kul skräckpropaganda

Medlem

Jag tycker iofs att man får se från parti till parti, men alla svar finns inte i partiprogrammet. Man får ta allt sådant med en nypa salt, och se vad partiernas ledare verkligen står för, och vad partiet i realiteten försöker åstadkomma. Sverigedemokraterna är säkert inte farliga, men om man ser till deras nazistiska bakgrund...blir man verkligen ett nytt parti genom att byta namn? Bara undrar vad din åsikt är..!

Dessutom anser jag att nationalism inte fyller någon som helst samhällsfunktion, då det dels är föråldrat och dels skapar direkt eller indirekt fördomar, hat och på sikt krig. Och det vare sig det är extremhöger, eller ej.

Nåja, du vet lika väl som jag att du inte kan ändra min åsikt, lika mycket som jag vet att jag inte kan ändra din, så det är helt meningslöst att överhuvudtaget argumentera.

Jag röstar på mitt Kommunistparti och du röstar på SD, och SD kommer in i Riksdagen 2014. Så är det.


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Medlem
Skrivet av NiXPhoenix:

http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=41&tekstid=21...

"Vi har også gjennomført en befolkningsfremskrivning for Sverige, ettersom utviklingen demografisk i vårt naboland, også vil ha konsekvenser for Norge. Resultatet viser at Sverige kan ha en majoritet innvandrere i 2049."

http://www.amazon.com/Death-West-Populations-Immigrant-Civili...

Jag tror dem bara räknar med första generationens invandrare då(Vädligt osäker på detta). Så vi kommer bli en minioritet klart mycket tidigare om så är fallet.

Jag inte låta bli att bli rädd när jag tänker på det.
Man vet idag hur utsatta svenska är för brott från invandrarnas sida(min signatur är ett bra exempel), och då är vi fortfarande en majoritet. Men hur kommer det bli när vi inte är det längre..?

Medlem

Flytta till en stuga i Lappland. Problem solved.


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Medlem
Skrivet av Harval:

Jag tycker iofs att man får se från parti till parti, men alla svar finns inte i partiprogrammet. Man får ta allt sådant med en nypa salt, och se vad partiernas ledare verkligen står för, och vad partiet i realiteten försöker åstadkomma. Sverigedemokraterna är säkert inte farliga, men om man ser till deras nazistiska bakgrund...blir man verkligen ett nytt parti genom att byta namn? Bara undrar vad din åsikt är..!

Hette inte Vänsterpartiet "vänsterpartiet kommunisterna" innan? SD har rensat ut dom flesta störiga personerna ur sin organisation,eller åtminstone försökt att bli av med dom värsta typerna.Skulle gärna se att Vänsterpartiet gjorde likadant,för enligt mig så förekommer det mycket fler personer med kriminella element inom Vänsterpartiet.Jag själv kommer att rösta på SD,eftersom att inget annat parti vågar ens nudda frågan om vad man gör mot kriminellt slödder som oftast kommer ifrån utlandet,och utnyttjandet av våran generösa/idiotiska invandringspolitik.

Skrivet av Harval:

Dessutom anser jag att nationalism inte fyller någon som helst samhällsfunktion, då det dels är föråldrat och dels skapar direkt eller indirekt fördomar, hat och på sikt krig. Och det vare sig det är extremhöger, eller ej.

Att vara stolt över sitt land är ett friskhetstecken,det betyder att landet fungerar och att man kan vara stolt över sitt lands framgångar och glädjas av att sina landskamrater är så bra.Men som det är nu i Sverige så anses det som att man är rasist om man visar sin uppskattning till sitt egna modersland,dessa sjuka värderingar om att det är fult att vara stolt över sitt land kan vi tacka Socialdemokraterna och Vänsterkommunisterna för,det är nästan så illa som att man skall gilla andra kulturer mer eftersom att våran kultur är bara blaj enligt vissa idioter inom politiken.

Skrivet av Harval:

Nåja, du vet lika väl som jag att du inte kan ändra min åsikt, lika mycket som jag vet att jag inte kan ändra din, så det är helt meningslöst att överhuvudtaget argumentera.

Ja mig kommer du inte att ändra på,men det kanske finns några lättlurade ungdomar som tror på på allvar att Vänsterpartiet är det rätta.

Skrivet av Harval:

Jag röstar på mitt Kommunistparti och du röstar på SD, och SD kommer in i Riksdagen 2014. Så är det.

