Journalister & Gamergate diskuterar "speljournalister"

Medlem
Journalister & Gamergate diskuterar "speljournalister"

Se på https://www.youtube.com/watch?v=oW2D-OPscw4 och förstå hur sjuk den så kallade "speljournalism" är.

Medlem

Haha va nog något av det värsta jag har sett. Moderatorn talade ju mera än panelen och fortsatte bara att avbryta folk och sedan prata i cirklar.

Och det slutar med ett bomb hot.

Fantastiskt!


signatur

You should be glad. You are just like me a part of gods great work.

Medlem
Skrivet av Zedilius:

Haha va nog något av det värsta jag har sett. Moderatorn talade ju mera än panelen och fortsatte bara att avbryta folk och sedan prata i cirklar.

Och det slutar med ett bomb hot.

Fantastiskt!

SJW's gillar inte fakta, så inte första gången de bombhotar något som har med #Gamergate att göra heller.

Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Zedilius:

Haha va nog något av det värsta jag har sett. Moderatorn talade ju mera än panelen och fortsatte bara att avbryta folk och sedan prata i cirklar.

Och det slutar med ett bomb hot.

Fantastiskt!

SJW's gillar inte fakta, så inte första gången de bombhotar något som har med #Gamergate att göra heller.

Är väl 3e gången i år?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Satt å glodde på detta igår, denna första delen (den som är länkad) tyckte jag ändå var rätt vettig, den andra delen var det för mycket ego från både moderatorn och Milo, en av representatnerna för GG, som mest tjabblade under den större delen av panelen och när det väl började bli lite diskussion så kom bombhoten.

Dom ska tydligen fortsatt ute på gatan efter att Milo och Christina stuckit och fått mycket sagt och gjort men jag har inte sett någon video på det än, det ska dock ha spelats in.

Medlem

Denna videon borde vara tvång för alla på FZ att se när dom kommer till jobbet.

Medlem
Skrivet av Salami:

Denna videon borde vara tvång för alla på FZ att se när dom kommer till jobbet.

Inte bara FZ. Alla så kallade "speljournalister" öht.

Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Salami:

Denna videon borde vara tvång för alla på FZ att se när dom kommer till jobbet.

Inte bara FZ. Alla så kallade "speljournalister" öht.

Ja självklart, men märkligt nog har jag slutat läsa alla spel sidor förutom FZ och känner jag mår mycket bättre psykiskt pga det

Skägg.
10 Chambers

Får titta.

Bara en intressant reflektion: har inte framgångarna för youtubare med spelfokus fötts ur just känslan av att de är mer "ärliga"? Mer gameplay än i regisserade trailers, osv.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Får titta.

Bara en intressant reflektion: har inte framgångarna för youtubare med spelfokus fötts ur just känslan av att de är mer "ärliga"? Mer gameplay än i regisserade trailers, osv.

Vilka youtubare pratar du om? "Letsplayare" eller kritiker eller recensenter?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Får titta.

Bara en intressant reflektion: har inte framgångarna för youtubare med spelfokus fötts ur just känslan av att de är mer "ärliga"? Mer gameplay än i regisserade trailers, osv.

Vilka youtubare pratar du om? "Letsplayare" eller kritiker eller recensenter?

All of them. Men kanske främst lets players.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Får titta.

Bara en intressant reflektion: har inte framgångarna för youtubare med spelfokus fötts ur just känslan av att de är mer "ärliga"? Mer gameplay än i regisserade trailers, osv.

Vilka youtubare pratar du om? "Letsplayare" eller kritiker eller recensenter?

All of them. Men kanske främst lets players.

Nja inte för mig iaf då dom närmast alla verkar köpta även idag och följer inte Amerikanska regler angående betalda jobb dom gör etc.

Men som jag skrev ovan jag läser närmast bara FZ, ni har många problem, men ändå kan jag gå en hel dag utan att känna mig lurad och arg efter att läst hos er så det är väl bra.

