Kön har inte längre någon betydelse för möjligheten att gifta sig

Medlem

Har aldrig förstått folk som ser en skillnad mellan att slå en svag kille och en svag tjej. Den enda anledningen till att inte ge folk konsekvenser (menar ej slagsmål) för sina handlingar vore ju att dom är så dumma att dom inte kan ta ansvar för sina handlingar, ex barn.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Fegt att slå kvinnor för att dom är svagare?

Jösses... osar gamla fördomar och gamla värderingar om dig. Vi lever i Sverige år 2009.

Det är lika dumt att slå en kille som att slå en tjej. Oavsett anledning (förutom självförsvar då).

Håller inte med dig,jag kanske är äldre än dig och gillar inte att slå tjejer.Killar kan oftast försvara sig medan tjejer och barn är svagare,precis som att man inte slår på någon som redan ligger ned.Du kallar detta gamla fördomar och värderingar,jag kallar det sunt förnuft.

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Mikaelh:

Fegt att slå kvinnor för att dom är svagare?

Jösses... osar gamla fördomar och gamla värderingar om dig. Vi lever i Sverige år 2009.

Det är lika dumt att slå en kille som att slå en tjej. Oavsett anledning (förutom självförsvar då).

Håller inte med dig,jag kanske är äldre än dig och gillar inte att slå tjejer.Killar kan oftast försvara sig medan tjejer och barn är svagare,precis som att man inte slår på någon som redan ligger ned.Du kallar detta gamla fördomar och värderingar,jag kallar det sunt förnuft.

Jag vet många tjejer som är starkare än mig, jag vet många tjejer som är svagare än mig, jag vet många killar som är svagare än mig och jag vet många killar som är starkare än mig.

Vad fasen har kön med styrka att göra? En tjej som tränar kan brotta ned vilken kille som helst, till exempel.

*Fnys*

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Mikaelh:

Fegt att slå kvinnor för att dom är svagare?

Jösses... osar gamla fördomar och gamla värderingar om dig. Vi lever i Sverige år 2009.

Det är lika dumt att slå en kille som att slå en tjej. Oavsett anledning (förutom självförsvar då).

Håller inte med dig,jag kanske är äldre än dig och gillar inte att slå tjejer.Killar kan oftast försvara sig medan tjejer och barn är svagare,precis som att man inte slår på någon som redan ligger ned.Du kallar detta gamla fördomar och värderingar,jag kallar det sunt förnuft.

Jag vet många tjejer som är starkare än mig, jag vet många tjejer som är svagare än mig, jag vet många killar som är svagare än mig och jag vet många killar som är starkare än mig.

Vad fasen har kön med styrka att göra? En tjej som tränar kan brotta ned vilken kille som helst, till exempel.

*Fnys*

Då finns det säkert en 9-åring som kan brotta ner dig med...skall du slå ner han med?:O

Medlem

Men anledningen att barn inte får konsekvenser för sina handlingar har väl mindre med styrka att göra och mer med att dom inte förstår konsekvenserna för sina handlingar.

Dvs så dumma att dom inte förstår vad dom har gjort.

Medlem
Skrivet av andymikel:

Men anledningen att barn inte får konsekvenser för sina handlingar har väl mindre med styrka att göra och mer med att dom inte förstår konsekvenserna för sina handlingar.

Dvs så dumma att dom inte förstår vad dom har gjort.

En nioåring vet om han/hon gör något dumt.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Mikaelh:

Fegt att slå kvinnor för att dom är svagare?

Jösses... osar gamla fördomar och gamla värderingar om dig. Vi lever i Sverige år 2009.

Det är lika dumt att slå en kille som att slå en tjej. Oavsett anledning (förutom självförsvar då).

Håller inte med dig,jag kanske är äldre än dig och gillar inte att slå tjejer.Killar kan oftast försvara sig medan tjejer och barn är svagare,precis som att man inte slår på någon som redan ligger ned.Du kallar detta gamla fördomar och värderingar,jag kallar det sunt förnuft.

Jag vet många tjejer som är starkare än mig, jag vet många tjejer som är svagare än mig, jag vet många killar som är svagare än mig och jag vet många killar som är starkare än mig.

Vad fasen har kön med styrka att göra? En tjej som tränar kan brotta ned vilken kille som helst, till exempel.

