Kön har inte längre någon betydelse för möjligheten att gifta sig

Inaktiv
Skrivet av HollowMan:

Detta med homos har blivit så jäkla överdrivet,nästan som en kult.Om du inte gillar oss måste du vara emot oss...Låter nästan som Bush när han sa att antingen är ni med oss eller så är ni emot oss:(

Johan Hakelius på Aftonbladet tar upp detta lite.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/johanhakelius/a...

Fast det är så enkelt att sitta och krisitera Pride och så vidare när man är en vit heteroseuxll man, när man haft alla rättigheter garanterade sen man föddes, när man aldrig behövt känna sig oönskad, när man aldrig blivit hotad eller diskriminerad p.g.a. vem man är, när man aldrig riskerat att råka ut för hatbrott - när man aldrig behövt lyssna på människovidriga kommentarer som ja jag skulle i alla fall inte vilja ha homosexuella barn. Hur tror du det känns att höra kommentarer av den kalibern?

"Ja, jag skulle i alla fall inte vilja ha ett vänsterhänt barn."

"Ja jag skulle inte vilja ha ett brunhårigt barn."

"ja, jag skulle inte vilja ha en manlig avkomma som gillar tjejer"

"Det här med homos" är i mångt om mycket en rättighetsfråga, att avskaffa apartheid. Från och med den 1:a maj i år kommer Sverige vara ett av de länder i världen som ger alla människor - oavsett sexuell läggning - samma rättigheter (och skyldigheter). Kan vi då förstå varför det är och har varit ett driv kring detta?


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem
Skrivet av Vibius Pansa:

Fast det är så enkelt att sitta och krisitera Pride och så vidare när man är en vit heteroseuxll man, när man haft alla rättigheter garanterade sen man föddes, när man aldrig behövt känna sig oönskad, när man aldrig blivit hotad eller diskriminerad p.g.a. vem man är, när man aldrig riskerat att råka ut för hatbrott - när man aldrig behövt lyssna på människovidriga kommentarer som ja jag skulle i alla fall inte vilja ha homosexuella barn. Hur tror du det känns att höra kommentarer av den kalibern?

Jag är vit och heterosexuell och har både blivit hotad och oönskad,det är inte bara homos som blir det ska du veta.Jag vet inte vart du läst att jag inte vill att homos skall ha samma rättigheter som straita,jag sa att dom får gärna gifta sig.

Medlem
Skrivet av Vibius Pansa:

Fast det är så enkelt att sitta och krisitera Pride och så vidare när man är en vit heteroseuxll man, när man haft alla rättigheter garanterade sen man föddes, när man aldrig behövt känna sig oönskad, när man aldrig blivit hotad eller diskriminerad p.g.a. vem man är, när man aldrig riskerat att råka ut för hatbrott

Nu har jag inte kritiserat pride-rörelsen eller ställt mig ivägen på något sätt men jag vill ändå ställa mig bakom Hollowdude lite här och påstå att du gör precis samma sak som du kritiserar när du tror att alla vita heterosexuella män får allt serverat på silverfat, aldrig diskrimineras eller utsätts för några otrevligheter - Det stämmer inte på långväga.

Skrivet av Vibius Pansa:

när man aldrig behövt lyssna på människovidriga kommentarer som ja jag skulle i alla fall inte vilja ha homosexuella barn. Hur tror du det känns att höra kommentarer av den kalibern?

"Ja, jag skulle i alla fall inte vilja ha ett vänsterhänt barn."

"Ja jag skulle inte vilja ha ett brunhårigt barn."

"ja, jag skulle inte vilja ha en manlig avkomma som gillar tjejer"

Vänsterhänta, brunhåriga, heterosexuella barn har nog inga större problem med sin tillvaro pga att de är just vänsterhänta, brunhåriga eller heterosexuella - En homosexuell individ stöter säkerligen på MASSA problem, svårigheter och motgångar däremot, varför skulle man då inte önska att ens barn slapp detta? Problemet ligger förstås i att det inte borde vara så men jag menar att någon som fäller ett sådant uttalande inte nödvändigtvis behöver vara anti-gay, man vill bara det som är bäst för ens barn.

Vill du ha ett barn med down syndrom? Du kanske inte bryr dig men om du får önska bort ett hinder för någon så gör du givetvis det.

Skrivet av Vibius Pansa:

"Det här med homos" är i mångt om mycket en rättighetsfråga, att avskaffa apartheid. Från och med den 1:a maj i år kommer Sverige vara ett av de länder i världen som ger alla människor - oavsett sexuell läggning - samma rättigheter (och skyldigheter). Kan vi då förstå varför det är och har varit ett driv kring detta?