Tack så mycket.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Salami:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Får titta.

Bara en intressant reflektion: har inte framgångarna för youtubare med spelfokus fötts ur just känslan av att de är mer "ärliga"? Mer gameplay än i regisserade trailers, osv.

Vilka youtubare pratar du om? "Letsplayare" eller kritiker eller recensenter?

All of them. Men kanske främst lets players.

Nja inte för mig iaf då dom närmast alla verkar köpta även idag och följer inte Amerikanska regler angående betalda jobb dom gör etc.

Men som jag skrev ovan jag läser närmast bara FZ, ni har många problem, men ändå kan jag gå en hel dag utan att känna mig lurad och arg efter att läst hos er så det är väl bra.

Tack så mycket.

"ni har många problem, men ändå kan jag gå en hel dag utan att känna mig lurad och arg efter att läst hos er så det är väl bra."

Jag ser det som godkänt


signatur
Medlem

Diskussionen utanför efter bombhotet.

Skägg.
10 Chambers

Nu har jag inte tittat på hela men det stora problemet med Gamergate och alla diskussioner runtomkring skuggas av att det finns rötägg på båda sidor av staketet. Och att båda har sin egen agenda och syn på vad konflikten handlar om. Lätt infekterat.


signatur
Medlem

Det är väl lite det som är poängen, att skippa alla mellanhänder för att förstå varför Gamergate fortfarande finns kvar ett år senare, spel media går ju inte att lita på när det gäller Gamergate då journalister har väldigt svårt för att hålla sig till grundläggande etiska principer som att verifiera fakta, att sedan vanlig media väljer att lyssna på spelmedia hjälper inte, detta är ganska uppenbart då ingen utanför Gamergate verkar ha en susning om vad som är problemet till att börja med, man kan ju tycka att folk borde ha lite koll efter alla hundratals artiklar som berör Gamergate.

Att personen som har varit med och reviderat etik principerna för SPJ anser att det inte är någon som helst tvekan om att det är stor brist på etiska principer i spel media överlag borde ju ändå ge människor en tankeställare om det ändå inte finns en poäng med det Gamergate försöker säga.

När meningsmotståndare försöker göra narr av Gamergate och säger "Actually, it's about ethics in video game journalism" så kan man inte annat än att le, för det är precis vad det är, för mig och många andra.

Sen SJW tramset motarbetar jag så gott jag kan nu för tiden med att säga ifrån och uppmana andra att också göra det då jag vet att jag inte är den enda som är trött på det, det är inget annat än kontraproduktiv om man vill få till en vettig diskussion vilket även reflekterades i den andra panelen där två av de tre representanterna är där för att de är trötta på politisk korrekthet i media, det blir bara massa tjafs där människor talar men ingen lyssnar, visst finns det exempel där sådan mentalitet är helt uppåt väggarna men får man journalisterna i fråga att följa de etiska principerna så tror jag det är ett problem som kommer försvinna av sig själv.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nu har jag inte tittat på hela men det stora problemet med Gamergate och alla diskussioner runtomkring skuggas av att det finns rötägg på båda sidor av staketet. Och att båda har sin egen agenda och syn på vad konflikten handlar om. Lätt infekterat.

Ganska märklig, då dom var totalt klara med vad dom ville och redan efter första "fallet" dom tar upp är det ju helt klart vad dom vill och står för.

Men om nu FZ vill vara en del av "Media" varför inte följa råden som framkommer senare i Video ett? Då skulle ni klart vara i framkant i den här sunkiga branschen.

Tack så mycket

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Salami:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nu har jag inte tittat på hela men det stora problemet med Gamergate och alla diskussioner runtomkring skuggas av att det finns rötägg på båda sidor av staketet. Och att båda har sin egen agenda och syn på vad konflikten handlar om. Lätt infekterat.

