Lade ner guitarhero och skaffade en riktig gitarr

Medlem
Lade ner guitarhero och skaffade en riktig gitarr

Jag va totalt hooked på det spelet, men en dag fick jag en impuls att försöka lära mig spela riktig elgitarr. Nu ca 1,5 år senare så har jag inköpt studioutrustning och börjat spela in mina alster.

Jag spelar alla instrument själv på dessa inspelningar [http://soundcloud.com/dark-neutron]

Min röst är inte den bästa så sång saknas än så länge, (nån som är sugen?)
Skulle va kul och få lite feedback vad ni tycker

Mvh

Brukar aldrig intressera mig för musik folk lägger upp men det du gjort är så inspirerande att jag måste kommentera! Jävligt bra får jag säga

Medlem

Köttigt! Lite otajt på vissa ställen, men det är fina riff.

Medlem

Helt okej grejer det där. Är trummis själv så kan säga att trummorna håller hög kvalitet, iaf på Winterhold och Killer. Är de inspelade med digitala trummor dock?

I alla fall... om det är något man får med sig från GH så är det ju att få lite basic koordination med fingrarna. Kul att du kommit så långt med gitarrlirandet iaf

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Köttigt! Lite otajt på vissa ställen, men det är fina riff.

oj tack för input! berätta gärna vart du upplevde det otajt

Medlem
Skrivet av ladd:

Helt okej grejer det där. Är trummis själv så kan säga att trummorna håller hög kvalitet, iaf på Winterhold och Killer. Är de inspelade med digitala trummor dock?

I alla fall... om det är något man får med sig från GH så är det ju att få lite basic koordination med fingrarna. Kul att du kommit så långt med gitarrlirandet iaf

Jag spelade trummor i band när jag va yngre så jag hade väl basic knowledge, det är dock inte inspelat på elektriska trummor..det är samplade trummor samplade av självaste Andy sneap. Jag har midiprogrammerat dom i pro tools.

Medlem
Skrivet av beron:
Skrivet av ladd:

Helt okej grejer det där. Är trummis själv så kan säga att trummorna håller hög kvalitet, iaf på Winterhold och Killer. Är de inspelade med digitala trummor dock?

I alla fall... om det är något man får med sig från GH så är det ju att få lite basic koordination med fingrarna. Kul att du kommit så långt med gitarrlirandet iaf

Jag spelade trummor i band när jag va yngre så jag hade väl basic knowledge, det är dock inte inspelat på elektriska trummor..det är samplade trummor samplade av självaste Andy sneap. Jag har midiprogrammerat dom i pro tools.

Aha, jo det var lite det som var grejen, jag hörde att de var samplade fast antog att du triggade samples eftersom att du skrev att du spelade allting själv.

Har du mappat dem helt manuellt eller använt dig av fördefinierade beats? Enda gången jag använt mig av samplade trummor var när vi ville få ut en "akustisk" variant av en av våra låtar (https://www.facebook.com/mindsetswe/ låten heter Salvation(acoustic) och finns under music-fliken). Jag mappade dem manuellt, slag för slag, och det var en jävulskt dryg process som inte ens resulterade i att jag blev hundraprocentigt nöjd. Om du gjort det här så är jag nästan mer impad än om du faktiskt spelat in det själv. ^^

Bra att lite konsolspelande kunde leta till riktigt genuint musikintresse. Spela på och har riktigt kul under tiden


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Som sagt goa riff och har du bara lirat i 1,5 år :crazy: kör hårt


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av ladd:
Skrivet av beron:
Skrivet av ladd:

Helt okej grejer det där. Är trummis själv så kan säga att trummorna håller hög kvalitet, iaf på Winterhold och Killer. Är de inspelade med digitala trummor dock?

I alla fall... om det är något man får med sig från GH så är det ju att få lite basic koordination med fingrarna. Kul att du kommit så långt med gitarrlirandet iaf

Jag spelade trummor i band när jag va yngre så jag hade väl basic knowledge, det är dock inte inspelat på elektriska trummor..det är samplade trummor samplade av självaste Andy sneap. Jag har midiprogrammerat dom i pro tools.

Aha, jo det var lite det som var grejen, jag hörde att de var samplade fast antog att du triggade samples eftersom att du skrev att du spelade allting själv.