*Fnys*

visst finns det extremfall, men överlag är män starkare än kvinnor. även kvinnor som tränar hårt har i nio fall av tio ett klart underläge mot en otränad man. nu pratar jag alltså om en slagsmålssituation. detta faktum har förmodligen skapat det tabu vi har idag.

i diskussionen om att slå en bög som tar en på rumpan är det ju inte frågan om ett vanligt testosteronslagsmål där båda är med på det. därför kan det nästan jämföras med att slå en tjej (be mig inte motivera "nästan", jag tycker så helt enkelt). om två vuxna pojkar inte kan komma överens och inte kommer på något bättre än att börja vifta med knytnävarna så bryr jag mig inte det minsta. om det är deras enda sätt att kommunicera så får man väl låta dem hållas.

Sacrilege:
som du säger är det helt offtopic, så jag tänker inte ge mig in i en diskussion om det i den här tråden. jag nöjer mig med att sätta en e-dumstrut på dig.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Hollowman skrev:

Citat:

En nioåring vet om han/hon gör något dumt.

Ja självklart vet han att han har gjort något dumt men han är inte gammal nog för att till fullo förstå vilka konsekvenser det medför. Han är inte heller tillräckligt gammal för att ta ett beslut som medför större konsekvenser för en längre tid.

Till ex
Har inget emot folk som snusar men snus borde inte säljas till barn då dom inte är redo att göra ett beslut som kommer påverka dom för resten av deras liv.

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av andymikel:

Men anledningen att barn inte får konsekvenser för sina handlingar har väl mindre med styrka att göra och mer med att dom inte förstår konsekvenserna för sina handlingar.

Dvs så dumma att dom inte förstår vad dom har gjort.

En nioåring vet om han/hon gör något dumt.

Inte på samma sätt som en vuxen.
Inte ens en tonåring tänker som en vuxen.

Men, springer man omkring och känner att man ska spöa skiten ur folk hela tiden så har man problem och då bör man absolut aldrig ta till våld, risken är att man handlar överilat då.
Slår man ner någon för att denne tar en på stjärten så blir man fälld för misshandel, så enkelt är det.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Men, springer man omkring och känner att man ska spöa skiten ur folk hela tiden så har man problem och då bör man absolut aldrig ta till våld, risken är att man handlar överilat då.
Slår man ner någon för att denne tar en på stjärten så blir man fälld för misshandel, så enkelt är det.

Vadå hela tiden?Har aldrig hänt att jag blivit tafsad på,men om en främmande kille/person "skulle" göra det så skulle jag bli jävligt förbannad eller t.o.m. ge han en vinge.

Medlem
Medlem
Skrivet av kossan12:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av kossan12:

Kanske sunt förnuft? Som alla Normala människor vet kan inte 2 personer av samma kön skaffa barn tex. Det är ju så av en anledning. Sedan att det strider mot naturens lagar är ju också en del av det.

Så det du menar är att alla homosexuella har någonting fel i skallen?

Exakt det jag menar.
De hamnar i samma kategori som pedofiler, zoofiler, nekrofiler & liknande.

låter mer som att du har någonting fel i skallen.

Medlem

"Kön har inte längre någon betydelse för möjligheten att gifta sig"

Ah, gött åt dom utan kön :>


signatur

Jäh..

Medlem

Grejen med homosexualitet som folk vägrar acceptera är att folk tycker inte det är "naturligt" att vara med en person av samma kön på det sättet. Nu är det inte min åsikt. Men jag vet att många anser det, kristna eller icke-kristna.

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av HollowMan:

"bögar" bryr mig inte så länge dom inte försöker grabba min röv,för då jävlar smäller det som fan.

Ser en viss skillnad om en tjej grabbar tag i min röv,helt ok om hon gör det...men om en kille gör samma sak så jävlar.

Knappast rädd,enbart äcklad:) har fru och barn och tänker inte bli homo...tänker du?

Så det är helt okej ifall kvinnor går omkring tafsar på din röv, du har ju fru och barn liksom? Skulle inte din fru tycka illa om det?

För övrigt så undrar jag varför det alltid är en person i debatten som måste yttra sig över sin homofobi när det inte ens är relevant för ämnet.
Liksom:
"Denna tråd handlar om bögar OH SH-, [JAG GILLAR INTE BÖGAR SOM FÖRSÖKER HÅNGLA UPP MIG LOLOLOL *SEND*]"


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av kossan12:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av kossan12:

Kanske sunt förnuft? Som alla Normala människor vet kan inte 2 personer av samma kön skaffa barn tex. Det är ju så av en anledning. Sedan att det strider mot naturens lagar är ju också en del av det.

Så det du menar är att alla homosexuella har någonting fel i skallen?

Exakt det jag menar.
De hamnar i samma kategori som pedofiler, zoofiler, nekrofiler & liknande.

