liten, men förtjänar man verkligen att allt man älskar ska tas ifrån en?

Medlem
Skrivet av riktigninja:

föräldrarna skall fråntas vårdnaden direkt av barn som begår en kriminell handling, och flytta dom till en mkt sträng uppfostringsanstalt för vanartiga barn

Militärskola FUCK YEAH!

Medlem
Skrivet av arachnid:

antingen är grabben gjord av sten eller så slår de andra som nyfödda bebisar.

Allvarligt, grabben borde ha kolat efter nån minut, men ställer sig upp utan att vingla med näsblod och försöker snacka ner..

Respekt.

Undrar lite varför de skrek "You fucked up" "you think that was funny" "you don't do that" osv..

Nåja inte mycket man kan göra när hela gruppen samtidigt är på en sådär mer än krypa ihop.

Om det hade varit den vanliga situationen där en eller två hade slagit och resten tittat på eller bara hojtat så hade han väl kunnat vända situationen med att inte backa ner..
men det här...

bästa tänkbara utkomsten av situationen för grabben iaf.. han hade en otrolig tur.

Har hört och sett lite här och där att killen som blir nerslagen var med i ett annat slagsmål där det var 20 mot 2 eller något liknande. Vet ej om det är sant, men det stämmer ganska bra med vad de säger i videon isåfall.


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av roftg:

det daltas för mycket med ungar numera, det var bättre förr när man kunde åka på ett kok "stryk" av sina päron om man misskötte sig för mycket...

Håller med till 100.

Faktiskt. Jag är själv rätt ung (född januari 91), men jag märker en grymt stor skillnad på hur mina föräldrar uppfostrade mig och hur dem nu uppfostrar mitt yngsta syskon. Kanske har det att göra med att mina föräldrar har det mycket bättre ställt nu och kan ge min syster så mycket mer materiella saker, men konsekvenserna av det är större än man tror. På många sätt är jag glad att jag växte upp när mina föräldrar kanske inte hade så mycket pengar, för då såg dem mig kanske som deras hopp om en bra framtid, och pushade mig mer. Nu har dem det bra och kan ge min syster vad hon vill ha och ha henne på en privat-skola..

Jag tror att mycket tyvärr har att göra med den materialistiska besattheten som vi har just nu. Det finns mycket pengar i västvärlden, och teknologi/märkeskläder etc blir mer lättillgängligt och billigare. Dagens barn börjar helt enkelt bli allt för bortskämda.

Sedan har det dessutom uppstått någon typ av kultur där "mitt barn är endast mitt barn och ingen annans", möjligtvis är det en manifestering av den ekonomiska modell som vi har här i västvärlden. Men enligt mig så "äger" man inte sitt barn, och ärligt talat så tror jag att dagens barn hade mått bättre om samhället hade haft mer att säga till om saken.

P.S.
Nu ser jag på det jag har skrivit att jag låter som en kommunist eller något åt det hållet, vill understryka att min syn på barn/fostran inte på något sätt är kopplat till mina politiska åsikter.

Skrivet av Famest:
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av roftg:

det daltas för mycket med ungar numera, det var bättre förr när man kunde åka på ett kok "stryk" av sina päron om man misskötte sig för mycket...

Håller med till 100.

Faktiskt. Jag är själv rätt ung (född januari 91), men jag märker en grymt stor skillnad på hur mina föräldrar uppfostrade mig och hur dem nu uppfostrar mitt yngsta syskon. Kanske har det att göra med att mina föräldrar har det mycket bättre ställt nu och kan ge min syster så mycket mer materiella saker, men konsekvenserna av det är större än man tror. På många sätt är jag glad att jag växte upp när mina föräldrar kanske inte hade så mycket pengar, för då såg dem mig kanske som deras hopp om en bra framtid, och pushade mig mer. Nu har dem det bra och kan ge min syster vad hon vill ha och ha henne på en privat-skola..

Jag tror att mycket tyvärr har att göra med den materialistiska besattheten som vi har just nu. Det finns mycket pengar i västvärlden, och teknologi/märkeskläder etc blir mer lättillgängligt och billigare. Dagens barn börjar helt enkelt bli allt för bortskämda.

Sedan har det dessutom uppstått någon typ av kultur där "mitt barn är endast mitt barn och ingen annans", möjligtvis är det en manifestering av den ekonomiska modell som vi har här i västvärlden. Men enligt mig så "äger" man inte sitt barn, och ärligt talat så tror jag att dagens barn hade mått bättre om samhället hade haft mer att säga till om saken.

P.S.
Nu ser jag på det jag har skrivit att jag låter som en kommunist eller något åt det hållet, vill understryka att min syn på barn/fostran inte på något sätt är kopplat till mina politiska åsikter.

Word.

123
Skriv svar