Själv så tror jag att dom kommer in redan 2010:)

Medlem

Löjlig video, födelsetalen i ett land är en siffra som ändras jämt och ständigt. I Sverige är vi på påväg mot en baby boom t.ex med ett nuvarande och stigande födelsetal på 1.9 per par.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Till HollowMan: (Jag svarar punktvis, efter hur du själv har svarat på mitt förra inlägg)

Punkt 1: Så "enligt dig" förekommer det fler personer med kriminella element inom Vänsterpartiet? Så, vad har deras element gjort för något busigt? Ursäkta, det har inget med saken att göra, men men... Till affärer! För det första har jag inte påstått att jag är anhängare av Vänsterpartiet, bara för att jag är röd. Personligen tycker jag att miljöproblemen, den personliga integriteten och politikers höga löner är mycket mer alarmerande hot än Islams utvidgande, exempelvis. Spelar ingen roll. Jättekul om det nu är sant att SD försöker rensa ut nassarna och göra sig mer humana. Men det där videoklippet är fortfarande gjort av främlingsfientliga högerkatoliker. Glöm SD.

Punkt 2: Jag förstår inte på något sätt hur stolthet över sitt land kan vara friskt. Du gillar såklart nationalromantiken under 1800-talet, och alla européers "stolthet över sina länder" som ledde till krigshets, som slutade med både första och andra världskriget? Vad jag menar är, man kan vara glad över att vara så lyckligt lottad att komma från och bo i ett visst land, men stolt? Kolla in den här videon, från 00:40 och ett par minuter framåt. [http://www.youtube.com/watch?v=tgbHVmLpNRU] Hur kan man vara stolt över en genetisk slump? Man kan inte hjälpa var man är född. Man kan vara född i ett land där det krigas, och man kan vara född i ett land som frodas. Tur eller otur. Jag är hellre stolt över något jag åstadkommit.

Dessutom, har vi oftast inte andra bakgrunder själva? Ska vallonättlingar känna svensk eller belgisk/fransk stolthet? Ska den stora andel av Sveriges befolkning som härstammar från de österländska trälarna känna svensk stolthet eller ska man samtidigt känna? Hur långt tillbaka ska man gå? Var går gränsen? Det blir en så jobbig lojalitetsfråga, på något sätt.

Punkt 3: Jag är inte Vänsterpartist! Jag har sagt att jag är vänsteranhängare (det finns många röda partier) och sa att jag röstar på "mitt Kommunistparti", dvs. Kommunistiska partiet, före detta KPML(r), mest för att ställa mig rakt emot fascisterna, som man gör. Exempelvis, mm jag var Socialdemokrat, och varenda Moderat gick med i Folkfronten (nassarna), så skulle jag givetvis gå med i Kommunistiska Partiet för att möta högeråsikterna med lika extrema vänsteråsikter. Jag tänker inte uppenbara exakt vilket/vilka parti jag stöder. Det är fullkomligt irrelevant.

Punkt 4: Du kan mycket väl ha rätt i att de kommer in 2010. Det ser inte bättre ut...


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Medlem

Rensade upp i tråden nu.
Alltså killar (framförallt kamp och tobbeW) ni behöver väl inte hålla på och hoppa på varandra i _VARENDA_ tråd om politik och dyl? Släng in varandra på msn eller liknande vettja, så slipper vi andra ta del av det.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av BudoWhoopass:

Rensade upp i tråden nu.
Alltså killar (framförallt kamp och tobbeW) ni behöver väl inte hålla på och hoppa på varandra i _VARENDA_ tråd om politik och dyl? Släng in varandra på msn eller liknande vettja, så slipper vi andra ta del av det.

Yes, ber om ursäkt för allt "off-topic". Försöker prata med Kamp privat nu istället.

Medlem
Skrivet av Harval:

Till HollowMan: (Jag svarar punktvis, efter hur du själv har svarat på mitt förra inlägg)

Punkt 1: Så "enligt dig" förekommer det fler personer med kriminella element inom Vänsterpartiet? Så, vad har deras element gjort för något busigt? Ursäkta, det har inget med saken att göra, men men... Till affärer! För det första har jag inte påstått att jag är anhängare av Vänsterpartiet, bara för att jag är röd. Personligen tycker jag att miljöproblemen, den personliga integriteten och politikers höga löner är mycket mer alarmerande hot än Islams utvidgande, exempelvis. Spelar ingen roll. Jättekul om det nu är sant att SD försöker rensa ut nassarna och göra sig mer humana. Men det där videoklippet är fortfarande gjort av främlingsfientliga högerkatoliker. Glöm SD.

