Konstigaste LAN musiken ?

Medlem
Konstigaste LAN musiken ?

Bara undrade om någon är som jag. Får ta ganska mycket skit över att lyssna på jazz/konst-rock istället för dunka dunka som i vanliga fall tonsätter typiska LAN kvällar. Finns inget bättre än att klyva kompisen med motorsåg till Miles Davis trumpetsolo. Någon annan som har konstiga LAN musik vanor ?

Medlem

Sextiotalsrock! Spelar ingen roll vad jag spelar, dånar Hendrix/CCR/Stones/Steppenwolf ur högtalarna känner jag mig som en stridslysten, cynisk soldat i Vietnam med cigarettpaket fastspänt i hjälmen.

Åratal sen jag var på ett regelrätt LAN dock.


signatur

Imperator

phi
Medlem

Vem fasen har med sig högtalare på LAN? Är det inte dödsstraff på sånt?

På min tid ( vad gammal man känner sig när man säger/skriver så) när jag var på LAN och någon hade med sig högtalare istället för hörlurar så fick han femtioelva trojaner och annan skit installerade på sin dator när han somnat första natten. En formatering efteråt var ett faktum och han kunde bara inte förstå varför i hela friden han alltid var tvungen att spendera flera timmar på att formatera om datorn på varje LAN han var med på. Det slutade konstigt nog efter att han köpt sig ett par hörlurar.

Alla tyckte att jag lyssnade på konstig blipp-blopp-musik när dom lånade min dator (var tydligen populärt att spela Q3 på min dator med min config för man blev så ju mycket bättre på min dator så det handlade alltså inte jag som var bättre än dom flesta på LAN:et - ansåg dom andra) och en kille frågade om mina hörlurar var trasiga när han hörde vad jag lyssnade på. Sen kom han och bad mig dela ut min musikmapp.

"Det var ju ganska cool oljudsmusik ändå..."

Kommer till och med ihåg vilken låt det var:

Testpilot

På den tiden det hette demoparty/copyparty och internet eller nätverk ej fanns på kartan var det vanligt att man hade med sig hela stereoanläggningen och spelade för alla i närheten
Öronproppar var ett måste.

phi
Medlem
Skrivet av Harakiri:

På den tiden det hette demoparty/copyparty och internet eller nätverk ej fanns på kartan var det vanligt att man hade med sig hela stereoanläggningen och spelade för alla i närheten
Öronproppar var ett måste.

Jo tack jag vet, jag var på DH i slutet av 90-talet och knåpade ihop musik under en helg. Hörde inte ett skit av det jag själv höll på med

Medlem
Citat:

Alla tyckte att jag lyssnade på konstig blipp-blopp-musik

Experimentel Electronica for the win !

Jpop...Högtalarna åker i väggen.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Det är rätt skönt med musik när man lanar om man tar med sig ordentliga högtalare med bas till.
Fast det är ju inte lätt att hitta musik som passar alla på lanet...


signatur

Rawr

Medlem

Beror väl lite på vilka man LAN:ar med och vad man skall göra. Nu var det iofs ett tag sedan jag var på ett LAN, men spelade mest den musik som jag lyssnar på mest annars också.

Bara man inte gör som en bekant, som loopade en slinga från scenen i Fucking Åmål där tjejjerna sa:

- "Men Alvedon då?
- "Nej, det händer ingenting."
- "Men, jag vill knarka!"

Var väl kul de första 20 gångerna...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar