FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Caedmon
Titel Proffs
Registrerad 2010-10-31
Inlägg 1 233

alltså här finns en brutalt vacker tjej som knackar på min dörr .. för tredje gången den här veckan.. problemet är att hon är jehovas vittne så jag har inte öppnat.. kollar genom ögat i dörren, och blir kär i henne varenda gång .. Hon har en medhjälpare som är värsta pizzafacehaggan med jättestora glasögon .. så jag vill inte öppna när hon är med. Första gången va det en skevögd filipin(nej tack, utan att va rasist).
Bryr mig inte om tjafs om jesus eller gud för fem öre, men för en sån brud hade jag blivit medlem. ;):/

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2013-05-18
Inlägg 0

Vad hade du tänkt göra om du öppnar dörren?

kaealy
Titel Stammis
Registrerad 2010-02-16
Inlägg 447

Varför tror du att de alltid(oftast) har med sig en attraktiv kille eller tjej? Du är bara en sucker i mängden, join the club.

Caedmon
Titel Proffs
Registrerad 2010-10-31
Inlägg 1 233

haha .. jo , men nu kör dom med öppna kort iaf .. förr så gömde sig den fula runt hörnet, eller en trappa ner, och kom fram när man öppnade dörren

fatboy
Titel Intresserad
Registrerad 2006-11-09
Inlägg 62
TheShadyShader
Titel Stammis
Registrerad 2007-05-01
Inlägg 314

Dafuq?

Annanaz
Titel Proffs
Registrerad 2010-04-16
Inlägg 1 709

Alltid du Riktigninja ^^

Caedmon
Titel Proffs
Registrerad 2010-10-31
Inlägg 1 233

mordsint skrev:
Vad hade du tänkt göra om du öppnar dörren?

säga att jag blir medlem om hon blir min flickvän ;)

magma
Titel Proffs
Registrerad 2006-08-14
Inlägg 1 245

Dra på dig ninjaskorna och hämta henne! :)

Reaction
Titel Stammis
Registrerad 2006-09-11
Inlägg 368

Varför skulle man ens vilja ha en flickvän som är Jehovas? Dont stick your dick in crazy!

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 425

Dags för en crazytråd igen ;)

Akta dig för guds vittnen, de är ju lite farliga om man säger så. Helt plötsligt får du reda på att du är syndig och ska offra din högra arm för att få använda den vänstra.

Tybalt
Titel Rikskändis
Registrerad 2007-01-19
Inlägg 8 558

Åh nej! :crazy:

Athaleos
Titel Veteran
Registrerad 2008-04-03
Inlägg 865

Ännu en tråd i äkta flashback-anda.

conthox
Titel Kändis
Registrerad 2003-09-08
Inlägg 6 053

Jag tror man gör bäst i att hålla sig borta från den typen av organisationer då de oftast har en självförtroendenedbrytande attityd och precis som andra suspekta "familjer" så är det svårt att ta sig ur när man väl har fastnat.

Zymac
Titel Proffs
Registrerad 2003-04-09
Inlägg 2 260

1. Regga dig på flashback
2. Sluta posta på FZ
3. .......
4. PROFIT!

Spiff
Titel Stammis
Registrerad 2006-05-14
Inlägg 435

Tror det är någon taktik de kör...
Hade också ett riktigt bombnedslag på besök för 10 år sedan och hon hade med sig en snubbe som förmodligen inte låg bland bottenskrapet heller för den som har öga för sådant.
Bad dem vänligt men bestämt att fara åt helvete.

conthox
Titel Kändis
Registrerad 2003-09-08
Inlägg 6 053

Sist gång jag hade besök sa jag att "jag skulle fundera på det", vid återbesöket så frågade jag om dom kunde förklara alla vetenskapliga bevis som faktiskt fanns. T ex fossiler och andra arkeologoiska föremål som säger emot bibeln. Han hade väldigt tydligt svårt att förklara det, men sa något i stil med "men vetenskap, det är en tro, en hypotes, precis som allt annat".