Kallar du AFA aktivister för fredliga snälla personer?Jag ser dom helt utan tvekan som terrorister,och det tycker nog dom flesta med något innanför pannbenet.Att politikers löner är förjävliga tror jag nog dom flesta håller med om,men det är inte i närheten av ett lika stort hot som Islam är idag.

Skrivet av Harval:

Punkt 2: Jag förstår inte på något sätt hur stolthet över sitt land kan vara friskt. Du gillar såklart nationalromantiken under 1800-talet, och alla européers "stolthet över sina länder" som ledde till krigshets, som slutade med både första och andra världskriget? Vad jag menar är, man kan vara glad över att vara så lyckligt lottad att komma från och bo i ett visst land, men stolt? Kolla in den här videon, från 00:40 och ett par minuter framåt. [http://www.youtube.com/watch?v=tgbHVmLpNRU] Hur kan man vara stolt över en genetisk slump? Man kan inte hjälpa var man är född. Man kan vara född i ett land där det krigas, och man kan vara född i ett land som frodas. Tur eller otur. Jag är hellre stolt över något jag åstadkommit.

Nu är du ju faktiskt inte riktigt klok,så våran historia med utkämpade frihetskrig och erövringar skall man skämmas för enligt dig och din Mona logik?jag är skit stolt över att vara svensk när man ser vår historia,men idag ser Sverige mer och mer ut att bli en nation av mesar och trampade på av precis alla(h). Ditt egoistiska tänkande på bara vad du själv åstadkommit är enligt mig fruktansvärt och ologiskt.

Skrivet av Harval:

Dessutom, har vi oftast inte andra bakgrunder själva? Ska vallonättlingar känna svensk eller belgisk/fransk stolthet? Ska den stora andel av Sveriges befolkning som härstammar från de österländska trälarna känna svensk stolthet eller ska man samtidigt känna? Hur långt tillbaka ska man gå? Var går gränsen? Det blir en så jobbig lojalitetsfråga, på något sätt.

Hade jag själv varit Vallonättling och Svensk skulle jag varit lika stolt över dom båda,finns inget som säger att du måste vara stolt över bara ett land.Felet som är idag i Sverige är mer att en skrämmande och sjuk vänster politik i allt för många år har åstadkommit ett självförakt över att vara stolt för sitt land och att öppet visa din kärlek för Sverige..om det inte är fotbollslandskamp och dyl.

Skrivet av Harval:

Punkt 3: Jag är inte Vänsterpartist! Jag har sagt att jag är vänsteranhängare (det finns många röda partier) och sa att jag röstar på "mitt Kommunistparti", dvs. Kommunistiska partiet, före detta KPML(r), mest för att ställa mig rakt emot fascisterna, som man gör. Exempelvis, mm jag var Socialdemokrat, och varenda Moderat gick med i Folkfronten (nassarna), så skulle jag givetvis gå med i Kommunistiska Partiet för att möta högeråsikterna med lika extrema vänsteråsikter. Jag tänker inte uppenbara exakt vilket/vilka parti jag stöder. Det är fullkomligt irrelevant.

Ja det är din personliga rättighet att inte nämna vad du stödjer,bara undrar vad du är rädd för?

Skrivet av Harval:

Punkt 4: Du kan mycket väl ha rätt i att de kommer in 2010. Det ser inte bättre ut...

Ser ju kanon ut om dom kommer in,kan t.om bli vågmästare:up:

Medlem

Du missförstod nog det där med elementen, tror jag. Jag syftar på att du sa att "personer har kriminella element". Då måste det ju vara värmelementen som gjort nåt bus. Kriminella element inom partiet var väl antagligen vad du menade...
Å andra sidan tycker jag att det behövs anti-fascistiskt våld, men kanske inte inom Vänsterpartistborgarna.

Om nu Sverige är ett land av mesar...vad fan är du då stolt över?