Du menar att du inte kan förstå andra personers sexuella attraktioner, känslor och tankesätt.
För min del är det helt okej att vara pedofil, så länge det inte finns några offer.
Annars kan vi ju förbjuda heterofili för att männen slår sina fruar, fruarna slår männen, någon av parterna sätter liv till världen och försvinner i några år, många mord har vad man kan kalla en sexuell natur osv.
Nej, de ligger inte alltför långt ifrån rasism eller främlingsfientlighet.
Det handlar bara om olikheter utifrån ditt perspektiv som du inte kan förstår och därmed inte tänker tolerera.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Detta med homos har blivit så jäkla överdrivet,nästan som en kult.Om du inte gillar oss måste du vara emot oss...Låter nästan som Bush när han sa att antingen är ni med oss eller så är ni emot oss:(

Johan Hakelius på Aftonbladet tar upp detta lite.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/johanhakelius/a...

Medlem

Grattis till alla homosexuella!

Nu kan även ni bli ifråntagna hälften av allt ni äger när ni skiljer er.

Medlem
Skrivet av DeKvittar:

För min del är det helt okej att vara pedofil

Ska du snacka om värderingar när du utrycker sådana här känslor?

Medlem

Hollowman: Hur kan du inte förstå vad han menar? Han skrev ju tydligt att det gällde så länge inga offer finns, d.v.s att om en person finner barn sexuellt upphetsande utan att faktiskt försöka förverkliga sina FANTASIER så är det inte mer fel än en person som FANTISERAR om att döda/skada någon annan.

Det är nog ingen här som förespråkar att man skall utnyttja någon, men om jag tänder på att slå sönder andra människors ägodelar så är jag bara en dålig person om jag verkligen försöker göra det. Jag måste ju dock hålla med om att praktisera pedofili inte är ok någonstans.

Medlem

Hur kossan12 inte är bannad än...

Medlem
Skrivet av SidPao:

Jag måste ju dock hålla med om att praktisera pedofili inte är ok någonstans.

Precis

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av DeKvittar:

För min del är det helt okej att vara pedofil

Ska du snacka om värderingar när du utrycker sådana här känslor?

Det där är nog lika ok som djursex... Det är inget annat är mycket sjukt beteende. Personer som de bör spärras in på mentalsjukhus.

Medlem
Skrivet av the wookiee:

Hur kossan12 inte är bannad än...

Det är han dock. Har bara inte blivit postat i Bannad tråden. Vi är inte helt ovetandes av vad som pågår ^_^


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Knez:

Grattis till alla homosexuella!

Nu kan även ni bli ifråntagna hälften av allt ni äger när ni skiljer er.

hahaha den var bra


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av Knez:

Grattis till alla homosexuella!

Nu kan även ni bli ifråntagna hälften av allt ni äger när ni skiljer er.

hahaha den var bra

Det där låter som det nervösa skrattet någon som själv är i fara skulle tillämpa. När blir man bjuden på gamer-wedding i skogen?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

CastorFiber - hehe roligt du säger det, min tjej har precis gjort slut så..
tack å lov inte gifta, men änndå, lite saker kommer nog änndå ryka iväg....


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

CastorFiber - hehe roligt du säger det, min tjej har precis gjort slut så..
tack å lov inte gifta, men änndå, lite saker kommer nog änndå ryka iväg....

Haha, tajmingens mästare. Du vet vad de säger... det finns fler fiskar i burken.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av IceMan:

CastorFiber - hehe roligt du säger det, min tjej har precis gjort slut så..
tack å lov inte gifta, men änndå, lite saker kommer nog änndå ryka iväg....

Kvinnor kommer och går, men porren består som det sägs i södra iran!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Ush vad det pratas om att slå andra människor här i denna tråden då!

Förstår inte folk att det ALLTID!! är fel att slå andra människor oavsätt om dom är 9år gammla, tjejer, ligger ner eller är stora body builders... (oh... då är det förmodligen väldigt fel.)

Måste folk vara så babariska, hur ska vi och samhället utvecklas om vi inte beter oss civiliserat, och löser problem diplomatiskt?

Om jag ska lägga en on-topic kommentar då också. jo!
Jag tycker det är tråkigt och på rätt låg nivå när nästan det enda det pratas om ang. homosexuallitet är GAYSEX! men seriöst. Om ni skulle kolla på en långtråkig kärleksfilm, skulle ni bara tänka på sex då eller?. Förstår mig inte på kortsynta och inskränkta människor.

Och det angående att homopar ska få adoptera, så tror jag att det är bättre att ungen får ökad mobbningsrisk, än att han hänger på gatorna och sniffar lim tills han dör i södra Shanghai.

Skriv svar