Kommer snart slå sönder datorn

Medlem
Kommer snart slå sönder datorn

Detta är helt jävla otroligt

Okej, så det är "Free weekend" för Rainbow Six Seige, tänkte testa för att se om det är något att ha.

Så installerar jag det via steam och självklar ska kUkplay dras in i leken, och då har mitt konto helt plötsligt aktiverats av "2 stegs aktivering"

Men det går ju bra, tänkte jag, för jag använder det på mitt Gaijin konto, funkar felfritt när det väl behövs, och mailen är densamma på Uplay som på Gaijin.

Drar upp appen, skriver in koden som anges men den säger att det är fel kod, försöker 5 olika koder som genereras efter tiden, och när det inte funkar, testade jag att göra allt det typiska, starta om datorn, och mobilen, rensade cache, cookies och all skit via CCleaner, och kollade så det verkligen var samma Email, vilket det var.

Men fel, fel fel fel kod heeela tiden och jag kommer fan inte in på kontot via Uplay launchern.

Så jag går in på Chrome och loggar in på Uplay via webben, och det blir samma skit där, fel kod hela tiden.

Då testar jag att logga ut, och "log in with facebook" knappen då det kontot är länkat till den mailen som "2 steg" är aktiverat på

JA!!! Då kom jag in på kontot och snabbt tog jag mig till Security Settings, och ser en stor knapp för att stänga av "2 steg"

Klickar på den, verifierar att jag vill stänga av, och då börjas det, sidan fadas ut och det dyker upp fyra animerade fyrkanter som uppenbarligen säger "working"....

Har i skrivande stund väntat tio minuter på att det ska hända något men den bara nöter och nöter hela tiden, inget händer.
Har testat att starta om även nu flera gånger och testat Internet Explorer för att se om det är någon kod/buggskit som har hänt, men icke.

Så nu sitter jag här, kan fan inte stänga av "2 steg", och kan inte heller använda koderna, och den snackar om reservkoder som jag kan använda mig av, vilket jag testade, loggade in på google.se kontot, och gick in där och kopierade en utav koderna, inte fan funkade det.

Det lustiga är att mitt "2 stegs" konto är länkat till mitt Google konto som ett extra konto, så när jag försöker logga in med ****@hotmail.com på Google så loggar den automatiskt in på ****@gmail.com

Dessutom, i min app så har jag både dom två konton listade med två olika säkerhetskoder, och jag har testat båda utan resultat.

Otroligt komplicerat detta och det är en stor jävla härva alltihop men VAD FAN SKA JAG GÖRA?!

Absolut sista jag vill är att kontakta supporten då det alltid har tagit över en vecka för att få svar= inget free weekend här inte

Och utöver denna free weekend skiter jag fullständigt i Uplay så...

Vad göra?

Medlem

Jag RINGER alltid till företagen när det strular. Ubisoft, EA, Blizzard, Microsoft etc etc. De stora aktörerna har svensk support och jag har ringt Ubisoft ett antal gånger, speciellt när Far Cry 4 season passet strulade för mig (fick inget av dlc'erna eller bonus items fast jag betalade för passet). Anledningen är att de i princip måste lösa problemet under samtalet och man kan få hjälp direkt istället för att behöva vänta flera dagar på supporten.

Så länge som du har tillgång till mailen som du registrerat kontot på så borde det gå att be dem ta bort 2vägs verif. De lär skicka en kod du ska upprepa till personen du pratar med (så har de verifierat att jag är personen bakom kontot när jag behövt support) och efter det borde de kunna ta bort 2vägs verifieringen på ditt Uplay konto.

Här är deras olika nummer:
https://support.ubi.com/sv-SE/Contact

Gör en liten förtydling av numret:
Telefon:
08-593 66 412
10:30am - 7:00pm (Mon - Fri)

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Jag RINGER alltid till företagen när det strular. Ubisoft, EA, Blizzard, Microsoft etc etc. De stora aktörerna har svensk support och jag har ringt Ubisoft ett antal gånger, speciellt när Far Cry 4 season passet strulade för mig (fick inget av dlc'erna eller bonus items fast jag betalade för passet). Anledningen är att de i princip måste lösa problemet under samtalet och man kan få hjälp direkt istället för att behöva vänta flera dagar på supporten.

Så länge som du har tillgång till mailen som du registrerat kontot på så borde det gå att be dem ta bort 2vägs verif. De lär skicka en kod du ska upprepa till personen du pratar med (så har de verifierat att jag är personen bakom kontot när jag behövt support) och efter det borde de kunna ta bort 2vägs verifieringen på ditt Uplay konto.

Här är deras olika nummer:
https://support.ubi.com/sv-SE/Contact

Gör en liten förtydling av numret:
Telefon:
08-593 66 412
10:30am - 7:00pm (Mon - Fri)

Ohhh! Det hade jag helt missat att det finns svensk version, visst är inte "dålig" på engelska, men det känns lite ovanligt

Tack!

Medlem

Någonsin funderat på att upphöra med all verksamhet som har med teknologi, elektronik att göra?
Nästan säker på att det skulle göra ditt liv en smula lättare.

Medlem
Skrivet av MartinPe:

Någonsin funderat på att upphöra med all verksamhet som har med teknologi, elektronik att göra?
Nästan säker på att det skulle göra ditt liv en smula lättare.

Kan folk ta och hålla käften om irrelevanta saker? Det börjar bli en hel del som kommenterar nu

Det är väl självklart att saker i min "tekniska del" av livet går rätt också, men det skriver jag ju inte på FZ forum?

Hur skulle det se ut om jag skapar trådar när jag skriver "Idag så när jag startade datorn blev skärmen svart när windows loggade in... Blev asrädd, startade om datorn och då funkade det, just another windows 10 shitbug"

(ja, detta hände igår)

Det är liksom inte normalt för mig iallafall att skriva saker som har gått rätt, här

Jag ringde dom iallafall och nu är det löst, så, nu fick du den positiva sidan med

Medlem
Skrivet av totte1015:

... Jag ringde dom iallafall och nu är det löst, så, nu fick du den positiva sidan med

Medlem
Skrivet av MartinPe:

Någonsin funderat på att upphöra med all verksamhet som har med teknologi, elektronik att göra?
Nästan säker på att det skulle göra ditt liv en smula lättare.

exakt!

Moderator | Testpilot

"Kommer snart slå sönder datorn"

Ser att det är totte1015 som skriver.

Inte förvånad ett litet dugg. Alltid strul och alltid sur.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

"Kommer snart slå sönder datorn"

Ser att det är totte1015 som skriver.

Inte förvånad ett litet dugg. Alltid strul och alltid sur.

Det är lika jävla lustigt att ett visst pack här på FZ ska hålla på gå off topic med sina "roliga" kommentarer

Kan ni aldrig hålla käften eller?
Problemet är löst!

Medlem

Man borde, som ursprunglig skapare av trådar, kunna låsa trådar så inga fler kommentarer kan göras, och man borde också kunna få mer rättigheter som att ta bort kommentarer (borttag måste verifieras av FZ) som är onödigt stötande men kanske inte till den grad att man anmäler personen för angrepp.

"Lustigt" att de två kontona som haft negativa kommentarer, också skapades samma dag som de gjorde kommentarerna. Tycker en IP-ban är till sin rätta för sånt beteende då de haft uppsåt till negativitet oavsett berättigande =P

Moderator | Testpilot
Skrivet av totte1015:
Skrivet av uberpwnage2.0:

"Kommer snart slå sönder datorn"

Ser att det är totte1015 som skriver.

Inte förvånad ett litet dugg. Alltid strul och alltid sur.

Det är lika jävla lustigt att ett visst pack här på FZ ska hålla på gå off topic med sina "roliga" kommentarer

Kan ni aldrig hålla käften eller?
Problemet är löst!

För min del är det nog mest för att vi satt på TS ett tag och spelade samma spel. Du var likadan där som forumen, och flera år senare har inget annat ändrats.

Allt går sönder för dig, du svär och är arg, i laugh.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av uberpwnage2.0:

"Kommer snart slå sönder datorn"

Ser att det är totte1015 som skriver.

Inte förvånad ett litet dugg. Alltid strul och alltid sur.

Det är lika jävla lustigt att ett visst pack här på FZ ska hålla på gå off topic med sina "roliga" kommentarer

Kan ni aldrig hålla käften eller?
Problemet är löst!

För min del är det nog mest för att vi satt på TS ett tag och spelade samma spel. Du var likadan där som forumen, och flera år senare har inget annat ändrats.

Allt går sönder för dig, du svär och är arg, i laugh.

So-----what?

Du verkar ju vara sååå mogen själv som håller på följer efter mig här och alltid gå offtopic och bara trollar?

Du minns mig flera år efter, men jag har ingen aning om vem du ens är, så varför kan du inte bara gå vidare och skita i mig och mina problem?

Har rapporterat dina onödiga inlägg flera gånger men ingen admin verkar bry sig heller verkar det som

Skrivet av Fuidama:

Man borde, som ursprunglig skapare av trådar, kunna låsa trådar så inga fler kommentarer kan göras, och man borde också kunna få mer rättigheter som att ta bort kommentarer (borttag måste verifieras av FZ) som är onödigt stötande men kanske inte till den grad att man anmäler personen för angrepp.

"Lustigt" att de två kontona som haft negativa kommentarer, också skapades samma dag som de gjorde kommentarerna. Tycker en IP-ban är till sin rätta för sånt beteende då de haft uppsåt till negativitet oavsett berättigande =P

Gör ett förslag!
Låter bättre än som det är nu, kan inte tänka mig att alla admins har semester

Moderator | Testpilot
Skrivet av totte1015:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av uberpwnage2.0:

"Kommer snart slå sönder datorn"

Ser att det är totte1015 som skriver.

Inte förvånad ett litet dugg. Alltid strul och alltid sur.