Sen är jag inte personligen någon person som brukar vara stolt över någonting alls, snarare glad att ha skiten överstökad, etc.
men rent logiskt tycker jag det är mer 'okej' att stoltsera med en personlig bedrift, än att skryta om "Jag är svensk och det är jag jävligt stolt över, att min mamma råkade bo i just det här landet, din norska orena paddjävel, etc." Sånt där förstår jag mig inte på. Om man är stolt över något, så måste man ju anse det bättre än annat. Att tro att Nordeuropeisk kultur skulle vara bättre än Mellanösterns kultur är ren trångsynthet och ignorans. Vänster, höger eller ej.

Man ska vara blygsam och modest i alla sammanhang. Högmod (stolthet) går före fall. Dessutom, vem fan drog nationsgränserna? Jag som Bohusläning kunde lika gärna varit norsk eller dansk, och finner det löjligt att prisa Sverige för att de tog oss ifrån danskarna. Det är väl då etnisk eller kulturell stolthet som man kan känna. Men återigen, det handlar ju bara om genetisk lycka eller olycka, så vad är det att vara stolt över? Svara mig det. Vad är det att vara stolt över?
Sverige är ju bara fyllt av mesar, så du är ju uppenbarligen inte stolt över befolkningen. Vad är du stolt över? Över stormaktstidens fornstora dagar? Över att Sverige höll sig neutrala under andra vk, men både skickade X miljoner kronor till Hitler, och gömde norrmännen som sprängde hans tungvattenfabrik?
Är det vår historia överhuvudtaget? Sverige har inte alltid funnits. Det är ett ganska nytt land, påhittat av människor som ville bestämma över den stora mängden, och drog små söta gränser. Är svear eller götar coolast? Eller är du stolt över dess geografiska placering? Över hur snyggt det ser ut på kartan?
Eller är du stolt över våra politiker?

Svara mig de frågorna!

Du frågade mig vad jag är rädd för. Jag är rädd för vad som skulle hända om nationalister med 1800-talsvärderingar skulle börja bestämma över det här landet. Se alla jäkla krig under senare 1800-talet. Se första världskriget. Se andra världskriget. Vill du ha en Franco, Mussolini eller Hitler vid makten? Nationalism ser illa ut rent utrikespolitiskt.

Till sist, Islam är inte mer annorlunda än Kristendomen. Allt handlar om individer. Kulturkrockar är ett problem, förvisso, men det är för att samhället generaliserar och centraliserar allting, vilket leder till bättre effektivitet, men mindre personlighet. Däri ligger problemet med invandringen. Myndigheterna ser inte individer. De ser grupper.


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Medlem

Vänstern visar sitt rätta ansikte igen; "Å andra sidan tycker jag att det behövs anti-fascistiskt våld" - Harval

Vilken jävla idiot som anser att våld behövs..

Medlem
Skrivet av Kamp:

Vänstern visar sitt rätta ansikte igen; "Å andra sidan tycker jag att det behövs anti-fascistiskt våld" - Harval

Vilken jävla idiot som anser att våld behövs..

Om du ser detta, kolla dina personliga meddelanden.

edit: moderator kan nu radera inlägg

Medlem

Sverige är ett förlorat land. Gratulerar till en värdelös framtid.
Råkade ut för ännu en gång för lite "mångkultur" av en f*ttunge, helt oprovocerat.
Ni helsvenskar med vurm för multikulti kan ha kul i denna kommuniststat fylld av pappskallar.

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Sverige är ett förlorat land. Gratulerar till en värdelös framtid.
Råkade ut för ännu en gång för lite "mångkultur" av en f*ttunge, helt oprovocerat.
Ni helsvenskar med vurm för multikulti kan ha kul i denna kommuniststat fylld av pappskallar.

Lust att dela med dig av dina spännande upplevelser med mångkulturen och det nya Sverige?

Medlem
Skrivet av Kamp:

Vänstern visar sitt rätta ansikte igen; "Å andra sidan tycker jag att det behövs anti-fascistiskt våld" - Harval

Vilken jävla idiot som anser att våld behövs..

Puttenutt.


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Medlem
Skrivet av Harval:

Å andra sidan tycker jag att det behövs anti-fascistiskt våld, men kanske inte inom Vänsterpartistborgarna.

Nu måste du ju trolla. Gillar hela logiken hos er vänsterkommunister. "Alla är lika värda. Förutom de som tycker annorlunda. De misshandlar vi."

Det finns en stor skillnad mellan dagens SD och deras motståndare. SD propagerar utan att använda våld. Motståndarna misshandlar folk och förstör allmän egendom. Inte för att jag tänker rösta på någon av dem, men jag kan förstå varför SD får fler väljare.

Skrivet av Harval:

Sen är jag inte personligen någon person som brukar vara stolt över någonting alls, snarare glad att ha skiten överstökad, etc.
men rent logiskt tycker jag det är mer 'okej' att stoltsera med en personlig bedrift, än att skryta om "Jag är svensk och det är jag jävligt stolt över, att min mamma råkade bo i just det här landet, din norska orena paddjävel, etc." Sånt där förstår jag mig inte på. Om man är stolt över något, så måste man ju anse det bättre än annat. Att tro att Nordeuropeisk kultur skulle vara bättre än Mellanösterns kultur är ren trångsynthet och ignorans. Vänster, höger eller ej.

Varför skulle man inte kunna vara stolt över sitt land? Jag är stolt över att Sverige agerar som världens samvete. Hjälper de som behöver det, och släpper in folk i vårt samhälle, från alla världens länder och kulturer. Jag är stolt över att vårt land låter folk säga vad de vill, oavsett hur korkat det än må vara. Jag är dock inte stolt över den agression som visas mot folk som öppet säger sig vara stolta över sitt land. Att inte kunna gå omkring i en tröja med en sverigeflagga på utan att bli hånad, spottad på eller i värsta fall misshandlad.

Skrivet av Harval:

Du frågade mig vad jag är rädd för. Jag är rädd för vad som skulle hända om nationalister med 1800-talsvärderingar skulle börja bestämma över det här landet. Se alla jäkla krig under senare 1800-talet. Se första världskriget. Se andra världskriget. Vill du ha en Franco, Mussolini eller Hitler vid makten? Nationalism ser illa ut rent utrikespolitiskt.

Till sist, Islam är inte mer annorlunda än Kristendomen. Allt handlar om individer. Kulturkrockar är ett problem, förvisso, men det är för att samhället generaliserar och centraliserar allting, vilket leder till bättre effektivitet, men mindre personlighet. Däri ligger problemet med invandringen. Myndigheterna ser inte individer. De ser grupper.

Ironin i den här delen av ditt inlägg är att du ser alla nationalister som en grupp, men när det kommer till muslimer och invandrare så ska det helt plötsligt ses individer.

Medlem

Fascismen är våldsdyrkande, och ont kan gärna bekämpas med ont. Sen tycker jag att du generaliserar lika mycket som jag gör.
"Motståndarna misshandlar folk och förstör allmän egendom."
Gör alla vänsteranhängare det, kanske? Knappast. Hur förklarar du de nazi-träningsläger, som fanns/finns i Sverige?

Dessutom, om en nationalist ser till grupper, så får väl jag se nationalisterna som ett jävla pack, likaså?

Å andra sidan ser även trångsynta lilla jag individer, bland nationalister. Jag har vänner som älskar och dyrkar det här landet och jag avskyr inte dem för det. Det är klart man får vara stolt över sitt land. Som du säger gör landet mycket gott i dagsläget, och det om något kan man vara stolt över. För det är ju faktiskt en delaktighet. Däremot tycker jag det är lite jobbigt med människor som anser att vår kultur är bättre än andras, och vår historia (karoliner och vikingar, och annat som nationalromantiken förde upp i skyarna) stoltare än andras.

Jag tycker med andra ord att nationalism som ideologi fungerar så länge man håller det på en skälig nivå, och inte börjar se ner på andras kulturer. Nu snackar jag rent teoretiskt, så börja inte klaga på att jag "grupperar" och har mig...


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Medlem
Skrivet av Harval:

Fascismen är våldsdyrkande, och ont kan gärna bekämpas med ont. Sen tycker jag att du generaliserar lika mycket som jag gör.

Att bruka våld mot våld löser inga problem, det skapar bara mer problem.

Skrivet av Harval:

Dessutom, om en nationalist ser till grupper, så får väl jag se nationalisterna som ett jävla pack, likaså?

För du blir ju verkligen bättre än dom om du anammar en "öga för öga"-mentalitet.

Skrivet av Harval:

Jag har vänner som älskar och dyrkar det här landet och jag avskyr inte dem för det. Det är klart man får vara stolt över sitt land. Som du säger gör landet mycket gott i dagsläget, och det om något kan man vara stolt över.

Det är skillnad på att älska sitt land och att verkligen älska sitt land.