Jag tackade för besöket och sa att jag inte var intresserad, fick inte besök mer.

WildThing
Titel Moderator
Registrerad 2005-10-30
Inlägg 4 873

Jag måste vara den enda som blivit genuint glad när jehovas kom på besök. När jag studerade Engelska C på gymnasiet så kunde vår lärare kombinera engelskan med helt random ämnen. Just då hade han bestämt att vi skulle skriva en uppsats och lära oss om uppenbarelseboken i bibeln. (tror det var pga Da vinci koden crazen som var för några år sedan). När jag sitter och försöker komma på något att skriva min uppsats om kring den boken så ringer det på dörren. Där står Jehovas och undrar om jag är intresserad utav att lära mig mer om bibeln. Jag var precis på väg att surt säga "Nej, jag är upptagen!" för att slänga igen dörren i ansiktet på dom, men så kom jag ihåg att Jehovas bygger hela sin lära på just specifikt uppenbarelseboken. Så jag står och pratar i trapphuset i 45 minuter och frågar dom om deras tro och hur den skiljer sig från andras (bokstavlig tolkning av boken gentemot en mer symbolisk). I början var de väldigt glada att få tala med någon, men efter ett tag så märkte man att de blev rastlösa och ville gå då det stod ganska klart att jag inte tänkte joina Jehovas. jag ville bara veta mer. Fick MVG på den uppsatsen FÖ :)

En annan gång de kom så var jag väldigt förkyld och såg hemsk ut när jag öppnade dörren. Killen som står där säger bara "Aha, du ser väldigt sjuk ut. Vi ska inte störa då" och så går dom. Vet inte om jag ska vara glad eller förnärmad.

conthox
Titel Kändis
Registrerad 2003-09-08
Inlägg 6 053

WildThing skrev:
I början var de väldigt glada att få tala med någon, men efter ett tag så märkte man att de blev rastlösa och ville gå då det stod ganska klart att jag inte tänkte joina Jehovas.

Jo, dom är nog inte lika pigga på att prata om dom inte får ut ngt av det.

WildThing skrev:
En annan gång de kom så var jag väldigt förkyld och såg hemsk ut när jag öppnade dörren. Killen som står där säger bara "Aha, du ser väldigt sjuk ut. Vi ska inte störa då" och så går dom. Vet inte om jag ska vara glad eller förnärmad.

Heh. Tänk om man känner sig pigg och glad och så "oj, du ser inte frisk ut. förlåt att jag störde, lägg dig nu och ta igen dig lite".

Fargo
Titel Kändis
Registrerad 2003-07-25
Inlägg 5 497

Zymac skrev:
2. Sluta posta på FZ
3. .......
4. PROFIT!

Flashback har 18-årsgräns. ;)

Konfucius
Titel Stammis
Registrerad 2008-01-12
Inlägg 512

Smygcensur här?

Jag skrev vad jag tyckte om TS femhundradeelfte tråd på samma tema, men nån djävel ur staff kunde inte hålla sina feta små prinskorvsfingrar ifrån.

Fargo
Titel Kändis
Registrerad 2003-07-25
Inlägg 5 497

Konfucius skrev:
Smygcensur här?

Jag skrev vad jag tyckte om TS femhundradeelfte tråd på samma tema, men nån djävel ur staff kunde inte hålla sina feta små prinskorvsfingrar ifrån.

Kan bero på att ditt inlägg var lite onödigt kränkande.

Zymac
Titel Proffs
Registrerad 2003-04-09
Inlägg 2 260

Fargo skrev:
Zymac skrev:
2. Sluta posta på FZ
3. .......
4. PROFIT!

Flashback har 18-årsgräns. ;)

Han får följa punkt 2-4 istället då, nästan lika bra det :P

Konfucius
Titel Stammis
Registrerad 2008-01-12
Inlägg 512

Fargo skrev:
Konfucius skrev:
Smygcensur här?