Hur hänger detta ihop med kyrkan? Om detta nu gör allt lika för alla får du homosexuella par adoptera barn? Kommer gaybar härdanefter heta bar?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Vet inte vad jag svarar på nu men det är säker något.

Att vara homosexuell är något man kan utveckla, upptäcka eller
välja hur man vill.
Det är inte nödvändigtvis något man föds till utan något man väljer.

Medlem
Skrivet av Gh0me:

Vet inte vad jag svarar på nu men det är säker något.

Att vara homosexuell är något man kan utveckla, upptäcka eller
välja hur man vill.
Det är inte nödvändigtvis något man föds till utan något man väljer.

Ah, ungefär som att man väljer sin favoritfärg eller vilken mat man gillar bäst?

Jag tror mintgrön är min nya favoritfärg samt att fisk är min nya favoritmat. Jag har aldrig gillar fisk eller mintgrönt innan men jag visste inte att jag kunde välja själv... tack för tipset.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Gh0me: Tror du menar bisexualitet. En homosexuell tror jag, precis som en hetrosexuell är båda lite diskriminerande och fast i sina preferenser, medans den bisexuelle tar vad den får utan "hänsyns" till de fasta normerna.

Jag tror dock att många "homo/hetro-sexuella" även är bi rakt av, men det har ju inte nån egentlig betydelse.

Medlem
Skrivet av Gh0me:

Vet inte vad jag svarar på nu men det är säker något.

Att vara homosexuell är något man kan utveckla, upptäcka eller
välja hur man vill.
Det är inte nödvändigtvis något man föds till utan något man väljer.

Är du seriös?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av kossan12:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av kossan12:

Kanske sunt förnuft? Som alla Normala människor vet kan inte 2 personer av samma kön skaffa barn tex. Det är ju så av en anledning. Sedan att det strider mot naturens lagar är ju också en del av det.

Så det du menar är att alla homosexuella har någonting fel i skallen?

Exakt det jag menar.
De hamnar i samma kategori som pedofiler, zoofiler, nekrofiler & liknande.

håller på dig kossan12:up: det e konstigt i det här landet att man inte får tycka annolunda men alla ni andra tyck så då för fan!! ni hakar på alla anndra.
det e som i skolan alla tycker lika! sticker nån ut å tycker annat så blir man utfryst, FUCK THE WORLD!

Medlem
Skrivet av the wookiee:

Hur kossan12 inte är bannad än...

VARFÖR DÅ?? för att han tycker annolunda! då kan väl du ochså bli bannad!

Medlem
Skrivet av BADBOY-66:
Skrivet av the wookiee:

Hur kossan12 inte är bannad än...

VARFÖR DÅ?? för att han tycker annolunda! då kan väl du ochså bli bannad!

Lugna ned dig grabben, du behöver inte avsluta varenda mening med utropstecken!!!!!!

Medlem
Skrivet av kossan12:
Skrivet av Sacrilege:
Skrivet av kossan12:

Att homosexualitet är fel och sjukt.

Det vore väldigt intressant att få reda på vad som framkallar sådana hära åsikter hos folk.

Jag har alltid tyckt att det är någonting underligt med män som inte tycker att det är fint med två vackra kvinnor som smeker varandra sådär som dom kan göra ibland på film.

Är du lite smygbög själv kanske?

:heart:

Kanske sunt förnuft? Som alla Normala människor vet kan inte 2 personer av samma kön skaffa barn tex. Det är ju så av en anledning. Sedan att det strider mot naturens lagar är ju också en del av det.

Hahaha! Där kom det, det urkassa argumentet som inte ens kan räknas som ett argument.
Bara för att jag tycker att homosexualitet är fel och sjukt gör det mig knappast till smygbög.

Tycker du tex att ha sex med djur är normalt?
Inte? Kanske du är lite smyg-zoofil själv då.
Så jäkla dåligt resonemang.....

Allt som finns i naturen är väl ändå naturligt?
Och i djurriket förekommer homosexualitet oftare än hos människorna, så naturligt är det

Den här nya lagen stör mig inte alls, men förstår inte varför man som homo vill gifta sig i kyrkan? jag avskyr allt med gud och sådant personligen.


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem
Skrivet av PiLp:

Den här nya lagen stör mig inte alls, men förstår inte varför man som homo vill gifta sig i kyrkan? jag avskyr allt med gud och sådant personligen.

Lagen innebär inte att homosexuella får gifta sig i kyrkan, den innebär att homosexuella får samma rättigheter som gifta heterosexuella. Kyrkan har inte bestämt sig än om dom ska tillåta homobröllop i kyrkan.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Att tillåta kristen vigsel av homos är som att tvinga i en muslim fläskkött, det kommer att bli problem.

Medlem

Att folk orkar hetsa upp sig över sexualla läggningar fortfarande...
Ingen mer än jag som reagerat på att hur vanlligt homosex är beror helt på samhället?
T.ex. i antikens Grekland var lite småmys i bastun med andra män nåt som i stort sett alla sysslade med, det ansågs som något helt vanligt, medans kvinnor av många betraktades som nå¨got man gifte sig med för att få barn... så var alltså folk mer homosexuella förr, eller beror det bara på samhällets syn på homosexuella hur många som vågar visa öppet vad de tycker?

Min åsikt är att 80% av oss alla är mer eller mindre BIsexuella i grunden, 10% enbart homo och 10% enbart hetero. Men eftersom det i dagens samhälle fortfarande betraktas som lite onormalt med homosexuella så har de flesta av de 80% som svänger both ways blivit intutade att de ska bara hålla sig till det motsatta könet.
De unga idag är (oftast) mer toleranta mot olika sätt att leva sitt liv på, och tror att om 50 år så kommer det finnas mycket mer öppet homosexuella pga att fler vågar leva sitt liv som de vill, och inte tvingas lyssna på folk som Carola som påstår att lite böner kan få bögar att bli kåta på kvinnor.

Det som inte skadar mig eller nån annan utomstående, och som 2 eller flera vuxna människor frivilligt gör tillsammans tycker jag inte angår någon annan än just de människorna själva.

Medlem

CastorFiber: Jag vet att jag kommer lite glidande på ett bananskal här, men vill bara påpeka en sak.
Det handlar inte om att vita heterosexuella män jämt har det bättre. Men vita, välmående, heterosexuella, snygga, välbärgade (osv) män står högst på hierarkin.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Homsexualitet är egentligen ett tecken på dekadens. Men visst om folk vill ta varandra i röven är det ju upp till dem men tvinga inte mig att tycka om dem, för mig är de enbart skräp. 8)


signatur
Medlem

dofilusåkaffe: Egentligen ett tecken på dekadens? Que? Du vet att analsex inte är något som homosexuella uppfann? "I like big butts and I cannot lie...." sounds familiar?

Att vilja straffa folk för njutning eller se ner på folk för deras njutning är väl snarare ett tecken på social dekadens, så länge njutningen inte involverar att skada andra.

Medlem

Sen handlar ju inte homosexualitet enbart om njutning. Det är som att säga att heterosexualitet enbart handlar om njutning.

Homosexualitet är identiskt med heterosexualitet - förutom den lilla detaljen att man gillar någon av samma kön istället för motsatt kön.

Man går igenom precis samma faser som heterosexuella. Förälskelse, kärlek, sex, relation, problem i relationen etc etc. Men många fokuserar bara på sex. "Homosexuella har sex och heterosexuella har relationer".

Medlem

Mikaelh: Självklart inte, men när jag skrev njutning ansåg jag det vara ett stort ord nog för att innebära mer än sex, men det var uppenbarligen så du uppfattade det, och eftersom inlägget i början talade om analsex så var det kanske inte så konstigt.

Skall försöka skriva tydligare framöver.

Medlem

Jag skrev inte det inlägget bara åt dig, givetvis.

Inaktiv
Skrivet av BADBOY-66:
Skrivet av kossan12:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av kossan12:

Kanske sunt förnuft? Som alla Normala människor vet kan inte 2 personer av samma kön skaffa barn tex. Det är ju så av en anledning. Sedan att det strider mot naturens lagar är ju också en del av det.

Så det du menar är att alla homosexuella har någonting fel i skallen?

Exakt det jag menar.
De hamnar i samma kategori som pedofiler, zoofiler, nekrofiler & liknande.

håller på dig kossan12:up: det e konstigt i det här landet att man inte får tycka annolunda men alla ni andra tyck så då för fan!! ni hakar på alla anndra.
det e som i skolan alla tycker lika! sticker nån ut å tycker annat så blir man utfryst, FUCK THE WORLD!

HAHAHA! Du vet verkligen inte vad du säger....