Skrivet av Harval:

Jag tycker med andra ord att nationalism som ideologi fungerar så länge man håller det på en skälig nivå, och inte börjar se ner på andras kulturer.

Heh, lycka till med att få en ideologi som baserar sig på att det egna folket är överlägset att inte se ner på andra kulturer.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Det är inte klokt vad mycket skit du kommer med Harval.

"Fascismen är våldsdyrkande", vilka fascister har vi i Sverige idag?
Spec vilka fascister använder våld?

"Hur förklarar du de nazi-träningsläger, som fanns/finns i Sverige?"
Hahahaha! Vilka jäkla träningsläger babblar du om? Tror du "vi" utbildar någon ny SS eller? *asg*

"Jag tycker med andra ord att nationalism som ideologi fungerar så länge man håller det på en skälig nivå, och inte börjar se ner på andras kulturer."

Nationalism handlar absolut inte om att se ner på någon annan eller att anse att man själv är överlägsen, det handlar enbart om kärleken till det egna och viljan att bevara det.
Vi kan ta det simpelt så ni BÅDA förstår(du med Greger då du uppenbart inte har en aning om vad det handlar om).
Bara för att du älskar och är stolt över din familj behöver du inte hata och se ner på andra familjer, eller hur?

Jag älskar mitt folk och mitt land, jag vill bevara den svenska kulturen och den svenska folkstammen. Men jag hatar inte norrmän asiater för det. Jag tycker de också ska vara stolta över vilka de är.

Så innan ni slänger ur er massa skit nästa gång bör ni veta vad ni pratar om.

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Harval:

Å andra sidan tycker jag att det behövs anti-fascistiskt våld

Detta säger ju en del om dig,du e en idiot helt enkelt:\

Att bli kallad för idiot av en pro-fascist ser jag som en komplimang. Tackar ödmjukast! Visst, våld löser inga problem, som Greger skrev, men det gör inte mjölk och vänliga ord heller!

Hursomhelst anser jag att den här tråden har blivit fullkomligt meningslös, och drar mig nu ur den här icke-eminenta diskussionen, permanent eller temporärt, det vet man aldrig. Jag hoppas att människor som HollowMan en dag kommer växa upp mentalt och inse att det inte fungerar att ställa sig fientlig till allt främmande. Det resulterar bara i att en massa sura, våldsamma vänsteranhängare som jag själv börjar slåss.

Ha det bra.


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Medlem
Skrivet av Harval:
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Harval:

Å andra sidan tycker jag att det behövs anti-fascistiskt våld

Detta säger ju en del om dig,du e en idiot helt enkelt:\

Att bli kallad för idiot av en pro-fascist som inte kan stava eller ser jag som en komplimang. Tackar ödmjukast! Visst, våld löser inga problem, som Greger skrev, men det gör inte mjölk och vänliga ord heller!

Hursomhelst anser jag att den här tråden har blivit fullkomligt meningslös, och drar mig nu ur den här icke-eminenta diskussionen, permanent eller temporärt, det vet man aldrig. Jag hoppas att människor som HollowMan en dag kommer växa upp mentalt och inse att det inte fungerar att ställa sig fientlig till allt främmande. Det resulterar bara i att en massa sura, våldsamma vänsteranhängare som jag själv börjar slåss.

Ha det bra.

Tråden är inte meningslös,det är bara du som är meningslös.Ha en trevlig dag med misshandel och stenkastande mot folk som inte gjort dig något:up:Ser detta som ytterligare som en seger för vanligt folk mot er AFA fegisar.

P.S. Jag kanske inte kan stava lika bra som dig,men jag har åtminstone belönats med en hjärna.

Medlem

Låt oss sluta upp med personangreppen.

P.S. en hjärna är värdelös utan innehåll.

(inte menat som ett personangrepp, utan mer att man ska tänka sig för innan man använder sådana argument)

Medlem
Skrivet av TobbeW:

Låt oss sluta upp med personangreppen.

P.S. en hjärna är värdelös utan innehåll.

(inte menat som ett personangrepp, utan mer att man ska tänka sig för innan man använder sådana argument)

En hjärna är allt lite bättre än vakuum menar jag.