Ganska märklig, då dom var totalt klara med vad dom ville och redan efter första "fallet" dom tar upp är det ju helt klart vad dom vill och står för.

Men om nu FZ vill vara en del av "Media" varför inte följa råden som framkommer senare i Video ett? Då skulle ni klart vara i framkant i den här sunkiga branschen.

Tack så mycket

Det enda jag egentligen kan se bryta mot några pressetiska regler är när vi åker på pressresor betalda av utgivaren. Dessa är i dagsläget ett nödvändigt ont om vi ska kunna ge läsarna material på förhand. Tror också att nordisk spelmedia överlag har mer integritet än övriga världen, det är bara att titta på presskonferenserna på E3. Alla jublar och applåderar som galna vid minsta lilla explosion medan danskar, norskar, finnar och svenskar sitter tysta. Vi instagrammar heller inte flådiga presskit.

Egmont, som äger FZ, har tydliga riktlinjer för hur de pressetiska reglerna ska tolkas och genomföras, som en parantes.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Salami:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nu har jag inte tittat på hela men det stora problemet med Gamergate och alla diskussioner runtomkring skuggas av att det finns rötägg på båda sidor av staketet. Och att båda har sin egen agenda och syn på vad konflikten handlar om. Lätt infekterat.

Ganska märklig, då dom var totalt klara med vad dom ville och redan efter första "fallet" dom tar upp är det ju helt klart vad dom vill och står för.

Men om nu FZ vill vara en del av "Media" varför inte följa råden som framkommer senare i Video ett? Då skulle ni klart vara i framkant i den här sunkiga branschen.

Tack så mycket

Det enda jag egentligen kan se bryta mot några pressetiska regler är när vi åker på pressresor betalda av utgivaren. Dessa är i dagsläget ett nödvändigt ont om vi ska kunna ge läsarna material på förhand. Tror också att nordisk spelmedia överlag har mer integritet än övriga världen, det är bara att titta på presskonferenserna på E3. Alla jublar och applåderar som galna vid minsta lilla explosion medan danskar, norskar, finnar och svenskar sitter tysta. Vi instagrammar heller inte flådiga presskit.

Egmont, som äger FZ, har tydliga riktlinjer för hur de pressetiska reglerna ska tolkas och genomföras, som en parantes.

Ja det går väl lite hand i hand med vad jag skrev om ovan Men menade väl mer att man Offentligt går ut med att man anammar sagda regler.

Men jag tänker väl mer att det kanske skulle få effekt av övriga spelmedia, men eftersom ni skriver på Svenska är det nog svårt

Medlem

Men där sitter ju Derek Smart ute på högerkanten!
Tror jag måste kika in det här klippet endå


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Men där sitter ju Derek Smart ute på högerkanten!
Tror jag måste kika in det här klippet endå

Gör det, men förvänta dig inget "smart" av Smart bara.

TAck så mycket.

Medlem

Gamergate är spelvärldens motsvarighet till Sverigedemokraterna. Ett gäng arga män som spyr galla över allt som media gör så fort det inte faller dem i smaken. Dessutom frodas sexismen hos GG.

Medlem
Skrivet av Ronald:

Gamergate är spelvärldens motsvarighet till Sverigedemokraterna. Ett gäng arga män som spyr galla över allt som media gör så fort det inte faller dem i smaken. Dessutom frodas sexismen hos GG.

Märkligt påstående och direkt intellektuellt ohederligt. Men är vanligt från dom som nämnder SD i någon form på internet.

Medlem
Skrivet av Ronald:

Gamergate är spelvärldens motsvarighet till Sverigedemokraterna. Ett gäng arga män som spyr galla över allt som media gör så fort det inte faller dem i smaken. Dessutom frodas sexismen hos GG.

I särklass det mest idiotiska jag läst det här året.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Gamergate är en reaktionär hatmobb som snackar stort om "etik" för att dölja att det enda konkreta GG bidragit med i spelvärlden är en uppsjö av hot och hat mot kvinnor i spelbranschen. Bombhot, mordhot, våldtäktshot, publicerade hemadresser, hotfulla telefonsamtal till föräldrar och vänner, det är vad Gamergate står för

Vilket inte är speciellt konstigt. Gamergate startade när en dumpad snubbe bestämde sig för att sprida så mycket skit han bara kunde om sin flickvän på internet så att internets lynchmobb kunde straffa henne för att hon gjort slut. Och han lyckades. Han spred en jävla massa lögner så hans ex lever nu på skyddad adress och får fortfarande ta emot hot. För att ett gäng gamers inte kunde hantera att hon var en kvinna som gjorde spel som dom tyckte var skit. Hon hadde uppträtt "oetiskt". Vilket var en stor hög lögner, hon gjorde indiespel som hon släppte gratis och en snubbe som hon legat med hade nämnt hennes spel en gång, typ,, men gamergatesupportrar föredrar att trakassera kvinnor framför att kritisera riktiga etiska problem som reportrars beroende av spelutgivare, betalda recensioner, med mera.

Och gamergate fortsatte med hot och hat mot Anita Sarkeesian vars milt framförda spelkritik ledde till bombhot, mordhot, våldtäktshot, ja, det vanliga. Vilket är rätt sjukt, hon är en kritiker, man behöver inte hålla med henne men man ska fan inte mordhota henne för att hon säger att det är ett problem att spel använder sig av kvinnor som en form av belöning. Hur många andra spelkritiker får ta emot sån skit?

Alla som fortfarande stödjer gamergate får gärna inbilla sig att det handlar om etik men vill man marschera i led med en hatgrupp så håller det inte att säga att man inte står för allt det onda som görs i gruppens namn.

Medlem
Skrivet av palmtree:

Gamergate är en reaktionär hatmobb som snackar stort om "etik" för att dölja att det enda konkreta GG bidragit med i spelvärlden är en uppsjö av hot och hat mot kvinnor i spelbranschen. Bombhot, mordhot, våldtäktshot, publicerade hemadresser, hotfulla telefonsamtal till föräldrar och vänner, det är vad Gamergate står för

Vilket inte är speciellt konstigt. Gamergate startade när en dumpad snubbe bestämde sig för att sprida så mycket skit han bara kunde om sin flickvän på internet så att internets lynchmobb kunde straffa henne för att hon gjort slut. Och han lyckades. Han spred en jävla massa lögner så hans ex lever nu på skyddad adress och får fortfarande ta emot hot. För att ett gäng gamers inte kunde hantera att hon var en kvinna som gjorde spel som dom tyckte var skit. Hon hadde uppträtt "oetiskt". Vilket var en stor hög lögner, hon gjorde indiespel som hon släppte gratis och en snubbe som hon legat med hade nämnt hennes spel en gång, typ,, men gamergatesupportrar föredrar att trakassera kvinnor framför att kritisera riktiga etiska problem som reportrars beroende av spelutgivare, betalda recensioner, med mera.

Och gamergate fortsatte med hot och hat mot Anita Sarkeesian vars milt framförda spelkritik ledde till bombhot, mordhot, våldtäktshot, ja, det vanliga. Vilket är rätt sjukt, hon är en kritiker, man behöver inte hålla med henne men man ska fan inte mordhota henne för att hon säger att det är ett problem att spel använder sig av kvinnor som en form av belöning. Hur många andra spelkritiker får ta emot sån skit?

Alla som fortfarande stödjer gamergate får gärna inbilla sig att det handlar om etik men vill man marschera i led med en hatgrupp så håller det inte att säga att man inte står för allt det onda som görs i gruppens namn.

Så om jag går med i random grupp, och skriver hatiska inlägg, blir då hela gruppen automatiskt en hat grupp då?

Medlem
Skrivet av Salami:

Så om jag går med i random grupp, och skriver hatiska inlägg, blir då hela gruppen automatiskt en hat grupp då?