Det är lika jävla lustigt att ett visst pack här på FZ ska hålla på gå off topic med sina "roliga" kommentarer

Kan ni aldrig hålla käften eller?
Problemet är löst!

För min del är det nog mest för att vi satt på TS ett tag och spelade samma spel. Du var likadan där som forumen, och flera år senare har inget annat ändrats.

Allt går sönder för dig, du svär och är arg, i laugh.

So-----what?

Du verkar ju vara sååå mogen själv som håller på följer efter mig här och alltid gå offtopic och bara trollar?

Du minns mig flera år efter, men jag har ingen aning om vem du ens är, så varför kan du inte bara gå vidare och skita i mig och mina problem?

Har rapporterat dina onödiga inlägg flera gånger men ingen admin verkar bry sig heller verkar det som

Skrivet av Fuidama:

Man borde, som ursprunglig skapare av trådar, kunna låsa trådar så inga fler kommentarer kan göras, och man borde också kunna få mer rättigheter som att ta bort kommentarer (borttag måste verifieras av FZ) som är onödigt stötande men kanske inte till den grad att man anmäler personen för angrepp.

"Lustigt" att de två kontona som haft negativa kommentarer, också skapades samma dag som de gjorde kommentarerna. Tycker en IP-ban är till sin rätta för sånt beteende då de haft uppsåt till negativitet oavsett berättigande =P

Gör ett förslag!
Låter bättre än som det är nu, kan inte tänka mig att alla admins har semester

Varför skulle jag vara omogen? Jag bara märker när du skriver, läser ibland, och kommenterar ibland som jag gjorde för att det är så kul att det är samma sak hela tiden för dig. Något går sönder, du blir arg, och skriver massa roliga saker som får mig att skratta.

För det finns i regel inget att rapportera...? Det jag brukar skriva är som ovan att "haha nu är du igång igen" och inte mycket mer.

För övrigt så spelar det ingen roll om jag kommer ihåg dig och inte du mig. Försökte bara berätta varför jag finner dig underhållande.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Bra att det löste sig. Hur svårt ska det vara att förstå att det känns frustrerande när saker inte fungerar.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv

Bra inlägg Totte. Jag har lagt ner allt vad PC spelande heter sedan steam, uplay osv., tog över PC marknaden.
Det är för jävligt hur dessa plattformar totalt sabbar för hyggliga gamers, ett jävla skämt är vad PC spelande är idag.
Köpte PS4 pga att Fallout 4 på PC kräver steam som alla vet, så förbannat illa tycker jag om dessa aktörers "användaravtal".
Har till och med slängt en PC kopia av Fallout NW i ren vrede back in the days när jag blev medveten om steam.
(Enter Install)(Do you want to install steam?)(No)(Enter Install)(Do you want to install steam?), WTF?
Köpt samma spel till Xbox 360, skojar inte.
Jesus!!!!
Föraktar dom här jävla hästskojarna.
Helvete vad tråkigt!
Bra skrivet, fler av din sort!

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

"Kommer snart slå sönder datorn"

Ser att det är totte1015 som skriver.

Inte förvånad ett litet dugg. Alltid strul och alltid sur.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Rack:
Skrivet av uberpwnage2.0:

"Kommer snart slå sönder datorn"

Ser att det är totte1015 som skriver.

Inte förvånad ett litet dugg. Alltid strul och alltid sur.

Buuuuuuu!!! Usch!

Eller hur! Man kan väl dela med sig av något roligt ibland också.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Rack:
Skrivet av uberpwnage2.0:

"Kommer snart slå sönder datorn"

Ser att det är totte1015 som skriver.

Inte förvånad ett litet dugg. Alltid strul och alltid sur.

Buuuuuuu!!! Usch!

Eller hur! Man kan väl dela med sig av något roligt ibland också.

Medlem

Jag har använt datorer sedan jag var barn. Har haft allt från Vic-20 till Amiga och idag PC. Teknik strular ibland och när det gör det är det väldigt lätt att tappa humöret. Kul att det löste sig för dig iaf.

Medlem
Skrivet av Rack:

Bra inlägg Totte. Jag har lagt ner allt vad PC spelande heter sedan steam, uplay osv., tog över PC marknaden.
Det är för jävligt hur dessa plattformar totalt sabbar för hyggliga gamers, ett jävla skämt är vad PC spelande är idag.
Köpte PS4 pga att Fallout 4 på PC kräver steam som alla vet, så förbannat illa tycker jag om dessa aktörers "användaravtal".
Har till och med slängt en PC kopia av Fallout NW i ren vrede back in the days när jag blev medveten om steam.
(Enter Install)(Do you want to install steam?)(No)(Enter Install)(Do you want to install steam?), WTF?
Köpt samma spel till Xbox 360, skojar inte.
Jesus!!!!
Föraktar dom här jävla hästskojarna.
Helvete vad tråkigt!
Bra skrivet, fler av din sort!

Väl rutet!

Saknar tiden när man kunde dra in en StarCraft-cd key i Half-Life och bara lira.

1
Skriv svar