Medlem

HollowMan. Det faktum att du börjar hurra om "seger" bara för att jag inte orkar argumentera med trångsynta fascistsympatisörer är ytterst roande. Sen när handlade det om att vinna något? Dessutom är jag inte på något sätt kopplad till AFA, och jag har aldrig stött deras verksamhet. Bara för att jag inte blir upprörd av att nån nazist blir nedslagen någonstans behöver inte betyda att jag är med i någon jäkla konspiratorisk organisation. Jag gillar inte AFA, eftersom deras attacker ofta är oprovocerade.

Sen måste jag säga att det är märkligt hur folk börjar gå in på personangrepp och kallar andra för "hjärnlös" "idiot" och "meningslös", så fort argumenten tar slut. Att göra anmärkningar på din stavning var ett misstag, jag glömde av att ta bort det direkt, och jag ber om ursäkt för det. Förlåt, det har ingenting med tråden att göra. Och det har inte heller personangrepp. Jag är precis lika meningsfull som dig och alla andra, och du har ingen jävla rätt att racka ner på mig personligen på det där viset, bara för att vi inte delar åsikter.

Greger. Jag är inte personligen aggressiv mot fascister, och har aldrig varit. Men det är ett faktum att ett fåtal extremvänsteranhängare i tradition vänder sig aggressivt mot fascismen, och det är inget som direkt stör mig. Hade Andra världskriget vunnits om inte de allierade gjort motstånd? Det där med att våld inte löser några problem är ett alldeles underbart budskap, men det fungerar inte alltid i praktiken. Men som sagt, oprovocerat våld mot högeranhängare eller någon överhuvudtaget är alltid fel. Och visst har du rätt i att det inte ger något med "öga för öga-mentaliteten", oftast inte.

Gällande det där med nationalismens funktion som ideologi, klargjorde du det jag ville få sagt. Det funkar självklart inte. Som jag tidigare skrivit, orsakar det om något problem med utrikespolitik etc.


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Medlem
Skrivet av Harval:

Att göra anmärkningar på din stavning var ett misstag, jag glömde av att ta bort det direkt, och jag ber om ursäkt för det. Förlåt, det har ingenting med tråden att göra. Och det har inte heller personangrepp. Jag är precis lika meningsfull som dig och alla andra, och du har ingen jävla rätt att racka ner på mig personligen på det där viset, bara för att vi inte delar åsikter.

Sluta då med personangrepp och nedvärderande inlägg själv,det var ju trots allt du som började.Jag förstår om du blev sur på mig,jag har ju trots allt "fel åsikter" enligt dig.

Medlem

Okej, vi säger väl så, din lille spillevink.


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Medlem
Skrivet av erikakasinnes:

Äckliga vänsterbögar överallt, varför kan ni inte bara dra till nån förort i USA om nu mångkultur är så jävla bra:S

Faktum är att jag varken är bög eller vänster. Jag har varit i flera förorter i USA (även "ghetto"-liknande delar av SF och Chicago.
Det var inte alls trevligt att vistas där, men att ta upp USA som exempel var ju inte så lyckat då en otrolig mängd av befolkningen inte är inhemsk.
Det finns en väldigt massa invandrare som jobbar otroligt hårt och studerar för att bli accepterade i USA. Har många släktingar som har invandrat till USA och utbildat sig till välbetalda arbeten.

Har du någonsin åkt till Texas eller Alabama och fört en politisk konversation med invånarna där?

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Löjlig video, födelsetalen i ett land är en siffra som ändras jämt och ständigt. I Sverige är vi på påväg mot en baby boom t.ex med ett nuvarande och stigande födelsetal på 1.9 per par.

Hur snabbt hafsade du egentligen ihop det här inlägget?
För det första, vad är en "baby boom"? Är det en baby och något som smäller, som en handgranat. Resultat blir köttslamsor. Eller menar du en baby och en boombox (bergsprängare heter det på svenska!)?
Det är ett jävla ord för i helvete!
Det handlar om en sak, eller i det här fallet ett fenomen.

För det andra, 1,9 barn per par... Hur tänkte du här? Ett par består av två personer. En del människor dör dessutom i förtid, det vanligaste är sjukdomar men det sker även olyckor.
För att ett land ska hålla en stabil befolkning (varken öka eller minska i någon större utsträckning) krävs ett födelsetal på 2,2-2,3.
Sen, om nu födelsetalet verkligen är 1,9 som du skriver, så inkluderas ju hela sveriges befolkning i det. Vissa invandrargrupper föder väldigt många barn, det drar så klart upp snittet.
Även om vi skulle stänga gränserna helt för allt utom europeer så skulle utomeuropeernas andel av befolkningen öka. Förutsatt att man inte gör något åt flerbarnstilläggen och sänker bidragen för stora familjer där, i bästa fall, ena föräldern arbetar svart.