Har du mappat dem helt manuellt eller använt dig av fördefinierade beats? Enda gången jag använt mig av samplade trummor var när vi ville få ut en "akustisk" variant av en av våra låtar (https://www.facebook.com/mindsetswe/ låten heter Salvation(acoustic) och finns under music-fliken). Jag mappade dem manuellt, slag för slag, och det var en jävulskt dryg process som inte ens resulterade i att jag blev hundraprocentigt nöjd. Om du gjort det här så är jag nästan mer impad än om du faktiskt spelat in det själv. ^^

Jag har mappat det slag för slag i midieditorn, sen kvantiserade jag lite för att det inte skulle bli för "trummaskin" och sen la lite random velocity så hårdheten i slagen inte vart lika hela tiden.

Medlem

fina riff som ovanstående sade! helt klart min smak på musik fortsätt såhär ^^ i will listen!

Medlem
Skrivet av beron:
Skrivet av 73mpl4R:

Köttigt! Lite otajt på vissa ställen, men det är fina riff.

oj tack för input! berätta gärna vart du upplevde det otajt

I början på Hollow är det inte helt rätt med trummorna, men nästan!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av beron:
Skrivet av 73mpl4R:

Köttigt! Lite otajt på vissa ställen, men det är fina riff.

oj tack för input! berätta gärna vart du upplevde det otajt

I början på Hollow är det inte helt rätt med trummorna, men nästan!

Håller med, det är mest Chinan och riden som inte låter helt rätt. Sen kan det mycket väl vara så att 4:e dels slagen på cymbalerna i överlag krockar lite med det snabbare gitarriffet. Är inte metaltrummis själv men det känns som att nått lär ändras där.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av beron:
Skrivet av 73mpl4R:

Köttigt! Lite otajt på vissa ställen, men det är fina riff.

oj tack för input! berätta gärna vart du upplevde det otajt

I början på Hollow är det inte helt rätt med trummorna, men nästan!

Detta är otroligt hjälpsamt! Jag har också haft känslan, Tack för din input!

Medlem
Skrivet av ladd:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av beron:
Skrivet av 73mpl4R:

Köttigt! Lite otajt på vissa ställen, men det är fina riff.

oj tack för input! berätta gärna vart du upplevde det otajt

I början på Hollow är det inte helt rätt med trummorna, men nästan!

Håller med, det är mest Chinan och riden som inte låter helt rätt. Sen kan det mycket väl vara så att 4:e dels slagen på cymbalerna i överlag krockar lite med det snabbare gitarriffet. Är inte metaltrummis själv men det känns som att nått lär ändras där.

Eller missplacerade virvlar? Men är dom kvantiserade så är det gitarren

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av ladd:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av beron:
Skrivet av 73mpl4R:

Köttigt! Lite otajt på vissa ställen, men det är fina riff.

oj tack för input! berätta gärna vart du upplevde det otajt

I början på Hollow är det inte helt rätt med trummorna, men nästan!

Håller med, det är mest Chinan och riden som inte låter helt rätt. Sen kan det mycket väl vara så att 4:e dels slagen på cymbalerna i överlag krockar lite med det snabbare gitarriffet. Är inte metaltrummis själv men det känns som att nått lär ändras där.

Eller missplacerade virvlar? Men är dom kvantiserade så är det gitarren

Trummorna är kvantiserade för att "inte hålla takten 100%" just för och få bort att det låter som en robot. Men det håller fortfarande takten perfekt.
Är det nåt som låter fel är det mitt gitarrspel eller basspel. Det är svårt månitro när man sitter själv och ingen klagar på en haha. Stort tack för allas synpunkter.

Medlem
Skrivet av beron:

Jag va totalt hooked på det spelet, men en dag fick jag en impuls att försöka lära mig spela riktig elgitarr. Nu ca 1,5 år senare så har jag inköpt studioutrustning och börjat spela in mina alster.

Jag spelar alla instrument själv på dessa inspelningar [http://soundcloud.com/dark-neutron]

Min röst är inte den bästa så sång saknas än så länge, (nån som är sugen?)
Skulle va kul och få lite feedback vad ni tycker

Mvh

Vilken sorts sång hade du tänkt dig?

Medlem
Skrivet av Voorhees:
Skrivet av beron:

Jag va totalt hooked på det spelet, men en dag fick jag en impuls att försöka lära mig spela riktig elgitarr. Nu ca 1,5 år senare så har jag inköpt studioutrustning och börjat spela in mina alster.

Jag spelar alla instrument själv på dessa inspelningar [http://soundcloud.com/dark-neutron]

Min röst är inte den bästa så sång saknas än så länge, (nån som är sugen?)
Skulle va kul och få lite feedback vad ni tycker

Mvh

Vilken sorts sång hade du tänkt dig?

Jag är öppen för alla förslag

Väldigt fint gjort må ja säga Kanske blir ni världens störta band Nädå skämt åsido men det lät hyffsat

1
Skriv svar