Må så vara om en insammling till individen som ingalunda är valp för att han skall slippa mödisen och sluta skapa underliga och störande trådar här räknas som kränkande.

Jag finner det kränkande när kvinnobarn/tjejjer/fullvuxna kvinnor refereras som sexleksaker. Jag lever med en kvinna, det är inte den första och har så gjort sen jag vart valp. I dessa trådar som TS skapar, finner jag ett mycket märkligt förhållande till kvinnor och även förklaringen till varför Ninjan är och har varit länge, utan kvinna.

Såvitt jag förstått utav inlägg ifrån TS, så är detta en fullvuxen karl, som vart med i början när datorer blev gemene mans egendom, liksom jag och kanske du?

Och att trådar, liksom denna, har spammats ifrån individen, finner jag störande.

Har jag rätt att ha en åsikt om detta? Får jag skriva vad jag egentligen tycker och funderar på vad individen är?

Fargo
Titel Kändis
Registrerad 2003-07-25
Inlägg 5 497

Klart du får. Du får bara vara lite mer "diplomatisk" ;)

Notumforce
Titel Storröjare
Registrerad 2004-02-26
Inlägg 4 434

Kod på porten har portat allt av försäljare så får inga sådana besök längre :)

Men förrr kunde jag tycka det var kul o prata med dom, men som ni säger dom blir ganska trötta så fort dom märker man inte vill gå med .

Caedmon
Titel Proffs
Registrerad 2010-10-31
Inlägg 1 233

Konfucius skrev:
Fargo skrev:
Konfucius skrev:
Smygcensur här?

Må så vara om en insammling till individen som ingalunda är valp för att han skall slippa mödisen och sluta skapa underliga och störande trådar här räknas som kränkande.

Jag finner det kränkande när kvinnobarn/tjejjer/fullvuxna kvinnor refereras som sexleksaker. Jag lever med en kvinna, det är inte den första och har så gjort sen jag vart valp. I dessa trådar som TS skapar, finner jag ett mycket märkligt förhållande till kvinnor och även förklaringen till varför Ninjan är och har varit länge, utan kvinna.

Såvitt jag förstått utav inlägg ifrån TS, så är detta en fullvuxen karl, som vart med i början när datorer blev gemene mans egendom, liksom jag och kanske du?

Och att trådar, liksom denna, har spammats ifrån individen, finner jag störande.

Har jag rätt att ha en åsikt om detta? Får jag skriva vad jag egentligen tycker och funderar på vad individen är?

du har faktiskt mer rätt än du tror. Jag är 39. Har aldrig haft ngn flickvän ens. Men om jag kunnat få såna så hade jag valt en väldigt vacker gothbrud , eller ngn som är jättesöt+charmig från japan. ;D

vuze2143
Titel Veteran
Registrerad 2011-02-27
Inlägg 727

Har jobbat som dörr försäljare, alla trodde jag var jehovas =/

conthox
Titel Kändis
Registrerad 2003-09-08
Inlägg 6 053

*språkpolisläge på*

vuze2143 skrev:
Har jobbat som dörr

Jasså, hur var det?

(Ja, jag vet vad han menade. Jag ville bara visa hur dumt det kan bli med särskrivningar och att kapa en mening i just särskrivningen av två ord visar tydligt hur särskrivningen kan förändra betydelsen av en mening.)

*språkpolisläge av*

vuze2143
Titel Veteran
Registrerad 2011-02-27
Inlägg 727

conthox skrev:
*språkpolisläge på*

vuze2143 skrev:
Har jobbat som dörr

Jasså, hur var det?

(Ja, jag vet vad han menade. Jag ville bara visa hur dumt det kan bli med särskrivningar och att kapa en mening i just särskrivningen av två ord visar tydligt hur särskrivningen kan förändra betydelsen av en mening.)

*språkpolisläge av*

Var den så viktig så du var tvungen att Citera, bra jobbat, du har mycket på gång ser jag...

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 290 medlemmar online. 10 foruminlägg har postats idag.

FZ