Medlem
Skrivet av Kamp:
Skrivet av NiXPhoenix:

http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=41&tekstid=21...

"Vi har også gjennomført en befolkningsfremskrivning for Sverige, ettersom utviklingen demografisk i vårt naboland, også vil ha konsekvenser for Norge. Resultatet viser at Sverige kan ha en majoritet innvandrere i 2049."

http://www.amazon.com/Death-West-Populations-Immigrant-Civili...

Jag tror dem bara räknar med första generationens invandrare då(Vädligt osäker på detta). Så vi kommer bli en minioritet klart mycket tidigare om så är fallet.

Jag inte låta bli att bli rädd när jag tänker på det.
Man vet idag hur utsatta svenska är för brott från invandrarnas sida(min signatur är ett bra exempel), och då är vi fortfarande en majoritet. Men hur kommer det bli när vi inte är det längre..?

Mja, just den här norska organisationen klagade ju på att deras statistiska centralbyrå räknade för lågt så jag tror knappast de struntat i andra generationen. Däremot så försöker ju våra myndigheter SCB och BRÅ göra det lite då och då i undersökningar.
Tredje generationen kommer de absolut inte räkna som utlänningar på något sätt överhuvudtaget...
Utan föddes även Mahmouds föräldrar i Sverige så klassas Mahmoud som helsvensk.

Tror att det kommer bli väldigt oroligt en bra bit in i framtiden, säg två decennier. Välfärdssystemen kommer behöva monteras ner till stor del, då kan vurmarna verkligen komma dragandes med "socioekonomiska faktorer" när bidraget bara räcker till de allra billigaste kläderna på HM...
Lite inbördeskrig light. Sen får vi väl se vad som händer. Spännande kommer det onekligen att bli. Kanske inte så trevligt, men spännande.

Två artiklar om svenskar/norrmän i minoritet
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/valg-2009/artikkel.php?art...
http://www.kristianstadsbladet.se/article/20090822/SENASTENYT...

I framtiden kommer det vara vardagsmat för relativt många..

Medlem
Skrivet av NiXPhoenix:
Skrivet av Red_warning:

Löjlig video, födelsetalen i ett land är en siffra som ändras jämt och ständigt. I Sverige är vi på påväg mot en baby boom t.ex med ett nuvarande och stigande födelsetal på 1.9 per par.

Hur snabbt hafsade du egentligen ihop det här inlägget?
För det första, vad är en "baby boom"? Är det en baby och något som smäller, som en handgranat. Resultat blir köttslamsor. Eller menar du en baby och en boombox (bergsprängare heter det på svenska!)?
Det är ett jävla ord för i helvete!
Det handlar om en sak, eller i det här fallet ett fenomen.

För det andra, 1,9 barn per par... Hur tänkte du här? Ett par består av två personer. En del människor dör dessutom i förtid, det vanligaste är sjukdomar men det sker även olyckor.
För att ett land ska hålla en stabil befolkning (varken öka eller minska i någon större utsträckning) krävs ett födelsetal på 2,2-2,3.
Sen, om nu födelsetalet verkligen är 1,9 som du skriver, så inkluderas ju hela sveriges befolkning i det. Vissa invandrargrupper föder väldigt många barn, det drar så klart upp snittet.
Även om vi skulle stänga gränserna helt för allt utom europeer så skulle utomeuropeernas andel av befolkningen öka. Förutsatt att man inte gör något åt flerbarnstilläggen och sänker bidragen för stora familjer där, i bästa fall, ena föräldern arbetar svart.

Okej, efter som att du tydligen inte är speciellt litterär ska jag hälpa dig med att förstå vad jag skrivit.

En "baby boom" är ett uttryck för att födelsetalet i ett land stiger hastigt. Som du ser är uttrycket på engelska, där man använder sig av särskrivning.

1.9 per par människor d.v.s, för varje vuxen människa finns 0.95 barn/avkomma i det här landet. Det är den siffran som stiger just nu.

Sedan är det som så att andra generationens invandrare får lika höga födelsetal som övriga befolkningen.


signatur

Metal is best served heavy.

Skriv svar