Hatiska inlägg? Mordhot, bombhot, förtal, och organiserade trakasserier är vad det handlar om. Om du går med i en grupp, sprider hat och hot, och gruppen varken kan eller vill slänga ut dig, ja, då blir gruppen en hatgrupp. Om en nynazist gick med i min fotbollsförening och började sprida nazistpropaganda på träningarna så skule nazisten bli utslängd och föreningen markera att de absolut inte tolererar sån skit.

Ingen vill ta ansvar för gamergates hat men hatet finns fortfarande där. Hela tiden. Ingen försöker driva ut hatarna från gamergate. Ingen försöker hålla rent från våldtäktshot och doxxande. De som inte gör det själva blir delaktiga då de inte försöker stoppa resten av gruppen från att göra det.

Medlem
Skrivet av palmtree:
Skrivet av Salami:

Så om jag går med i random grupp, och skriver hatiska inlägg, blir då hela gruppen automatiskt en hat grupp då?

Hatiska inlägg? Mordhot, bombhot, förtal, och organiserade trakasserier är vad det handlar om. Om du går med i en grupp, sprider hat och hot, och gruppen varken kan eller vill slänga ut dig, ja, då blir gruppen en hatgrupp. Om en nynazist gick med i min fotbollsförening och började sprida nazistpropaganda på träningarna så skule nazisten bli utslängd och föreningen markera att de absolut inte tolererar sån skit.

Ingen vill ta ansvar för gamergates hat men hatet finns fortfarande där. Hela tiden. Ingen försöker driva ut hatarna från gamergate. Ingen försöker hålla rent från våldtäktshot och doxxande. De som inte gör det själva blir delaktiga då de inte försöker stoppa resten av gruppen från att göra det.

Kan du länka till allt det här hatet från gamergates frontfigurer?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av palmtree:
Skrivet av Salami:

Så om jag går med i random grupp, och skriver hatiska inlägg, blir då hela gruppen automatiskt en hat grupp då?

Hatiska inlägg? Mordhot, bombhot, förtal, och organiserade trakasserier är vad det handlar om. Om du går med i en grupp, sprider hat och hot, och gruppen varken kan eller vill slänga ut dig, ja, då blir gruppen en hatgrupp. Om en nynazist gick med i min fotbollsförening och började sprida nazistpropaganda på träningarna så skule nazisten bli utslängd och föreningen markera att de absolut inte tolererar sån skit.

Ingen vill ta ansvar för gamergates hat men hatet finns fortfarande där. Hela tiden. Ingen försöker driva ut hatarna från gamergate. Ingen försöker hålla rent från våldtäktshot och doxxande. De som inte gör det själva blir delaktiga då de inte försöker stoppa resten av gruppen från att göra det.

Ja men jag kan nog hitta närmast vilken större grupp, som har åsikter som är obekväma som är exakt som du beskriver här. Bara "insert Name" inget mer. Är så verkligheten ser ut, varför man då gör det så big deal om just GG förstår jag inte.

Även om GG skulle helt läggas ner, och bara fokusera på Etiken, så skulle dom ändå direkt bli inblandade i det ovan. Då det inte går att försvara sig mot sådant idag, imo.

Medlem
Skrivet av palmtree:

trams.

Jag vet seriöst inte om jag ska skratta eller gråta...
Vilken värld lever du i egentligen?
Att ni näthatare aldrig lär er...

EDIT: Vi kan ju klistra in hur ni anti-gg folk ser på pedofiler och dess offer också.
Offret till pedofilen ska hålla käften om hon inte vill bli bannad kort och gott.
För det är synd om pedofilen, inte hon som fick sitt liv förstört..
Gud vad progressiva ni är.....................................

https://www.reddit.com/r/KotakuInAction/comments/3m1ceu/neoga...

NEOGaf är ett känt tillhåll för anti-gg folk.

12
Skriv svar