Medlem

Jag har en bror som e homosexuell och tkr det är så det man ska va om man vill va det..
Dock tycker både han o ja det är fel med gaypride..
Och det är för bara för att man e annorlunda måste man spatsera med det?
Jag ser inte mörkhyade,vita,hetero,vänsterhänta,gröna aliens som har parad haha .
dels det med kyrkan min mamma är präst och hon anser inget fel med homosexuellt äktenskap.
och även om det är tillåtet i "vimmerby" så har ingen gjort det.
Hört med många homosexuella att det känns fel att gå under en tro som går efter "eva och adam".
Så egentligen tror ja de va bara onödigt dom borde välja borgeligt giftemål.
Sen kan ju bara den där lilla nazze kid fara o flyga... inget är rätt o fel det är va du själv tycker och alla har olika tycken.
bara för att du tkr så betyder det inte att det blir så
Men Men tack för att ja fick delta btw
jag vet jag stavar fel som fan!! inget o påpeka ja vet

Inaktiv

För att jag inte ska bryta mot någon regel här på fz så säger jag bara "Det var bättre förr!"

Medlem
Skrivet av revolt:

För att jag inte ska bryta mot någon regel här på fz så säger jag bara "Det var bättre förr!"

Definiera "förr".


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

förr, som i förr i tiden.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jag tror revolt menar att det var bättre förr i de tider när dessa läggningar var normala så att man slapp diskutera vem som är normal eller ej.

Det fanns förstås andra tabun då, men denna debatt slapp man iaf.

Medlem

Ett helt okej beslut. Vad andra gör med sitt liv skall varken regeringen kyrkan eller jag bry mig om.

Dock en stilla undran... varför får vi inte ha månggifte i Sverige? Det ska väl regeringen och kyrkan inte heller bry sig om egentligen?

Om man tänker efter finns det en hel del frågor som väcks i och med detta beslut.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Deathwisher: Så du tycker det är rätt att kyrkan blir PÅTVINGADE detta? Ska du påtvinga muslimer & judar att äta griskött? Det är precis samma sak.

Homosexualitet bryter mot de kristna värderingarna, ändock blir de påtvingade det. Jag förstår inte ens varför homos skulle vilja gifta sig i kyrkan när de vet att de är hatade där?

Men det märks ju rätt tydligt att du är en liberal iom ditt inlägg. Du menar iprincip att du ska kunna göra vad du vill utan att staten lägger sig i. När vi ändå är på G så kan vi ju legalisera droger & hor. Varför inte bara avsätta regeringen och skaffa total anarki?

Staten finns av en anleding. Människor klarar inte av att ha totalt frihet. Det måste finnas lag & ordning för att ett samhälle ska fungera. När man börjar legalisera saker och ting som är skadligt för samhället och folket så insjuknar landet och faller i dekadens. Bara kolla på hur Sverige ser ut idag.

Medlem
Skrivet av Kamp:

Deathwisher: Så du tycker det är rätt att kyrkan blir PÅTVINGADE detta? Ska du påtvinga muslimer & judar att äta griskött? Det är precis samma sak.

Homosexualitet bryter mot de kristna värderingarna, ändock blir de påtvingade det. Jag förstår inte ens varför homos skulle vilja gifta sig i kyrkan när de vet att de är hatade där?

Men det märks ju rätt tydligt att du är en liberal iom ditt inlägg. Du menar iprincip att du ska kunna göra vad du vill utan att staten lägger sig i. När vi ändå är på G så kan vi ju legalisera droger & hor. Varför inte bara avsätta regeringen och skaffa total anarki?

Staten finns av en anleding. Människor klarar inte av att ha totalt frihet. Det måste finnas lag & ordning för att ett samhälle ska fungera. När man börjar legalisera saker och ting som är skadligt för samhället och folket så insjuknar landet och faller i dekadens. Bara kolla på hur Sverige ser ut idag.

Så homosexualitet är skadligt?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Kamp:

Deathwisher: Så du tycker det är rätt att kyrkan blir PÅTVINGADE detta? Ska du påtvinga muslimer & judar att äta griskött? Det är precis samma sak.

Homosexualitet bryter mot de kristna värderingarna, ändock blir de påtvingade det. Jag förstår inte ens varför homos skulle vilja gifta sig i kyrkan när de vet att de är hatade där?

Innan du börjar raljera ignorans kanske du borde lära dig att kyrkan inte tvingas till någonting, lagen innebär att homosexuella kan gifta sig i juridisk mening, kyrkan bestämmer själv om dom vill tillåta homobröllop i sina kyrkor, något som majoriteten verkar göra.

I Sverige är kyrkan relativt liberal och homosexuella är inte hatade av alla kristna. Sen är det ju inte säkert att alla vill gifta sig i kyrkan.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Skriv svar